PDA

View Full Version : DIPLOMATIE TREFPUNT

Pages : [1] 2

Eddy de Eagle
12th May 2003, 11:20
In deze thread zullen de dagelijkse orders van de legers geplaatst worden en kunnen er afspraken gemaakt worden die iedereen mag weten. Voor duistere praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen zoals intrige, verraad of geheime plannen kun je beter PM gebruiken.

Tot nu toe zijn er nog maar 3 spelers, er zijn er dus nog 4 nodig. + iemand die de orders verzameld. Dat wil ik op zich wel doen, als er geen vrijwilligers zijn.

Meister Kolky von Deutschland
Koning Edwin van Turkie Turkie
Tsaar Planetouchjev van Mother Russia
emperor Bremmer van France
queen Shandril from England
Koning Jeronimo van Oostenrijk-Hongarije
Italie blijft dit spel neutraal. Maar je mag het uiteraard wel bezetten.

Hier liever nog niks posten, pas als het spel begint. Voor vragen en opmerkingen over diplomatie kun je terecht op de "diplomatie" thread

Start is morgen!!

Eddy de Eagle
14th May 2003, 11:58
hier zijn de eerste posities van iedere speler.
Hou er rekening mee dat groen (Italie) niet mee doet. Je kunt dat grondgebied als oranje (=nog onbezet) beschouwen.

Zwitserland is ten aller tijde neutraal, niemand mag in zwitserland komen! (sorry spelregels)

(R) zijn russische legers (G) zijn duitse legers, etc....

BELANGRIJK
de ronde zijn legers (kunnen enkel op land bewegen of steunen),
de vierkante zijn vloten (kunnen enkel op kustprovincies en zee bewegen of steunen)

Eddy de Eagle
14th May 2003, 12:00
Hieronder kun je zien wat iedere landtegel voorsteld. Het heeft dezelfde indeling als het kaartje hierboven.

Eddy de Eagle
15th May 2003, 12:12
Vandaag is de eerste officiele dag van diplomatie trefpunt. Ik heb al gehoord en gezien dat mensen al bezig waren met diplomatie, en ik heb ook al de eerste orders van een zeker persoon gehad.

Maar goed, vandaag de eerste dag. Ik verwacht de orders vrijdag voor 24.00 op PM

Openlijke oorlogs en liefdesverklaringen kunnen in deze thread geplaatst worden. Voor stiekem overleg kun je email of PM gebruiken.

Dit is maar een oefenpotje, het zal denk ik niet helemaal uitgespeeld worden. Aangezien de Queen of England binnenkort op staatsbezoek gaat. Zie dit als een potje om de spelregels en de basis van diplomatie onder de knie te krijgen.

Veel succes..........

Eddy de Eagle
16th May 2003, 11:19
Het kaartje ziet er nog niet zo fraai uit, maar daar gaat in de toekomst verbetering in komen.

Vorderingen:
Rusland neemt roemenie in.
Turkije neemt bulgarije in
Frankrijk neemt Spanje
Duitsland neemt denemarken in
Oostenrijk valt met succes serbia binnen
Engeland is hard op weg naar noorwegen

Shandril
16th May 2003, 11:29
Originally posted by Eddy de Eagle

Openlijke oorlogs en liefdesverklaringen kunnen in deze thread geplaatst worden. Voor stiekem overleg kun je email of PM gebruiken.

liefdesverklaringen?

Enne hard op weg naar Noorwegen. Ik dacht dat er al was...:(

Shandril

Eddy de Eagle
16th May 2003, 11:40
Nee noorwegen zijn twee stapjes. Daar ben je morgen waarschijnlijk.

Planetouched
16th May 2003, 11:52
Same here, ik dacht dat ik nu al een ander land al had ingenomen...nouja dan nog een dagje wachten. Vet de Roemenen ingenomen

Shandril
16th May 2003, 11:54
Maar Noorwegen stribbelt niet tegen, daar zitten al familieleden van mij...Aah kom nou :P

Maar wat bedoel je nou met liefdesverklaringen?

Queen Shandril

Eddy de Eagle
16th May 2003, 12:01
Net als oorlogsverklaringen. maar dan andersom...... Als twee landen samen kleine landjes willen krijgen.

Planetouched, je zei: ik wil via de black sea om daarna roemenie aan te vallen. Dus ik heb je een beetje geholpen, gewoon direct van sevastopol naar rumania. Ik denk dat je daar geen problemen mee hebt? Anders draai ik het gewoon terug.

Planetouched
16th May 2003, 12:03
ow nee, ik wist alleen niet dat je vanuit je haven vertrok en dat dat dan een extra ronde koste, dit is wel beter hoor:D Maar ik had het eigenlijk over mijn andere vloot, maar ik begrijp nu waarom die er nog niet is. alles ok aan het vodka front hier:D

Tsaar Plane

Eddy de Eagle
16th May 2003, 12:07
Aan het turkije front gaat ook alles prima. De bulgaren zijn hard Turks aan het leren. En er worden nieuwe mensen voor het leger gezocht.

Bremmer
16th May 2003, 12:12
jaja hard op weg naar 2e beurt dus....

Ik zie dat er een verhoogde concentratie legers in Oost-Europa is? WO I in herhaling?

wanneer is de deadline voor de moves van de 2e beurt?

edit: btw volgens mij klopt er iets niet.....RUsland heeft 5 legers?

Planetouched
16th May 2003, 12:15
ik denk dat morgen een dag van rust is aangezien 3 landen op staatsbezoek zijn(lees pre-release)..dunno for sure

Eddy de Eagle
16th May 2003, 12:27
Morgen lassen we een interbellum in. Je kunt je orders voor vandaag natuurlijk nog gewoon opsturen. Dus morgen een korte pauze van 1 dag.

Het extra leger van rusland was een foutje, en is al weer verholpen.

Deadline voor de 2e beurt is 7 uur morgenochtend.

Shandril
16th May 2003, 13:15
dus weer orders? :S? niet gedacht dat het zo snel zou gaan, mijn vloot vaart toch niet zo snel :P

Shandril

Eddy de Eagle
16th May 2003, 13:49
Als je elke dag orders geeft duurt het spel een paar weken. Voor een oefenpotje is dat lang zat. Als er straks een "echt" potje gespeeld gaat worden kunnen we de tijd om te onderhandelen wel aanpassen. Dan zal het spel wel langer duren, maar het zal ook een stuk leuker zijn omdat er meer tijd is voor diplomatie.

Tegen de tijd dat er een nieuw potje wordt gestart zal ik wel even overleggen met de andere spelers hoe lang zij willen dat een potje maximaal duurt.

Bremmer
16th May 2003, 16:29
btw een vierkantje is zeeleger en een rondje een landleger right?

maar mijn leger in pic is een landleger....

Eddy de Eagle
16th May 2003, 16:36
Ik heb gewoon de standaard begin situatie gepakt, en daar heeft Frankrijk een zeeleger in brest.

Eddy de Eagle
16th May 2003, 16:36
als je het graag hebt verander ik het wel, eej het is toch een oefenpotje...

Bremmer
16th May 2003, 16:57
ehe ah wist niet dat er begin situatie was.......wil niet zeuren off course, excus? mon ami (R) ....verander maar als het kan....

btw hoe kunj e die kaart veranderen? heb je daar een programmatje voor of gaat dat gewoon met een tekenprogramma?

Planetouched
17th May 2003, 00:46
dat vraag ik me ook af, werk je het telkens weer uit op een gridje ofso?

Nitro
17th May 2003, 14:03
je kan toch duidelijk zien dat hij telkens opnieuw pixeld

Elminster
17th May 2003, 15:35
Volgend potje doe ik mee :D!
Dit ziet er echt vet uit mensen (Y)

Shandril
17th May 2003, 19:36
Eddy, wanneer moeten we onze nieuwe orders doorgeven? Mail of pm het anders ff, dr is een kans dat ik dit niet op tijd lees.

queen Shandril

Bremmer
18th May 2003, 13:00
ah ik dacht dat de orders al binnen moesten zijn....(?)

Shandril
18th May 2003, 13:14
We hadden er toch eerst een van donderdagavond...Toen een van zaterdagochtend...En de volgende?

Shandril

Bremmer
18th May 2003, 13:44
aah zo, ik dacht dat je de vorige bedoelde, die van gister dus...

maar jah eddy? wanneer de 3e beurt?

Eddy de Eagle
19th May 2003, 10:08
Even de gegevens verwerken van de vorige ronde.

Als niemand er bezwaar tegen heeft:
orders ronde drie: morgen voor 8.30 binnen.

even de orders van de vorige ronde verwerken......

Misschien een idee voor de volgende keer om een iets duidelijker systeem te maken van wanneer de volgende orders ingeleverd moeten worden.... mijn fout :&

Eddy de Eagle
19th May 2003, 10:52
Rusland is deze ronde bedrogen door Turkije. Door een vals aanvalsplan door te geven op Oostenrijk was de val gezet. In het geheim had turkije een allaince met Oostenrijk. Met zijn hulp is Roemenie over genomen. Het leger van de Black sea is al in Rusland doorgedrongen tot Sevastopol.

Plaintouched.... I WILL SEE YOU IN MOSCOW!!

Duitsland en Engeland zaten met elkaar in de knoei met het veroveren van Nederland, met allebei 1 leger waren ze niet sterk genoeg om van elkaar te winnen. Hierdoor blijft Nederland nog neutraal.

