PDA

View Full Version : Magic Grand Prix Amsterdam 2003

Sebastien
18th May 2003, 14:25
Beste Magic-ers,

Op zaterdag 7 juni en zondag 8 juni vindt Grand Prix Amsterdam 2003 plaats in de RAI in Amsterdam. Dit is een groot internationaal Magic-toernooi, waaran iedereen mee mag doen. Er komen ook vast een groot aantal buitenlandse Pro Tour-spelers.

Dit jaar is het een Team-toernooi. Dat betekent dat je meedoet in teams van 3 spelers. Er wordt op zaterdag Team Sealed Deck gespeeld. Zie mijn artikel op de hoofdsite als je niet weet wat dat is. (Kort gezegd, je krijgt 2 starters en 4 boosters en daar moet je samen 3 decks mee maken.)

De beste 20 (of zo) teams gaan door naar dag 2 (zondag). Daar wordt Team Rochester Draft gespeeld, en dat moet je echt opzoeken in mijn artikel, want het is niet in ??n zin uit te leggen. De beste 4 teams spelen dan nog de halve finale en de finale.

Op dit toernooi zijn geldprijzen en Pro Tour Points te winnen. Geldprijzen zijn er voor de beste X teams (16?), maar ook voor de beste Amateurs. Dat zijn teams waarvan geen van de 3 leden ooit een Pro Tour Point hebben gehaald.

Je hoeft ook niet eens mee te doen aan het hoofdtoernooi om er plezier te hebben. Je hebt er ook uitgebreid de kans om te ruilen of te handelen in kaarten, en om Side Events in allerlei soorten en maten te spelen, ook tegen profspelers. Dus als je graag wilt zien hoe internationaal Magic eigenlijk is, kom dan op 7 en 8 juni naar Amsterdam.

Deelname kost 75 euro per team, dus 25 euro per persoon. Je kunt je inschrijven via magic@ps-games.nl. De mensen daar zullen de inschrijving doorsturen naar Wizards of the Coast.

Mijn team en ik gaan in ieder geval meedoen. Komt er ook een Team Trefpuntmagic?

Elminster
18th May 2003, 14:58
Hoop t zeker. Ik heb er zin in. Meer mensen? Moeten toch wel minstens 3 teams kunnen vormen ej :)

Carnage
18th May 2003, 17:50
Laten we ff checklist opstellen

Insane Alien
18th May 2003, 18:09
Nou ikke doe in ieder geval niet mee, ben er te slecht voor sowieso en is een bietej groot als eerste tournooi. En mss kom ik wel weer supporteren en lollies uitdelen, maar denk nie da ik kan..

(A)

Kolky
18th May 2003, 18:58
Ik doe ook wel mee, alleen is het weer flink wat geld, wat we moeten dokken. Ik doe ook niet mee aan oefen rondes van te voren.. (facking duur) Misschien kunnen we oefenen met Random Paketjes te genereren met Apprentince... ofzo?

Planetouched
18th May 2003, 19:02
idd, ik wil wel meedoen, maar wie wordt het team dan allemaal en welke serie zijn de boosters/starters waarmee je decks moet bouwen?

Sebastien
18th May 2003, 19:13
Team Sealed Deck in Amsterdam werkt als volgt.

De kaarten die je krijgt zijn:

2 Starters Onslaught
2 Boosters Legions
2 Boosters Scourge

Daarmee moet je 3 decks maken, ??n voor ieder teamlid. Ieder heeft ook een eigen sideboard. Dat betekent dat iedere kaart maar door 1 speler gebruikt mag worden.

De teamleden moeten aan het begin van het toernooi een vaste volgorde krijgen (voor dat toernooi). Je hebt Speler A, B en C. Als je tegen een ander team speelt, speelt Speler A altijd tegen Speler A, Speler B tegen Speler B en Speler C tegen Speler C.

Je speelt gewoon wie het eerst 2 games wint, maar als iedereen heeft gespeeld tel je hoeveel matches ieder team heeft gewonnen. Als van een team alle 3 de spelers winnen, is de eindstand 3-0. Anders heb je 2-1, 2-0-1 of 1-1-1 (dat is een gelijkspel).

---

Op zaterdag 31 maart (de week voor de Grand Prix) is er in Arnhem een Grand Prix Trial. Dit is een oefentoernooi voor Amsterdam. Deelname kost 60 euro per team (20 euro per persoon). Het winnende team op dit toernooi krijgt 2 byes voor de Grand Prix. Dat betekent dat je de eerste 2 rondes niet hoeft te spelen, omdat je daar gewoon de punten voor cadeau krijgt.

Ik ga zelf ook naar dit toernooi. Ik weet niet of jullie ge?nteresseerd zijn, maar als er een team uit Roosendaal is, kan ik dat met de auto meenemen. (Ik heb ruimte voor precies 3 passagiers.)

Planetouched
18th May 2003, 19:22
mwa, we hebben nog niet eens een team en zoveel geld heb ik ook helaas niet. Maar eehm, oke een trefpunt team.

Iets van Kolky, carnage en ik offe iets anders? Of misschien zelf 2 teams? Btw mag je die decks gezamelijk in elkaar steken(lijkt me wel) of mag eerst speler A apart van de rest een deck maken, dan speler B en dan C? Enne uit hoeveel rondes bestaat de grand prix? Ow en voor het team, hoe verdeel je de kaarten onderling na afloop?

Planetouched
18th May 2003, 19:23
Die trefpunt shirtjes zijn hiervoor wel heel kewl eigenlijk, zeker als er meerdere teams zijn en als we een beetje ver komen. Man gratis reclame. Misschien dat insane en claud als mascotte een spandoek mee kunnen nemen?:D btw, als je hoog komt moet je daar kunnen overnachten ofso wast toch?

