View Full Version : Iemand idee voor mijn Groen/blauwe deck?
H?, ik zat eens te denken aan een groen/blauw deck vanwege de Pemmin's Aura en de Phantom Nantuko.
Phantom Nantuko kan een +1/+1 counter als je hem 1 keer tapt. Met Pemmin's Aura kun je 1 mana betalen en dan untapt hij weer. Ook met puppeteer gaat het goed samen. Dan wilde ik er nog 4x Alpha Status in doen, met 4x Unnatural Selection om de creatures dezelfde creature type te geven :)
Om kaarten te kunnen pakken doe ik er Information Dealer in en Soothsaying. Information Dealer pakt alleen X kaarten voor Wizards in play. Ook daarom zit de Unnatural Selection in. Voor de grote hoeveelheid mana tekort gebruik ik nog een Apprentice Wizard.
Ik zou het leuk vinden om een enchantment deck te maken. Anders mag ook, als het maar goed is :)
Wie weet nog wat goede kaarten om er zo een deck omheen te bouwen?
Thnx, Don
Sengir Vampire
1st July 2003, 01:39
Originally posted by Don
Ik zou het leuk vinden om een enchantment deck te maken. Anders mag ook, als het maar goed is :)
Wie weet nog wat goede kaarten om er zo een deck omheen te bouwen?
Thnx, Don
4x Venduran Enchantress
4x alle Opal *dingen* (archangels en knights / titans enzo)
2x Serra Sanctum is dan ook leuk
xx aantal van die illusion-enchantments uit Urza's Saga en natuurlijk ook :
4x blabla(hoeheetzeookalweer) Enchantress uit Saga
En burgeoning is ook leuk in dat deck . Ik heb er vorig jaar ofzo nog een deck mee gehad ..... als je tegenstander 1 creature speelde had jij een army liggen :D
Mja, ik zal eens kijken. Verduran Enchantress gaat er sowieso in :) Da's een hele goeie kaart voor dit deck. Ook Serra gaat er dan in :O
Elminster
1st July 2003, 14:39
Presence of the Enchantress kan dan ook.
Ik heb er ??n :D:D:D
Mja, die is ook goed. Gaat er ook wel in denk ik :)
Kolky
2nd July 2003, 11:41
Originally posted by Don
H?, ik zat eens te denken aan een groen/blauw deck vanwege de Pemmin's Aura en de Phantom Nantuko.
Phantom Nantuko kan een +1/+1 counter als je hem 1 keer tapt. Met Pemmin's Aura kun je 1 mana betalen en dan untapt hij weer. Ook met puppeteer gaat het goed samen. Dan wilde ik er nog 4x Alpha Status in doen, met 4x Unnatural Selection om de creatures dezelfde creature type te geven :)
Nou, nog een paar kaarten die wel leuk zijn:
Forgotten Ancient // Counters maken, en verspreiden!
Seeker of Skybreak // Nog een Untapper!
Aphetto Alchemist // Nog een Untapper!
Arcanis the Omnipotent // Heavy CardDrawing
Archivist // Low Budget Arcanis
Argothian Elder // Combo - Oneidig mana met Pemmins Aura
Callous Oppressor // Pak ff al je opponents creatures
Rootwater Hunter // Veel damage wegpingen!
Seedborn Muse // MEGA- Untapper
Wood Sage // Om een creature te zoeken!
Wow, nou je het zegt, ik zal even de kaarten bekijken, de prijs enzo en de ability. Hartstikke bedankt voor deze reply :D
Kolky
2nd July 2003, 23:32
Originally posted by Don
Wow, nou je het zegt, ik zal even de kaarten bekijken, de prijs enzo en de ability. Hartstikke bedankt voor deze reply :D
Ik moet toegeven, er zitten vrij dure kaarten bij. Maar vaak heb je ze maar 1 of 2 keer nodig dus!
Behalve natuurlijk Forgotten Ancient :P
Hoezo maar 1 of 2 keer dan? Ik moet geluk hebben als ik de kaarten vind. Ik heb namelijk kaarten nodig zoals: Search your lib for an enchantment card and put in into your hand/play. Mja, niet makkelijk te vinden :(
Sengir Vampire
3rd July 2003, 01:49
Originally posted by Don
Hoezo maar 1 of 2 keer dan? Ik moet geluk hebben als ik de kaarten vind. Ik heb namelijk kaarten nodig zoals: Search your lib for an enchantment card and put in into your hand/play. Mja, niet makkelijk te vinden :(
Das de witte enlighted tutor .... maarja ... over rarity gesproken !!!
Kolky
3rd July 2003, 02:11
Originally posted by Don
Dure kaarten van dit type:
Academy Rector // creature, sac ofzo en 'hop' enchantment op tafel
Enlightened Tutor // niet superduur, maar wel beste
Goedkope kaarten van dit type:
Sterling Grove // Wit en Groen, protect ook je bestaande enchantments
Wild Research // Eventueel kans om kaart kwijt te raken
Golden Wish // wel in sb stoppen
Planetouched
3rd July 2003, 08:49
idd...je hoeft kaarten er minder vaak in te stouwen zolang je er maar flink veel zoekbeesten/kaarten in gooit. Werkt meestal ook zeer versnellend moet ik zeggen.
Mja, dan neem ik aan dat dit een 3 kleuren deck word? Groen, blauw en wit :p
Hm... Maar als je een enchantment deck heb. Hoe is het dan goed mogelijk om van je tegenstander te winnen. Welke enchants heb je dan nodig? En welke goede beesten?
Elminster
3rd July 2003, 16:38
Opalesence ;)!!
Sorry just kidding :D Is niet erg origineel meer...
Kolky
3rd July 2003, 17:16
Pak bijvoorbeeld als kill kaarten dan:
Maro // je pakt veel kaarten dus
Multani, Maro Sorcerer // iets duurdere maro :P
Ancestral Mask // Cheap, common en zeer effectief
Of Decking:
Brain Freeze // je cast toch veel spells per beurt
Millstone/Grindstone // simpel niet al te duur en effectief
Leukste blijft nog:
Test of Endurance + Faith Healer // winnen op 50 levens
Epic Struggle + Tokengenerator // toch genoeg mana
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.