De volgende ronde mogen legers worden bijgezet.

Duitsland: 0 legers heeft in de lente wel denemarken ingenomen, maar is daar in de herfst weer uit vertrokken. Volgens de spelregels moet je een land aan het begin van de lente bezet hebben om er niewe legers voor te krijgen (we kunnen het met toestemming van de andere spelers deze keer door de vingers zien)

Engeland: 1 leger extra door noorwegen

Frankrijk: 2 legers extra door portugal en belgie. Spanje is niet bezet omdat het weer verlaten is.

Oostenrijk: 2 legers extra door Griekenland en seberia (the allaince grows fast)

Rusland: heeft zweden bezet, maar verliest Sevastopol. Geen extra legers. Mag wel een leger terug zetten omdat er een verslagen is. Hij heeft op dit moment 3 legers en 4 centra. Dus er mag er 1 bij.

Turkije: 3 extra legers, door bulgarije, roemenie en stevastopol.

Herst 1901

Shandril
19th May 2003, 11:00
moeten kolky en ik dan in reallife vechten over nederland? :D

en krijg ik geen extra leger omdat 1 vloot opweg is/was naar Nederland, dan is er toch een basis vrij?

Shandril

Eddy de Eagle
19th May 2003, 11:04
Kolky ging naar Nederland via Ruhr, en jij ging er tegelijk naar toe via de Noordzee. Dus dan gebeurd er niks. Het extra leger wat je krijgt mag je op je thuisbasis wegzetten. Je moet dan kiezen of je een land of een zee leger wilt.

Je krijgt helemaal niks van Nederland, omdat het niet door jou bezet is. Je zult met Kolky een deal moeten sluiten om te voorkomen dat dit de volgende beurt niet weer gebeurd.

Shandril
19th May 2003, 11:20
okidoki then

Shandril

*edit: eej Eddy kunnen kolky en ik niet samen in nederland zitten...Zoiets als in WOII alleen dan met Frankrijk...?*

Bremmer
19th May 2003, 13:03
aaaaargh.....dat wist ik niet...moest je spanje bezet blijven houden tot een telmoment?? :+

Bremmer
19th May 2003, 13:05

Duitsland: 0 legers heeft in de lente wel denemarken ingenomen, maar is daar in de herfst weer uit vertrokken. Volgens de spelregels moet je een land aan het begin van de lente bezet hebben om er niewe legers voor te krijgen (we kunnen het met toestemming van de andere spelers deze keer door de vingers zien)

o...ja...ik stem voor :)

Eddy de Eagle
19th May 2003, 13:46
Ja ok, vooruit omdat het een oefenpotje is. Maarre dan weet je het wel voor de volgende keer he!

Dan mag bremmer er 3 bijzetten, en Kolky 1.

Bremmer weet jij precies hoe die spelregels gaan met het erbij zetten. Mag je de legers in die beurt ook al verplaatsen of niet?

Om een land te bezetten moet er aan het begin van een lente met een leger opstaan. Als je een land bezet in de lente en het weer verlaat in de herfst, krijg je er geen nieuwe legers voor.

Als een land eenmaal bezet is hoef je er niet meer met een leger op te blijven staan

Eddy de Eagle
19th May 2003, 13:49
Originally posted by Shandril

eej Eddy kunnen kolky en ik niet samen in nederland zitten...Zoiets als in WOII alleen dan met Frankrijk...?

Dit is helaas niet mogelijk. Je zult samen op een of andere manier een compromis moeten sluiten. Het is niet mogelijk om allebei hetzelfde land te bezetten.

Bremmer
19th May 2003, 13:50
Ja ok, vooruit omdat het een oefenpotje is. Maarre dan weet je het wel voor de volgende keer he!

Dan mag bremmer er 3 bijzetten, en Kolky 1.

Bremmer weet jij precies hoe die spelregels gaan met het erbij zetten. Mag je de legers in die beurt ook al verplaatsen of niet?

zo speelde wij het wel omdat het bijzetten voor de diplomatie ronde komt, maar jah zeker weten doe ik het niet....

Om een land te bezetten moet er aan het begin van een lente met een leger opstaan. Als je een land bezet in de lente en het weer verlaat in de herfst, krijg je er geen nieuwe legers voor.

Als een land eenmaal bezet is hoef je er niet meer met een leger op te blijven staan

OK DAS DUIDELIJK NIET ZO SCHREEUWEN! hehe ;)

Eddy de Eagle
19th May 2003, 13:54
Originally posted by Bremmer

zo speelde wij het wel omdat het bijzetten voor de diplomatie ronde komt, maar jah zeker weten doe ik het niet....

OK DAS DUIDELIJK NIET ZO SCHREEUWEN! hehe ;)

Ik was even de letter grootte aan het uitproberen. Nu ziet het er wat rustiger uit......

Maar ok, dat van voor de diplomatie bijzetten lijkt me ook wel logisch.

Orders voor morgen: plaats je nieuwe legers

Planetouched
19th May 2003, 17:38
This is for all you bitches out there...the lousy turks have invaded my beloved country. O-H helped them. Those countries may consider to move to amerika...I will show no mercy to traitors. Low-life weasel. Backstabbing, how couragous of you...

Russia declares war on Turky and O-H!

Elminster
19th May 2003, 17:51
Volgens mij heeft Roelski diplomatief (?) iets fout gedaan :)

Kga het spel steeds vetter vinden.. IK WIL OOK :(

Planetouched
19th May 2003, 17:58
turkse honden, iemand in de rug aanvallen. lafaards...

Eddy de Eagle
19th May 2003, 18:13
In stevastopol is de beschaving weer terug gekeerd. De provincie is na een lange periode van tiranie eindelijk verlost van de Russen. Op de scholen zit nu verplicht Hongaars en Turks in het vakkenpakket. Verzet wordt nauwlijks gepleegd, de mensen zijn blij met hun bevrijders. Zo blij zelfs dat enkele van hun in het Turkse leger willen gaan dienen in de crusade tegen Rusland.

De mensen in skandinavie zullen nog even moeten wachten, maar ook daar zullen ze verlost worden van de Russische tiranie.

Voor de Russische Tsaar heb ik maar 1 ding te zeggen: We will see you in Moscow!

Shandril
19th May 2003, 18:25

Dit is helaas niet mogelijk. Je zult samen op een of andere manier een compromis moeten sluiten. Het is niet mogelijk om allebei hetzelfde land te bezetten.

Das niet eerlijk dat kan toch in het echt ook...tsss

verder vermaak ik me echt heel erg hier (L)

Shandril

Planetouched
19th May 2003, 18:26
Het vertrouwen in de turkse regering is drastisch gedaald na de laatste flater van hun koning. klaarblijkelijk had de koning een speech willen geven aan het russische volk. Niet komen betekende de straf dood. Toen de koning echter begon met zijn warrige turkse speech, stotterend en met een hoofd als een lantaarnpaal werd hij bekogeld met modder en eieren. Hierop liet men 5 russen ter plekke in de boeien slaan, de keizer vervolgde hierop zijn speech maar werd wedermaal uitgejoeid. Hierop verliet de beklodde koning het gebied met een roze helicopter.

Even verderop speelden een aantal kinderen met een pop van de niet zo machtige edwin, koning van Turkije. Ze staken enkele lichaamsdelen(ik zal hier niet verder in detail treden) in brand. En zeiden toen:"Zo klopt de pop veel beter met de werkelijkheid, no balls and shit for brains."

Bremmer
19th May 2003, 18:53
Salut m?n ami from the always cold and communistic Russia,

it seems that you are in a little bit of trouble, huh? All you little armies are dispensed elsewhere and your former Turkish allies have proven to much for your wodka-hardened stommachs to digest, huh?

Yes mon ami, I wish you the best of luck with your situation.

Au revoir!!!! :)

Most Sincerely,

Bremmer,
Emperor de Republic des la Fran?ais

Elminster
19th May 2003, 21:54
Heb nog niet vaak zo fanatieke roleplaying gezien :D
Errug leuk, alleen: doet Eddy zelf mee of niet :S? Dat mis ik even...

En Planeski: het stukje "(ik zal hier niet verder in detail treden)" is vrij overbodig gezien de titel :P

Kolky
19th May 2003, 22:33
Ja Eddy doet ook mee..:P
Het is echt een zeer leuk spel, zeker door het Forum waardoor iedereen lekker op mekaar kan Flammen, en toch stiekem onderling contracten maken...

Elminster
19th May 2003, 22:34
Ja ik heb t wel een beetje door... peejemmetje hier, postje daar, en dan toch lekker je eigen zin doen :) i like it!

Bremmer
20th May 2003, 01:01
Originally posted by Elminster
Ja ik heb t wel een beetje door... peejemmetje hier, postje daar, en dan toch lekker je eigen zin doen :) i like it!

hehe veel peejemmetje hier......heel veel.........(Y)

Shandril
20th May 2003, 01:04
ja het wordt redelijk vol in de pm boxxen.

