PDA

View Full Version : Mirrodin Block

Kolky
20th June 2003, 10:43
Oke, hier gaan we alle rumors over Mirrodin en het block plakken goed!
Hier de eerste, dit staat strax op Magicthegathering.com bij mtgnews.com hebben ze het vast geript :D

Kolky
20th June 2003, 10:46
Meteen volgende rumor, een nieuwe ability misschien komt ie in Mirrodin. Het is wel een redelijk goede rumor, want ze hebben het een beetje verklapt in een artikel:

Blowback <cost>
The player targeted by this spell or the player controlling the permanent or permanents targeted by this spell may pay its blowback cost. If he or she does, he or she may put a copy of the spell onto the stack and choose new targets for it.

Galahad
20th June 2003, 12:10
Dat is toch net zoiets als de chain kaarten uit Onslaught dan, alleen i.p.v. iets saccen of discarten mana betalen?

Eddy de Eagle
20th June 2003, 12:10
Blowback zou best kunnen. In de vorige laatste series zag je ook kaarten die je (welliswaar gratis) mocht kopieeren en een andere target er voor te geven. net als trade secrets, chain of bladiebladiebla etc.

Het komt wel eens voor dat kaarten uit een serie geleend worden om een set compleet te maken. Het zou kunnen dat deze kaarten voor mirodin bestemd waren, maar nu een gat opvullen in de onslaugth serie.

Blowback zal volgens mij wel lekker gaan werken. Het zullen waarschijnlijk spells zijn met een lagere casting cost dan als ze geen blowback hadden. Dus tegenstander tapped out, vette spells erin voor weinig mana. Een grote storm er achter aan, en je hebt weer een nieuwe deck strategy...

Elminster
20th June 2003, 14:29
Voor sommige chains moest je al betalen hoor, dissen enz. Maar ik dacht dat er nog wel iets revolutionairders zou komen...

Kan iemand vertellen waar de naam 'Mirrodin' voor staat, en wat verder de plek in het grote verhaal ervan is?

Planetouched
20th June 2003, 15:46
looks modern8)

Carnage
20th June 2003, 16:13
Voor Mirrordin setting e.d. moet je op www.magicthegathering.com ff zoeken, ze hebben het er al over gehad.

Eddy de Eagle
20th June 2003, 17:04
Originally posted by Planetouched
looks modern8)

Mirodin ziet er inderdaad modern uit. Darksteel lijkt me ook wel een redelijk moderne naam. Alleen van Tomato kan ik niks maken.... komt er misschien een summon heinz tomato ketjup?

Elminster
20th June 2003, 17:15
hehe... Tomate staat niet voor niets tussen haakjes, da's dus de codenaam duh :D

Kolky
20th June 2003, 17:22
Originally posted by Eddy de Eagle

Mirodin ziet er inderdaad modern uit. Darksteel lijkt me ook wel een redelijk moderne naam. Alleen van Tomato kan ik niks maken.... komt er misschien een summon heinz tomato ketjup?

Komt ook omdat dit block in het nieuwe magic jasje gestoken wordt. Daardoor is het waarschijnlijk ook zo'n modern logo. Ook speelt het verhaal zich af op een andere wereld. Met andere mensen, met helemaal nix meer van de oude wereld (creature types zullen nog wel bewaard blijven!)

Elminster
20th June 2003, 17:45
Andere wereld? Wat een crap! En het verhaal dan? Weer een apocalyps ofzo?

Planetouched
22nd June 2003, 23:57
New Card Type in Mirrodin

Thursday, April 03, 2003

Reported by StevenKamberov
Source: GamingReport.com

According to a picture on GamingReport.com, Mirrodin will be bringing back old themes and introducing a brand new card type, as well as being the first black-bordered set with the new card face.

According to info from the Magic: the Gathering rollout, Mirrodin will be doing more than just showing off the new cardface with black borders. It will also "Bring back themes the players have been clamoring for", and possibly most interestingly, "Introduce the first new type of card since Legends". (The last new card type to be introduced was Enchant World, which has since been pretty much abandoned by Magic R&D.)

http://www.mtgnews.com/tracing/mir/images/promolines.jpg

dusse....misschien iets van een kaarttype die toegang verschaft naar andere werelden(lees sets, dus zonder die kaart kun je de nieuwere sets niet spelen)? Een soort portal achtige kaart....nee, ik babbel maar wat...nouja we zullen het wel zien als de set er is...

Elminster
23rd June 2003, 13:22
Heb zo'n vermoeden dat die zin 'a new spin on the Magic world' nog een diepere betekenis heeft...

Maar het is toch de eerstvolgende editie? Dan is er wel weinig van bekend!
En ze hebben het over enchant world, maar dat is toch hetzelfde als een global enchantment :S?

aekold
23rd June 2003, 14:30
Nee, er kan altijd maar een enchant world tegelijk in het spel zijn. En ik ben best wel benieuwd.

Elminster
23rd June 2003, 15:49
Ik ook. Hoop alleen niet dat het ??n of ander halfbakken type is, maar een volledig te gebruiken, echt type. Zal vast wel even wennen dan zijn trouwens, maar goed.