PDA

View Full Version : Regelvraagje....

Chosen
18th July 2003, 01:25
Het zit zo: Ik zit lkkr te magicen met Sengir Vamp, en ik speel een Wordly Tutor. Op de tutor speelt hij een Misdirection. Deze kaart zegt: Change the target of target spell with a single target.
Tutor: Search your library for a creature card and reveal that card. Shuffle your library, and put the creature card on top of it.

Kun je met misdirection iets aan de tutor veranderen?

Kolky
18th July 2003, 01:34
Originally posted by Chosen
Het zit zo: Ik zit lkkr te magicen met Sengir Vamp, en ik speel een Wordly Tutor. Op de tutor speelt hij een Misdirection. Deze kaart zegt: Change the target of target spell with a single target.
Tutor: Search your library for a creature card and reveal that card. Shuffle your library, and put the creature card on top of it.

Kun je met misdirection iets aan de tutor veranderen?

Jup, degene die zoekt. 'Search your Library' verandert dan.. in zijn library. 'put the creature card on top of it' wordt dus op zijn library

Vrij logisch dus :)

De Misdirection, doet gewoon zoals tie zegt.. hij verplaatst het doel van de kaart.. eerst mag jij zoeken, nu hij :D

Chosen
18th July 2003, 02:02
ooow zo... oke. Dan mag ik dus in principe een creature bij hem opzoeken en dan op zijn library leggen.... toch?

Kolky
18th July 2003, 02:28
Originally posted by Chosen
ooow zo... oke. Dan mag ik dus in principe een creature bij hem opzoeken en dan op zijn library leggen.... toch?

Nope, hij mag zoeken.... :)

Chosen
18th July 2003, 02:34
Hmz... oke dan :).

Galahad
18th July 2003, 08:43
Ik denk niet dat het zo werkt hoor, alleen als er search target library gestaan had, maar er staat in de spell geen target, dus kun je hem ook niet veranderen lijkt me.

Eddy de Eagle
18th July 2003, 10:40
Originally posted by Galahad
Ik denk niet dat het zo werkt hoor, alleen als er search target library gestaan had, maar er staat in de spell geen target, dus kun je hem ook niet veranderen lijkt me.

Ja dat klopt volgens mij, het heeft geen target, dus kan het niet gemisdirect worden!!

Carnage
18th July 2003, 13:42
Eddy en Galahad hebben gelijk.

Misdirection kan alleen een spell met een (enkele) target 'midsirecten' naar een andere target.

Worldy Tutor (ik geloof zelfs elke tutor) target helemaal niets, hij heeft het alleen over 'you' en 'your', als in de caster van de spell.

Opmerking: De enige uitzondering op deze regel zijn 'Local Enchantments' zoals b.v. creature enchantments. Deze targetten een creature wanneer ze gecasted worden, deze kan je dus 'misdirecten', terwijl ze het niet over 'target creature' hebben.

Kolky
18th July 2003, 19:35
Oeps :&

Toch goed dat je het even vraagt dus ...

Sengir Vampire
18th July 2003, 23:43
Originally posted by Kolky
Oeps :&

Toch goed dat je het even vraagt dus ...

Kijk en daarom vroeg ik het dus ff !! Deze discussie hadde ik en chosen nou ook . Maar ik ben nog steeds van mening dat ik um wel kan misdirecten eigenlijk . Er staat wel een target op de kaart , namelijk *you* . Er staat alleen geen *target you* op de kaart maar daarom ben ik dus van mening dat het wel kan . Ik moet nog een goed voorbeeld verzinnen waarom ik dat zo denk maargoed . Enneuh vordat jullie denken van *shoot* Vampier ... ik denk dat ik Rune Horvik er ook maar ff over mail .... die is niet voor niets hoogst level judge :D:D:D.

Carnage
20th July 2003, 04:50
You is nooit een target. You is altijd de controller van de kaart / effect. Maar mail gerust hoor.

BTW - het zou anders ook nooit mogelijk zijn om onder b.v. Ivory Mask kaarten als Demonic Tutor of Drain life te spelen.

Eddy de Eagle
25th July 2003, 14:03
stel je hebt een oath of druids in het spel, en een false prophet, je tegenstander heeft 2 creatures liggen.

Mag je als reactie op het triggeren van de oath je prophet bolten, en hiermee effectie oathen terwijl er helemaal geen creatures meer in het spel zijn?

Carnage
25th July 2003, 14:49
ff kijken hoor....volgens de official rules van www.crystalkeep.com/magic

The check for the number of creatures in play is made at the beginning of upkeep and this ability does not trigger if the condition is not met. The condition is also checked on resolution and the ability does nothing if it is not still true. [D'Angelo 1999/06/01]
The creature card goes into play under the current player's control. [D'Angelo 1998/06/15]
The revealed cards go to the graveyard simultaneously, so the player playing the ability decides the order they end up in the graveyard. [Barclay 1998/06/10]

Antwoord: Nee :D

Eddy de Eagle
25th July 2003, 14:54
Originally posted by www.crystalkeep.com/magic

The revealed cards go to the graveyard simultaneously, so the player playing the ability decides the order they end up in the graveyard. [Barclay 1998/06/10]

Maar dit is wel interessant....
je mag toch wel als reactie op het triggeren van een gea's blessing een accumulated knowledge spelen, zodat als er 2 in je graf liggen je 3 kaarten mag pakken

Carnage
25th July 2003, 15:05
Ja, sure (Y)