Shandril

Planetouched
20th May 2003, 02:07
btw, waarom werd mijn vloot in roemenie weggemept? Ik bedoel, ik kon terugtrekken in die zee daaro, tis toch een vloot? En kom niet aanzetten met mijn vloot lag daar(turkije) want die was volop in rusland bezig met vechten, en dat betekend dat de zee dus vrij was! En als het toch zo is als het is klopt het spel toch niet helemaal...de regels althans

Bremmer
20th May 2003, 02:14
hmmm....de deadline was alleen voor legers bijzetten right? eddy dan kon je dus het laatste deel van mijn pm negeren, sorry.....:S

Carnage
20th May 2003, 02:19
Okay dit is dus echt iets voor op de main page van de site he...schitterend! :P

----------------------------------------------------------
MESSAGE FROM Oostenrijk-Hongarije, King Jeronimo to
Russia, Tsaar Planeski
----------------------------------------------------------

Beste Taart....euh Tsaar Planeski,

De ondersteuning van O-H aan de Turken was slechts geraporteerd als 'militaire oefening'. Blijkbaar hebben de Turken toch een ander idee over dan wij. Niet dat het ons slecht uitkomt (T).

Mag ik U er aan herinneren dat U de 'tactiek der verbande aarde' niet vreemd bent? Nou....begin maar met Moscow :D

Don't you dare to disqualify us....we come for your asses :D

BTW we zijn omkoopbaar :P

With friendly regards,

Your friendly Neighbour.

Shandril
20th May 2003, 10:33
:S ik geloof dat er ergens staat dat we het overdrijven...(?)

Pech vind het wel lagge (L)

Shandril

Enne Eddy, klopte mijn orders?

Eddy de Eagle
20th May 2003, 11:22
Ahhh mijn PM-box was vol en nu heb ik dus een paar PM gemist. Ik krijg trouwens nog moves van kolky. En mijn PM box is weer geleegd, dus je kunt weer PM-en

Eddy de Eagle
20th May 2003, 11:24
:S ik geloof dat er ergens staat dat we het overdrijven...(?)

Pech vind het wel lagge (L)

Shandril

Enne Eddy, klopte mijn orders?

ik begrijp ze wel, maar je moet nu alleen nog maar kiezen waar je een extra leger wilt bijzetten.

Shandril
20th May 2003, 11:55
Euh londen?

Shandril

Eddy de Eagle
20th May 2003, 12:12
ja londen is prima

Ik heb nog geen orders van kolky!

Eddy de Eagle
21st May 2003, 10:42
.

Bremmer
21st May 2003, 13:25
dit ziet er al een stuk mooier uit.......:P

Eddy de Eagle
21st May 2003, 13:51
Ik zou de volgende orders graag op vrijdag ochtend (voor 8.45) binnen hebben. Als hier mensen bezwaar tegen hebben hoor ik het graag.

Shandril
21st May 2003, 14:02
okidoki, het gaat goed hier met het staatsbezoek, ik zit nu op de helft van de (culturele) activiteiten die de burgers hebben georganiseerd.

Shandril

Elminster
21st May 2003, 22:31
Eddy zou je een beetje getypt verslag willen doen van de acties zodat niet-spelers het kunnen volgen? thnx...

Shandril
22nd May 2003, 00:37
Hee Eddy,

als je dit in het echt speelt, dus in de kamer zoals ik ergens heb gelezen, dan weet je toch ongeveer wie een alliance heeft met wie? Dan is dat toch niet zo leuk...lijkt mij

Shandril

Carnage
22nd May 2003, 01:52
In de kamer mag je gewoon mensen intimideren, openlijk en fysiek bedrijgen. Daarnaast mag je 1 of meerdere mensen mee uitnodigen de kamer uit te gaan (terwijl ander hun vrolijk gaan afluisteren).

Het is echt even leuk :)

Shandril
22nd May 2003, 11:19
Aah kijk, dat klinkt al leuker (L)

maar we kunnen/mogen elkaar toch ook wel bedreigen zo? :&

Shandril

Eddy de Eagle
22nd May 2003, 12:29
Eddy zou je een beetje getypt verslag willen doen van de acties zodat niet-spelers het kunnen volgen? thnx...

doe ik volgende ronde!

Bremmer
22nd May 2003, 12:46
Yo Eddy ff een vraagje: moet ik de 4e beurt dus in Spanje blijven staan om Spanje te houden?

Eddy de Eagle
22nd May 2003, 12:48
Je hebt spanje de vorige beurt officieel niet veroverd. Je moet er dus op blijven staan om het helemaal legaal te maken.

In portugal hoef je niet meer te blijven staan, die heb je veroverd

Bremmer
22nd May 2003, 12:52
allrighty...... tnx

Bremmer
22nd May 2003, 12:59
nog ff een vraagje: de legers in Itali? staan er nog steeds toch? dus Itali? is verdedigd, maar kan voor de rest niks doen. Of zijn de legers weggehaald?

Eddy de Eagle
22nd May 2003, 13:33
Ja ik wist niet goed wat ik er mee moest doen. Ik heb ze maar weg gehaald. Als er ernstige bezwaren tegen zijn?

Eddy de Eagle
23rd May 2003, 11:44
Ik heb nog niet alle orders voor vandaag binnen. Denk eraan dat je je legers orders geeft, anders komt je land is politieke wanorde, en dan bewegen geen van je legers...

Shandril
24th May 2003, 16:55
ff voor de goede orde, zagik het verkeerd of is engeland roze?
Ik hoop dat ik het verkeerd zie...

Shandril

Eddy de Eagle
26th May 2003, 10:58
Ja Engeland is roze..........ik heb nog een orders van plaintouched..?

Shandril
26th May 2003, 11:18
aah vandaar dat ik engeland mocht ;)

Wanneer moet je de volgende orders hebben?

Queen Shandril

Bremmer
26th May 2003, 11:24
"Naar zojuist bekend geworden heeft het Russische volk uit onvrede het Russisch Paleis op het Rode plein bestormd. Het lot van de Tsaar en zijn familie is nog onbekend. Een ooggetuige:" We are gonna rid our beloved country of the evil rule of the Tsaar. We have been supressed for too long now" aldus een ge?motioneerde arbeider.

Het was al langer bekend dat het eens zo glorieuze Russische rijk in verval aan het raken was. De Economische situatie is schrijnend en Tulpe bollen en wodka is het enigste wat nog op het menu staat bij de vele arbeidersgezinnen die Rusland telt, aangezien water duurder is dan de wodka.
En zelfs voormalige bondgenoten in Oost- Europa en het Midden-Oosten keerde zich tegen Rusland toen bekend werd dat het communistisch bewind niet te vertrouwen is.

Van onze Franse verslaggever Bremmant, Moskouw

Planetouched
26th May 2003, 17:05
uh?...moddergooien is nog steeds populair in frankrijk kennelijk..

Bremmer
26th May 2003, 18:15
ah de tsaar is er nog......;)

Eddy de Eagle
26th May 2003, 18:54
Tsaar, je zult nog wel orders moeten geven aan je legers. Anders breekt er echt politieke onrust uit....en dan zal het makkelijk zijn om de oh zo vruchtbare grond van moeder Rusland om te ploegen tot verschroeide aarde.

Eddy de Eagle
27th May 2003, 14:53
Hee Plaintouchev, ga je nog orders aan je legers geven?? Als je er geen zin meer in hebt kun je het ook zeggen. Dit is slechts een oefenpotje. Als er mensen zijn die vinden dat er genoeg is geoefend, en een spel willen gaan spelen met de volle 7 grootmachten?

zeg het maar, doorgaan, stoppen of een nieuw spel beginnen.

In het geval dat er een nieuw spel wordt begonnen zal er een lijst worden opgesteld voor wanneer orders binnen moeten zijn. Om alles een stukje georganiseerder te laten verlopen.

Kolky
27th May 2003, 15:07
Mij maakt het niet uit, of we nu nog verder gaan of niet!
Maar bij een volgend potje kunnen we gebruik maken van de nieuwe News Flash ding (op Index Pagina!)

Roel was gister op Forum, dus denk dat ie idd geen zin meer heb...:S

Eddy de Eagle
27th May 2003, 15:21
Zou ik hem te grof verraden hebben? Ah het is toch niet dat ik heel Rusland had ingenomen? Alleen dat kleine stukje....

Maar goed, het is in ieder geval een goed idee om het de volgende keer iets georganiseerder te doen.

Elminster
27th May 2003, 15:42
Als jullie opnieuw beginnen, doe ik wel mee, als maffia ik bedoel Itali? :P

Bremmer
27th May 2003, 16:15
Ik zou best door willen gaan eigenlijk, maar als we overnieuw beginnen is het misschien een idee om een loting of zo te houden wie welk land krijgt?

Eddy de Eagle
27th May 2003, 16:25
Ja een loting is op zich wel OK. Je zou ook een lijstje kunnen maken van je drie voorkeuren.

Shandril ligt er volgens mij ook uit want die zit op dit moment in Engeland. Ik wil ook wel door, maar het aantal spelers nemen een beetje snel af...

Shandril
27th May 2003, 17:57
wat lig ik eruit? waarom dat? ik geef iedere keer netjes mijn orders door? En ik ben zelfs terug uit examenland...:S

ik wil nog wel mee spelen, eej eddy? :+

Shandril

Eddy de Eagle
27th May 2003, 18:00
Oh sorry, ik dacht dat jij al weg was op staatsbezoek:&
Maar goed, ik krijg dus helemaal geen orders meer van plaintouched, zou iemand hem even er persoonlijk op willen aanspreken?

Nee, er is nog niemand uitgegooid, maak je maar niet druk, je mag nog gewoon meespelen. ;)

Planetouched
27th May 2003, 18:07
uh...ik heb de dag na je capitulatie mijn orders doorgegeven...en een flinke scheldpartij in het Russisch erboven...

