PDA

View Full Version : Nightmare chess

Carnage
19th May 2003, 13:47
Mocht iemand ooit het spel Nightmare chess tegenkomen, wil iemand dit ff melden.

DAT IS VET namelijk --> Soort magic gecombineerd met schaken :D

Zoek 't maar eens op dan.

Elminster
19th May 2003, 14:47
Is het niet Knightmare chess? Dat is wel te vinden nl

oh wacht

Nightmare Chess Ever had the desire to change the rules of chess just to see what would happen? Probably not. Well, if you have, or if I've made you curious, Nightmare Chess is a commercial game which helps you do just that. Using a standard chess set with some markers (to mark pieces which gain special attributes) and the Nightmare set of cards, two players take turns making chess moves and playing cards which change the rules of the game. It can get pretty silly.

Klinkt vet! Had er helaas nog nooit van gehoord, dus daar schiet je weinig mee op...

Planetouched
19th May 2003, 18:13
leg anders even uit?

Nitro
19th May 2003, 18:14
ik ken veel vormen van schaken, maar hier heb ik nog nooit van gehoord, ben er best wel benieuwd naar

Elminster
19th May 2003, 21:59
Originally posted by Nitro
ik ken veel vormen van schaken, maar hier heb ik nog nooit van gehoord, ben er best wel benieuwd naar
Ow ow!! Kan ik misschien een keer van je winnen :D

Ik lightning bolt je koningin en gooi een giant growth op m'n paard als jij het aanvalt met die loper (T)(T)(T)

Nitro
19th May 2003, 22:07
ik denk niet dat je van me zult winnen, maar ja kunt het misschien proberen met nightmare chess

Elminster
19th May 2003, 22:19
Dat denk ik ook niet...

Maar ik ga t toch proberen :D

Misschien op een late zatterdag ;), zelf cola drinken ('lekker bacootje!') en dan toeslaan (T)

Carnage
20th May 2003, 02:07
Het is inderdaad Knighmare Chess, Elminster....er is zelfs al een versie 2.0 :D

Nitro --> Wij gaan ook een keertje schaken dan!!! :P

Het spel is erg vet....zo kan je koning ineens teleporteren, krijgt je pion Crab Legs en natuurlijk is er ook een Counterspell :P

Carnage
20th October 2003, 19:12
Hmm op Ebay zijn zowel de Knightmare als de Knightmare 2 set te vinden :)

Echt vet.

Conjurer
20th October 2003, 21:18
Jah idd en wat is de prijs ervan?

Carnage
21st October 2003, 17:57
Weet ik niet meer, moet je zelf ff zoeken op Knightmare Chess op ebay. :&

Conjurer
21st October 2003, 18:29
Ik moet ook alles zelf doen is het niet )

orin
23rd October 2003, 06:30
Knightmare chess (van Steve Jackson Games) is inderdaad erg gaaf! Ik heb deel 1 en 2 hier thuis liggen en het is lachen! Muurtje bouwen op het veld, overlopende pionnen, stuiterende torens, etc, etc.

Mensen die "echt" kunnen schaken zijn trouwens in het nadeel, die denken beurten vooruit, en dat moet je niet doen bij Knightmare Chess. Iedere beurt kan er zo veel veranderen, en zo'n beetje alles is mogelijk dat plannen erg lastig wordt. "Mijn paard pleegt een coup, en is nu dus de nieuwe koning!"

Zelf is schaken voor mij nu lastig, omdat ik zo veel BloodBowl speel. (er mag bij schaken maar 1 poppetje per beurt bewegen, wie heeft dat verzonnen?, "Mijn Toren Blocked you loper met een assist van mijn Pion, uuhh, oh nee)
(?)

Maar Goed, Knightmare Chess willen ze nog wel eens hebben in de betere Spellenwinkels (de Elf, of het Labyrinth in Tilburg) Is zeker de moeite!

Volgens mij moet ik echt weer eens een keertje terug naar Roosendaal komen*drink*

Carnage
23rd October 2003, 17:54
You got *that* right, Orin ) :P

Neem Knightmare chess mee, ik vond dat zooooo ruig vroeger toen bij jou...vooral gecombineerd met Tri-Chess (L)

Yavanna
23rd October 2003, 18:58
Vet, dan kunnen wij het ook eens zien, want het lijkt mij ook wel vet, het klinkt iig erg lachuh!

orin
23rd October 2003, 23:45
Ja, dat drie personen schaakbord ben ik helaas alleen kwijt. Een keer uitgeleend en nooit meer terug gekregen.(N)

Conjurer
24th October 2003, 13:24
Hm das niet leuk, denk je dat je iemand kan vertrouwen en dan doen ze zoiets. Zijn gewoon bad people (N)

fvdl
14th November 2003, 00:19
Hey Carnage,

De vorige keer dat wij bij mij thuis schaakte, heb jij je dame zo weg gegeven man.

F.

Nitro
14th November 2003, 00:29
beetje respect voor de dames, ej Carnage )

Carnage
14th November 2003, 01:24
Ehe.....vrouwen en kinderen eerst he :D

orin
17th November 2003, 06:08
met knightmare chess kun je het bord veranderen in een soort Koninginnen-Machine:

beurt 1: Earthquake. Je draait het bord een kwart slag, maar de pionnen blijven van je af bewegen. Je pion op A2 staat nu op de laatste rij en promoveert.

