View Full Version : gothic is geen gothic metal
feenomenon
23rd May 2003, 22:37
Net nieuw en gelijk betweterig. Goth wat ben ik irritant.
En jaa een nieuw Thread want die andere is compleet off-road
Maar de overstap van techno/trance naar gothic is niet al te groot, als je alleen op het geluid af gaat. Gothic-metal is namelijk iets compleet anders dan gothic. Dus mensen probeer eens wat Industrial of EBM of Darkwave. Het zijn voornamelijk de inhoud en het gevoel die het grootste verschil maken en niet de verpakking .
Iemand met twijfels raad ik Cybergothic party zeker aan.
Ik ben er regelmatig te vinden (nee, ik vind mezelf geen goot of cybergoot)
fee
dus Carnage: groeps uitstapje naar cybergothic event??
jullie horen nog van me ...
Planetouched
23rd May 2003, 23:25
uh....vette avatar?:D
feenomenon
23rd May 2003, 23:27
thanx.. Ben ik zelf :)
binnenkort gooi ik er wel een url op met mij eigen gedesign
of ga ik ergens artwork droppen ;)
Planetouched
23rd May 2003, 23:39
kewl, een forum voor zelfgemaakte art hadden we volgens mij nog niet. Nouja op de magiccard of the week na dan.
laat mij de eerste zijn om te zeggen: welkom op 't forum
Insane Alien
24th May 2003, 01:33
ook nog een welkom van mij...en vette avantar idd...
Enne jah luisterde al naar Industrial e.d. en vind da vet dus ja....
(A)
aekold
25th May 2003, 01:16
Noem eens wat goede nummers/bands op, dan kan ik eens wat gaan downloaden.
Carnage
25th May 2003, 14:15
Originally posted by feenomenon
dus Carnage: groeps uitstapje naar cybergothic event??
Ow jaah dat lijkt me echt vet. En dan wel iedereen verkleerd en/of gesmincked he :D
Elminster
25th May 2003, 15:32
Originally posted by Planetouched
kewl, een forum voor zelfgemaakte art hadden we volgens mij nog niet. Nouja op de magiccard of the week na dan.
laat mij de eerste zijn om te zeggen: welkom op 't forum
Beetje te laat Plane, zie new people :)
Maar goed, waiting for the url...
Kolky
25th May 2003, 16:52
Originally posted by Carnage
Ow jaah dat lijkt me echt vet. En dan wel iedereen verkleerd en/of gesmincked he :D
Mwhaa... ik wil ook wel mee, maar gesmincked...nee liever niet :D
feenomenon
25th May 2003, 17:19
Goh mooi dat m'n thread geheel tegen de verwachting in toch een beetje gaat lopen.
Dat lijkt me wel wat om jullie allemaal eens in een leren of latex outfit, of een mooie rok (of rokje, zoals jullie willen) te zien. En voor sommige feesten doen blaklight outfits het ook goed. Kolky dan hoef je je niet eens meer op te maken...
<aekold>
Ten eerste wel toevallig dat je Pitt als avatar hebt, ik heb er al jaren twee T-shirts van. Met vergelijkbare tekeningen en de Teksten: Who You Looking At? en Leave me alone I'm having a bad day.
Originally posted by aekold
Noem eens wat goede nummers/bands op, dan kan ik eens wat gaan downloaden.
Ik ga eerst maar even zeggen dat het ook zonder gothic metal nog steeds een erg breed gebied is. En ik ben niet zo goed in de hokjes die men eraan gegeven heeft. Maar even een idee
Ikzelf ben erg voor (amerikaanse) industrial (maar dat wordt op feesten nauwelijks gedraaid) Bands: Nine Inch Nails, Ministry (die staan ook op fields of rock btw) KMFDM (doen erg veel remixen) Skinny Puppy en misschien hoort zelfs Rammstein nog net in dit rijtje (al is dat wel een beetje een aftreksel van de voorgaande)
De wat meer Dance/Trance en techno kant op VNV nation, wumpscut, Blutengel,
Zelf ben ik ook erg weg van de ouderwetse gothic van bijv. The sisters of mercy en Clan of Xymox
meer namen project pitchfork, front 424, Das Ich, Apoptygma Berzerk....