Bremmer
27th May 2003, 18:10
ehe alle verwarring voor niks.......

Shandril
27th May 2003, 18:39
Oh sorry, ik dacht dat jij al weg was op staatsbezoek:&

Ik ben zelfs al terug man :P

(maar ja je zit in Turkije en daar is de verbinding niet zo goed eej ;))

Shandril

Elminster
27th May 2003, 19:45
Ik mag een kip zijn als ik er nog iets van snap... :S

Statiebezoek? Dan ineens geen orders kunnen geven :S:S:S?

Shandril
28th May 2003, 00:42
pokpok

Ik was op staatsbezoek, en daarom had ik vermeld dat het iets langer kon duren voordat ik alle benodigde informatie had ontvangen. Maar ik ben nu terug van mijn staatbezoek, en dus kan ik weer gewoon met mijn mensen praten, en de orders goed overleggen.

Queen Shandril

Eddy de Eagle
28th May 2003, 11:31
ach zo:& maar goed :& laten we het maar op de slechte verbinding houden ;)

eeh, maar planetouched, waar is die? ik heb zijn orders van vorige week vrijdag nog niet.... en anders is er iets mis gegaan, en heb ik ze op een op andere manier niet meer. Zou je ze kunnen opsturen tsaar plaintouched, je houd het spel op!!

Shandril
28th May 2003, 11:38
hij heeft mij laten weten dat hij zijn orders al aan u had doorgegeven.

Queen Shandril

Elminster
28th May 2003, 12:00
En btw het is 'planetouched' :)
Nieuw potje dan maar? :P

Eddy de Eagle
28th May 2003, 12:13
Ik stuur hem wel even een PM om het persoonlijk te vragen. Stel dat hij nu nog wel wilt meedoen.

Shandril
28th May 2003, 12:59
En btw het is 'planetouched' :)
Nieuw potje dan maar? :P

Relax El Mister, laat ons nou eerst dit potje afmaken...

Shandril

Eddy de Eagle
28th May 2003, 13:04
zo is dat, planetouchev heeft er vast een goede reden voor. Ik heb hem net een PM gestuurd of hij zijn orders (nog) een keer wilt opsturen.

Elminster
29th May 2003, 15:24
Ja maar hij schijnt ze al drie keer verstuurd te hebben dus geen zin meer te hebben :S

Nieuw potje dan maar :D

Shandril
30th May 2003, 10:53
nou blijven we expres bezig met dees :P
Heb maar ff geduld.

Eddy wanneer wil je de volgende orders?

Shandril

Carnage
30th May 2003, 12:36
-----
....
The people in Russia are revolting. They wish to suffer no more under the surpressive reign of Tsaar Planeski.

However, Planeski himself seems to have vanished - Without him, his army troops are sitting ducks. They long for the return of their great leader.
.....
-----

Plane, waar zit je !!

Elminster
30th May 2003, 12:40
Hij zei gister dat hij ze nu nog een keer heeft opgestuurd, dus als het nu niet goed is, kan je beter dat PM-systeem ff nakijken :S

Of een nieuw potje starten :D

Planetouched
30th May 2003, 15:02
Ja sorry hoor maar volgens mij zijn de turken een beetje oost-indisch doof geworden. Damn, als ie ze nu nog niet heeft stem ik voor een nieuwe 'anonieme' spelleider, ik vertrouw em nu toch al nooit meer:D.

Shandril
30th May 2003, 18:30

Of een nieuw potje starten :D

Zoek je ruzie? :P

Queen Shandril

Carnage
31st May 2003, 03:39
Onze veldheer Taco is nu nog een innocent bystander dus die mag je nog niet slaan / fysiek bedreigen / etc :)

hmmm Planeski heeft gePMed naar Eddy dus...okay

-----

Eddy, waar zit je??!!!

Shandril
31st May 2003, 10:40
ik ga taco niet slaan of iets in die richting. Daar heb ik mijn mannetjes voor :D

Shandril

Elminster
31st May 2003, 12:03
Gabber en de mutsen... Eerstvolgende keer dat ik daar binnen kom (zeg, om te schaken) vliegen die 3 me aan vrees ik :S :)
Maar kijk Uwe Hoogheidin, als we een nieuw potje starten mag jij me zelf gaan bedreigen ipv dat jouw mannetjes dat doen! Dikke fun! Doen dus! :D

Shandril
31st May 2003, 18:55
Dit bevalt me goed voorlopig, je wacht dus gewoon maar.

Shandril

Eddy de Eagle
2nd June 2003, 12:51
Ja ik heb ze! alle orders zijn binnen, en er zijn er deze keer geen geweigerd vanwege een te volle PM-box. Ik zal de gegevens om 6 uur verwerken (eerst nog even werken)

Bremmer
2nd June 2003, 14:04
mooi kan niet wachten....

Eddy de Eagle
2nd June 2003, 18:03
Originally posted by Planetouched
Ja sorry hoor maar volgens mij zijn de turken een beetje oost-indisch doof geworden. Damn, als ie ze nu nog niet heeft stem ik voor een nieuwe 'anonieme' spelleider, ik vertrouw em nu toch al nooit meer:D.

Daar ben ik eigenlijk ook voor. Maar dan niet voor een annomieme, maar in ieder geval voor een onpartijdige spelleider. Iemand die dus niet meespeelt. Of we doen een soort wisseling van de wacht, dat steeds iemand anders de orders verzameld en verwerkt.

Planetouched
2nd June 2003, 18:08
nou zolang het allies zijn die dat mogen doen vind ik het oke maar anders niet...dus ik stem tegen. Neem maar een nieuw potje, random landen verloten en een onpartijdige scheids.

Eddy de Eagle
2nd June 2003, 18:40
Ja maar niet iedereen kan met iedereen allies zijn. Dus dan zit je altijd met een probleem. Maar goed, in het begin van het spel hadden we te weinig spelers, dus was ik gedwongen vrijwillig scheids.;) Maar goed, weet je wat, dan mag jij de volgende keer de zetten verwerken, om het goed te maken, is dat goed?

Maar ik zie niet wat het probleem is met zelf een land kiezen. Er zijn misschien mensen met een voorkeur, en die mogen ze natuurlijk altijd opgeven, toch?

Mijn leger is trouwens al weer uit sevastopol getrokken (als het daar eigenlijk over gaat), maar dat zul je zo wel zien...

Eddy de Eagle
2nd June 2003, 18:41
hier is ie dan

Planetouched
2nd June 2003, 18:46
Nee die turken daar doe ik nooit meer zaken mee, stelletje verraders. Maarja eehm..weer een deelprovincie van me ingenomen? En hebbie et naar je zin? Zozo..net zoals in de werkelijke wereld...zeker geen ruk te doen in eigen land zelf. Nouja, ik vind et een beetje te geel worden...strax zie ik allerlei moskeeen aan de horizon..bah, landschapsvervuiling..Ik roep hulp in van de VS:Ddie nuken je wel weg

Shandril
2nd June 2003, 20:13
ik vind de kaart een beetje overheersend geel en paars...

Shandril

Bremmer
2nd June 2003, 20:31
mooi dan kunnen we weer diplomeren, tijdje geleden is het weer....nou ja weer pm'en dus (Y)

Carnage
3rd June 2003, 01:10
...Come in number 7, it's looking good... :P

Next Orders must be in at???

Eddy de Eagle
3rd June 2003, 10:41
vrijdag voor half 9 's ochtens, zou dat kunnen?

Eddy de Eagle
3rd June 2003, 16:38
Een witte diplomaat: Is iemand die zijn eerste spel speelt, hij is nog zo rein als de sneeuw die wij deze winter zo overvloedig gehad hebben. Hij heeft nog de eerlijkste voornemens, de sukkelaar, hij weet niet aan wat hij begonnen is.

Een gele diplomaat: Hij speelt zijn tweede spel, zijn witte kleur is vergeeld door de slechte ervaring die hij heeft opgedaan. Hij probeert nu echt zijn best te doen, maar het lukt hem niet zo best.

Een groene diplomaat: Hij speelt zijn derde spel, hij denkt dat het nu eindelijk wel zal lukken, vertrouwt echt niemand meer, doet zelf schuchtere pogingen om onbetrouwbaar te zijn, maar is in feite nog zo groen als gras.

Een rode diplomaat: Hij speelt zijn vierde spel. Hij loopt zo nijdig als een spin, hij zal nu eindelijk eens die onbetrouwbare rekels eens betalen met gelijke munt, maar tot zijn spijt loopt het weer niet zo als hij had gedacht, en loopt rood aan van innerlijke woede.

Een bruine diplomaat: Hij speelt zijn vijfde tot negende spel, aangezien hij reeds alle kleuren van de regenboog heeft gehad, en een leuke overwinning er voor hem nog niet in zat, bekijkt hij het spel als een grote modderige brij. Maar hij speelt verder als een automaat, omdat hij nu eenmaal de microbe te pakken heeft.

Een zwarte diplomaat: Hij heeft er tien of meer spellen op zitten, hij bekijkt alleman zwart, wordt door alleman zwart bekeken, en vindt het eigenlijk maar een rotspel. Maar hij gaat gewoon door, al was het maar om die andere onbetrouwbare rotkerels te pesten. Hun zieltje is al zo zwart als kolen, maar er is toch een klein verschil ! Er is glanzend zwart en mat zwart.