2) Dame a2 doet een stapje opzij
3) Pion B2 loopt naar A2 en promoveert
4)Dame A2 doet stap opzij
5) Pion C2 doet openingszet en gaat naar A2, en promoveert
6)Dame A2 doet stapje opzij.
7) Pion D2 loopt met behulp van de kaart fanatic 3 stapjes naar A2 en..... etc

(beurt 7 heb je dan dus 5 al Dames en dit zal vast niet eens de meest geoptimaliseerde manier zijn. Er wel even voor zorgen dat je tegenstander niet hetzelfde doet he!)

helemaal leuk is deze combo met de kaart: Beweeg al je pionnen naar voren.

Yavanna
3rd May 2004, 18:27
Gisteren bij Taco gespeeld, en tis echt een vet spelleke :D Leuke kaarten zitten erbij (fireball, earthquake... )) plus gave kaarten als die ene waarmee het eerste stuk dat genoemd wordt door een speler gesloopt wordt _O_ kan je wel lol mee hebben :D

aekold
3rd May 2004, 18:33
klinkt zeer vet ja.
Binnenkort maar eens een keertje spelen.

Yavanna
3rd May 2004, 18:33
Vrijdag na dnd lijkt me een goed plan ):D

Elminster
3rd May 2004, 20:18
Aangezien ik woensdag en donderdag uitga weet ik nog niet of dat inderdaad zo'n goed plan is :D.
Maar je krijgt het zeker nog een ste spelen, tis echt vet! Zeker geen spijt van de aankoop, en dan heb ik het nog niet eens gespeeld op Ron zn zuipschaakspel :D

aekold
4th May 2004, 00:03
Met dat zuipschaakspel wordt het helemaal leuk. Vrijdag kan denk ik wel, zolamg je je maar een beetje rustig houdt, mijn ouders slapen maybe.

Taco -> we gaan niet eerder stoppen, omdat jij zonodig uit moest in Wageningen (of all places, wat een teringwoord trouwens om te typen als je gedronken hebt :) ).

Carnage
5th May 2004, 15:59
Heb je het al gespeeld, Elminster? (L)

Elminster
6th May 2004, 12:43
Jaaa!! Drie keer!! _O__O__O_ Man tis supervet :P
En weinig rulingkwesties (Y).

Yavanna
6th May 2004, 13:14
alleen jammer dat je bij heel veel vette kaarten ze niet mag gebruiken om een stuk te slaan... dan heb je dr uiteindelijk wel iets aan, maar niet zo leuk )

Elminster
6th May 2004, 13:20
Nouja dat blijken er in totaal 12 te zijn ofzo, valt echt mee... We hadden gewoon pech!

Yavanna
6th May 2004, 13:26
O inderdaad :O dat valt heel erg mee, gewoon psies de verkeerde kaarten te pakken )

The invoker
6th May 2004, 17:08
Klinkt wel grappig.
Wat voor soort kaarten zijn dat dan?

Return a piece from your graveyard to play?
Each player sacrifices two pieces?
Destroy target piece and all pieces surrounding it?
Choose a row. All pieces on that row can't move this turn?
If you have eight pawns and your opponent has none, you win the game?
Switch two pieces you control?
Move a piece you control to any empty square on your side of the board?
Sacrifice a piece: draw two cards?
Edit: The equipped/enchanted piece can move as though it were a queen :D

Yavanna
6th May 2004, 22:59
Return a piece from your graveyard to play?
Each player sacrifices two pieces?
Destroy target piece and all pieces surrounding it?
Choose a row. All pieces on that row can't move this turn?
If you have eight pawns and your opponent has none, you win the game?
Switch two pieces you control?
Move a piece you control to any empty square on your side of the board?
Sacrifice a piece: draw two cards?
Edit: The equipped/enchanted piece can move as though it were a queen :D

haha nou, je zit er niet echt ver naast hoor...
er zijn leuke kaarten als fireball (een stuk zetten en dan ontploft het stuk als het ware: dat stuk plus alles op de 8 vakjes eromheen zijn weg
earthquake: bord draait een kwartslag
en kaarten waarmee je bv idd 2 stukken kan verwisselen (bv toren en loper) of dat je dat juist bij je opponent kan doen...
je kan de ander dwarsbomen door o.a. na zijn zet een kaart op te gooien waardoor hij gedwongen is een andere zet te doen enz...

tis gewoon tof :D

aekold
6th May 2004, 23:29
Klinkt echt vet ja, Taco moet het vrijdag maar meenemen, we kijken wel of we het spelen.

Nitro
7th May 2004, 00:05
heb je een schaakbord, Aekold?

aekold
7th May 2004, 00:08
Moet ik even lijken, maar het lijkt me sterk van niet.

Nitro
7th May 2004, 00:09
nou die heb je iig wel nodig dus kijk nog maar ff

Yavanna
7th May 2004, 13:17
jep laat anders ff weten want ik heb een hele handige opvouwbare ) dies makkelijker mee te nemen

Nitro
7th May 2004, 14:58
ik heb hier nog wel een vrij compact schaakspel dus

aekold
7th May 2004, 15:30
Neem maar mee, ik heb eigenlijk helemaal geen zin om te gaan zoeken ).

Yavanna
7th May 2004, 16:30
Ehm.... nitro wat zei ik 1 post ervoor?

Magoed, neem jij hem dan maar mee hoor

Nitro
7th May 2004, 17:09
Ehm.... nitro wat zei ik 1 post ervoor?

Magoed, neem jij hem dan maar mee hoor

ja dat zag ik, maar met compact bedoel ik, compact, als in heel erg klein

Yavanna
7th May 2004, 17:32
zoals ik al zei ) neem maar mee hoor, tis alleen maar weer een last minder voor mij ) :D