View Full Version : Cproblems++
Elminster
10th July 2002, 21:53
OK ik ga hier even mijn zorgen spuien, in de hoop dat een slimme IT-er (ik denk even aan FirstBlood of Carnage :)) me verder kan helpen.
Allereerst; ik heb de Borland C++ Builder Enterprise trial op mn computer staan. Ik ben aan een chatprogramma begonnen, alleen zonder enige kennis van C (aan algemene programmerkennis ontbreekt het niet, neem dat van me aan. Ik ben dan wel in QBasic begonnen, maar toch).
Ik ben bezig aan een eigen chatprogramma, wat vrij makkelijk ging. Iedereen kon een schermnaam typen, tot 20 mensen konden inloggen (nooit getest maar toch ;)). Ik moest nogal veel kunstgrepen toepassen, want het lukte maar niet een eigen functie aan te maken of er een aan te roepen, behalve object-gestuurd.
Toen wilde ik een lijstje met wie er online was. Dit had ik als volgt in gedachten; als er iets verandert (iemand logt in of uit), stuur de server naar alle clients eerst 'CLEARONLINE', gevolgd door 'ONLINE Elminster', 'ONLINE FirstBlood', 'ONLINE Carnage'. Ik weet het, niet erg proffesioneel maar het zou moeten werken.
Probleem alleen; als ik die commando's verzond, werden ze achter elkaar geplakt en niet als losse boodschappen gelezen. 'CLEARONLINEONLINE ElminsterONLINE... etc dus.
Dat is eigenlijk het probleem. Ik probeer steeds meer kunstgrepen, maar het wordt er niet mooier van. Iemand tips tot nu toe?
Carnage
10th July 2002, 22:11
Ik neem aan dat je probleem bestaat uit het feit dat er strings achter elkaar worden 'geplakt'.
Als je een [ENTER] in een string wilt hebben, moet je een Carriage-return / linefeed karakter opnemen (backslash + 'n') in de string als laatste karakter.
b.v.:
...
printf("Eerste regel \n);
printf("Tweede regel \n en een derde erachteraan!");
printf("en deze komt er direct achter");
...
wordt:
Eerste regel
Tweede regel
en een derde erachteraan!en deze komt er direct achter
bovendien is de \n gewoon ??n karakter:
char eenrijtje[5]; // array van 5 karakters.
eenrijtje[0] = 'a';
eenrijtje[1] = 'b';
eenrijtje[2] = 'c';
eenrijtje[3] = '\n'; //een ENTER
eenrijtje[4] = '\0'; //string termination character, errug belangrijk.
printf("%s", eenrijtje); //dit wordt: abc+ENTER
snappie? :)
Carnage
16th August 2002, 12:54
als er nog meer problemen zijn op Computer / programmeergebied hoor ik het graag hoor :)
Bremmer
23rd August 2002, 01:42
nou......de laatste tijd komt het vaak voor dat wanneer mijn computer een keer vastloopt (windows ME) en ik hem opnieuw opstart ik wanneer de desktop moet verschijnen alleen een stel gekleurde verticale balken zie terwijl ik het opstarten van de pc zelf in het begin wel zie. Alleen dus wanneer die op windows overgaat niks meer
De PC en Monitor voelen nogal heet aan. Als ik dan een paar uur wacht en ik start hem op dan doet hij het weer?
Iets van oververhitting of zo?
Ik heb de ballen verstand van dus...... iemand?
Mr G. Bears
23rd August 2002, 08:57
onze pc is een groot probleem, iedere keer als je em opstart grabbelt de pc in de magische grabbelton van foutmeldingen en kiest er een uit
of meerdere
Carnage
23rd August 2002, 09:02
Originally posted by Bremmer
nou......de laatste tijd komt het vaak voor dat wanneer mijn computer een keer vastloopt (windows ME) en ik hem opnieuw opstart ik wanneer de desktop moet verschijnen alleen een stel gekleurde verticale balken zie terwijl ik het opstarten van de pc zelf in het begin wel zie. Alleen dus wanneer die op windows overgaat niks meer
De PC en Monitor voelen nogal heet aan. Als ik dan een paar uur wacht en ik start hem op dan doet hij het weer?
Iets van oververhitting of zo?
Ik heb de ballen verstand van dus...... iemand?
Kan best oververhitting zijn - zeker als je zegt dat het na een tijdje uitstaan weer goed werkt.
Anders moet je eens proberen de PC 'hard' uit te zetten en dan weer aan in plaats van een 'reset'??
Elminster
23rd August 2002, 12:37
Of echt hard uitzetten: uit het raam gooien. Helpt heel vaak, dus proberen kan geen kwaad, toch?