Kolky
18th May 2003, 20:00
Nou met die teams, wacht nog ff voor meer mensen die ook mee willen, misschien Pieter wel ofzo? Of iemand anders nog?

Je maakt gezamelijk 3 decks. Beste lijkt mij, om 2 goeie decks van tegenovergestelde kleuren te maken, en 1 deck van de rest van de kaarten, miss de overgebleven kleur.

Met overnachten, ALS we het zouden halen, zouden we ook nog gewoon naar huis kunnen, en volgende dag weer terug, wel lang onderweg!

Elminster
18th May 2003, 20:03
Regels zijn me duidelijk, teams is het nog wat vroeg voor, ik rij graag in een auto mee ipv NS, dus misschien rijden Carnage + Sebastien allebei weer?

Mr G. Bears
18th May 2003, 21:31
klinkt leuk opzich, kwil ook nog wel es mee met zulke toernooien dus, wie weet

Planetouched
18th May 2003, 21:34
Dit worden dus echt wel meer dan 1 team, kewl. Strax staan we daar met stuk of 9 mensen, allemaal in trefpunt shirt.

Elminster
18th May 2003, 21:58
Over promotie gesproken.. (Y)

Allemaal flyers uitdelen enzo :D

Alleen niet vergeten dat als er heel veel onbekende members erbij komen de onderlinge gezelligheid een beetje weggaat ej.. Tis dan groter dan alleen de vriendenkring! Dus ze kunnen dit ook allemaal lezen, onze promotie-campagnes etc ;)

aekold
19th May 2003, 00:07
Ik weet niet of ik mee doen, als ik kan mss wel.

Mr G. Bears
19th May 2003, 09:41
ja idd, kunnen we beter de afspraken over dingen die we gaan doen, in een doorstuur mail doen, want anders komen er direct hele rare en irritante mensen opdagen :S

Elminster
19th May 2003, 15:00
Ja vet! Op m'n examenfeest:
'hey ik kom meezuipen'
'en wie ben jij?'
'nou je weet wel, jos "pannenkoek" broekhoven! Uit Epe!'
'En hoe kom jij hier?!'
'Een vriend van mij magict, en ging laatst naar zo'n toernooi in de RAI...

nou zo dus. mwah waarom niet :)?

Shandril
19th May 2003, 18:43
Shantje kan niet...Alweer niet...:(

Shandril

Das toch met pinksteren?

*edit: ja dan kan Shantje niet*

Elminster
19th May 2003, 21:55
Werken zeker?
Dat doe je tenminste een vrij groot deel van je VAKANTIE na de examens :S

Shandril
19th May 2003, 22:13
Well excuuuuuse me for wanting to have some money...

ik moet niet werken, nou ja niet voor geld. Ik moet op Gabber passen, niet lachen...

Kijk het zit zo, mijn pappie gaat met pinksteren naar Duitsland, staat voor 99 % vast. En Gabber (de hond voor de mensen die 'm niet kennen) kan niet mee. Ik moet dus op hem passen, en als ik naar Amsterdam ga, wat dus een hele dag duurt, zit dat beestje zonder eten en wordtie ook niet uitgelaten, en dat is zielig.

Shandril

Elminster
19th May 2003, 22:17
Als we oppas voor gabber regelen kun jij mee?

Shandril
19th May 2003, 22:35
Euh ja, dat ligt eraan wie de oppas is, maar ik zou dan evt, mocht de oppas geschikt zijn, mee kunnen. Maar je kent me...Dus zoek maar een heeeeeeeeeeeeeeele goeie oppas

Shandril

Elminster
19th May 2003, 22:38
OPROEP AAN FORUMLEDEN DIE NIET MEEGAAN

Wil je eens lekker een dagje met een hond wandelen maar heb je geen hond? Neem contact op met mij en allesj komt goed! Evt betaling nader af te spreken ;)

Shandril
19th May 2003, 22:40
betaling regel je zelf maar, ik word er ook niet voor betaald, een aangezien jij toch al vindt dat ik te veel werk...:P

Shandril

Elminster
19th May 2003, 22:45
Ej je kan toch werken op de momenten dat ik eet of slaap :P

Maar die betaling hoest het hele team ongetwijfeld graag op ;)

Nitro
19th May 2003, 22:51
hmm werk?(R)

Shandril
19th May 2003, 23:04
Weet je wat taco, ik denk dat het team het niet erg vind als jij thuis zou blijven om op gabber te passen, jij met je counterdeck

;)

Shandril

Carnage
20th May 2003, 01:52
We kunnen Gabber natuurlijk meenemen als mascotte? :P

Planetouched
20th May 2003, 01:58
Mag dat dan op zo'n toernooi?:)

Knarf
20th May 2003, 08:18
Mjah..

Ik wil ook wel plaats nemen in een team :)

Galahad
20th May 2003, 12:45
Als er nog iemand nodig is om een team compleet te maken, wil ik ook wel mee.

Elminster
20th May 2003, 12:48
Dat counterdeck zit je niet lekker ej?

Nou op dat toernooi zal ik geen counter spelen :S DUH

Maar zoals ik zei er zijn nog veel ergere counterdecks, die je kaarten niet alleen counteren maar gewoon zelf gebruiken :D... welkom in de harde wereld :P

Shandril
20th May 2003, 12:49
Heb je trouwens al een oppas?

En de wereld is hard, ik weet het...Maar dan nog hoef jij mij niet zo af te maken :P
Dat mag pas als ik een beetje fatsoenlijk kan magiccen

Shandril

Shandril
20th May 2003, 12:51
Originally posted by Carnage
We kunnen Gabber natuurlijk meenemen als mascotte? :P

ben ik alweer ontslagen? Dit wordt een rechtzaak ;)

Shandril

Elminster
20th May 2003, 12:56
OPROEP

we zoeken nog steeds een oppas. Deze keer echter niet voor de hond, maar voor een Schot die alleen thuis blijft. Wil jij oppassen? Neem contact op bladiebla....

