PDA

View Full Version : Spike-Phantom

Planetouched
9th June 2003, 02:26
oke met het highlander toernooi in zicht bedacht ik maar dat ik mijn deck wilde gaan bouwen, toevallig had ik net de dag ervoor een Phantom Centaur gekocht die ik in mijn hand had. Nu zag ik als bovenste kaart van mijn groene stapel een spike soldier liggen...een belletje ging rinkelen en mijn idee was compleet. Een spike-phantom deck dus, alleen nu de kaarten nog. Zelf heb ik maar een spike-creature en dat is die spike soldier. Daarnaast heb ik een Phantom Centaur en een Phantom Tiger en krijg ik morgen mijn seedborn muse binnen. Nu mijn idee, liefst wil ik het monogroen houden...lekker simpel :

15x forest
1x Spike Breeder
1x Spike Soldier
1x Spike Colony
1x Spike Drone(tja...opvulling:))
1x Spike Feeder
1x Spike Hatcher
1x Spike Rogue
1x Spike Weaver
1x Spike Worker
1x Phantom Centaur
1x Phantom Tiger
1x Phantom Nantuko
1x Ironshell Beetle
1x Titania?s Chosen
1x Dragon Blood
1x Seedborn muse
1x Brawn
1x Revive
1x Ferocity
1x Wall of roots
1x Forgotten Ancient

--------
sideboard:
1x Naturalize
1x Natural Order
1x Elephant Guide
1x Moment?s Peace
1x Elvish Vanguard
1x Wellwisher(vooral omdat ik al van een aantal weet dat ze elfjes gaan spelen)
1x Sustenance

ik zoek dus nog een stuk of 5/6 kaarten voor mijn maindeck. Iemand een leuk idee wat ik erbij kan gooien? Aluren heb ik maar ik vrees dat ik dan mijn tegenstander te gemakkelijk help. Eladamri?s Vineyard misschien? Dan kan er wel een land of 2 uit en meer andere kaarten in,...

Planetouched
9th June 2003, 02:30
ow natuurlijk 1x Forgotten Ancient, iemand die em wil lenen aan mij? Misschien dat ik een upwelling erin kan stoppen? Dat kan ik veel meer counters moven enso...is maar iedeetje...

Kolky
9th June 2003, 11:09
Ik stel voor om d'r nog een beetje wit bij te doen!
Je kunt dan namelijk nog een paar Phantoms erin doen:
1x Phantom Nishoba
1x Phantom Nomad

Planetouched
9th June 2003, 12:41
Ja maar het liefst hou ik hem monogroen. Daarbij, ik kom al erg dicht bij de 40 kaarten, Misschien dat ik een safe haven erin gooi? Dan kan ik ze allemaal nog een keer gebruiken.
Stampeding Wildebeests, Forcemage Advocate, Genesis, Survival of the Fittest, Killer Bees?
Kom op mensen help eens een beetje met ideeen...

Elminster
9th June 2003, 13:18
Ja kom nou, beetje idee?n van mijn eigen ondergang gaan bedenken :D:D

Nou ik heb iig wel een stampende wildebeesten voor je.

Carnage
9th June 2003, 15:07
Stampeding Wildebeest vraagt gewoon om dit deck.

Meer opties:

- Umbulicus (artifact)
- Kaysa (alle groene creatures +1/+1, je phantoms gaan nooit meer dood)

Galahad
9th June 2003, 22:47
Fergotten ancient kun je wel van mij lenen, misschien dat ik ook wat kaarten van jou kan lenen, zie http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?s=&threadid=839.

Planetouched
9th June 2003, 23:39
check, nouja nu de rest nog bij elkaar zien te krijgen voor highlander. Opzich vind ik dit deckidee niet eens zo slecht..best grappig als het een beetje werkt op highlander, eehm...nouja miss dat jeroen, pieter, michel of kolky of iemand anders nog een zooi van deze kaarten hebben die weggaan? Ik bedoel ik wil ze wel overkopen of misschien ruilen als je nog iets speciaals zoekt.

aekold
10th June 2003, 10:26
Heb ze wel, maar ze gaan niet weg. Ik denk trouwens dat er te weinig phantom beesten in dit deck zitten. Ik zag er zo snel maar 3. Is denk ik iets te weinig.

