View Full Version : wild research test deck
Eddy de Eagle
18th April 2003, 11:09
ok, ik heb eens zin om een vaag deck te maken. Ik weet al wel de kaarten die eventueel in aanmerking komen, maar nog niet het aantal wat er van iedere kaart in komt:
replenish (game finisher)
opalescense (voor samen met de replenish)
parallax wave
parallax tide
attunement (leuk met de spirit chain)
acc. Knowledge (leuk met wild research...)
aether burst (hetzelfde als hierboven, en leuk in het begin)
wild research (zou de key-card moeten worden)
spirit chain (kaarten die je discard worden 1/1 fliers)
counterspell (controle, ook leuk met wild research)
fact or fiction (card draw)
deep analasis (card draw)
enlightend tutor
worship (controle over het spel)
argivian find (voor het geval dat de verkeerde kaart random gediscard is)
Het doel is om met behulp van wild research de enchantments en of instants op te zoeken die je het meest nodig hebt. En tegelijkertijd met je spirit chain 1/1 fliers te maken. De replenish is voor de finish als je in het spel vast zit.
Card draw is om de kans groter te maken dat je de kaart die je net hebt gepakt ook in je hand blijft nadat je een kaart random hebt gediscard.
OK jullie mening, wat moet eruit? en wat moet erin? en zal het ooit gaan werken?
Carnage
18th April 2003, 11:43
Cool idee, Eddy :)
Wild Research is erg lastig te gebruiken....sterker nog, ik ken maar 1 deck dat er serieus mee kon spelen, en dat was een twisted Oath of Druids deck (Wild Oath heette het).
Het punt is dat je dus niet 100% zeker je kaart kan houden....oftwel je moet met graveyard recursion gaan spelen, of met madness....
Vooral madness is een goede optie hier!
Kolky
18th April 2003, 13:44
Hij is idd errug grof mej Oath... je zoekt lekker iets op.. volgende beurt ga je toch oathen dus krijg je de kaarten vanzelf terug.
Ik denk dat Townfolks ook wel cool werken.. je weet wel:
When ~this~ comes into play return target
instant/sorcery/enchantment/land/creature to your hand.
Eddy de Eagle
18th April 2003, 13:52
Ja, madness is idd ook een optie. Dan zo snel mogelijk je hand leegspelen. Daarna je wild research gebruiken, de kaart die je pakt discard je dan ook, en die speel je voor de madness cost.
Nog een ander ideetje was om allemaal kaarten te gebruiken als kindle, flame burst, life burst etc. Dan is het niet zo erg als je die moet discarden
Maar met oath is inderdaad een goed idd. Heeft er nog iemand 4 te ruil toevallig...
Ik heb net trouwens weer een vage kaart gevonden om er in te stoppen (het is de bedoeling om met zo veel mogelijk vage kaarten te gaan spelen)
Questing Phelddagrif
G: Questing Phelddagrif gets +1/+1 until end of turn. Target opponent puts a 1/1 green Hippo creature token into play.
W: Questing Phelddagrif gains protection from black and from red until end of turn. Target opponent gains 2 life.
U: Questing Phelddagrif gains flying until end of turn. Target opponent may draw a card
vooral de groene ability is leuk met oath of druids.... dan nog een dualing grounds erbij en je hebt al bijna een deck.
Eddy de Eagle
18th April 2003, 16:10
Creatures (5)
4x jungle barrier
1x questiong phelddagrif
Spells (31)
4x wild research
4x oath of druids
4x gea?s blessing
2x sterling grove
1x fact or fiction
4x impulse
1x quiksilver dagger
1x prophetic bolt
1x shifting sky
1x teferi?s moat
1x dueling grounds
1x urza?s rage
1x captains manuver
4x absorb
1x treachery
24 lands
Kolky
18th April 2003, 17:35
Dit is wel een H??L vaag deck..
Dit is mijn variant:
Creatures: (8 )
2x Scrivener
1x Auramancer
1x Squee, Goblin Nabob
1x Ravenous Baloth
1x Symbiotic Wurm
1x Bloodshot Cyclops
1x Cognivore
Enchantments: (8 )
3x Oath of Druid
4x Wild Research
1x Seal of Cleansing
Spells: (20)
4x Flameburst
3x Gaea's Blessing
2x Obsessive Search
2x Fiery Temper
4x Accumalted Knowledge
1x Disenchant
4x Life Burst
Lands: (24)
Leuk zijn die Cycles van steeds groter wordende kaarten:
Flameburst, Kindle, Acc. Knowledge, Muscle Burst, Life Burst
P.S. Eddy de Eagle: Zou je je deck op onze site kunnen zetten als het af is? Meld je aan (http://www.trefpuntmagic.nl/Trefpunt_Leden/Options/aanmelden.php) - Login (http://www.trefpuntmagic.nl/Trefpunt_Leden/Options/login.php)
Carnage
18th April 2003, 19:02
Life Burst zou ik er echt niet in doen, Kolky....en als je gaat Oathen wil je absoluut geen Squee scoren lijkt me ;)
Kolky
18th April 2003, 19:30
Originally posted by Carnage
Life Burst zou ik er echt niet in doen, Kolky....en als je gaat Oathen wil je absoluut geen Squee scoren lijkt me ;)
Nee das ook weer zo dammit... maar squee is weer leuk met Wild Research... dus als je hem daarmee zoekt direct..:S
Life Burst was ook maar een geintje..:P
Eddy de Eagle
19th April 2003, 12:59
Misschien is het ook wel een idee om er anurid scavenger (en zijn grote broer) er in te stoppen.
