View Full Version : Mijn decks
Goblin Warlord
9th June 2003, 23:09
Ik wil hier wat decks van mij plaatsen, zodat mensen wat tips kunnen geven (of ideeen kunnen op doen)
Goblin Warlord
9th June 2003, 23:10
4x Dingus Staff
4x Taunting Elf
4x Venomous Breath
4x Timberwatch Elf
4x Wirewood Channeler
2x Wellwisher
2x Elvish Herder
2x Rhox
2x Krosan Groundshaker
2x Penumbra Wurm
2x Krosan Cloudscraper
4x Overrun
4x Worldly Tutor
20x Forest
Bedoeling:
Zorg dat je 4x Dingus Staff hebt liggen, dan krijgt iedereen 8 damage per wezen dat dood gaat. Als je dan aanvalt met een Taunting Elf gooi er een Venomous Breath en zijn al je tegenstanders beestjes dood. Dan ligt de weg voor je grote beestjes zoals Krosan Cloudscraper en Penumbra Wurm (zijn overigens door allerlei sterke wezens te vervangen, dit zijn degene die ik zelf heb). Overrun erbij, Timberwatch Elf erop, reken uit je damage. (In theorie kan je 184 damage doen+ 8 damage per stervend wezen)
Hij staat ook op Nedermagic: www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=8658 (http://www.nedermagic.nl/deck_item.asp?deckid=8658)
Cool, je moet er Primal Rage indoen (schreef ik ook bij Nedermagic(C)). Allemaal trample. Da's handig voor je big creatures. Alleen je wilt hem er niet in hebben :(
Goblin Warlord
9th June 2003, 23:15
Wil op zich wel, maar zoals ik al. Ik neem een overrunnetje, vind ik handiger.
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:18
He je hebt Kaysa eruit gehaald. Was die niet handig?
Goblin Warlord
9th June 2003, 23:20
Heeft er nog niet ingezeten hoor, maar ja wat moet ik met +1/+1, muhaha.
O ja, elven beschermen :)
Ja ok, Overrun is ook goed. Ik koop Primal Rage wel, als ik hem heb, moet je hem een keer uitproberen. Kijken of het een beetje nut heeft :)
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:24
Oke hij heeft er uitgeprint ingezeten maar toch. Pas op, dadelijk komt er weer een Noxious Ghoul...dan kan +1/+1 toch handig zijn voor je elven :)
Uitgeprint... uitgeprint... Altijd handig (R)
Planetouched
9th June 2003, 23:44
ik zoek em nog een paar keer op advies van carnage...maar dat zien jullie morgen wel als het goed is. Jutta was namelijk vanmiddag hier...lekker magiccen en ik heb gelijk even mijn aangepaste wishlistje maar meegegeven...schrik niet van de groote..het zijn er nogal wat maarja...wat verwacht je met iemand zoals mij die 1 a 2 decks tegelijkertijd probeert te bouwen en daarnaast nog eens veel leuke kaarten zoiezo zoekt...
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:50
Heb je de Seedborn en de rest ontvangen van Jutta?
Planetouched
9th June 2003, 23:58
uh nee, jutta had ze kennelijk in haar schoolboek gedaan en dus vergeten...maar als het goed is krijg ik ze dan volgend weekend of op de betreffende zondag voor highlander, als jullie dan ook misschien komen kunnen jullie gelijk kennismaken met de roosendaalse groep, nouja een deel ervan tenminste...en misschien ruilkaarten meenemen?(Jullie weten dat ik meestal liever koop:)) Zou wel leuk zijn, kennen we ook gelijk weer een aantal andere fanatieke magiccers:D.
EvilBunnyRabbit
10th June 2003, 00:13
Oh typisch Jutta...:P. We komen mss wel, alleen Highlander is niet echt ons ding zeg maar. Maar mss komen we wel gewoon voor de lol en gezelligheid :)
Kolky
10th June 2003, 02:10
Originally posted by Goblin Warlord
Ik wil hier wat decks van mij plaatsen, zodat mensen wat tips kunnen geven (of ideeen kunnen op doen)
Cool dat je dat doet!
je kun ze ook op onze site zetten;
Moet je je wel ff registreren:
http://www.trefpuntmagic.nl/Trefpunt_Leden/Options/aanmelden.php
Dan je Deck posten:
http://www.trefpuntmagic.nl/Trefpunt_Leden/Options/Submit/deck.php
Carnage
11th June 2003, 02:08
Ik zou d'r 4 llanowar Elves indoen, aangezien je een nogal mana intensief deck heb....kijk maar wat eruit kan.
