PDA

View Full Version : Solitary Intuition take two

Carnage
16th May 2003, 22:51
Okay mensen, ik denk dat dit deck best potentieel heeft:

[THE ENGINE]
4 Solitary Confinement
3 Squee, Goblin Nabob
4 Compulsion
3 Intuition

[THE KILL AND SUPPORT]
3 Enlightened Tutor
2 GrindStone
2 Wand of Denial
2 Zur's Weirding
2 Convescalent Care

[THE COUNTERS]
4 Counterspell
3 Dismiss
3 Forbid
2 SpellJack

[LAND]
6 Plains
11 Island
2 * Onslaught U/W sacrifice-land
4 Adarkar Wastes

Het idee van het deck is om een Solitary Confinement uit te krijgen, samen met een compulsion en minstens 1 Squee.
Door de Solitary Confinement kan je praktisch niet meer dood. Door de Compulsion kan je door je deck cyclen totdat je een tweede Squee hebt waardoor je echt misdadig veel kaarten kan pakken.
Een intuition versnelt het geheel enorm omdat je dan b.v. 3 Squees kan zoeken.

Met de counters, en Wand of Denials zou je het spel van de tegenstander dusdanig moeten kunnen ontregel zodat ie niks serieus meer kan je middels de Convescalent Care kaarten gaan pakken.

Als je eenmaal controle hebt, kan je met de Grind Stones en Wand of Denials de tegenstander decken. Neem gewoon schade van de Wand of Denials (eigenlijk loss of life), want dan kan je de Convescalent Care gaan gebruiken.

De Zur's Weirding moet je pas neerleggen als je een kill-conditie op tafel hebt, anders heb je een probleem. Maar daarna pakt de tegenstander ook geen kaart meer ook :D.

Suggesties en/of tips???

Elminster
17th May 2003, 15:14
Originally posted by Carnage
De Zur's Weirding moet je pas neerleggen als je een kill-conditie op tafel hebt, anders heb je een probleem.

Ervaring :)?

aekold
17th May 2003, 19:55
Ziet er goed uit. iig geen morality shifts meer :D.

Carnage
18th May 2003, 11:37
Originally posted by Elminster

Ervaring :)?

Eeeehm ja....en het was een erg sneaky ervaring :D

Elminster
18th May 2003, 14:19
Ik moet zeggen: je speelde goed toneel. Ik twijfelde bijna toen ik 2 levens dokte om je een plains weg te laten gooien en jij heeeel verbaasd vroeg 'echt waar?'..:D

Planetouched
18th May 2003, 19:12
met zijn aangepaste deck heeft ie toch wel mooi de nr. 7(7 wast toch?) van nederland weggemept..nouja gemept...enne die gast speelde wel met zijn sealed deck maar dan nog, good work carnage!

Elminster
18th May 2003, 20:47
Heeft-ie nog iets gewonnen dat toernooi (T).. Hoorde dat het niet zo goed ging :)

Planetouched
18th May 2003, 22:26
noop nix gewonnen, het hoogste dat iemand van ons in de poule haalde was sebas in B of C poule, B volgens mij..die kreeg een booster. Kolk en ik in de A poule op plaats 21 en 22 maar die kregen net weer geen prijzen terwijl sebas en bijv carnage lager zaten met ranking en wle kans maakten..achja, het toernooi zelf was wel kewl:D

Elminster
19th May 2003, 14:55
nee ik bedoelde het als
heeft-ie tenminste nog IETS gewonnen

maar da's eigenlijk wel een raar systeem... de 1e uit poule B krijgt superprijzen en de laatste uit A niets :S?

Planetouched
22nd May 2003, 00:27
yup kolk en ik vonden het ook niet zo fijn...it's a cruel world out there...