Planetouched
10th June 2003, 17:37
ja opzich voor highlander hoeven er maar 20 dingen in mijn deck te zitten..dus dat valt nog wel mee..ik ga er misschien wel wit bij splashen maar of dat nog voor highlander lukt...

Planetouched
11th June 2003, 01:28
oke met wat hulp van taco's spikes heb ik een voorlopig deckje klaar:

1x tranquil thicket
16x forest
----------
1x Forgotten ancient
1x Fungusaur
1x Phantom Tiger
1x heartstone
1x hunting moa
1x Krakilin
1x Spike Rogue
1x Ferocity
1x elven rite
1x Ironshell Beetle
1x wall of roots
1x thrive
1x briar patch(misschien een andere voor deze in de plaats...Keya ofso?)
1x revive
1x Spike drone(hij werkt best lekker eigenlijk, ondanks zijn kleine kracht)
1x spike worker
1x spike colony
1x Whirling Dervish
1x Spike breeder
1x spike soldier
1x spike feeder
1x Phantom Centaur

oke dus ik zoek nog een hatcher en nog zeker een weaver...te leen, maar liefst ook te koop..wie o wie kan mij helpen aan deze 2 laatste kaarten? Btw zoals jullie zien is het deck een beetje van het phantom-spike afgeschoven naar meer het ik val aan en modify de hele zooi deck...hehe...nouja

Elminster
11th June 2003, 15:08
gewoon spike dus :)

Zo speelde je er gister wel mee, autsj 8)

Maar wie wil Weaver niet! Als iemand hem wegdoet, ik wil hem ook :P

Eddy de Eagle
11th June 2003, 16:14
ik heb nog wel een spike weaver te leen. Hoe klein mag je deck eigenlijk zijn? ik zie zulke kleine deckies?

Elminster
11th June 2003, 16:50
Highlander ej, dus 40 kaarten

Elminster
11th June 2003, 18:13
Sideboard is 15 kaarten, Na het sideboarden mag je deck nog steeds niet kleiner zijn dan 40, ik dacht wel groter, maar dat dat gewoon niet slim was.

Carnage
11th June 2003, 21:01
Taco, waar staat dat van die 40 kaarten? Niet in mijn rulings die ik rondgemailed heb, toch???

Gewoon 60 kaarten deck hoor, en 15 kaarten sideboard.

Planetouched
11th June 2003, 22:09
uh...serieus...godnonde...dat wordt dan snel even een zooi extra kaarten erbij flikkeren..

Elminster
12th June 2003, 13:42
Eh BLEH!!??!!??

*knife* *knife* *brrr*

Kunnen we Raging Goblin ook maar beter even vertellen dan... zaterdagavond *nasty*....
Ik heb echt gehoord dat het 40 kaarten was, da's nogal minder :+

Carnage
12th June 2003, 13:47
Het is echt 60 kaarten.

Moet ik nog een mail daarvoor rond gaan sturen ofzo?

Don
12th June 2003, 14:16
H?, nou je toch bezig bent met dat Phantom deck. Ik heb nog wat kaarten nodig, zoals Phantom Nishoba en Phantom Nantuko. misschien heb jij ze. Dan is mijn deck helemaal COMPLEET!!! :)

Elminster
12th June 2003, 14:23
Originally posted by Carnage
Het is echt 60 kaarten.

Moet ik nog een mail daarvoor rond gaan sturen ofzo?
Nee tis al goed

:& :& :& :&

Planetouched
12th June 2003, 16:47
sorry die zoek ik zelf ook nog..

Don
12th June 2003, 20:03
Hehe, dat dacht ik al (T)