View Full Version : Necro's weird tower deck
Planetouched
16th June 2003, 14:51
Necropotence+Zur's Weirding+Ivory tower nuff said..nu de rest van het deck, iemand goede ideeen? Ik dacht eraan er misschien een soort milldeck van te maken, raven guild master erbij, ambassador laquatus, millstone etc en er discard bij te stoppen, zo kan de tegenstander niets meer beginnen.., een armageddon erachteraan miss?:)
Carnage
16th June 2003, 17:27
Uuuhmm Necropotence is restricted....
Risky deck, wel leuk om te spelen.
Pleur er ook Illusions of Grandeur + Donate in :P
Elminster
16th June 2003, 18:07
Eh, wordt het dan niet meer een Donate-deck :)?
Planetouched
16th June 2003, 18:20
ik dacht er meer een ander soort deck van te maken:
4x Millstone
4x Hypnotic Specter
1x Ambassador Laquatus
3x Crafty Pathmage
4x Merfolk Looter
4x Raven Guild Master
2x Unstable Shapeshifter
1x Necropotence
4x Zur?s Weirding
4x Force of Will
2x Mana Leak
2x Miscalculation
2x Rewind
1x Libary of leng
2x Hymn to tourach
12x Island
4x Swamp
2x Thawing Glaciers
2x Underground River
riskant maar wel erg leuk om te spelen lijkt me...en daarnaast als het lukt is het een werelds deck om in het spel te hebben
Elminster
16th June 2003, 18:25
Ziet er best leuk uit zo, ben benieuwd!
Planetouched
17th June 2003, 00:31
aargh...zwaar geschopt afgelopen avond, oke...aanpassen die hap...wat erin en wat eruit...ik vond dat de zur's weirding heel apart werkte, leuk als je je tegenstander met weinig land kan vastleggen en jij d.m.v. Thawing Glaciers lekker door blijft pakken aan land, ook hoef je hierdoor slechts zijn landjes te laten dissen..nadeel is dat hij vaak al iets heeft gespeeld voordat je Zur's hebt liggen of dat hij/zij nog steeds een aantal landjes heeft...op zich helpt een Armageddon hier goed tegen, zeker als je zelf de Thawing in je hand hebt. Misschien dat ik beter daar op kan spelen, WU controll met onderandere Zur's, Armageddon en discard...dunno..daarnaast had ik vaak gewoon de necropotence veel te laat in het spel of de andere 2 delen nog niet...
dusse..ik dacht het deck om te gooien. In het UWB, een soort Zur's Weirding+Transcendence+Forsaken Wastes? Dit samen met het originele mill-idee? Of als ik het deck RUW wil hebben Form of the dragon erbij of Sulfuric Vortex? Of toch de bovenstaande WU-idee, iemand idee welke kaarten er in dat geval bij zouden moeten?
Ik denk dat er zoiezo wel academy rector's in moeten om het allemaal een beetje te versnellen, opzich kan ik dan ook mijn nieuwe foiled replenish erin gooien als ik toch wit erbij ga spelen.
Aargh..oke I seriously need help here...
aekold
17th June 2003, 12:15
Dit doet mij denken aan een dek dat ik heel lang geleden had, zal het weer eens in elkaar zetten.
Planetouched
17th June 2003, 14:53
mooi, dan kan ik donderdag even kijken wat ik allemaal als optie heb voor wat er moet veranderen in het deck...althans een aantal.
Kolky
17th June 2003, 15:05
Help....
Je hebt heel veel TUTORS nodig, want je hebt maar 1 Necro, en pas als die op tafel ligt kun je beginnen.
Pak Compulsions, miss een andere variant van necro: Yawgmoth's Bargain
Wat eruit kan, 4x millstone, en 4x Raven Guild Master is wel heel errug veel.. pak van ieder 3 miss 2 zelfs... want als je necro hebt ben je erzo... Flikker d'r dan ook direct die Shapshifter d'r uit... en pak gewoon removal, miss is die discard ook wat overbodig.
Over de counters die je gebruikt, pak gewoon zekere counters...Want cantrip heb je niet nodig als je goede tutors hebt.
Als extra, pak Zuran Orb, om wat leven terug te krijgen... en wat
extra kaarten ofzo (land pak je toch)
Land is goed zo, miss nog die fetch landjes van onslaught... om je deck uit te dunnen en perfect land te hebben
Zo zijn mijn strategie?n.... zo bouw ik counter-combo deck... hoop dat je d'r wat aan hebt!
