View Full Version : Don's deck gebaseerd op Citadel of Pain. Tipz pl, hehe
Hmm... Ik had dus Citadel of Pain geruild. En nu wil ik er een deck mee maken. Ik denk als volgt:
4x Citadel of Pain
4x Chimeric Idol
4x Shock
4x Dingus Staff
2x Spellshock (Alhoewel ik niet weet hoe ik het dan moet verduren)
4x Kaervek's Torch
2x Inferno
4x Lightning Bolt
4x Fireball
4x Goblin Offensive
xx Mountains
Je kunt wel zien dat ik een beetje vast loop. Alleen door Goblin Offensive kan ik wat 1/1 tokens krijgen. En Chimeric Idol kan me een beetje op weg helpen met het tappen van me land.
Ik wil graag Tips! :D
Elminster
1st July 2003, 14:49
Noem maar wat
Branded Brawlers
Keldon Berserker
Scoria Cat
Spur Grappler
Veteran Brawlers
Carnage
1st July 2003, 16:47
Candelabra of Tawnos :D :D (als je geld teveel hebt).
Nee serieus -- is best lastig met Citadul of Pain - je moet EN voorkomen dat je zelf Schade krijgt (Chimeric Idols zijn goede keus) en ervoor zorgen dat de tegenstander z'n land niet tapt .....
Als je geld teveel hebt zou ik dit erbij doen:
Manabarbs
Power Surge
Sphere of Law
en dan optioneel ook nog:
Storm Cauldron
Ankh of Mishra
Dan gaan je tegenstanders pas echt zo van *brrr*
Elminster
1st July 2003, 17:08
Ipv de sphere of law gewoon een cop-red :) ? Stukken goedkoper en best effectief... Behalve met de manabarbs dan
Power Surge?
Ow trouwens ik heb weleens lang geleden tegen zo'n deck gespeeld, kan best leuk & goed worden!
Carnage
1st July 2003, 18:35
idd, een COP: Red als je niet met Manabarbs gaat spelen.
Circle of Protection spelen wij niet mee (Tja, rare gasten zijn wij...) maar ik ga het toch gewoon doen.
En over die andere kaarten gesproken. Het zijn wel dure kaarten ja. Dus ik zal eens kijken welke ik ga kopen, of misschien hebben jullie er wat van?
En Ankh of Mishra is ook erg in het nadeel van mij :(
Die beesten die Elminister zei zijn wel heel goed voor in me deck dan...
aekold
2nd July 2003, 12:08
Mss iets van
Well of life
well of knowledge.
De eerste geeft je twee leven als je geen untapped land hebt, de tweede geeft je een kaart.
Goblin Warlord
2nd July 2003, 12:34
Originally posted by Don
Circle of Protection spelen wij niet mee (Tja, rare gasten zijn wij...) maar ik ga het toch gewoon doen.
Rare gasten? CoP sux man. Net zoals Rune of Protections en die onzin kaarten.
Planetouched
2nd July 2003, 12:41
hehe..oke dan. Kunnen toch best effectief zijn als je ze goed speelt.
Yep, die 2 Well's had ik ook al in de gaten ja. Staat op me bestel lijstje :)
Maar Circle of Protections blijven goed!
Eddy de Eagle
2nd July 2003, 15:05
Waarom niet met Cop's spelen? ze kunnen super effectief, irritant, en goed zijn.
Ja, klopt. Alleen Stefan wil het weer niet :s
Eddy de Eagle
2nd July 2003, 16:00
Originally posted by Don
Ja, klopt. Alleen Stefan wil het weer niet :s
Je bent toch wel vrij om je eigen deck samen te stellen zeker, of niet?
Ja, klopt. In mijn deck zitten ook CoP's. Alleen vind hij het matig.
Eddy de Eagle
2nd July 2003, 16:46
Ja dat kan ik begrijpen. Het is behoorlijk irritant als je ze tegen hebt!
Ja ok?, da's waar. Maar toch, ze zijn nergens gebanned.
Carnage
2nd July 2003, 19:16
Je deck moet gewoon op kunnen tegen CoP's, simple as that...witte decks spelen meestal wel met zoiets in hun sideboard ALS ze de CoP's al GOED GENOEG vinden ;)
Enneh, je kan ook gewoon creatieve decks maken met Circles hoor
Ik had een deck met 4 keer alle circles, Balduvian Shaman, Sleight of Mind, Power Surge, zooite Protection of Black en Pestilence. Werkt vrij goed kan ik je vertellen,
En inderdaad, al die kaarten die Elminster noemde werken er perfect mee....en guess what, ze komen allemaal uit Prophecy...:D. Logisch, de hele mechanic komt uit Prophecy.
Hehe. Ja, klopt, daar kwam ik ook achter :p
Ik ga gewoon met CoP's spelen, is wel zo handig...
HMmm... Ik heb wat kaarten uitgeprint, en ermee gespeelt. Maar ik stuitte op een probleempje. Bij de ene kaarten mag je geen landje getapt hebben, en bij de andere mag je geen landjes geuntapt hebben :(
Goblin Warlord
3rd July 2003, 11:54
Je zit me een beetje zwart te maken. We hebben met elkaar afgesproken dat we enkele kaarten niet gebruiken. Daar zaten die Circle of Protections ook bij.
Carnage
3rd July 2003, 13:53
Ik wil me er niet mee bemoeien, Goblin Warlord, maar waarom hebben jullie afgesproken deze kaarten (welke eigenlijk?) niet te bruiken?
Ik herken hier mezelf in; vroeger hadden we ook zulke afspraken, maar dat kwam omdat we toen nog (1994 praat ik over) decks hadden die uit onze hele verzameling bestonden (200 kaarten, alle 5 de kleuren) :D.
Ik zit je niet zwart te maken. Alleen heb ik al eerder gevraagd/gezegd om de CoP's weer te gebruiken. Maar nee...
aekold
3rd July 2003, 16:08
Originally posted by Don
Yep, die 2 Well's had ik ook al in de gaten ja. Staat op me bestel lijstje :)
Maar Circle of Protections blijven goed!
Ik heb nog wel ergens drie keer voor je well of discovery voor je liggen als je wilt.
Planetouched
3rd July 2003, 16:15
idd, ik bedoel oke sommige kaarten zijn bij ons onderhand ook op een moment taboe(denk aan aluren, enduring renewal) maar dat is gewoon omdat mensen uit onze groep gewoon keiharde decks ermee hadden en we echt iets hadden van flikker op met die zooi. Maja, opzich is een COP niet hard toch? Een disenchant, naturalize, hush, counter of wat dan ook en pleitte issie.. Laat em maar lekker de CoP spelen, wat maakt et uit?
Elminster
3rd July 2003, 17:06
Ej niets tegen mijn.. ehm... niets tegen de Enduring Renewal! Ik h?d er een combo-deck mee, lang mee gespeeld, maar in dat laatste deck was het geen combo ofzo, vond ik het wel leuk werken!
Welke don't-kaarten staan er nog meer op jullie lijst?
*edit* Neem een rune of protection of een storycircle (T)(T)(T) *edit*
Kolky
3rd July 2003, 17:18
Ikke vinnet maar flauw kaarten in je eigen omgeving bannen. Enigste is waar opgelet moet worden (vind ik dan) dat iedereen een officieel deck speelt. Dus of Extended of Type 1 en niet er tussen in. En natuurlijk ANTE cards zijn gebannt. Maar das overal!
Aekold, die heb ik wel nodig ja :)
En wat die andere allemaal zeggen over gebannede kaarten enzo, daar zeg ik: "Precies!" op. :)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.