Shandril
20th May 2003, 13:04
ik kan makkelijk in mijn eentje thuis blijven, heb geen oppas nodig...dat ligt er trouwens maar net aan....wie mijn oppas wordt :P ;)

Shandril

Carnage
20th May 2003, 13:30
Originally posted by Shandril

ben ik alweer ontslagen? Dit wordt een rechtzaak ;)

Shandril

Uuuhmmmm [now dialing Moskovic].....kan ik het nog schikken? :D

Shandril
20th May 2003, 17:50
daar moet ik het nog ff met mijn advokaat over hebben, u hoort nog van ons ;)

Shandril

Elminster
20th May 2003, 17:59
Daar moeten zeker zegeltjes tegenover gesteld worden :S

Shandril
20th May 2003, 18:13
das wel een goed idee, daar had ik niet eens aangedacht...:)

Shandril

Elminster
20th May 2003, 18:15
Ah shit breng ik je nog op idee?n ook

*head hit keyboard* (http://www.homestarrunner.com/sbemail35.html)

Planetouched
20th May 2003, 18:23
mee willen:

Kolky
Elminster
Planetouched
Galahad
Carnage(toch wel geloof ik?)
Knarf
Insane als mascotte?:D

dit zijn al 6 mensen...miss dat Conjurer weer meewilt of anderen van pre-release ofso? Pieter ging miss mee geloof ik, Koen zal ook wel willen denk ik?

Carnage
21st May 2003, 00:56
Ik wil wel mee als we even goed teams bouwen die goed op elkaar ingespeeld zijn.

Ennnn mag ik U eraan herinneren dat er gespeeld wordt op rules enforcement level 4 ofzo? Hint --> Pre-release is super laag (1 of 2).

Planetouched
21st May 2003, 01:28
Dan mag u die ons gaan leren zou ik zeggen. We hebben nu:

Kolky
Elminster
Planetouched
Galahad
Carnage
Knarf

6 man, dat zijn dus 2 teams. Ik ken Taco's stijl een beetje door redelijk vaak tegen hem te magiccen en Kolky's stijl een heel klein beetje door de paar potjes die ik tegen hem heb gespeeld, de rest iets minder. Opzich denk ik dat elk team wel een aardige kans maakt, ik weet niet hoelang knarf al magict maar de enigste met iets minder ervaring is Galahad denk ik. Zeg het maar. Welke teams?

btw: Ik denk dat er misschien zelfs een derde team gevormd kan worden, als Conjurer en pieter bijv. kunnen en Koen erbij ofso...nouja das nog onzeker.

Planetouched
21st May 2003, 01:30
als er eenmaal team zijn lijkt het me logisch om zeker een aantal keer bij elkaar te komen, tegen elkaar magiccen en miss zelfs een proeftoernooitje via apprentice houden ofso

Insane Alien
21st May 2003, 01:43
Ik kan zaterdags eigenlijk nooit, alleen toevallig dan vorige week wel. Maar kan dus nie mascotte zijn...kan eventueel wel vrijdagsavond jullie nog ff instralen hoor :P ;)

(A)

p.s. of jullie moeten het zo goed doen dat jullie het tot zondag halen....dan kom ik zekerz mascotteren

Mr G. Bears
21st May 2003, 09:47
ik wil misschien ook wel zei ik al

Planetouched
21st May 2003, 11:46
check...eehm ok dus marcel komt ook mee, nieuw lijstje:

Kolky
Elminster
Planetouched
Galahad
Carnage
Knarf
Mr. G Bears

Planetouched
21st May 2003, 11:54
Eehm als we twee even sterke teams willen...bovenste 3, de 3 eronder en dan beer/pieter/conjurer? Noem maar wat, we moeten samen beslissen.

Elminster
21st May 2003, 22:36
Is hier niet een post of 2 ineens weg? Eest Nitro die opmerkt dat 7 mensen lastig 2 teams vormen is en dan Plane die zegt dattie beter moet elzen?

Anywayz wat zijn onze kosten als we bij iemand in de auto springen richting Amsterdam?

Planetouched
21st May 2003, 23:17
moderator aant werk denk, deze 2 posts worden denk ook wel gedelete

Sebastien
22nd May 2003, 01:51
Als er nog iemand vragen heeft over Team Sealed Deck, Team Rochester Draft (dat wordt op dag 2 gespeeld), of de Grand Prix in het algemeen, dan kan ik daar vast wel wat bruikbare antwoorden op geven in deze thread.

Gratis tips voor Team Sealed Deck:

Voor het formeren van een team, kies mensen waarvan je weet hoe ze spelen.

Zorg dat je goed kunt samenwerken. Als je bij Team Sealed Deck je decks moet gaan maken, scheelt het misschien 10 minuten als jullie goed op elkaar zijn ingespeeld.

Laat op niet ieder zijn eigen deck maken, maar praat er samen over. Zo kun je elkaars fouten corrigeren.

Laat ieder een deck spelen, waar die speler goed mee overweg kan. Iemand die van snelle creature-decks houdt speelt beter met Goblins dan met Clerics. Geef de minst ervaren speler iets met groene beesten (bij voorkeur met rood burn).

Doe voorzichtig met blauw. Dit is de zwakste kleur in het block. Als je combo's kunt maken, dan heb je een fantastisch deck, maar de kans is groter dat het deck met blauw het zwakste van de 3 wordt.

Maak wel altijd een deck met blauw. Als je al je blauwe kaarten overslaat, gebruik je maar 80% van je kaarten.

GEEF ELKAAR GEEN TIPS TIJDENS HET SPELEN!! Na afloop is prima, maar niet tijdens de match. Dit is coaching, en een ernstige regelovertreding. Verwacht game-losses, match-losses of erger als dit meerdere keren gebeurt.