Planetouched
17th June 2003, 15:27
hehe..eindelijk iets handigs...thanks kolk...ik zat zelf ook al aan Yawgmoth's Bargain te denken, Zuran Orb is een goede aangezien ik met de thawing toch genoeg op tafel krijg..Compulsion..oke die komt er wel in, millstone speelde ik in mijn deck gister ook maar 2x aangezien er nog Ivory towers in gingen. RGM zal ik idd ook tot 2 terugbrengen, zo ga ik denk ik ook de Crafty pathmages eentje verlagen..over de counter...tja i.p.v. kan ik wel iets van gewoon counterspell gaan spelen of bijv. Scent of brine(met de amount of card drawing moet et wel gaan, nouja dat is voor latere zorg...)
Elminster
17th June 2003, 22:21
Hehe... flinke change
Verander gelijk je wishlist, RGM eruit enzo ;)
Planetouched
18th June 2003, 00:17
neu...maar vanavond voor het eerst gewonnnen...een lock met genoeg levens, 1 kaart in mijn library en 21 kaarten in mijn hand, rest in de graveyard...add een ambassador en 6 mana en na 8 beurten was ik uitgemilled:P
conclusie: deck werkt alleen is idd nog te sloom, ik had er een goedkope tutor in gedaan, noble benefactor aangezien ik geen dure heb. dit ging lekker..beurt 5 had ik necro en ivory, Thawing werkt weer lekker...nu ik denk dat ik wat aanpassingen moet doen:
Wit erbij splashen...mede voor Academy rector, Replenish 1x en life gaining. Zuran Orb werkte meesterlijk, die gaat er 2 a 3 keer in. Ivory tower ging lekker maar moet wel 2 keer minstens in het spel liggen...4x in het deck dus. Raven guild en Crafty mag er opzich allebei iets van 2x in, meer is overbodig. Een Feldon's cane erbij helpt denk ik aardig om mijn deck weer heel te maken als ik plezier wil hebben met necro, daarnaast een aantal Propaganda's erin...2 a 3 moet genoeg zijn alleen vrees ik dat ik ze dan te weinig pak, dus meer tutor's...een keer enlightened tutor erin, demonic tutor ook 1x... Dan ik had de counters ingewisseld voor Arcane denial...dit helpt weer om sneller mijn kaarten vast te hebben. Die Yawgmoth?s Bargain moet erin denk ik, spellbook denk ik ook. Opzich kan ik dan niet meer Necro gebruiken geloof ik(je skipt de disc. step dus ook de hey ik krijg kaartjes deel of zit ik hier fout?) Ow en dan natuurlijk compulsion nog erbij..:D
Planetouched
18th June 2003, 01:43
oke...so how about this deck:
1x Feldon?s Cane
4x Ivory Tower
2x Spellbook
2x Zuran Orb
2x Ambassador Laquatus
1x Crafty Pathmage
2x Merfolk Looter
1x Noble Benefactor
1x Raven Guild Master
4x Academy Rector
1x Necropotence
2x Yawgmoth?s Bargain
2x Compulsion
4x Propaganda
1x Phrexian arena
3x Zur?s Weirding
2x Arcane Denial
2x Mana leak
1x Enlightened Tutor
6x Island
5x Plains
5x Swamp
2x Thawing Glaciers
2x Underground River
1x Demonic Tutor
1x Replenish
Carnage
18th June 2003, 02:20
Uuuhm Planetouched, misschien toch wel ff handig als je de Banned & Restricted List van Type I (http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/sfrtype1) bekijkt:
Planetouched
18th June 2003, 09:03
check + een paar aanpassingen:
1x Feldon?s Cane
2x Grindstone
4x Ivory Tower
2x Millstone
2x Spellbook
1x Zuran Orb
1x Ambassador Laquatus
2x Merfolk Looter
2x Noble Benefactor
1x Raven Guild Master
4x Academy Rector
1x Necropotence
1x Yawgmoth?s Bargain
2x Compulsion
3x Propaganda
2x Zur?s Weirding
4x Force of Will
2x Mana leak
1x Enlightened Tutor
5x Island
6x Plains
5x Swamp
2x Thawing Glaciers
2x Underground River
1x Demonic Tutor
1x Replenish
oke how are my chances now? Misschien een Guiltfeeder erin voor later in het spel om de tegenstander compleet te killen?
Carnage
18th June 2003, 13:51
Geen Guiltfeeder pakken, je speelt op decking, niet op damage!
- 1 Ivory Tower
+ 1 Vamperic Tutor
+1 of 2 Phyrexian Tower (om je Academy Rector te saccen), - 1 / 2 random land.
Je mana base is echt shaky, ik zou er City of Brass en/of pain lands bij doen.
Replenish en Compulsion zijn volgens mij vrij dode kaarten...hier zou wel wat beter voor te verzinnen zijn denk ik (Impulse ofzo?)