En anders kun je altijd het net nog afzoeken onder de termen Darkwave/Industrial/Gothic/EBM (of eventueel, als het je wat lijkt, onderstronimingen als medieval en neo-folk)
Kolky
25th May 2003, 17:32
En voor sommige feesten doen blaklight outfits het ook goed. Kolky dan hoef je je niet eens meer op te maken...
Wat moet ik me voorstellen bij zo'n outfit? Gewoon compleet in Wit? of betekent dat dat je bepaalde delen in het wit draagt?
Ikzelf ben erg voor (amerikaanse) industrial (maar dat wordt op feesten nauwelijks gedraaid) Bands: Nine Inch Nails, Ministry (die staan ook op fields of rock btw) KMFDM (doen erg veel remixen) Skinny Puppy en misschien hoort zelfs Rammstein nog net in dit rijtje (al is dat wel een beetje een aftreksel van de voorgaande)
Euh ik vind Ministry en Rammstein errug cool, ben ik nou gothic..:S(ben fan van Rammstein :D)
BTW; kom je ook op Fields of Rock, Aekold en ikke wel!
feenomenon
25th May 2003, 17:49
Yep ik ben ook op fields of rock (In de eerste plaats voor Marilyn Manson, en 2e Ministry (omdat ik die dit jaar al een keer live gezien heb))
En zoals ik al zei is rammstein een beetje een aftreksel. Het is allemaal wat meer aangepast op de markt. Al claimen ze zelf van niet.
Compleet wit of gedeeltelijk wit is mogelijk. Maar daarnaast heb je ook aldere kleuren (en middeltjes (make-ups/gels etc) die oplichten) Andere kleuren zijn bijvoorbeeld blauw, roze, oranje, geel, groen, paars, maar in dat geval is de kleding erop aangepast. Ikzelf heb op het moment naast wit, voornamelijk een roze collectie en wat geel.
En of je Gothic bent of niet... ja dat moeten mensen zelf weten. Maar over het algemeen gaat het gothic idee verder dan muziek. (ter kennisgeving, heb ik ook al eerder vermeld, ik benoem mezelf niet als goth, al kan ik me wel in veel elementen vinden) Maar de industrial zijde is vrij toegankelijk voor mensen die van rock/metal houden. In extremere vorm gaat industrial over in Noise. Wat zols de naam als zegt eigenlijk in kern gewoon lawaai is. Bijvoorbeeld met beats die uit ruis bestaan, onritmischeonderbrekingen en geluiden die niet uit instrumenten komen of niet op de gebruikelijke wijze (onherkenbaar). Noise invloeden vind je ook weer terug in industrial (bij ministry wat meer dan bij rammstein)
Ter conclusie nog even: ik denk dat het meet al dit soort 'alternatieve' stromingen is dat mensen zich niet in 1 hokje willen laten duwen. Hoe Die-hard ze ook zijn mensen zullen vrijwel altijd claimen verder te kijken dan de grenzen.
aekold
25th May 2003, 20:05
Ik ga vooral naar Fields voor Metallica en Disturbed, maar ga ook zeker kijken naar bands zoals Opeth, Ministry en Mudvayne.
Nitro
25th May 2003, 23:18
nou ik ken de meeste van die bands niet en dat zal waarschijnlijk wel komen omdat ik ze niet goed vind
Laevid
25th May 2003, 23:45
nou ik ken de meeste bands ook niet of maar van 1 nummer ofzow....maar zou het wel es willen horen, maar ja ik met m'n telefoonlijntje, schiet dat niet op
Insane Alien
26th May 2003, 11:03
Originally posted by Laevid
nou ik ken de meeste bands ook niet of maar van 1 nummer ofzow....maar zou het wel es willen horen, maar ja ik met m'n telefoonlijntje, schiet dat niet op
Hey lv, nou hiero in huis slingeren nog wel een paar cd's van VNV nation en project pitchfork rond, iig die weet ik zeker en mss nog wel meer van zulke bands hoor. Dus als je een keer wilt lenen of kopien...