Misschien dat Desert Twister ook wel handig is.
Kijk trouwens uit dat je Dingus Staff niet 'backfired' door een Wrath of God ofzo :P
Goblin Warlord
11th June 2003, 11:07
Dan is het te hopen dat ik meer leven heb met die Wellwisher. Maar die Illanowar is inderdaad wel een idee, alleen heb ik er geen.
Elminster
11th June 2003, 14:45
Dat is nog eens apart :):
Wel Dingus Staff, Taunting Elf, Venomous Breath, Timberwatch Elf, Wirewood Channeler, Wellwisher, Elvish Herder, Rhox, Krosan Groundshaker, Penumbra Wurm, Krosan Cloudscraper, Overrun, Worldly Tutor ...
Maar g??n llanowar elfje :)
Ik zou Fyndhorn elves doen ipv llanowar, veel beter (L)
Wat die Noxious Ghoul betreft: sounds like someone encountered an endran :)?
Maar kom graag naar Highlander, kunnen we flink ruilen / (ver)kopen
Goblin Warlord
11th June 2003, 17:15
Ik heb wel nog twee Fyndhorn Elves ja. Llanowar heb ik trouwens ooit gehad, nu dus niet meer. En ze zijn redelijk prijzig.
Goblin Warlord
11th June 2003, 17:18
Desert Twister is op zich ook wel leuk, maar misscihen kan ik dan beter iets van een Hurricane erin doen, aangezien ik weinig tegen flying dingen kan doen.
P.S: Zoals het er nu uitziet gaat het Highlander toernooi niet door, voor ons dan. Ik kom in ieder geval niet en ook David en Jutta blijken niet te komen (vaderdagonzin, je weet wel). De rest blijft hoogstwaarschijnlijk ook wel thuis. Laat even weten wanneer jullie weer wat leuks hebben (Highlander vind ik niets).
Elminster
11th June 2003, 17:52
Ik heb wel nog twee Fyndhorn Elves ja. Llanowar heb ik trouwens ooit gehad, nu dus niet meer. En ze zijn redelijk prijzig.
Prijzig? Llanowar Elves? Ze zijn gewild ja, maar common en vaak reprinted, dus echt prijzig kunnen ze nooit worden lijkt mij! (Uitzondering: internet, ok, da's waar)
Vampirekiss87
11th June 2003, 20:24
ey roel, als jij het geld zaterdag ofzow aan mij geeft, krijg je gelijk de kaarten van me... (L)
Carnage
11th June 2003, 21:02
Laat even weten wanneer jullie weer wat leuks hebben (Highlander vind ik niets).
Je kan je via de main-site --> www.trefpuntmagic.nl aanmelden voor 2 mailing lists....als je je aanmeld voor de 'activiteiten' mailing list, krijg je automatisch bericht over op handen zijnde toernooien / spellenmiddagen ;) (Y)
Goblin Warlord
12th June 2003, 10:47
Handig man. En Jutta maak je plaatje eens kleiner, je verziekt het hele forum
Elminster
12th June 2003, 13:28
Alles beter dan de vorigfe avatar :D:D:D
OK shoot me Jutta :)
Maar hij kan inderdaad wel wat kleiner...
Goblin Warlord
23rd June 2003, 11:52
Dit is mijn Goblin deck, er ontbreken nog een paar kaarten.
2x Goblin Dynamo
4x Goblin King
2x Goblin Lookout
4x Goblin Matron
2x Goblin Sharpshooter
2x Raging Goblin
2x Reckless One
4x Skirk Marauder
2x Goblin Warrens
2x Goblin Bombardment
4x Brightstone Ritual
4x Goblin Grenade
4x Goblin War Strike
2x Warbreak Trompeter
20x Mountain
Bedoeling is uiteraard om veel tokens te maken, met de Goblin Warrens, en deze kan je dan goed sacrifice met Goblin Bombardment. Voor de rest nog wat grappige tribal kaarten, zoals Brightstone Ritual (veel mana voor Gobin Dynamo en Warbreak Trompeter).
Elminster
23rd June 2003, 13:46
Goblin Burrows?
Clickslither?