Elminster
24th May 2003, 15:02
Ehm Carnage ben ik ervaren genoeg naar je zin :S?
Planetouched
Elminster
Carnage

Kolky
Mr. G Bears
en ??n van:
Galahad
Knarf
Aekold
Conjurer

Maar van hun is t nog zo weinig zeker :S

Zoiets?

raging_goblin
24th May 2003, 15:34
eh ik kan denk ook wel meedoen.

Planetouched
24th May 2003, 18:58
3 teams dus...kewl:D

Galahad
24th May 2003, 19:54
Zoals ik al zij ik wil best mee om een team compleet te maken, maar anders liever niet, of het moet een team zijn dat alleen voor de fun meedoet.
Ik speel pas 4 weken en dat maakt toch een boel uit, aangezien ik vandaag weer ver onderaan eindigde in breda (heb nu wil sliver overlord :), maarja daar heb je op prerelease weinig aan).

Carnage
25th May 2003, 14:07
...of ik deze keer meega - weet het nog niet 100% zeker.

Eerst ff met de achterban in conclaaf (duur woord, I know) :)

Elminster
25th May 2003, 15:36
We moeten het wel enigszins op tijd weten neem ik aan... :S
Moeten we niet inschrijven btw? Niet te hopen, het loopt zo al zo stroef...

Shandril
26th May 2003, 01:35
Ik vermaak me wel :P (L)

Shandril

(met het lezen van deze thread (alleen al))

Planetouched
26th May 2003, 01:42
nog 12 dagen tot de grand prix. Ik stel voor dat iedereen nu zijn team indeling post. Er zijn 2 of 3 mensen die nog niet zeker weten of ze meedoen maar dan kunnen we alvast wel de andere teams vormen. Btw moeten we een teamnaam hebben ofso? Enne inschrijvingen? Vervoer?

Kolky
26th May 2003, 12:14
Dames en Heren,

Ikke moet helaas melden, dat ik niet kan komen. Dit om verschillende redenen. Vooral dat ik me moet richten op school, en dat ik gewoon geen vrij kan krijgen van me werk! IVM Fields of Rock. Ik zal er wel voor proberen te zorgen dat jullie T-shirts gedrukt worden.

Met de team-opstelling, sorry Taco en Roel... jullie moeten een ander zoeken! Een tip, probeer eens met Apprintence iets te generen en dan daar 3 decks uit te maken!

Hoop dat jullie het allemaal snappen

mzzls

Planetouched
27th May 2003, 02:03
jaja...oke allemaal lief en aardig maar dat betekend dat taco en ik nog een teamlid zoeken...liefst iemand die ons naar A'dam kan vervoeren en terug want met de trein is het erg veel geld...Jeroen hebbie zin/kun je? Nog 11 dagen...

Elminster
27th May 2003, 13:13
Raging goblin gaat ook...

Maar als we met de trein moeten ga ik niet, 2 expensive!

Dus plz Carnage ga ook :) (C)
Hebben we gelijk een team !

Carnage
27th May 2003, 18:29
Ik sla een keertje over jongens....

a) omdat ik andere afspraak heb
b) moet ook beetje rekening houden met financien enzo.

Shandril
27th May 2003, 18:31
ga toch lekker met z'n allen op de fiets...:P

Shandril

Sebastien
27th May 2003, 18:36
Of als 1 van jullie een OV-kortingskaart heeft, scheelt dat flink in de kosten van treinkaartjes (meereiskorting en zo).

Nog een tip voor treinkaartjes: neem een weekendretour. Als je op zaterdag niet gecontroleerd wordt, kun je zondag gratis (en legaal) reizen.

(Ik ga zelf vanuit Rotterdam, dus ik kan helaas niemand meenemen. Waarschijnlijk neem ik zelf ook de trein.)

Galahad
27th May 2003, 18:51
Ik heb wel een kortingskaart, dus dat zou 40% schelen.

Planetouched
27th May 2003, 19:03
never mind dan...schrap dit hele event dan maar, zelfs met korting is het veels te duur voor mij.

Elminster
27th May 2003, 19:42
Trein kost me teveel, zelfs met -40%

Laat maar hangen dus :(

Kolky
27th May 2003, 20:50
De T-Shirts hebben niet meer zo'n haast dus?

Het is idd nogal duur, kaartje Amsterdam minstens 30 euro met korting nog 22 ongeveer, met nog es 20 euro entree. Eten moet je ook hebben nog es 15 euro. Als je dag 2 haalt (onwaarschijnlijk) moet je ook nog overnachten...dan wordt het helemaal duur...

raging_goblin
27th May 2003, 22:54
dan ga ik ook mar nie denk

Elminster
27th May 2003, 23:11
Nee dan gaat dus niemand

k*t k*t k*t

Niemands ouders willen rijden ofzo?

Sebastien
28th May 2003, 12:30
Originally posted by Kolky
Het is idd nogal duur, kaartje Amsterdam minstens 30 euro met korting nog 22 ongeveer, met nog es 20 euro entree. Eten moet je ook hebben nog es 15 euro. Als je dag 2 haalt (onwaarschijnlijk) moet je ook nog overnachten...dan wordt het helemaal duur...

Even een correctie (heb het opgezocht):

Een retourtje Roosendaal - Amsterdam RAI kost zonder korting zo'n 28 euro. Met 40% reductie kom je uit op 17 euro. Neem je een weekendretour, dan heb je een aardige kans om voor dit geld 2 dagen te kunnen reizen.

Deelname is 75 euro per team, dus 25 euro per persoon. Hoeveel geld iemand aan eten uitgeeft, ligt per persoon anders. (Hint: neem lunch mee van huis; eten in de RAI is duur en bedoeld om buitenlandse bezoekers uit te persen.)

Overnachten in Amsterdam is bijzonder onpraktisch (hotels zijn duur). Het is beter om 2 dagen op en neer te reizen. Of regel een logeeradres in de buurt.