Een zilveren diplomaat: Is iemand die er in slaagt kampioen van Ducosim te worden ! Er wordt dan een laagje zilver over zijn zwart uiterlijk gespoten.

Een gouden diplomaat: Is iemand die er in slaagt om driemaal kampioen van Ducosim te worden. Hij krijgt een gouden standbeeld met vermelding: "Hij leerde zijn volk Diplomacy spelen". Hij krijgt een rode kaart voor onbetrouwbaarheid en spelbederf van de voorzitter aangeboden. En wordt voor de rest van zijn leven uitgesloten voor deelname aan Diplomacy-toernooien. Dit laatst is natuurlijk een grapje en wij zouden niets liever willen dan dat er een gouden diplomaat in ons midden zou zijn. Dus beste zwarte en anders gekleurde mannetjes, blijf maar lekker doorgaan met kibbelen, misschien lukt het wel eens.

Bremmer
3rd June 2003, 18:42
hehe cool verhaal

Emperor Remco "goldie" Bremmer

Planetouched
3rd June 2003, 18:48
orders heb ik niet gelezen, like alsof ik dat wil. Maar 't verhaal is wel oke ja

Eddy de Eagle
4th June 2003, 10:59
orders heb ik niet gelezen, like alsof ik dat wil. Maar 't verhaal is wel oke ja

Volgens mij ben jij wel heel snel overgeschakeld van een witte dipomaat naar een zwarte diplomaat. (bekijkt het zwart, en vind het eigenlijk maar een rotspel)

Ik speel trouwens nog maar mijn tweede spel, dus ik ben een gele dipomaat...

Planetouched
4th June 2003, 16:58
nog even en ik ga over op zilver..

Shandril
4th June 2003, 17:10
ik blijf lekker wit, en onschuldig (L) nou ja in diplomaten dan :P

Shandril

Eddy de Eagle
4th June 2003, 18:10
ik blijf lekker wit, en onschuldig (L) nou ja in diplomaten dan :P

Shandril

Het is maar een spelletje he, je mag best een beejt ondeugend zijn(K)

Elminster
6th June 2003, 15:32
Oeioeioei, the devil himself sleurt Schotje naar de dark-side :P

it's not the east or the west-side, no it's not
it's not the north or the south-side, no it's not
it's the dark side, yeah that's right

Eddy de Eagle
10th June 2003, 15:51
Oke planetouched heeft geen zin meer om orders te geven:( beetje boos dat ik Rusland heb aangevallen (T) Ja sorry, maar that's life, er zullen toch landen veroverd moeten worden voor er een winnaar kan zijn.

En het is voor jou echt nog niet verloren hoor! Je hebt op dit moment evenveel legers als Engeland en Duitsland. Met een beetje diplomatie richting Engeland kun je misschien in Denemarken komen, en dan ben je helemaal back to business.

Als je besluit om je legers te laten staan, laat ze dan in ieder geval elkaar steunen. Dan is het nog een ondoordringbaar block. Op de manier zoals je het nu doet kan rusland in een paar rondes vallen.

Geloof me, je mist maar 1 handelscentrum in Rusland, dat betekend nog niet dat je gelijk in een hoekje moet gaan zitten mokken, kom op, een beetje tegenstand geven. Probeer eventueel een pact met Frankrijk. genoeg mogelijkheden.

Ik zal je nog tot half 6 geven om je "laat alles maar staan" te veranderen in orders.

Planetouched
10th June 2003, 17:42
United we stand...enne ik blijf erbij

Eddy de Eagle
10th June 2003, 18:50
United we stand, divided we fall.......

Ok resultaten komen er zo aan!

Eddy de Eagle
10th June 2003, 19:05
er zijn weer mensen die legers mogen bijzetten:
Engeland: 1
Duitsland: 0
Oostenrijk: 2
Turkije: 0
Rusland: 0
Frankrijk: 0

Shandril
10th June 2003, 20:00
doet IJsland niet mee? Ik wil het wel hebben :P

Shandril

Nitro
10th June 2003, 22:32
moet je er is naar toe zwemmen ;)

Eddy de Eagle
11th June 2003, 10:35
Shandril voor ijsland krijg je geen extra legers, maar je mag je best innemen hoor.

Even een edit: Jeroen krijgt maar 1 leger bij ipv 2. Ven was namelijk ingenomen maar direct weer verlaten. Het telt dus niet mee voor extra legers (sorry Jeroen)

Een land is pas bezet als er een leger op staat in de ronde voor er nieuwe legers bij mogen worden gezet. De vorige ronden is deze regel niet toegepast omdat iedereen er over heen heeft gelezen. Maar deze ronde moet hij helaas wel toegepast worden. (spijtig voor Oostenrijk)

Carnage
11th June 2003, 15:19
Hmm ik snap het niet helemaal, dat zou betekenen dat ik telkens bevooradingspunten moet gaan bezetten in de ronde voordat we nieuwe legers krijgen?

Beetje tegenstrijdig aangezien nieuwe legers juist op die punten erbij komen :?

Bremmer
11th June 2003, 15:23
nee je hoeft alleen die landen te bezetten die je nieuw hebt veroverd, tot de volgende telmoment althans.........alleen op de bevoorradingscentra die je had aanhet begin vanhet spel kun je nieuwe legers bijzetten *no*

Eddy de Eagle
11th June 2003, 16:28
*no* Daar was de vorige ronde ook al discussie over:

Je hebt een land bezet als je hem de ronde voor dat er nieuwe legers worden bijgeplaatst er een leger op hebt staan. Je aantal legers worden in de beurt dat legers worden bijgezet gelijk aan je aantal bezette steden.

Een stad die je binnenwandelt in een oneven ronde en weer verlaat in een even ronde is niet bezet. Deze houd in dit geval zijn oude eigenaar.*no*

Planetouched
12th June 2003, 01:46
eej rusland trekt zich terug...ik wacht wel tot de volgende ronde...

Planetouched
12th June 2003, 01:47
lees volgende game...

Shandril
12th June 2003, 10:37
stop je er mee? Helemaal? wtf?

Queen Shandril *king*

Eddy de Eagle
12th June 2003, 11:51
Man, 1 tegenslag en gelijk*knife* Dat is niet echt de mentaliteit van een Russische Tsaar. 1 landje kwijt in ronde twee nog wel te verstaan, en je stopt er gewoon gelijk mee. Maar goed, ik ga je niet tegenhouden. Tot de volgende game dan maar.....*no*

Russishe Tsaar trekt zich terug
-van onze verslaggever
Na een jaar durende oorlog in het zuiden van Rusland vond de
Tsaar het nodig om zichzelf in veiligheid te brengen. Niemand
weet waar hij zich op dit moment exact bevind. Geruchten zijn er
genoeg, maar geen hiervan zijn tot dusver bevestigd.

Waarom de Tsaar bezweken is onder de druk is nog niet bekend.
Waarschijnlijk is hij verbitterd omdat hij door zijn buurlanden
verraden is. Tsaar Planetouchev heeft toch iets bereikt met zijn
actie. Hij is de kortst zittende Tsaar ooit in Rusland. Een titel die
hem nog lang zal achtervolgen en waar hij alles behalve trots op
kan zijn.

Wat voor invloed zal deze actie hebben op de situatie in oost en
noord-oost Europa? Alleen de tijd zal het ons leren.

Eej Jeroen en Shandril ik heb nog geen orders gehad waar de nieuwe legers geplaatst mogen worden:
Engeland: 1
Oostenrijk: 1

Bremmer
12th June 2003, 11:53
wanneer wil je nieuwe order hebben? wat dacht je van maandagochtend voor 7.00 uur?

Shandril
12th June 2003, 12:07
Ik pm wel ff...Maar ik heb het geloof ik wel vermeld

Queen Shandril

Wat gebeurd er nu met rusland, en met zweden?

*edit: je hebt nu precies dezelfde PM als vorige week gehad, en het staat erin meneer van Turkije:P*

Eddy de Eagle
12th June 2003, 12:52
Bremmer:is goed: let op allemaal, nieuwe orders maandag!!

Shandril: ja dat PM-etje had ik inderdaad al. Maar wil je nu een land of een zeeleger?

Shandril
12th June 2003, 13:17
hoeveel heb ik al van wat?

ik denk dat ik 1 zeeleger heb toch?

Shandril

Planetouched
12th June 2003, 13:49
uh...tja...als je het zo wilt zeggen dan maar zo...het komt niet echt door die 'tegenslag' zoals jij het telkens noemt maar meer doordat ik het niet echt een spannend spel meer vind..in het begin was het vet met al die roddels enso maar nu is dat allemaal niet meer en is alles ook veel minder druk eromheen.

Eddy de Eagle
12th June 2003, 16:35
uh...tja...als je het zo wilt zeggen dan maar zo...het komt niet echt door die 'tegenslag' zoals jij het telkens noemt maar meer doordat ik het niet echt een spannend spel meer vind..in het begin was het vet met al die roddels enso maar nu is dat allemaal niet meer en is alles ook veel minder druk eromheen.

Ja daar heb je eigenlijk wel gelijk in. Ik heb het idee dat er eigenlijk alleen maar orders worden gegeven en bijna niet meer aan diplomatie wordt gedaan. Maar goed, dit was ook maar een oefenpotje. Het is in principe afgelopen zodra iedereen de spelregels kent. Want ja, daar ging het uiteindelijk om.

