PDA

View Full Version : Dungeons and Dragons

Planetouched
29th April 2003, 14:51
Gisteren hadden we bij Koen(Raging goblin) een Magic/Kolonisten/film avondje. en de film was dit keer Dungeons and Dragons(naar het spel).

Het verhaal gaat over een land waar je 2 standen hebt, de commoners(het gewone volk) en the mages(de rijkere en machthebbers)
Nu heerst er een nog jonge keizerin over het land die dit alles wil veranderen. Zij streeft naar gelijkheid onder elkaar. Een gemene Mage, de naam ben ik kwijt, wil dit tegen gaan, hij probeert een eeuwenoude vorm van slechte magie te verkrijgen waarmee hij de slechte rode draken zou kunnen beheersen(De keizerin heeft al zo'n staf voor de goede daken)
Hij probeert tevens haar staf al te laten nemen in de naam dat ze er nog niet mee overweg zou kunnen. Anyways, 2 commoners breken in bij de magieschool om daar wat waardevols te jatten. Ze lopen daar echter in de armen van de hoofd van de slechte brigade van de mage die op zoek was naar een document over de slechte staf. Ze ontsnappen samen met een leerlinge...een heel verhaal volgt en uiteindelijk winnen ze natuurlijk. Een van de commoners is de held...dhuh..

Nouja ik vond em wel grappig, de dwarf die erin verscheen kwam recht vanaf de SEP, de magie was wel mooi gedaan al waren de draken goed kwa graphics maar slecht wat betreft beweging.

Ook kwamen er een aantal leuke monsters in voor(Beholder bijv.) helaas vochten ze er niet tegen maar wel leuk om ze zo eens te zien. Ik vond de film een beetje verhaal missen maar over het algemeen wel leuk. Toch wel grappig om zoiets te zien.

Owja, een quote uit de film. Een van de commoners genaamd snails is verliefd op een elf die hoofd van een hunting party is.
Zij: So how old are you?
Snails: 18, but hey if you want I can quaff some aging-potions, I'll be happy to skip some years for you.
Zij: I'm 234 years old.
Snails:....

Bremmer
29th April 2003, 16:09
jah grappige film idd heb ik toen in de bios gezien, maar voor de rest zeker niet speciaal. Ik vond zelfs dat ze niet echt een goede presentatie gaven van d&d, dat hadden ze beter kunnen doen zodat het iets minder gericht op het jonge publiek zou zijn.

O ja en die evil wizard was echt slecht, zijn luitenant had een veel beter hoofdpersoon geweet

aekold
1st May 2003, 12:22
Deze film is zoooooooooooooooooo slecht. Ik bedoel, dat zwaard wat de "held" krijgt schijnt magische krachten te hebben, maar het enige wat het doet is blauw oplichten als je ermee slaat. Schokkend, daar zal de evil vilian van op de vlucht slaan. Ik vond er nix aan.

Dark Mage
2nd May 2003, 20:17
Het is zeker geen topper nee en t acteer werk liet soms ook wel wat te wensen over (maar ja wat wil je met b-acteurs...). Over het algemeen een film die je hooguit 1 keertje moet zien.

De film had inderdaad (zoals Bremmer al zei) veel beter kunnen zijn, als ze wat meer ECHTE d&d elementen erin hadden gestopt.