---

Mocht het verder enig verschil maken, dan kan ik mezelf ook wel in wat bochten wringen om jullie kosten te drukken. Ik kan met de auto naar Amsterdam gaan, vanaf het station in Rotterdam. Ik kan dan waarschijnlijk wel 1 team meenemen. Het kan wel een beetje krap worden, omdat er misschien ook een van mijn teamgenoten meerijdt (met zijn drie?n achterin en zo), maar dat drukt de kosten wel:

Retour treinkaartje Roosendaal-Rotterdam kost 14,50 euro zonder korting, 8,50 euro met korting. Tel daar nog zo'n 2 euro benzinekosten bij op. Als een van jullie een kortingskaart heeft, scheelt dat dus ruim 7 euro.

Mochten jullie hier gebruik van willen maken, dan moet ik het alleen wel van tevoren weten.

Planetouched
28th May 2003, 21:49
oke...in dat geval zijn wij(Taco, Koen en ik) wel van plan te komen. Nog bedankt, verdere afsprkane volgen nog wel denk.

Kolky
28th May 2003, 23:22
ej da's wel cool!
maar t-shirts kan'k niet garanderen voor jullie, aangezien ik nog geen geld/t-shirt ontvangen heb... en nog nix zeker weet...:S

Planetouched
29th May 2003, 12:27
we zijn gisteren langs de bazaar geweest...kwamen voor een polo dubbelbedrukt uit op 22 euro geloof ik, even kijk wat we gaan doen...

Elminster
29th May 2003, 14:57
Ja wanneer kunnen we je t-shirts geven / polo? Het geld komt er trouwens aan, morgen heb je het op je rekening. Mocht een polo nou of gaat dat niet (m.a.w. hoe hoog zit het logo aan de voorkant) ?

Planetouched
29th May 2003, 17:36
ik denk dat het wel gaat. Desnoods zit er een scheiding halverwege. Als de bazaar ze drukt moet dat wel lukken denk

Sebastien
29th May 2003, 23:50
Originally posted by Planetouched
oke...in dat geval zijn wij(Taco, Koen en ik) wel van plan te komen. Nog bedankt, verdere afsprkane volgen nog wel denk.

Ik neem aan dat jullie bekend zullen staan onder de naam "Team www.trefpuntmagic.nl". Hebben jullie je al ingeschreven? Dit kan via magic@ps-games.nl, of je kan bellen naar PS Games: 0492-538487 (na 13:00 tijdens werkdagen). Je moet de namen en DCI-nummers van alle teamleden opgeven, en de teamnaam natuurlijk. (Als ze nog geen DCI-nummer hebben is dat geen probleem, maar ik ga ervan uit dat jullie er alle drie een hebben.)

Voor de reisafspraak moet ik nog opzoeken hoe laat het toernooi begint en hoe laat er dus moet worden afgesproken in Rotterdam. Wel kan ik zeggen dat een van mijn teamgenoten, Kees, ook meereist, dus de auto zal erg vol zijn. Ik post later meer in deze thread.

Planetouched, kan ik er ook vanuit gaan dat jij namens je team spreekt als we die afspraak maken? (Misschien is het ook handig om telefoonnummers uit te wisselen, zodat we elkaar ook tijdens de dag van het toernooi kunnen bereiken.)

edit: En geef me ook jullie namen even. Ik weet maar van een paar forum-nicks hier wie erachter zit.

Planetouched
30th May 2003, 04:05
oke ik speel wel voor teamleider

we hebben ons nog niet ingeschreven voor het toernooi. Dit doe ik binnenkort wel als ik van de andere twee hun DCI nummers weet. We wilden ons team gewoon Trefpuntmagic team noemen.

de 3 deelnemers
-Taco Vader (Elminster)
-Koen van Kuik (Raging goblin)
-Roel Frietman 49217948 (Planetouched)

we hebben al verschillende simulaties op apprentice gedaan en al beetje gepraat over hoe we het denken aan te pakken...zal veel afhangen van wat je aan kaarten trekt denk ik. Ruling levels zijn we ook strikter aan eht toepassen.

mijn telefoon nummer geef ik hieronder:
0165-545570 mijn mobiele nummer volgt nog evenals die van teamlid raging goblin. Btw een krappe auto is altijd nog beter dan geen auto:D

Carnage
30th May 2003, 12:00
Zet 'm op daar he jongens. Veeg met iedereen de vloer aan (desnoods letterlijk).

Enneh mochten jullie niet in het nieuws komen omdat jullie niet zo hoog komen, trap dan een rel daarzo, dat werkt ook :D

Elminster
30th May 2003, 13:12
Taco Vader (Elminster) DCI: *79294537*

Wil jij ons inschrijven aub Planetouched? Jij bent immers teamleider :)
Ow en Sebastien we stonden er allemaal bij toen Planetouched dat antwoord postte dus ja, we staan er alledrie achter :P
Letterlijk zelfs 8)

Planetouched
30th May 2003, 14:42
ik moet Koens DCI nog even hebben.

raging_goblin
30th May 2003, 21:10
mijn DCI is 52837177

Planetouched
30th May 2003, 23:28
oke e-mail verstuurd

Elminster
31st May 2003, 12:10
Van waar heb jij eigenlijk je DCI raging goblin?
Planetouched en ik hebben toen bij de sealed in Dordt er eentje gekregen... En daar was JIJ niet bij (grrr)

raging_goblin
31st May 2003, 14:17
sealed odysee in breda,en daar ware jullie niet bij hahahaha

Planetouched
31st May 2003, 22:13
vet...nouja we gaan ons best doen deze te winnen:)

aekold
2nd June 2003, 11:12
JE kan mijn trefpunt shirt anders wel lenen. Staat alleen wel de verkeerde nick op :D.