In het volgende spel wordt er in ieder geval een onafhankelijke spelleider aangesteld. En worden de data voor het inleveren van de bevelen van te voren vast gelegd. Als je te laat bent, heb je dan pech, dan doen je legers niets. Dan blijf je in een bepaald tempo van onderhandelen en zetten, en dan blijft de spanning er volgens mij beter inzitten. Ik ben ook van plan om de volgende keer alle orders van iedereen na elke ronde op de site te zetten. Dan kunnen buiten de gelukte ook de mislukte zetten gezien worden.

Bremmer
12th June 2003, 18:03
tja ik heb in het begin iedereen wel een pm'tje gestuurd (sommige heel veel meer dan 1 :) ), maar jah op dit moment valt er voor mij weinig te onderhandelen. Ik kan mijn komende 3 a 4 beurten zetten doen doordat er afspraken zijn gemaakt. Als ik die gedaan heb zal ik weer moeten gaan onderhandelen, liegen en bedriegen.....en ik denk dat dit voor meerdere geld. Er zijn nu eenmaal een aantal allianties gemaakt die de komende 4 beurten waarschijnlijk zullen blijven bestaan om dat dit in het voordeel is van de partijen....

Maar als we om die reden gaan stoppen, dan heeft het ook niet veel zin om een nieuw potje te gaan beginnen want daar krijg je precies hetzelfde denk ik: er zullen weer allianties gemaakt worden en die zullen uitgespeeld worden en dan komt er weer een tijd van minder diplomatie.....

Daarnaast denk ik dat er ook andere redenen zijn dat het wat stiller is als in het begin, met name de examens waar een aantal van jullie last van hadden

Bremmer

Eddy de Eagle
12th June 2003, 18:58
Ik weet het niet bremmer. Met het potje bij spellenvereniging in Hasselt zijn nu drie ronden voorbij, en ik heb nog steeds zeer regelmatig contact met bijna. Ik speel Duitsland. En ik onderhandel met Rusland, Engeland, Italie, Frankrijk, Oostenrijk... ja eigenlijk alles behalve Turkije. Hee, en die speel ik nu net op het trefpunt!

Ik zal zeggen dat mensen die veel aan diplomatie doen het spel veel sneller kunnen winnen. Door deals te sluiten kunnen grootmachten sneller groeien. Als je alles in je eentje probeerd te doen kom je er nooit, ook niet als je de grootste bent.

De grote kracht van het spel is dat je alleen een land kan innemen als je er met meer legers naar toe gaat dan het door beschermd word. Meestal wordt een land maar beschermd door 1 leger. Maar legers kunnen gesteund worden door eigen en buitenlandse legers. Hierdoor neemt de kracht toe.

Even een voorbeeldje:
In Tyrola en Boh staan twee legers van Oostenrijk. Deze willen naar munchen trekken. Je geeft de volgende orders:
Tyrola MOVE Munchen, BOH supports Tyrola.
Duitsland heeft een leger staan in Munchen en Ruhr. Als hij niks doet is hij munchen kwijt. Hij weet al van de plannen van oostenrijk, dus hij verdedigd. De orders:
Munchen HOLD, Ruhr supports Munchen.
Nu is het 2 tegen 2, er gebeurt dus niks. Nu komt de kracht van diplomatie. Stel dat Frankrijk nu eens een leger heeft staan in BUR. Hij kan zowel Duitsland als Oostenrijk steunen voor Munchen. Het is dus helemaal aan hem om te bepalen wie het krijgt. Dus zowel Duitsland als Oostenrijk willen Frankrijk als vriend.

Maar goed, beetje veel tekst misschien. Begrijpen jullie het basis principe weer?

Bremmer
12th June 2003, 20:35
maar op dit moment zie ik geen reden om te onderhandelen, dat kon je wel zien aan de zetten die mijn legers hebben gedaan, de vorige 2 beurten........maar ok laten we zeggen dat ik de vorige 2 beurten en de komende 2 beurten weinig diplomatie zal doen met anderen......op 1 'allie' na dan ;).....

Maar wat ik wou aangeven is dat er nu niet veel diplomacy nodig is maar over een aantal beurten heb je het weer heel hard nodig....het is daarom te vroeg om te stoppen om die reden, ook omdat in het volgende potje het patroon zich zal herhalen

Eddy de Eagle
13th June 2003, 10:39
Ik heb alleen nog niks gezien van allies in orders. Ik heb geloof ik van Bremmer een keer een steunbevel binnen gehad (op zijn eigen legers) En voor de rest zie ik dat bevel eigenlijk niet. Dat is nu de kracht van allies, elkaars legers steunen.

Dus tip voor deze ronde: experimenteer eens een beetje met het steunbevel.

Eddy de Eagle
13th June 2003, 10:51
Even wat voorbeelden voor steunbevelen met betrekking tot dit spel.

Engeland kan volgende beurt belgie innemen op de volgende manier: Nederland MOVES Belgie, North sea SUPPORTS Nederland. Dan is het maar de vraag of Frankrijk dat leuk vindt. Maar in principe kan hij er niet veel tegen doen. :P

Duitsland of Engeland kunnen zweden innemen. Baltic sea MOVES zweden (duitse orders) Noorwegen SUPPORTS Baltic sea (engelse orders) nu heeft Duitsland Zweden
Of Noorwegen MOVES Zweden (engelse orders), Baltic sea SUPPORTS Noorwegen (duitse orders Engeland heeft nu Zweden

Shandril
13th June 2003, 10:59
laat ik toevallig engeland zijn :P :D:D:D:D

Queen Shandril

Elminster
13th June 2003, 11:39
Heb het vermoeden dat straks Belgi? is ingenomen door een slimme zet van Schotje :S :)
Maar ik vind het lastige regels, en zo te merken de mensen die nu spelen ook (dr zit zo vaak wat fout enzo). Is er nergens een helder en kort overzicht van de regels te vinden?

Bremmer
13th June 2003, 12:28
ehe laat belgi? nu net dat ene support legertje hebben.......:D

Eddy de Eagle
13th June 2003, 12:37
ehe laat belgi? nu net dat ene support legertje hebben.......:D

ah even niet gezien. Maar Duitsland kan helpen! Kun je als een mooie deal maken: belgie voor zweden. Maar goed het zijn maar voorbeelden.

Eddy de Eagle
13th June 2003, 13:00
Regels in het kort:

Het gaat er bij dit spel om om zoveel mogelijk voorraadcentra te bezetten. Voorraadcentra zijn op de kaart aangegeven met rondjes.

In het begin heeft een speler 3 voorraadcentra, of 4 in het geval van Rusland. Op elk van deze centra worden legers geplaatst. Er kan gekozen worden voor land op zeelegers. Landlegers kunnen alleen over het land bewegen, zeelegers alleen over kustprovincies en zee. Er kan maar 1 leger in een provincie staan.

Met deze legers kun je verschillende dingen doen.
Je kunt er mee bewegen naar een naburige provincie met het commando MOVE, of afgekort _ Voorbeeld: je wilt van Spanje naar Marseilles dan geef je het commando: Marseilles MOVE spanje, afgekort MAR_SPA

Je kunt een ander leger steunen met het commando SUPPORT, afgekort S. Als er twee legers naar dezelfde provincie willen bewegen wint het leger met de meeste steun. En als een leger naar een land beweegd waar al een leger in staat, wint het leger met de meeste steun.
In het geval dat twee legers naar dezelfde provincie willen en evenveel steun krijgen gebeurt er niks. Beide legers blijven staan waar ze stonden.

Het derde commando wat je kunt geven is ESCORT, afgekort C. Dit kun je gebruiken om landlegers te verplaatsen over zee. Je kunt dus van EDINBURG naar HOLLAND bewegen als je een zeeleger in de noordzee hebt.

meer volgt....

Bremmer
13th June 2003, 15:01

ah even niet gezien. Maar Duitsland kan helpen! Kun je als een mooie deal maken: belgie voor zweden. Maar goed het zijn maar voorbeelden.

laten we het voorbeelden houden *no* :D

Eddy de Eagle
13th June 2003, 16:15
Ik denk eerlijk gezegd dat er binnenkort geen Franse leider meer is in Belgie.... Het zal een Duitse of een Franse worden. Hetzelfde geldt voor Zweden, maar daar heeft Bremmer minder mee te maken.....maar goed.........gewoon voorbeeldjes.....

Maandag orders he!!!

Oostenrijk heeft trouwens een zeeleger bijgeplaatst in Trieste.
Engeland heeft er een zeeleger bij in London.

Bremmer
13th June 2003, 17:13
Bremmer your history

uhm......jongens kunnen we er niet over praten??! *brrr*

even vriendjes??! iedereen? *brrr*

Shandril
14th June 2003, 13:29
What about an English leader....(L)

Shandril

Carnage
14th June 2003, 21:40
I prefer a somewhat more European-minded leader, if you don't mind :P

Bremmer
14th June 2003, 21:57
precies dat denk ik nu ook........en zeg nu eerlijk wat willen die hollanders nou liever, een vers gebakken stokbroodje of bacon/worst/ei als breakfast? ;)

Shandril
15th June 2003, 11:32
Gaan we het eindelijk gemeen spelen

Ik heb liever een ei in de morgen dan een stokbroodje met stinkkaas.