Bremmer
23rd August 2002, 14:32
Oops elminster je had me weleens kunnen vertellen dat ik eerst het raam open moest doen voordat ik hem hard uit moest zetten!!!!!
:&
Uhm ik als computer leek .........met hard uitzetten wordt bedoeld gewoon de stekker er uit trekken?? of nie?
Carnage
23rd August 2002, 17:05
Als je een beetje nieuwe computer hebt, dan moet je gewoon 4 seconden lang de 'AAN' knop in houden.....gaat ie vanzelf helemaal uit.
Desnoods kan je daarna ook ff de stekker eruit halen (10 seconden wachten, dan is de spanning van het moederbord af).
Alstie dan nog vreemd doet is het echt een oververhitting probleem denk ik.
Bremmer
23rd August 2002, 20:15
gotcha!!!
Bremmer
26th October 2002, 10:15
volgens mij heb ik eindelijk het probleem; het is niet mijn pc maar mijn monitor, ik heb namelijk een andere monitor opgezet en hij doet het perfect!
Bremmer
26th October 2002, 10:18
om maar even op een oude thread terug te komen (Y)
Carnage
28th October 2002, 16:24
Goed bezig, Bremmer :D
Carnage
22nd December 2004, 16:35
Niet echt een probleem, en ook niet echt C++:
Compileer dit nog maar eens (Gewoon C, geen C++) en runnen maar.
#include <stdio.h>
main(t,_,a)
char *a;
{return!0<t?t<3?main(-79,-13,a+main(-87,1-_,
main(-86, 0, a+1 )+a)):1,t<_?main(t+1, _, a ):3,main ( -94, -27+t, a
)&&t == 2 ?_<13 ?main ( 2, _+1, "%s %d %d\n" ):9:16:t<0?t<-72?main(_,
t,"@n'+,#'/*{}w+/w#cdnr/+,{}r/*de}+,/*{*+,/w{%+,/w#q#n+,/#{l,+,/n{n+\
,/+#n+,/#;#q#n+,/+k#;*+,/'r :'d*'3,}{w+K w'K:'+}e#';dq#'l q#'+d'K#!/\
+k#;q#'r}eKK#}w'r}eKK{nl]'/#;#q#n'){)#}w'){){nl]'/+#n';d}rw' i;# ){n\
l]!/n{n#'; r{#w'r nc{nl]'/#{l,+'K {rw' iK{;[{nl]'/w#q#\
n'wk nw' iwk{KK{nl]!/w{%'l##w#' i; :{nl]'/*{q#'ld;r'}{nlwb!/*de}'c \
;;{nl'-{}rw]'/+,}##'*}#nc,',#nw]'/+kd'+e}+;\
#'rdq#w! nr'/ ') }+}{rl#'{n' ')# }'+}##(!!/")
:t<-50?_==*a ?putchar(a[31]):main(-65,_,a+1):main((*a == '/')+t,_,a\
+1 ):0<t?main ( 2, 2 , "%s"):*a=='/'||main(0,main(-61,*a, "!ek;dc \
i@bK'(q)-[w]*%n+r3#l,{}:\nuwloca-O;m .vpbks,fxntdCeghiry"),a+1);}
Elminster
23rd December 2004, 14:44
Haha en dit moeten we vertrouwen ;)?
Carnage
23rd December 2004, 15:21
Yep doet geen harm - ik heb 't zelf geprogrammeerd *EDIT* Geprobeerd moet dit zijn!!! *EDIT*....je krijgt de songtext van een Kerst nummer op je scherm (Y).
Hint: save de file wel als '.c' ipv '.cpp' anders werkt 't niet.
Nitro
23rd December 2004, 16:08
Yep doet geen harm - ik heb 't zelf geprogrammeerd....o ja en nu is het te vertrouwen zeker? :P
Carnage
23rd December 2004, 21:54
Arg -- geprogrammeerd moest 'geprobeerd' zijn :&
Elminster
23rd December 2004, 22:59
Heb geen C compiler alleen :S.... maar als ik de code een beetje lees snap ik wel wat er gebeurt ;)....
Carnage
24th December 2004, 12:20
De C compiler zit gewoon bij Microsoft Visual Studio....tenzij je die ook niet hebt natuurlijk.
Elminster
24th December 2004, 12:25
Nopes... Alleen Java momenteel :(...
Maar ik wil C# leren, wat kan je daar het beste voor gebruiken?
Carnage
24th December 2004, 12:27
Uuuh voor C# heb je natuurlijk Microsoft Visual Studio 7 (.NET) en je hebt ook Borland C# Builder....waarvoor je zowieso de .NET omgeving nodig hebt. Die eerste is het voor de hand liggendste :).
PS: Goed dat je C# wil leren (Y)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.