3 Propaganda is ook wat veel vind ik....je speelt met tutors, academy rectors.
Planetouched
21st June 2003, 17:27
1x Feldon?s Cane
2x Grindstone
2x Ivory Tower
2x Millstone
4x Spellbook
1x Zuran Orb
1x Ambassador Laquatus
2x Merfolk Looter
1x Noble Benefactor
1x Raven Guild Master
4x Academy Rector
1x Phyrexian Arena
1x Necropotence
1x Yawgmoth?s Bargain
2x Impulse
2x Propaganda
2x Zur?s Weirding
4x Force of Will
2x Mana leak
1x Enlightened Tutor
1x Demonic Tutor
1x Vamperic tutor
1x Disenchant
----------------------------
20 land:
2x Island
2x Plains
3x Swamp
1x Tundra
2x Dromar's Cavern
2x City of brass
2x Phrexian tower
2x Thawing Glaciers
2x Adarkar Wastes
2x Underground River
Elminster
22nd June 2003, 22:33
Ej Roel, hoeveel heb je hier al van? Ik bedoel, ik heb tegen dit deck nog geen??n potje gespeeld, ben wel benieuwd, want alleen van een decklist is het altijd zo moeilijk te bepalen! Desnoods beetje veel proxy's erin, boeit niet...
Planetouched
22nd June 2003, 23:12
heb het deck nu voor me liggen...15 proxies momenteel...komen zooi kaarten aan...daarna is het nog maar 4 ofso...wel ongelofelijk veel artifact man...miss dat ik die academy er maar bij moet gooien:D Btw ik denk dat het nu veel beter werkt dan dat ene proef potje bij david-jutta en bij tim toen...
Planetouched
23rd June 2003, 23:59
yeah...heb gemerkt...no way dat dit ooit een multiplayer deck wordt zonder dat ik saaie 'unlimited' mana combos ga maken samen met ambassador...maar 1 vs 1 werkt het wel leuk, je ziet je tegenstander zweten als op een gegeven moment al zijn kaartjes uit zijn hand worden gehaald en de rest gecountered of tegen gehouden...en ik maar levens gainen. Vandaag ook mijn tweede(lees eigenlijk eerste echte) win gehad tegen een deck van kolk. Flinke lock moet ik zeggen. Misschien dat ik de 2 libraries of leng maar ook voor spellbooks moet vervangen. Die werken veel fijner en sneller. Ook het gehele life gaining ging dit keer wel oke. Zolang ik iets van 4 beurten de tijd heb en een beetje redelijk pak(mijn deck zit vol tutor's/zoekers etc) lukt het meestal dan langzaam op te klimmen tot een lock in beurt 8-10...beetje sloom deck en redelijk lastig om te spelen maar zo amusant als het eenmaal ligt. Btw ik ga er dus denk ik echt wel een tolarian academy in gooien, met 15 artifacts is het een freakin grote mana scource.
Planetouched
24th June 2003, 00:01
btw...dus duidelijk disenchant erbij in dit deck, 2x lijkt me wel genoeg, de replenish kan er inderdaad uit lijkt me zo, te duur en ik kom er niet aan toe. Library vervangen met Spellbook. Misschien een hanna erin? Of zou die te sloom zijn?
aekold
24th June 2003, 12:15
Ik wil jouw deck wel eens zien spelen tegen mijn enchantress deck, kijken of je dan kunt voorkomen dat ik geen kaarten pak.
Enchantress type 1 dan te verstaan.
Planetouched
24th June 2003, 12:40
draw card ofnie? heb al es tegen uw deck gespeeld...remind me to use lots of counter and disenchant:D
Elminster
24th June 2003, 13:52
Bij mijn enchantments-met-maffe-draken-deck bedacht hij dat het misschien toch wel handig zou zijn enduring reneweal weg te kunnen halen, of worship, of seal of cleansing etc :D
Kolky
24th June 2003, 20:30
Darn it, verloren.. roel deze week moet ik er nog een keer tegen spelen. Dan bouw ik een 'beter' deck, als de laatste tijd, hopelijk iig :D
Planetouched
24th June 2003, 20:31
hehe...is goed, morgen krijg ik een groot deel van mijn kaarten binnen dus dan zitten er ook gelijk aanzienlijk minder briefjes in als toen:)
Elminster
26th June 2003, 10:54
Briefjes zonder kaartnaam :S
Zal wel fijner spelen ja :P
Ik ben ook benieuwd, mijn nieuwe deck is binnenkort af. Alleen die Arrogant Wurms nog... best moeilijk aan te komen voor een uncje!
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.