Shandril

Bremmer
16th June 2003, 17:56
Btw ik zie nu pas dat er een fout zit in de verwerking van mijn orders.......

Dit waren mijn orders

Belgium - Hold
Bur S Belgium
Marseille - Pie
Spain - Marseille
Mid Atlantic - Spain
Gulf of Lyon - Tyrrhenia

Eddy?

edit:
*of ben ik gewoon scheel? iig zo stond het in mijn outbox van de pm sectie.........
*ik heb het trouwens over de orders van de 5e beurt

Eddy de Eagle
18th June 2003, 11:33
alle orders zijn binnen. Dus om 6 uur staan de resultaten weer op de site.

Er zijn zo te zien deze keer meer afspraken gemaakt.(Y)

Eddy de Eagle
18th June 2003, 19:02
Ok hier is wel wat uitleg bij nodig:
BOH blijft in bezit van de Oostenrijkers. Zowel een Duits als een Oostenrijks leger heeft geprobeerd BOH te bereiken. Het werd een 1 tegen 1 gevecht wat onbeslist bleef.

Duitsland valt met hulp van de Fransen Nederland binnen. En verslaat hiermee het Engelse leger in Nederland. Via de noordzee probeerd Engeland een tevergeefse aanval op Belgie, die niet door de Duitsers word gesteund.

Hoewel Engeland verliest in Nederland, wint het in Zweden. Ze wordt daar geholpen door de Duitsers, die haar, jawel in Nederland zo erg verraden hadden.

Rusland wordt een stuk verder weggedrukt nu de Hoofdstad, Moscow, in handen is van de Turken.

genoeg gezever, hier is de kaart:

Eddy de Eagle
18th June 2003, 19:08
.

Shandril
18th June 2003, 19:21
eej wtf Kolky wat doe jij in Nederland, das van mij, en niet de afspraak...

potverdriedubbeltjes

Shandril

Elminster
18th June 2003, 19:26
Klinkt al list & bedrog :D herrlich..!

Shandril
18th June 2003, 19:35
ik krijg kolky nog wel, wacht maar af...

Queen Shandril

Carnage
18th June 2003, 21:18
Heeejjeeeh Kolky, zomaar Oostenrijk proberen binnen te walsen he?? *no*

You realize this means war *shoot*

Bremmer
19th June 2003, 00:26
i love it.......weer een beetje actie (Y)

Elminster
19th June 2003, 13:41
Hehe kolky deed het goed, lekker mensen bedrogen en allerlei landen ingenomen (Y) :)
Ben benieuwd hoe dat de volgende ronde gaat :|

Bremmer
19th June 2003, 17:37
als een leger nergens naar toe kan, dan ben jehem toch kwijt, bv het Engelse leger in Nederland? niet om lullig te doen off course, een willekeurig voorbeeldje zoals wel vaker in deze thread....;)

Shandril
19th June 2003, 17:47
mijn leger zit terug in de noordzee, is opgepikt....Dat krijg jij echt niet en kolky al helemaal niet, achterlijke fransman :P

Shandril

Bremmer
19th June 2003, 17:51
opgepikt? ah het is een zeeleger.........hehe......oops

DON'T WORRY, PEOPLE OF ENGLAND......WE ARE FRENCH

YOU WILL ALL BE ASSIMILATED!!!!!!!

RESISTANCE IS FUTILE!

*borg* *borg* *borg* *borg*

Shandril
19th June 2003, 17:56
stuur je een paar terminators of wat? Je gaat me niet vertellen dat je me gaat aanvallen met dat stokbrood-etende legertje van je...

Queen Shandril

Bremmer
19th June 2003, 17:59
*ROAR*.......geen terminators, het zijn borg, voor de kenners :S ;)........maar aanvallen zit er niet echt in, nee heb ik ook niet veel belang bij eerlijk gezegd. Maar door al die praat over belgi? werd het me te heet onder de voeten daar, dus 1 moest er weg.........:P

Shandril
19th June 2003, 18:02
en je zit beter met het uitbreidende Duitsland denk je? De duitser (dit hoor ik niet te zeggen) hebben zich door de eeuwen heen al als euh achterbaks :& bewezen...;)

Shandril

Carnage
19th June 2003, 18:03
Belgie is zo'n beetje het uitschot van Europa, dus .....en ze kunnen ook niet kiezen tussen Nederland en Frankrijk :D

Bremmer
19th June 2003, 18:03
ach die paar WO'jes baren met niet zoveel zorgen.......(L)

Shandril
19th June 2003, 18:44
eeuwen heen
het is dus niet alleen de afgelopen eeuw.

Shandril

Eddy de Eagle
19th June 2003, 18:54
als een leger nergens naar toe kan, dan ben jehem toch kwijt, bv het Engelse leger in Nederland? niet om lullig te doen off course, een willekeurig voorbeeldje zoals wel vaker in deze thread....;)

Het leger in Nederland is gewoon verslagen. Het was 2 tegen 1, dus Duitsland en Frankrijk hebben gewoon samen het leger van Nederland verslagen!

Dus kwijt, komt niet meer terug....spijtig voor al die engelsmannen en vrouwen in het leger. Maar de strijd is zeker nog niet verloren. Nog wat zeelegertjes richting Nederland en Belgie en je bent weer back in business.
*shoot* *borg*

Bremmer
19th June 2003, 20:38

het is dus niet alleen de afgelopen eeuw.

Shandril

hehe tja, als we verder terug gaan kijken, zou ik eerder bang van jou moeten zijn....het Verenigd Koninkrijk. De Engels- Franse Oorlog was toch ook niet verkeerd......

Nitro
20th June 2003, 00:35
hmm dit spel gaat ook wel om verraad dus nou ja dan kan je dus gewoon Zwitserland innemen:D

Bremmer
20th June 2003, 10:37
zegt u het maar mensen, nieuwe orders?

Eddy de Eagle
20th June 2003, 11:37
Nieuwe orders woensdag (als dat voor niemand een probleem is)

Na die ronde mogen er weer legers bijgezet worden. Dus als je vorige beurt iets hebt ingenomen, laat er dan een leger op staan, anders ben je het weer kwijt!

Carnage
22nd June 2003, 21:27

hehe tja, als we verder terug gaan kijken, zou ik eerder bang van jou moeten zijn....het Verenigd Koninkrijk. De Engels- Franse Oorlog was toch ook niet verkeerd......

Anders zijn de Nederlanders ook niet even aardig tegen de Engelsen geweest....Willem III vs Jacobus II anyone? De jaarlijkse Oranjemarsen (a.k.a. shooting ranges) komen daarvandaan...

ff de boel verder opnaaien:

Heeeyeeej Kolky, na die sneak attack op mij kan je een eventuele Ansluss (ofzoiets) wel vergeten hoor :D

Shandril
22nd June 2003, 21:55
Na jetzt geht's los (sorry ben net terug uit Duitsland)

Ja ik zou als ik jou was ook maar bang zijn voor de Engelse Bremmer....Al heb ik geen idee waar je het over hebt, ik lette alleen maar op bij geschiedenis als het ging over de Vietnam oorlog...:&

Shandril

Kolky
22nd June 2003, 23:37
Originally posted by Carnage

Anders zijn de Nederlanders ook niet even aardig tegen de Engelsen geweest....Willem III vs Jacobus II anyone? De jaarlijkse Oranjemarsen (a.k.a. shooting ranges) komen daarvandaan...

ff de boel verder opnaaien:

Heeeyeeej Kolky, na die sneak attack op mij kan je een eventuele Ansluss (ofzoiets) wel vergeten hoor :D

What have I done wrong?
Attacking Schotje ;)???

Shandril
23rd June 2003, 10:44
Ik kan me eige boontjes wel doppen hoor Alex...Maar je moet er niet raar van staan te kijken als ik daar wat hulp bij gebruik...;):P

Shandril

Eddy de Eagle
23rd June 2003, 15:52
Kolky ik zou maar een ijzer gordijn opstellen in Duitsland als ik jou was. Want je hebt nu Oostenrijk en Engeland achter je aan! Ja en aangezien Oostenrijk een bondgenoot van mij is, en openlijk de oorlog aan jou verklaard heeft. Zal ik hem helaas ook moeten helpen.

Aan bremmer heb je op dit moment niet zoveel. Die kan niet veel uithalen naar Oostenrijk of Turkije. Hoogstens een beetje naar Engeland.

Dus message to kolky: you may have won the battle, but the war is far from over! You have gain one land, and with that 3 enemies!!!

Carnage
24th June 2003, 03:12
Originally posted by Kolky

What have I done wrong?
Attacking Schotje ;)???

eeeh nou -->

BOH blijft in bezit van de Oostenrijkers. Zowel een Duits als een Oostenrijks leger heeft geprobeerd BOH te bereiken. Het werd een 1 tegen 1 gevecht wat onbeslist bleef.

That's what you've done wrong :D

Carnage
25th June 2003, 18:55
Geen thrash-talk meer jongens? Valt me tegen :D

Bremmer
25th June 2003, 19:10
ehe ff nog de stand na deze beurt afwachten

Shandril
25th June 2003, 19:26
We'll just wait and see....:D

Shandril

Bremmer
26th June 2003, 13:14
en eddy zijn de nieuwe grenzen al bepaald?

Eddy de Eagle
27th June 2003, 12:34
vanmiddag komt de verwerking van de zetten. Volgens mij zijn de grenzen niet zoveel veranderd. De grootste verandering is in de plaats van de legers. Daar is wel een aardverschuiving in te zien.

