View Full Version : Mistforms
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 17:45
Ik heb nu al verschillende decks geprobeerd (zoals op mijn wishlist te zien is) maar geen 1 schijnt te lukken. Daarom vraag ik ff om hulp. Ik zat te denken aan een deck met de verschillende Mistforms en Illusions. Creature types veranderen en dan verschillende spells spelen die daar effect op hebben. Ik zou het Bait & Switch deck uit Onslaught kunnen kopen maar ik koop liever geen Pre-constructed decks meer en ik wil er ook geen zwart in. Ook zat ik te denken aan een Doom Cannon + Imagecrafter + Chamber of Manipulation combo of iets dergelijks. Als jullie zouden kunnen helpen?...
Goblin Warlord
9th June 2003, 23:01
Mistform Ultimus met Tribal Golem :D
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:04
Dat zou kunnen...wel toevallig heb jij allebei die kaarten! Stinkerd...je ruilt ze nooit weg natuurlijk
Goblin Warlord
9th June 2003, 23:07
Ach, misschien verkoop ik ze wel. Ik ga geen Mistformpjes-deck maken.
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:08
Oh dat valt me weer mee, helaas reken jij absurt hoge prijzen :P
Die combo met Imagecrafter moet je doen. Ik heb ook 4 crafters, altijd handig voor in me deck, alleen gebruik ik ze niet (nog niet)
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:30
Die combo met Imagecrafter is op zich wel geinig maar ik weet niet of je overgenomen creatures kan sacrificen
Planetouched
9th June 2003, 23:32
mistform wall 3x
mistform mask 5x
mistform sliver 4x
mistofrm seaswift
heb ik wel voor je, en imagecrafter een hele zooi keren.
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:34
Da's mooi, ik moet alleen nog even kijken welke Mistforms ik precies nodig heb
EvilBunnyRabbit
9th June 2003, 23:42
Nog iemand idee?n voor combo's of goeie kaarten die er echt in moeten?
Ik zou het eigenlijk ook niet weten. Volgens moet het wel gewoon kunnen. Want het is op dat moment jou kaart.
EvilBunnyRabbit
10th June 2003, 00:14
Ik moet het maar ff een keer opzoeken...
aekold
10th June 2003, 10:23
Mistform ultimus en Endemic Plague. Als je plague speelt moet je een creature saccen. Alle creatures die een creaturetype delen met de gesacte beeste moeten ook gesacrificed worden. Aangezien Ultimus alles is, gaat alles dood. Enige probleem is dat endemic plague zwart is.
EvilBunnyRabbit
10th June 2003, 18:29
Ja en ik heb er liever geen zwart in. Het liefste houd ik het monoblauw maar heel, heel misschien kan er groen of wit bij. Anyway, ik heb een Mistform Ultimus weten te bemachtigen (L) iemand nog combo's met deze kaart? of andere kaarten?
EvilBunnyRabbit
10th June 2003, 18:57
Mijn voorlopige deck idee:
20x Island
2x Doom Cannon
2x Tribal Golem
2x Clone
2x Mistform Ultimus
4x Imagecrafter
2x Chamber of Manipulation
2x Mistform Wall
2x Mistform Dreamer
2x Mistform Shrieker
2x Mistform Skyreaver
2x Mistform Stalker
4x Mistform Wakecaster
4x Mistform Warchief
4x Counterspell
4x Peer Pressure
Ik heb alleen toch het idee dat mijn manabase niet helemaal in orde is. Al die mistforms hebben ook elke keer weer 1 mana nodig om van type te veranderen. En sommige zijn duur om op te gooien.
aekold
11th June 2003, 01:06
Tis mss een idee om er toch wat andere kleuren in te stoppen. Dan kan je (mis)bruik maken van de tribal effecten van andere kleuren, zoals die creatures waarbij je bv 5 elven moet tappen voor een 7/7 elemental.
EvilBunnyRabbit
11th June 2003, 08:26
Hmm das idd een idee...bedankt
EvilBunnyRabbit
11th June 2003, 08:30
Nog voorbeelden van dat soort kaarten? (Met namen graag)
Carnage
11th June 2003, 15:09
Rotlung Reanimator (deze ownt big time!)
Goblin Siege Commander,
Aerial Aid,
er zijn er zat.....gewoon ff je verzamelind doorbladeren?