Planetouched
2nd June 2003, 11:48
Nou doe maar niet...

Sebastien
2nd June 2003, 15:03
Hallo team Trefpuntmagic,

Ik heb wat nieuws over de Grand Prix. Als het allemaal gehaald gaat worden, komen er op dag 1 (zaterdag) TWEE deck-constructie-rondes. Dat betekent dus dat je na de eerste 3 rondes nieuwe decks moet gaan maken. Goed nieuws dus, omdat je 2x zo veel kaarten krijgt voor je geld.

De enige voorwaarde hiervoor is dat alle kaarten van tevoren geregistreerd moeten worden door vrijwilligers, maar dat zal hopelijk wel lukken. (Trouwens, mocht het niet lukken en is er maar 1 deck-constructie-ronde, dan schijnt het deelnamegeld verlaagd te worden naar 60 euro per team. Maar ik weet niet met zekerheid wat er nou precies gaat gebeuren.)

edit: wat er ook gebeurt, deelname wordt niet duurder.

Verder nog wat minder leuk nieuws: de registratie van teams aan het begin van het toernooi is van 8 tot 9 's ochtends, en om 9 uur begint men. Dat betekent dus extra vroeg vertrekken! Ik wil er redelijk vroeg zijn (tussen 8 en 8:15), dus wil ik jullie vriendelijk vragen of jullie om ongeveer 7 uur 's morgens in Rotterdam kunnen zijn?

Ik zal later nog wel opzoeken hoe het precies zit met de treinverbindingen, maar ik ga ervan uit dat er in ieder geval treinen rijden.

Morgen post ik wel meer, als ik meer weet.

Sebastien
2nd June 2003, 16:50
Ter verdere verduidelijking is hier nog een aankondiging van Eelco van Ruth (bron: www.kvdeckmasters.nl):

---

aloha mensen,

Omdat ik toch nog heel veel vraagjes krijg ten aanzien van de begintijden van de GP en wat er allemaal precies van jullie verwacht wordt, heb ik maar even een linkje opgeduikeld:

http://www.wizards.com/default.asp?x=grandprix/amsterdam03/facts

Met een enkele aanvulling; Waarschijnlijk gaan de deelnamekosten omhoog van 60E naar 75E, omdat we twee "builds" gaan doen op zaterdag. Dat betekent dat je voor 75E vier starters Onslaught, vier boosters Legions en 4 boosters Scourge krijgt, verdeeld over twee builds.

Ook is er nog weinig bekend over de side events, maar ik zal jullie daar in de loop van het weekend van op de hoogte houden. Wat natuurlijk standaard is op grotere evenementen zijn de 8-player singel-elimination drafts met zowel engels als aziatisch product.

Eelco van Ruth
OP-Manager NL
PS-Games, Helmond

Planetouched
2nd June 2003, 18:00
Dat van die 60 naar 75 is niet erg, wij dachten al dat het 75 zou zijn. Kewel...hopen dat het lukt 2 rondes te doen...wordt wel dus twee keer decks bouwen en stressen dus:D
Btw dat wordt dus vrijdag niet uitgaan, ik heb een feestje tot 1 uur dus dat wordt nog lachen:D

Enne ik vond net 15 euro aan gratis treinkaartjes ofsoiets...weet je hoe beter.:)we hebben er zin in!

Planetouched
3rd June 2003, 02:26
Maar ik denk dat het tijd is om die afspraken maar eens te gaan maken. Waar was je van plan ons op te pikken met de auto? Amsterdam centraal? Ik neem aan van wel.

Opties:
1)Van Roosendaal naar Amsterdam Centraal kost het ons per persoon 18.10(daar zit reductie al bij), de eerste trein vertrekt pas om 5.31 en die komt aan om 7.19.

2)Van Roosendaal naar Amsterdam RAI kost het ons per persoon 17.10 voor een retourtje(daar zit reductie al bij), de eerste trein vertrekt pas om 5.31 en die komt aan om 7.26. Ik neem aan dat dit station vlak bij de RAI is.

Daarbij geeft de planner aan dat er mogelijk vertraging kan optreden omdat er spoorwerkzaamheden zijn. Al lijkt me dat om 5.31 nog wel meevallen:)

Dus, wat doen we, rijden we mee met Sebas en zoja vanaf waar en zoniet dan nemen we dus optie 2. Ik denk dat als we nog moeten dokken voor brandstof bij Sebas we beter optie 2 kunnen nemen aangezien we daar ook al 1 euro goedkoper uitzijn.

Sebastien
3rd June 2003, 14:09
Planetouched, je maakt een fout. Ik kan jullie van Rotterdam Centraal ophalen, niet Amsterdam Centraal. (De reistijd van Roosendaal naar Rotterdam is ongeveer 40 minuten met de intercity, 55 met de stoptrein.)

Ik vraag 2 euro per persoon aan benzinekosten, maar dat is naar mijn idee minder dan de treinkosten van Rotterdam naar Amsterdam.

Ik ga vandaag even wat tijden opzoeken (reistijd, handigste afspraaktijd, etc.) Ik zal ook even kijken naar de kosten van treinkaartjes.

Planetouched
3rd June 2003, 22:09
eehm oke..dan wacht ik daar op. Moeten dan wel even kijken welke trein we moeten nemen om ook zo vroeg daar weer te staan.

Sebastien
4th June 2003, 12:20
Ik heb 2 punten van slecht nieuws:

1. Er rijden in het weekend i.v.m. werkzaamheden geen treinen tussen Roosendaal en Dordrecht. Reizigers naar Rotterdam wordt aangeraden om via Den Bosch en Utrecht te reizen met 1 uur langere reistijd. Reizigers naar Amsterdam kunnen met intercity's reizen (ook via Utrecht), maar moeten rekening houden met een half uur tot anderhalf uur vertraging.