(A)
Kolky
26th May 2003, 16:39
Originally posted by Insane Alien
Hey lv, nou hiero in huis slingeren nog wel een paar cd's van VNV nation en project pitchfork rond, iig die weet ik zeker en mss nog wel meer van zulke bands hoor. Dus als je een keer wilt lenen of kopien...
Ja, en ik wil die van VNV Nation lenen.. als dat kan... :D
Ikke ga naar Fields of Rock, voornamelijk vanwege Disturbed, en Marilyn Manson, maar Mettalica is ook een super act, en Ministry wou ik ook wel es zien, nog een leuke bijkomstigheid is Mudvayne en Opeth idd!
Het komt wel goed dus, wel jammer van Limp Bizkit, heb gehoord dat zei altijd wel mooie acts opzetten. 8)
Insane Alien
26th May 2003, 17:18
Originally posted by Kolky
Ja, en ik wil die van VNV Nation lenen.. als dat kan... :D
Welke van de 3 cd's die wij hiero van hun hebben?? Of maakt da nie uit??
(A)
Galahad
26th May 2003, 17:40
We hebben thuis idd. nog meer gothic cd's: Arcana, Leak, Sephiroth en Dargaard bijvoorbeeld.
Lowlands vorig jaar was wel vet, eerst project pitchfork live, daarna VNV Nation, en de rest van de avond cybergothic.
aekold
26th May 2003, 18:49
Originally posted by Kolky
Het komt wel goed dus, wel jammer van Limp Bizkit, heb gehoord dat zei altijd wel mooie acts opzetten. 8)
Daar ben ik dus echt niet rouwig om, dat ze niet komen. Heb echt een hekel gekregen aan hun.
Laevid
26th May 2003, 22:30
Originally posted by Insane Alien
(A)
Ik wil alles horen :D....uhm dat gaat moeilijk.....en ik heb geen flauw idee wat wel leuk en wat niet leuk is (voor mij dan, jij zal alles wel geweldig vinden ;))....mocht ik nog es bij jou komen dan moet je alles maar es opzetten :)
Insane Alien
27th May 2003, 00:36
Originally posted by Laevid
Ik wil alles horen :D....uhm dat gaat moeilijk.....en ik heb geen flauw idee wat wel leuk en wat niet leuk is (voor mij dan, jij zal alles wel geweldig vinden ;))....mocht ik nog es bij jou komen dan moet je alles maar es opzetten :)
Euhh...neen vind nie alles geweldig hoor, maareh zal zeker next time wel wa opzetten dan!!!
(A)
feenomenon
28th May 2003, 23:18
Hey mensjes daar ben ik weer. T gaat allemaal lekker zo te horen. Ik heb in middels ook het goede nieuws wat betreft Limp Bizkit gehoord. Zij zijn namelijk wel erg op de weg terug en zonder wes, wordt het alleen maar kanslozer volgens mij. Dus daar gan we niet veel aan missen. Monster Magnet stond nog op m'n lijstje met bands die ik absoluut moet zien. Zij zijn geweldig. En ik hoop dat ze net als in het verleden ook weer samen met Manson het podium bestijgen (in de vorm van een guest appearance, zoals op TW 2000)
Alleen is het ongeloofelijk klote dat Ministry en Marilyn Manson tegelijk staan. Wat een mongolen, dat kun je echt niet maken. Gelukkig heb ik Ministry dit jaar nog gezien. Maar laat ik zeggen dat er voldoende andere bands zijn die ik wel zou willen skippen voor ministry.
Ik ben ook best wel geinteresseerd om evt wat cd'tjes te lenen/kopieren/te mp3'en scheelt de moeite van het zoeken en downloaden. (Heb je tenminste gelijk een compleet album)
Om eerlijk te zijn luister ik in m'n vrije tijd niet al te veel cyber, voornamelijk omdat ik de neiging heb om te dansen. Daar is die muziek toch ook voor.
Ik begin inmiddels ook wel nieuwsgierig te worden welke mensen de vermomde (cyber)goten zijn.
EN voor evtueel geinteresseerden: a.s. zaterdag Downward Spiral in Baroeg R'dam. A cybergothic dancenight. Ik ga denk ik wel (met auto)
Laevid
28th May 2003, 23:38
Om eerlijk te zijn luister ik in m'n vrije tijd niet al te veel cyber, voornamelijk omdat ik de neiging heb om te dansen. Daar is die muziek toch ook voor.
