View Full Version : I didn't toast anyone officer, the dwarf was on fire when I got here
Planetouched
27th May 2003, 01:44
Oke, na de pre-release met Form of the dragon heb ik serieus zin om hier een deck mee te maken. Voor wie hem niet kent:
http://mi.wizards.com/global/images/magic/general/Form_of_the_Dragon.jpg
nu wat zou ik erbij doen...enige brainstorm aan mijn kant tot nu toe:
-Divine Presence
-Convalescent Care
-Second Chance
-Zur?s Weirding
-Lots of fuckin clerics(Master Apothecary ofso?)
-Extra burn/land destruction
some help please?
Kolky
27th May 2003, 02:09
Euh speel Rood/Wit idd
Ik zou niet met Clerics gaan spelen!
Maar gewoon met Ivory Mask, en Solitary Confinment enzulk soort dingen, Worship Misschien!
Elminster
27th May 2003, 13:12
Vooral worship zo zonder creatures :S
Academy Rector!!!
Eddy de Eagle
27th May 2003, 13:46
Maak er een control deck van. een lock maken, dan form of the dragon leggen, boom, klaar.
Bremmer
27th May 2003, 15:50
leuke titel daarom heb ik hem 5 sterren gegeven.....:)
.......jammer dat ik niet magic, ehe
Eddy de Eagle
28th May 2003, 13:02
Ik denk niet dat je er veel creatures in hoeft te doen. Kaarten als explosive vegitation, en andere mana acceleraters heb je wel nodig, de kaart kost wel 7 mana! om in te zetten. Als hij eenmaal ligt is hij in z'n eentje wel genoeg om het spel te winnen. Het is een moat en een 5 points uncounterable torch in een, en dat elke beurt.
Carnage
28th May 2003, 13:53
Wat voor type moet het zijn, Planetouched? Extended, Type I of Standard?
Denk trouwens ook aan Replenish :D
Planetouched
29th May 2003, 12:22
Ik denk gewoon type 1, dan hou ik de meeste opties open
Carnage
30th May 2003, 12:21
Goed, dat ding ga je dus niet hardcasten tenzij je 'm in mono-red wildfire decks speelt ofzo :)
Opties includen dus:
- Academy Rector
- Replenish
- Show and Tell (beetje risky maar goed)
Aangezien het type I is en Second Chance echt monsterachtig goed combineert met Form o/t dragon zou ik zeker W/U gaan spelen. Het feit dat dat ding rood is maakt niks uit want hardcasten doe je 'm toch niet.
BTW: Speel Hanna, Ship?s Navigator, erbij en je hebt oneindige beurten met Second Chance als je teminste 3 mana hebt en Form o/t Dragon op tafel.
Je kan dan ook lekker counters gaan spelen.
Elminster
30th May 2003, 12:57
Klinkt goed, show and tell is toch wel het proberen waard, als je maar niet tegen raging goblin speelt ofzo :) (reanimation)
Hanna heeft-ie al, dus die combo komt er vast in. Misschien nog iets om zn form te beschermen? Fountain Watch :S :)?
Kolky
30th May 2003, 13:32
Splash Groen!
voor:
Birds of Paradise (tenzij je hem miss MOET casten)
Sterling Grove (zoek je hem, en protect je hem)
miss nog wat anders...
Elminster
30th May 2003, 14:06
In dat geval skyshroud elves erin, voor zowel de rood als het wit!
Planetouched
30th May 2003, 14:59
Nee ik hou hem denk U/W net zoals Carnage zei, dan kan er counter in en bijv. miss de propagandas om in het begin tijd te rekken. Nouja decklist tot nu toe:
1 Tundra
1 Coastall tower
9 Islands
9 Plains
----------
4 Form of the dragon
4 Academy Rector
4 Replenish
4 Show and Tell
4 Second Chance
4 Convalescent Care
3 Hanna, Ships navigator
en deze misschien:
Divine Presence
Carnage
31st May 2003, 03:33
4 Second Chance
4 Convalescent Care
Deze kaarten doen op zich niet zoveel als je geen Form o/t Dragon op tafel hebt.....Convalescent Care is mijns inziens zelfs compleet overbodig (het is een 'win more' kaart).
Second Chance is eigenlijk alleen goed als je de Form hebt liggen (of jezelf omlaag kan brengen met levens). Ik zou dan voor 2 of 3 stuks gaan.
De Hannah-count zou ik terugschroeven tot 2.
------
Replenish kan je afvoeren - je hebt absoluut geen manier om enchantments in je graveyard te krijgen.
------
Wat stop je er nou bij dan
- Creatures - je hebt meer (defensieve) creatures nodig denk ik. Het liefste creatures die nog iets doen ofzo
- Counters - Force of Will, etc
- Misschien een extra leuke Show and Tell target :P
Elminster
31st May 2003, 12:05
Ideetje: Laat de Replenish erin, voor als-ie gemold wordt, en stop er Intuition in!
Divine Presence lijkt mij (Y), btw ik heb er ??n :P
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.