Eddy de Eagle
27th June 2003, 17:20
Nieuwe legers, maandag!!

Engeland +1
Frankrijk +1
Duitsland +1
Oostenrijk +1
Turkije +2

europa zoals het er nu uitziet:

Bremmer
27th June 2003, 17:55
zozo iedereen doet goede zaken......

Shandril
27th June 2003, 18:02
I just love the colour white :P

ziet er goed uit...voorlopig

Shandril

Bremmer
28th June 2003, 23:38
wederom: wanneer zullen we deadline voor de nieuwe orders zetten

Carnage
29th June 2003, 11:57
Het woord is aan Eddy.

In the mean-time, I've got to do some negotiations :D

Bremmer
29th June 2003, 12:18
let the negotiations begin.......

Eddy de Eagle
30th June 2003, 10:55
Oke, nieuwe legers: woensdag 2 juli
nieuwe orders: maandag 7 juli

let the negotiations begin!

Elminster
30th June 2003, 14:40
I just love the colour white :P

ziet er goed uit...voorlopig

Shandril
Hehe bleek uit emode niet dat je kleur geel was :)? Wordt samenwerken met de Turken denk ik zo ;)!

Eddy de Eagle
30th June 2003, 15:17
De "neutrale" landen zijn bijna op.... alleen tunis nog. Ja en st. petersburg van de russen is ook half 'neutraal'. Als die landen op zijn komen er geen legers meer op het bord bij, zonder dat er ergens anders legers weggaan. Hou daar rekening mee. Begin met het uitkiezen van een vijand.......bijvoorbeeld.......nee dat is flauw.

Shandril
30th June 2003, 18:29
Daar vinden we vast wel iets op Eddy, wees maar niet bang.

Queen Shandril

Eddy de Eagle
30th June 2003, 19:20
Ja dat klopt, Duitsland is op dit moment de zwakste schakel, dus voorlopig maak ik me geen zorgen :D

Eddy de Eagle
3rd July 2003, 12:53
denkt iedereen eraan mij een PM te sturen waar de extra legers moeten komen?

Bremmer
3rd July 2003, 18:19
oja das waar maar je PM box zat vol, doe het nu wel ff

Carnage
4th July 2003, 14:02
Ik heb het al gedaan (Y)

Eddy de Eagle
4th July 2003, 14:23
nu kolky nog...

Eddy de Eagle
4th July 2003, 17:11
extra legers zijn geplaatst

Shandril
4th July 2003, 17:53
ik ben vergeten of ik vergeten ben een pm te sturen over mijn legers....

.........need.....sleep........zzzz

Shandril

Carnage
5th July 2003, 18:36
Yo eddy, die volgende moves kan ik pas doorgeven op maandag ofzo....ben naar Sensation he :D

Ik wil mentaal wel 'bij' zijn om goede zetten te doen.

Shandril
5th July 2003, 20:01
huh? je hoeft ze toch pas maandag in te leveren?

Ik ben toch niet weer stiekem naar Jupiter gestuurd??

nou ben ik echt de kluts kwijt....help?

Shandril

Shandril
5th July 2003, 20:04

nieuwe orders: maandag 7 juli

zie je nou wel....muts :P (jij eej carnage;))

Shandril

Bremmer
6th July 2003, 12:30
yep geen goeie beurt gemaakt carnage: deadline=7 juli (R)

Carnage
6th July 2003, 17:07
Eeeehhh damn........*ROAR*.

Kan ik m'n post nog intrekken?

*drink*

Eddy de Eagle
7th July 2003, 09:19
Originally posted by Carnage
Eeeehhh damn........*ROAR*.

Kan ik m'n post nog intrekken?

*drink*

ben je er nu al wel mentaal helemaal bij *bier*

Carnage
8th July 2003, 18:32
Als het goed is heb je m'n orders ontvangen*king*

Shandril
8th July 2003, 18:37
wanneer komt het actieshot? (oftewel de tekening die mij laat zien hoe ver mijn macht gaat (L) :&)

Shandril

Eddy de Eagle
8th July 2003, 19:11
ik heb nog geen orders ontvangen van meister kolky *king*

Dat gaat in het volgende potje diplomatie wel iets strenger geregeld worden. Dan doen we bijvoorbeeld elke maandag orders. Indien de orders niet op tijd binnen zijn blijven je eenheden staan waar ze staan. Is misschien wel hard, maar dan hoeft er niet steeds gewacht te worden door de mensen die wel op tijd hun orders geven.

Bremmer
8th July 2003, 19:14
prima(Y)

Shandril
8th July 2003, 19:47
understood

Queen Shandril

Eddy de Eagle
9th July 2003, 14:35
alle orders zijn binnen. verwacht een nieuw kaartje om 6 uur!
*edit kaartje komt morgenochtend rond half 9, heb nu heel erg honger en ik ga dus naar huis.....

Eddy de Eagle
10th July 2003, 10:34
Duitsland steunde vanuit Denemarken een aanval op Sweden. Engeland reageerd daarop door met 3 legers naar Denemarken te gaan. De steun vanuit Denemarken voor duitsland is weg, en daarbij ook de steun van Zweden voor Engeland.

De fransen vallen vanuit de English channel de noordzee aan. Deze eenheid wordt gesteund door London, en vervoert een landleger van york naar denemarken. Denemarken is ingenomen door Engelsen.

(was een beetje een moeilijke situatie, had uitleg nodig)

Oostenrijk wandelt Tunis binnen. En wandelt Munchen binnen, de Duitsers deden niet eens moeite om het te voorkomen.

Turkije valt met twee legers Galicia binnen. Hierdoor wordt de move Budapest_Galicia van Oostenrijk afgesneden, en daarmee ook de move Trieste_Budapest. Turkije transporteerd een landleger naar Griekenland.

het kaartje: sorry voor griekenland carnage, maar ja, jij hebt nu Tunis en Munchen, dus allebei effectief +1 eerlijk toch :D

Kolky
10th July 2003, 12:43
Duitsland gaat slecht, naja.. was maar oefenpotje :D

Planetouched
10th July 2003, 13:08
hehe...volgende keer wordt beter denk...btw....duurt zo wel lang, hoeveel moest je ook alweer hebben om gewonnen te hebben?

Bremmer
10th July 2003, 13:59
hej Eddy ik was Ruhr gebied ook binnengevallen.....

En de Noordzee lukte dus niet, maar waarom niet?

Shandril
10th July 2003, 14:49
de noordzee....dat is geloof ik mijn fout...ik ben denk ik vergeten te zeggen dat ik jou toestemming gegeven had...:&

Queen Shandril

Eddy de Eagle
10th July 2003, 15:23
hej Eddy ik was Ruhr gebied ook binnengevallen.....

En de Noordzee lukte dus niet, maar waarom niet?

sorry ik zie het nu, Bur_Ruhr

Noordzee lukt gewoon niet omdat daar al een leger staat. Zo simpel is dat. Zodra het leger verplaatst wordt, of je valt aan met sterkte 2 kun je naar de Noordzee.

even je leger in Ruhr zetten

Eddy de Eagle
10th July 2003, 15:27
r

Bremmer
10th July 2003, 15:46
ah je hebt gelijk met de Noordzee

Eddy de Eagle
10th July 2003, 17:07
hehe...volgende keer wordt beter denk...btw....duurt zo wel lang, hoeveel moest je ook alweer hebben om gewonnen te hebben?

ehh volgens mij wilde jij er zelf mee stoppen? dus nu ook even het geduld hebben he....*bier*
------------------------------------------------------------------------------------

trouwens volgende orders..........maandag!

Carnage
15th July 2003, 01:33
Eehm niet slaan, de orders zijn nog niet binnen [schaam schaam].

BTW - BremmaH heeft ze toch ook niet geposted :)

We hadden even een intern beraad om te beslissen wat we met de moordenaar van onze koning Tycho van Joegoslavi? gaan doen :D.

Bremmer
15th July 2003, 02:41
ik pm ze morgen okiedokie?

Eddy de Eagle
15th July 2003, 10:17
ah maakt niet uit hoor, ik heb nog van niemand de orders binnen ;)

Shandril
15th July 2003, 10:34
eej de mijne, ik ben potverdikkie iedere keer optijd....

Shandril

Bremmer
15th July 2003, 11:00

of je stuurt je ene leger naar Moskouw en je hebt de volgende keer weer 2 legers en alles is weer mogelijk :P

Eddy de Eagle
15th July 2003, 11:05
eej de mijne, ik ben potverdikkie iedere keer optijd....

Shandril

ja die heb ik binnen! maar toen ik dit poste nog niet.

dus rectificatie, ik heb van niemand orders binnen BEHALVE VAN SHANDRIL ;) ;)

Shandril
15th July 2003, 11:34
:&

Shandril

Bremmer
17th July 2003, 19:13
mijn order zijn ook binnen......was ik de laatste?

Eddy de Eagle
18th July 2003, 10:42
nee kolky is de laatste, eeh, ik moet eigenlijk nog orders van hem krijgen...:|

Shandril
18th July 2003, 11:19
immer noch?

Shandril

Kolky
18th July 2003, 19:41
nee kolky is de laatste, eeh, ik moet eigenlijk nog orders van hem krijgen...:|

Sorry Sorry

Ikke doe nix met mijn legers.. dus bij deze!