Protection from black
At the beginning of your upkeep, sacrifice Anurid Scavenger unless you put A card from your graveyard on the bottom of your library.
Die zouden er in plaats van de blessings wel inkunnen.
En plagiarize is misschien ook wel een optie. Vooral als je dat in combinatie met anurid en wild research elke beurt kan doen....
Als het deck af is zal ik het op de site zetten. Maar er zal nog wel wat playtesten aan vooraf gaan....
Eddy de Eagle
22nd April 2003, 17:47
De eerste playtest (met proxys) is goed bevallen. Een typisch einde is 2x guzigeist into play + 1x spike feeder
sacrifice spike feeder voor 4 levens
speel time warp
doe onderop je library (door de gurzigeist) spike feeder, time warp, Dwell on the Past, Dwell on the Past.
je oath, het wordt een spike feeder.
daaronder ligt een time warp
die speel je weer
etc..........
oneindig veel beurten. dan maak je je gurzigeist unblockable, en kill. Of op een andere manier. Met oneindig veel beurten kun je veel doen ;)
aekold
23rd April 2003, 09:11
Klinkt wel leuk ja, maar volgens mij mis je nu het eigenlijke doel van het deck, namelijk tokens maken met spirit cairn.
Eddy de Eagle
23rd April 2003, 14:18
Nu er een oath of druids in zit lijkt het met niet meer zo handig om tokens te gaan maken met spirit cairn.....
Het is voor mij of oath of tokens, want anders moet je er ook weer een kaart in gaan stoppen om die tokens weer te saccen.... te omslachtig.
Het (nieuwe) doel van het deck is oath leggen (zo snel mogelijk) en oneindig veel beurten maken. De wild research is tegen creature light decks, en tegen mensen die geen creatures leggen.
Eddy de Eagle
23rd April 2003, 18:36
4 Accumulated Knowledge (L)
4 Brainstorm
4 absorb
1 counterspell
1 fact or fiction
1 Enlightened Tutor
2 Sterling Grove
1 teferi?s moat
1 impulse
1 pedantic learning ;)
2 Gaea's Blessing
4 Oath of Druids
1 Seal of Cleansing
1 disk
1 urza?s rage (E)
1 prophetic bolt
1 Swords to Plowshares
1 Sylvan Library
1 Wild Research (E)
1 Thorn Elemental
1 Spike Feeder
1 multani (E)(E)(E)
4 coastal tower
1 plain
3 Treetop Village
4 city of brass
4 gemstone mine
1 mountain
4 island
3 forest
(N) commentaar bitte! (Y)
Carnage
24th April 2003, 01:18
Ik zou zowieso 4 Impulse spelen, om sneller een Oath te kunnen vinden. Het is de enginge van het deck.
Absorb is leuk, maar kost een mana meer (en nog een gekleurde ook)....mik er 4 gewone counterspell's in (of een paar forbids).
Voor de rest raad ik je aan om naar bestaande Oath decks te kijken (b.v. Mahrer Oath)
Eddy de Eagle
24th April 2003, 11:38
Ja van die absorb, dat is het nadeel van prijzige kaarten, als je ze hebt wil je er ook gelijk mee spelen. Maar goed, 4 gewone counterspells zullen misschien wel beter werken ja.
Ik ben eigenlijk niet van plan om op internet naar decks te gaan zoeken. Ik heb al veel te vaak decks gekopieerd uit de inQuest en internet. :& :( En als ik er naar ga kijken weet ik zeker dat ik denk: oh dat werkt goed, dat ga ik zo maken. En dat is deze keer niet de bedoeling......
Eddy de Eagle
9th May 2003, 16:49
Als het goed is is volgende week het wild research-oath deck klaar...
ik heb nu:
4x impulse
4x brainstorm
4x counterspell
4x force of will
4x oath of druids
2x gea's blessing
1x enlighting tutor
1x sterling grove
1x spike feeder
1x torn elemental
4x accumulated knowledge
4x absorb (ik kan het niet laten)
1x wild research
1x sylvan library
2x treetop village
3x tropical island
1x volcanic island
4x city of brass
4x coastal tower
3x island
3x forest
1x plain
1x mountain
2x reflecting pool
dat is het zo ongeveer.........:)
Eddy de Eagle
9th May 2003, 16:49
nu nog wachten op een toernooi waarmee ik dit deck mag spelen :P
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.