Hierdoor is met de trein naar Rotterdam niet echt meer een optie, omdat je daar met de eerste trein (vertrek 5:31) pas om kwart voor 8 bent. Rechtstreeks naar Amsterdam zou wel kunnen met de eerste trein, dan kom je daar om 7:19 aan. Met maximale vertraging van anderhalf uur is het dan kwart voor 9, wat net op tijd is.

Hier valt nog een mouw aan te passen als ik jullie vanuit Roosendaal zou rijden. Dat kan, maar kost mij zo'n 40 minuten extra reistijd. De vertrektijd zou kwart voor 7 zijn. (Benzinekosten zouden uitkomen op zo'n 5 euro per persoon, inclusief mijzelf.)

2. (En veel erger!) Deelnamekosten aan de Grand Prix zijn gisteren definitief vastgesteld op 90 Euro per team, dus 30 euro per persoon. Dit omdat je twee keer op de dag nieuwe kaarten krijgt voor decks (dus in totaal 4 starters ON, 4 boosters LE en 4 boosters SC). Ik zal hieronder de letterlijke mededelingen van Eelco van Ruth ook copy-pasten ter verduidelijking. (of kijk hier voor de link: http://www.kvdeckmasters.nl/cgi-bin/YaBB/YaBB.cgi?board=5&action=display&num=1054560897&start=0.)

Laat me even weten wat jullie doen.

Sebastien
4th June 2003, 12:28
De semi-offici?le mededelingen van Eelco van Ruth:

---
aloha mensen,

Omdat ik toch nog heel veel vraagjes krijg ten aanzien van de begintijden van de GP en wat er allemaal precies van jullie verwacht wordt, heb ik maar even een linkje opgeduikeld:

http://www.wizards.com/default.asp?x=grandprix/amsterdam03/facts

Met een enkele aanvulling; De deelnamekosten zullen omhoog gaan van 60E naar 90E, omdat we twee "builds" gaan doen op zaterdag. Dat betekent dat je voor 90E vier starters Onslaught, vier boosters Legions en 4 boosters Scourge krijgt, verdeeld over twee builds.

Ook is er nog weinig bekend over de side events, maar ik zal jullie daar in de loop van het weekend van op de hoogte houden. Wat natuurlijk standaard is op grotere evenementen zijn de 8-player singel-elimination drafts met zowel engels als aziatisch product.

Eelco van Ruth
OP-Manager NL
PS-Games, Helmond

---

... De kogel is door de kerk voor wat betreft de deelnamekosten aan GP Amsterdam; Een team zal 90E moeten betalen om mee te doen. Dat komt neer op 30E per persoon.
Voor dit geld ga je dus 2x een sealed deck bouwen en krijg je dus in totaal 4 starters Onslaught, 4 boosters Legions en 4 boosters Scourge verdeeld over 2 "builds".

Eelco

---

(... en na een hoop geklaag schrijft hij dit: )

---

... ik zeg het nog maar eens voor de verandering; Je betaalt niet voor het product, maar je betaalt DEELNAMEKOSTEN om mee te doen aan een toernooi.

En laat ik over de Grand Prix nog maar even het volgende zeggen; Het zijn vaak de mooiste toernooien om te spelen en je komt er inderdaad de halve wereld tegen. Er zullen verschillende "groten" aan het werk gaan; Ik noem een Phoenix Foundation. Hoe vaak zul je die mensen in levende lijve aan het spelen zien ? Misschien wel tegen jouw team ?
Ik weet dat Kamiel Cornelissen van plan was te spelen met Efro en John Finkel. Dat is een team waartegen je graag zult spelen; alleen al om later te kunnen zeggen dat je een keer tegenover Johnnie Magic hebt gezeten. (Toegegeven, tegen Kamiel spelen gebeurt iedereen wel eens en die schat ik minstens zo hoog in als Finkel)

Nog een tip: Ga eens een uurtje door je oude kaarten lopen browsen. Voor een groot evenement deed ik dat vroeger altijd. En dan vlak voor het toernooi met je crap-rares, je goede uncommens en je broken commens even langs de verschillende handelaars langs.
Misschien moet je wel een flinke zak met kaarten meebrengen waarvan je 80 % weer mee kan nemen naar huis, maar ik garandeer je dat je die ? 10,- waar je nu over zit te dubben er lang en breed mee terug verdient ! En dat voor een paar kaartjes die je vriendin (wishfull thinking...) over een jaar of twee toch bij de vuilnis zet;

"Dat zijn kaarten die je toch nooit gebruikt ! Je hebt ze niet eens in een mapje zitten..."

En misschien haal je wel meer dan ? 10,- op.

Ciao,

Eelco

(PS: Verder zijn de deelname kosten niet van ? 60,-, via ? 75,- naar ? 90,- gegaan, maar is er gewoon op hoog niveau bepaald dat het formaat van de Grand Prix vereist dat er op dag 1 een tweetal "builds" zal worden gebruikt. Dat is iets wat de DCI bepaald.
In eerste instantie dacht men in Amsterdam dat 1 build voldoende zou zijn en daarop is de prijs van ? 60,- gebaseerd.
Na een overweldigende protest actie, waarbij spelers als Victor v/d Broek en Kai Budde zelfs betrokken waren, en waar als gevolg daarvan ik aankomende vrijdag de hele dag sealed decks ga lopen prepareren (nog mensen nodig, overigens !), is echter besloten dat we toch 2 builds gaan gebruiken op dag 1.
En indien je cardpool kl*te is, dan wil je niet 8 ronden spelen met die zooi. Dan wil je een tweede kans.
Ik heb inderdaad in een eerdere post het bedrag ? 75,- in de mond genomen, maar daar stond zeer duidelijk het woordje "waarschijnlijk" aan gekoppeld.)