Da's toch niet erg??? dan dans je toch lekker in je vrije tijd? :)
feenomenon
28th May 2003, 23:51
Is inderdaad ook niet zo'n probleem.
Maar ik bedoel het meer in de zin van: als je in je vrije tijd aan het werk bent (paradoxaal idd) /bezig noemen ze dat ook wel
Dat heb je afhankelijk van de bezigheid ook wel eens behoefte aan andere muziek. En cybr zie ik voornamelijk als lekkere uitgaansmuziek... Is ook allemaal niet te hoogdravend
Kolky
29th May 2003, 00:00
Wat luister je dan op zo'n vrij moment?
Het is idd errug lastig/jammer dat Marilyn Manson tegelijk met Ministry op podum staat. Ik ga dan toch liever naar Manson. Maar zoals je hieronder kunt zien, kun je toch nog een groot deel van Ministry zien, of Pieter wil een goeie plek voor Metallica gaan zoeken, dan ben ik het daar ook mee eens!
Main Stage:
13:10-14:00 Autumm
14:30-15:30 Disturbed
16:00-17:00 Monster Magnet
17:30-18:30 Stone Sour
19:00-20:15 Marilyn Manson
21:00-23:00 Metallica
Tent Stage
12:00-12:40 The Blood Brothers
12:55-13:35 Subway To Sally
13:50-14:35 Nile
14:50-15:35 Arch Enemy
15:50-16:35 Mudvayne
16:55-17:55 Opeth
18:15-19:15 Prong
19:35-20:35 Ministry
Locals Only
12:30-13:10 Brainshake
13:30-14:10 All Points North
14:30-15:10 Cancelled
15:30-16:10 DarkDayRising
16:30-17:10 V-Male
17:30-18:10 Drowned
18:30-19:10 F33L3R
feenomenon
29th May 2003, 23:18
Ik luister (letterlijk) vanalles. Wisselt ook met periodes.
Maar tegenwoordig vaak Sisters of Mercy, Nine Inch Nails, Mansun. Maar ook de Smashing Pumpkins, David Bowie, Deftones, Tool, Queen Adreena en Placebo doen het op het moment redelijk.
En achter de computer op het moment voornamelijk (is afhankelijk van wat ik bij de hand heb) Kate Bush, The Devils, Bjork, Radiohead, Pink Floyd en Clan of Xymox.
Maar dit is slechts een kleine selectie. Er is gewoon veel te veel goeie muziek, zolang je maar verder kijkt dan de hapklare brokken die je worden voorgeschoteld.
En wat betreft dat plaatsje zoeken voor metallica: als je vooraan terecht wilt komen lukt dat volgens mij altijd wel. Als ze een half nummertje op weg zijn komt er wat beweging in, moet je ff tussen de zoutzakken door en zit je er zo lekker tussen.
Oftewel, gewoon ff Ministry meepikken. Absoluut geweld. Twee drummers om de gecopliceerde beats te ondersteunen!! (nouja drummer/drumster en bij nummers met sax maar 1 drummer, maar je begrijpt het principe) Daarbij nog extra een keyboard, alsof het niet genoeg was. En natuurlijk bas en gitaar (of gitaren) Een compleet andere ervaring dan hun cd's maar echt ontzettend goed.
Laevid
29th May 2003, 23:40
Ik luister (letterlijk) vanalles. Wisselt ook met periodes.
Post er maar op los in de thread: waar luister je nu naar (3) :D, kunnen es wat "horen"
lijstje ziet er wel ok uit trouwes (Y)
Maar over die uitgaanmuziek, heb ik m.b.t. punk. Alleen bij mij ist wel erg extreem, ik luister thuis echt nooit punk (op 1'tje in de week na ofzow, zeg nooit nooit ;)) maar tijdens uitgaan vindt ik het wel leuke muziek om er op te "dansen"
aekold
2nd June 2003, 18:23
Ik wil iig naar:
disturbed
metallica
ministry
opeth
mudvayne
Ik denk dat mijn dag dus redelijk gevuld zal zijn.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.