EvilBunnyRabbit
11th June 2003, 16:01
Rotlung Reanimator, Siege-Gang Commander, Voice of the Woods en dat soort kaarten zijn natuurlijk allemaal erg goed, maar om die erin te doen moet ik er een aantal mistforms uithalen. Dus het liefste maar 1 extra kleur, alleen welke? Ik vind ze allemaal goed
Elminster
11th June 2003, 16:09
Ehm wat is eigenlijk het idee van het deck? Want zoals het er nu uitziet werkt een gewoon tribal-deck makkelijker = beter :S
Ik bedoel, tribal golem spreekt, maar verder kan je ipv 5 mistform's om te toveren tot elven ook gewoon 5 elven spelen! Dus ??n tribe uitkiezen en die spelen....
Eddy de Eagle
11th June 2003, 16:10
Ik zou er juist al die kleuren in doen. En iets van een creature tutor zodat je altijd hebt wat je zoekt. Je hoeft echt maar een paar mistforms te hebben liggen om je tegenstander te slopen.
Op dit moment heb je geloof ik 30 creatures, dat is lichtjes aan de veel kant. Misschien kun je proberen er ook wat meer landen in te doen 20 is eigenlijk onder het minimum.
EvilBunnyRabbit
11th June 2003, 16:18
Ehm ja...het idee heb ik zelf ook niet helemaal door..maar ik heb altijd problemen met kiezen snap je? Dus ik zou niet weten welke ik moet spelen dus probeer ik het allemaal in 1 :) het idee van Eddy spreekt me wel aan. Tenzij iemand echt iets heel origineels weet met Rotlung Reanimator, Siege-Gang Commander of Voice of the Woods want zombie/cleric, goblin en elven decks zijn er al genoeg. Dan moet je er wel uitspringen natuurlijk.
Elminster
11th June 2003, 16:48
Tja Rotlung is natuurlijk erg leuk als je elk beest dat doodgaat gauw omdoopt tot cleric, maar dat had je zelf vast ook al begrepen.. Artificial Evolution erop kan ook nog, dat een dooie zombie een nieuwe zombie wordt of een dooie cleric een nieuwe cleric! Maar ik moet t deck eerst zien voor ik overtuigd ben dat het fatsoenlijk werkt!
EvilBunnyRabbit
11th June 2003, 16:57
Je hebt me weer flink aan het twijfelen gemaakt...heb jij dan nog idee?n/combo's met die 3 kaarten zonder mistforms?
Eddy de Eagle
11th June 2003, 17:34
Dat trucje met de rotlung werkt niet helemaal. Tokens worden niet in je gravejard gestopt, dus...
Elminster
11th June 2003, 17:46
Eh sorry, maar het werkt toch echt wel!
Als tokens doodgaan, triggeren ze wel degelijk het 'goes to graveyard' effect. Zoek het maar na, op wizards is er vast wat over te vinden!
Galahad
11th June 2003, 17:56
Voorzover ik weet "raken" tokens eerst je graveyard, daarna verdwijnt hij pas, Artificial evolution op reanimater en alle dooie zombie's komen terug als zombie's, maar dat is meer iets voor een zombiedeck dan een misform deck.
Je zou ook bij blauw kunnen blijven en er een Shifting Sliver en Synapse Sliver in doen.
Om die Doom cannon combo vaker uit te kunnen halen zou je er ook een Aphetto alchemist in kunnen doen, en als je hem daarvoor niet kunt gebruiken gebruik je hem om te kunnen blocken nadat je hebt aangevallen ofzo.
Of met Gravespawn Sovereingn van vier mistforms ook zombies maken en dan de creatures die je voor doom cannon gesact hebt blijvend onder je controle krijgen.
Elminster
11th June 2003, 18:12
Goed bezig Galahad!!
Ben jij die speler die net een maand aan het magiccen is 8)
Maar idd, de tokens 'raken' je graveyard, die ruling staat hier op wizards (http://www.wizards.com/default.asp?x=mtgcom/satschoolarchive&term=rotlung_reanimator) nog eens indirect bevestigd:
Q: Artificial Evolution is played targeting Rotlung Reanimator and all instances of Cleric are replaced by Zombie. Other than being really abusable with Nantuko Husk and similar cards, it creates a couple of confusing interactions with other cards.
Galahad
14th June 2003, 12:29
De combinatie Clone en Imagecrafter is vooral goed als je tegenstander een legend heeft liggen, je veranderd met imagecrafter de legend in een non-legend creature dan speel je clone en maakt een kopie van de de legend, aan het eind van je beurt wordt de kaart van je tegenstander weer een legend, maar aangezien er al een legend met dezelfde naam (de clone) ligt moet hij naar de graveyard.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.