Eelco

Planetouched
4th June 2003, 16:49
oke...eehm dus we rijden met jou mee lijkt mij. Hoelaat moeten we waar zijn enne do you have anything against trance?:D

eehm die 30 euro...tja iets hoger maar ik wil nog steeds erg graag dus dat moeten we dan maar slikken.

Sebastien
4th June 2003, 17:13
Ik moet eerst nog mijn teamgenoot spreken, maar voorlopig ga ik ervanuit dat, als we om kwart voor 7 vertrekken (dus ook echt wegrijden) uit Roosendaal, we dan om acht uur in Amsterdam aankomen. Ik ga uit van de Kade als vertrekpunt.

Nog even een kleine complicatie.

Omdat ik beide dagen aanwezig wil zijn, was ik van plan om van zaterdag op zondag in Rotterdam te overnachten. Zouden jullie het een groot probleem vinden om voor de terugweg de trein te nemen (enkele reis met korting: 10,60 euro, de laatste trein vertrekt om 1 voor 11, reistijd is 2 uur)? Ik kan jullie dan wel op station Amsterdam CS afzetten. En uiteraard worden de benzinekosten dan gehalveerd (2,50 euro i.p.v. 5,00). Dat zou voor mij veel makkelijker zijn, omdat ik anders 100 kilometer extra moet rijden.

Mochten jullie dag 2 halen, dan valt er verder wel een mouw aan te passen. Maar zo niet, dan hoeven jullie op zondag ook niet vroeg aanwezig te zijn. (Of misschien gaan jullie zondag niet eens, dat weet ik niet.)

Wat zeggen jullie ervan?

Planetouched
4th June 2003, 17:35
opzich is dat wel oke, dan nemen we de trein terug.
10.60+2.50=13.10 dus das wel oke:)

ik denk zelf dat we niet de tweede dag ook gaan, zoveel geld hebben we nou ook weer niet.

Sebastien
4th June 2003, 17:40
Tenzij jullie natuurlijk dag 2 halen, d.w.z. bij de beste 20 teams eindigen aan het eind van dag 1. Dan zitten jullie er namelijk nog in voor de grote geldprijzen.

Maar ik zal even een afspraak maken met mijn teamgenoot, en daarna post ik weer hier. Ga voorlopig maar uit van kwart voor 7. Uiterlijk morgen horen jullie meer.

P.S. Ik hou niet echt van trance-muziek. Maar ik heb ook geen autoradio.

Planetouched
4th June 2003, 20:36
aloha Roel,

Ik heb jullie ingeschreven voor de GP.

Eelco

----------
From: Roel Frietman[SMTP:6033@ncmail.nl]
Sent: vrijdag 30 mei 2003 20:39
To: magic@ps-games.nl
Subject: inschrijving Trefpuntmagic.nl team Grand Prix 2003
Importance: High

Hallo, mijn naam is Roel Frietman en ik wil hierbij mijn team inschrijven
voor de Grand Prix aanstaande 7 juni. De 3 teamleden zullen zijn:

-Taco Vader 79294537
-Koen van Kuik 52837177
-Roel Frietman 49217948

de nummers achter de namen zijn de DCI nummers van de desbetreffende
persoon. De naam van ons team zal zijn: Trefpuntmagic.nl. Ik hoop u
hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Hoogachtend,
Roel Frietman

Carnage
4th June 2003, 21:38
Ik wist niet dat je zo netjes kon zijn joh :D

Planetouched
4th June 2003, 21:42
tja af en toe pak je toch wel wat mee van zo'n nederlandse les eej:)

Sebastien
5th June 2003, 17:38
Ik heb de boel geregeld. Kwart voor 7 sta ik bij dat ijsbeer-standbeeld bij de Kade. Jullie ook, hoop ik.

Planetouched
5th June 2003, 17:55
kunnen we daar niet voor CS Roosendaal van maken, op de terugreis komen we daar namelijk aan en dan moeten we nog met de fiets terug. Scheelt aardig wat loopwerk.

Sebastien
5th June 2003, 17:59
Ook goed. 6:45 uur bij station Roosendaal.

Planetouched
5th June 2003, 18:02
check we'll be there...nu nog die kater die ik geheid heb van het feestje vrijdag zien te verwerken:D

btw ik weet niet hoe het met de shirtjes zit(Kolky?) nouja, we zien wel.

Shandril
6th June 2003, 16:24
ze zijn wel een beetje dubbel bezig daaro

edit: wat er ook gebeurt, deelname wordt niet duurder.

Shandril

Elminster
6th June 2003, 16:25
We hebben de shirts, koen en ik. Weet koen het of moeten we hem bellen voor de zekerheid? Anyways i'll be there....!

Kolky
6th June 2003, 20:08
Ik zou als'k jullie was dit eens lezen:

http://www.wizards.com/default.asp?x=sideboard/strategy/20030604b

Ook zou ik koen bellen, aangezien hij niet zo vaak op het forum is!

Planetouched
6th June 2003, 20:25
Koen komt regelmatig en daarbij hij weet wat,wanneer en hoe.

Elminster
8th June 2003, 21:57
Inderdaad... Koen was dan ook op tijd bij het station, mister Plane (T) (T)

Wist Carnage trouwens dat 'Call to the grave' al bestond? Met zn ??n na laatste art contest inzending bedoel ik..?

Maar kolky, we hoefden dat niet te lezen, Sebastien vertelde ons het in de auto....

Carnage
9th June 2003, 14:34
Originally posted by Elminster
Wist Carnage trouwens dat 'Call to the grave' al bestond? Met zn ??n na laatste art contest inzending bedoel ik..?

Nou ja, mijne was Call of the Grave geloof ik....maar idd, hij zit in Scourge zoiets. Puur toeval.

Carnage
9th June 2003, 14:38
Check deze link en zoek op

--> TrefpuntMagic.nl!!!!

http://www.wizards.com/default.asp?x=sideboard/gpams03/teamlist