PDA

View Full Version : draft strategies

Eddy de Eagle
2nd June 2003, 15:52
Zijn er nog mensen met geniale draft strategieen voor het laatste blok? (legions, onslaugth, scourge)

Ik heb zelf nog 0.0 ervaring met draften (ja ok, ik heb het 1 keer gedaan) maar ik ben al wel helemaal verslaafd! Zijn er hier nog mensen met goede draft strategieen?

Carnage
2nd June 2003, 16:54
zoek eens op www.wizards.com/sideboard en/of www.magicthegathering.com, het komt vaak genoeg aan de orde daar

aekold
2nd June 2003, 18:12
Ik heb niet echt vaste draft strategieen, behalve dan dat er bijna altijd groen in moet zitten en omdat die kleur lekker beukt.
Verder verkies ik altijd kracht boven evasion, zoals flying.

Kolky
2nd June 2003, 20:22
Ik heb nu met elke Pre-Release van het Onslaught Block meegedaan, en ook met elke Side-Event en ook met drafts van Onslaught en Legions.
Ik heb gemerkt dat je met dit Block zeker ??n of meer Bomb Rares moet hebben. Ikke had echt altijd pech, want zelf pakte ik er nauwelijks (behalve op side-events) en als je er dan een tegen je krijgt kom je er nauwelijks vanaf. Dus een lekkere fattie is zeker welkom. Voor de rest moet je niet al te snel deck bouwen, dat werkt nooit op drafts. Maar gewoon een deck dat een beetje een gemiddelde manacost van 3,5 of hoger heeft. Zeker genoeg land zodat je in beurt 3 altijd een Morph kan casten! Morph is zeer belangrijk met Onslaught-Block. Zeker omdat je ook gewoon een extra kleur kan insplashen alleen voor Morph.
Pas wel op dat je bijna 70% aan creatures speelt, want dat doen je tegenstanders ook. Zodat de strijd aan creatures een beetje gelijk blijft!

Zover mijn tips, ik denk dat ik het met de Pre-Releases toch beter gedaan heb dan verw8.
Onslaught - C poule - gedropt, maar met Side-Event Draft 3e (geen prijs :S veel deelnemers bijna 100)
Legions - A poule - gedeelt 4e, maar door DCI Reporter (met percentages 8e, geen prijs, iets van 80 deelnemers)
Scourge - A poule - 22e niet veel boeiends (72 deelnemers)
Drafts:
Onslaugt-Onslaught-Onslaught (in Breda) - 6e van 30.
Onslaugt-Legions-Legions (in Trefpunt) - geen idee welke plaats niet zo goed iig

Planetouched
3rd June 2003, 01:58
Ik wil wel weer eens een draft in trefpunt eigenlijk, misschien zelf een sealed teck toernooi ofso? Lijkt me wel kewl op zich. Het kost wel wat maar je krijgt er weer een hoop voor terug:D

Eddy de Eagle
3rd June 2003, 10:57
sealed deck lijkt me ook wel vet om een keer te doen. Je kunt toch ook boosterboxen met starters kopen?

Het zal wel prijziger worden, maar ik denk wel dat er belangstelling voor zal zijn.

Carnage
3rd June 2003, 18:44
Ik zal eens kijken wat ik kan regelen

Planetouched
3rd June 2003, 18:51
kewl, misschien eens een andere vorm doen..nouja ik bedoel serie...iets oudere ofso, is dat mogelijk? Veel van trefpunt kennen die kaarten iets minder...nouja was maar ideetje...anders 1x onslaught 2x scourge ofso?

Eddy de Eagle
4th June 2003, 11:09
Mijn tweede keer draften ging al een stuk beter. De vorige keer was ik 12e, en deze keer 3e. Ik heb een foil DCI ophidian gewonnen, whoo! en een upwelling (voor de liefhebber)

Ik had een groen deck gemaakt, met splash red and black. Voor groen een paar grote beesten, en dan 2x creature spells of converted mana cost 6 or more cost 2 less to play. Nog twee keer een elfje waar je creatures met cost 6 of meer mee kan opzoeken. Wat mana elfjes.

zwart en rood voor removal. En een goede rode kill kaart uit scourge. Doet damage aan een creature or player gelijk aan de hoogste casting cost van een permanent van mij. Als ik die pakte was het meestal gelijk klaar.

Waarom niet eerste? nog te weinig removal (kan helaas niet meer pakken dan je krijgt) en volgende keer een flyer of fear creature erin voor potjes die lang vast zitten.

Laevid
4th June 2003, 21:58
ik heb wel zin in een scourge-draft eiglijk.....al ken ik echt 0.01 van die set ofzow :D....maar draften is cool :D

Planetouched
4th June 2003, 22:01
sealed deck ook...bij beiden krijg je kaartjes eej:D

Kolky
5th June 2003, 01:15
Originally posted by Planetouched
kewl, misschien eens een andere vorm doen..nouja ik bedoel serie...iets oudere ofso, is dat mogelijk? Veel van trefpunt kennen die kaarten iets minder...nouja was maar ideetje...anders 1x onslaught 2x scourge ofso?

Euh we hebben eens een keer Italiaanse Revised gedaan!

Maar idd, oude drafts zijn veel cooler!
Wat ook leuk is en sommigen al is gedaan hebben is een hele set op tafel leggen en daaruit draften! Hadden we vorige vakantie gedaan met mijn Invasion Block da's echt lache!