Siege-Gang Commander?
Armsdealer?
Gewoon wat ideetjes... :S
Goblin Warlord
23rd June 2003, 17:15
Goblin Burrows, daar heb ik mijn Goblin Lookout voor.
Clickslither, wel leuk, maar hoef ik niet echt in mijn Goblin Deck (Reckless One is al sterk genoeg, alleen trample zou leuk zijn)
Siege-gang Commander, daar zal ik eens over nadenken.
Arms Dealer, hele coole kaart, gaat er zeker in (bedankt!)
Nou je het zegt. Arms Dealer is een hele goede kaart.
Arms Dealer moet je zeker doen met Goblin Offensive. Eerst allemaal tokens in play. En dan zijn ze makkelijker te saccen. En veel mana nodig :-)
Goblin Warlord
23rd June 2003, 23:56
Gnagna, toevallig kwam ik vanmiddag erachter dat Goblin Offensive handiger is dan Warbreak Trumpeter, dus ik wissel ze denk ik om. Mana kan ik genoeg produceren met Brightstone Ritual.
En dan lekker saccen.
Carnage
24th June 2003, 03:06
Goblin Infestation in het sideboard :P
Elminster
24th June 2003, 13:01
Goblin Burrows: Behoorlijk handig, stel je pakt slecht en hebt alleen ??n raggende goblin, die is dan wel 3/1...
Clickslither: Ik heb eerlijk gezegd nog geen goed goblin-deck gezien zonder deze kaart, hij is masterlijk... Ik zou hem echt eens proberen, beter dan Reckless One, sommige decks werken ook wel eens tegen weet je, en met 2 goblins is je reckless one ook niet veel
Gempalm Incinerator?
Goblin Warchief?
Weet je wat je moet doen, kijk eens naar de decks van Raging Goblin en Tim (niet op het forum). Spelen beide op dit moment onder andere gobbo's...
Goblin Warlord
24th June 2003, 13:06
Op Goblin decks zijn zoveel dingen te veranderen, je zal vrijwel nooit dezelfde decks hebben.
Clickslither is inderdaad wel goed, maar ik ga hem niet kopen, is mij iets te duur. Misscihen kan ik hem ooit nog eens ruilen. Ik heb nog nooit ermee gespeelt, of zien spelen, dus voorlopig kan dat wel even.
Goblin Burrows kan ik er inderdaad wel indoen, het nadeel is dat het kleurloze mana is. Overigens heb ik ook zo'n kaart voor in mijn elven deck (Wirewood Lodge) werkt toch wel handig.
Goblin Warlord
24th June 2003, 13:09
Warchief heb ik omgeruild voor de sharpshooter. Zolang ik die sharpshooter niet heb (lang dus) zitten er dus 2 Goblin Warchiefs in. Gempalm Incinerator vond ik wel leuk (wilde ik ruilen met Jutta) maar het is alleen tegen creatures. Misschien handig als sideboard tegen sterke wezens ofzo.
Elminster
24th June 2003, 13:42
Waarom post je dat in 2 posts :)?
Je zou eerder zeggen Incinerator maindeck te spelen, en in creatureless decks eruit te sideboarden. De weg moet namelijn vrijzijn voor je kleine rode beestjes, ??n blokker van 4/4 ofzo gooit anders behoorlijk roet in het eten...
Probeer Clickslither anders een keertje als proxy... kan je kijken of het je bevalt. Het enige jammere is dat het zelf geen goblin is!
Goblin Warlord
27th June 2003, 10:48
Ik ga Clickslither echt wel een keer gebruiken, even kijken hoe het speelt. Ik ga binnenkort de laatste paar kaarten bestellen, of hebben jullie er nog iets van?
In ieder geval bedankt voor de tips.
Elminster
28th June 2003, 14:24
Ik heb m niet, raging goblin heeft een goblindeck gebouwd, daar zitten onze clickslithers in :)
Planetouched
29th June 2003, 20:34
lees mijn 2 clickslithers...:) nouja ik had er wel iets goeds voor terug geloof ik....ofnee..dat was gewoon nog mijn schuld aan koen van uitgaan geloof ik.
Elminster
30th June 2003, 14:25
Ik bedoelde weer eens kaarten die we hebben gepakt met GP sealed en dat ik weer eens geen idee heb waar die heen zijn gegaan :)
Maar da's nu dus duidelijk...
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.