View Full Version : Battle...waar en hoe
Planetouched
17th April 2003, 00:27
Dungeons and Dragons is zeer combat-gericht, het is een belangrijk aspect van het spel. Een heel stel regels leiden je door de combat en gaan uit van een bepaald grid. Nu, het leek mij logisch als DnD zelf een soort grid liet maken, te koop naast de PHB. Misschien een plastic matje, of iets dergelijks. Zeker nu met de nieuwe versie die nog meer op combat op een grid gericht is. Ze hebben dit echter nooit gedaan, men is overgelaten aan wat hij bij CKV lessen heeft geleerd. Nu, die mage knighters hadden mooie plaatjes geplastificeerd op stuk karton. Dit gebruikte ze en zag er goed uit. Maar ze zouden binnenkort overgaan op zelfgemaakte(van gips->geeft extra dimensie) tiles die dan als grid werden gebruikt. Zouden ze, of iemand van het forum misschien hun tips voor grids kunnen posten...bij ons is het een redelijk probleem. Papier is te zwak en werkt niet lekker. Daarbij zit er geen sfeer achter een wit stukie papier met lijntjes erop. Karton met daarop een grid heb ik ook geprobeerd, dit werkte redelijk totdat het grid door een golfvloed van choko werd overspoeld..einde poging. Misschien had ik hem moeten plastificeren, heb geen idee hoe dat gaat, maar dan nog het was ook niet ideaal. Een papieren grid met daaroverheen een plastic velletje hebben we ook geprobeerd, werkte redelijk je kon er namelijk op tekenen maar het velletje zat aardig los en het papiertje zelf was nog steeds zwak en erg "wit".
aekold
17th April 2003, 00:37
Wij gebruiken soms (eigenlijk nooit) een grid uit het spel hero quest. Mannetjes passen precies. Er is alleen een nadeeltje, de grid is vooraf ingedeeld in kamers/dungeons. Je handen zijn dus gebonden wat kamers enzo betreft en het kan ook nog wat verwarrend zijn.
Ik heb nu trouwens 666 posts. YEAH (T)
Bremmer
17th April 2003, 00:57
wij hebben een aantal dragonmagazines met daarin een aantal plattegronden, die zijn best handig en hebben ongeveer de grootte van een monopoly bord
Planetouched
17th April 2003, 10:20
als jullie er ooit eentje over hebben...ik ben geinteresseerd
Elminster
17th April 2003, 13:12
We zouden voor die extra dimensie denk ik zelf muren moeten maken, niet te hoog (dan zie je niets meer) maar wel steviger & duidelijker dan de pionnetjes die nu de hoekpunten aangeven... Dan maakt het ook niet zoveel meer uit wat er op het grid staat getekent nl, dat telt toch niet mee als muur...
Planetouched
17th April 2003, 14:30
dus we gaan een aantal muurtjes bouwen...ach we hebben strax toch vakantie..miss dat ze ons in de Jadin ofso kunnen helpen met warhammer troep:D
Bremmer
17th April 2003, 14:32
die grid die wij hebben hebben ook verschillende thema's: woestijn, ijs, steen, enz dus die kun je overal wel gebruiken en er staan gelukkig bijna geen echte muren enzo op.....en hehe, nee ik heb er geen over....:P
Planetouched
17th April 2003, 14:47
eej hoe komen jullie aan die Dragon en Dungeon magazines...ik wil ze ook graag kopen maar via internet kosten ze erg veel...miss dat jullie ze telkens mee kunnen nemen en dat ik jullie op Spellenmiddag, zondagmagic of tijdens Taco's quest terug dok?
Bremmer
17th April 2003, 15:37
die dragon magazines heb ik toen op de spellenbeurs gekocht in eindhoven en toen waren ze ook zeer prijzig a ? 7.50 de stuk, maar demon heeft er iig nog veel meer. Die koopt ze geloof ik in Breda in dat magic/d&d winkeltje maar ik krijg ze dus niet regelmatig binnen, sorry......
Planetouched
17th April 2003, 15:49
kan de demon ze anders miss voor mij meenemen? Hij komt toch ook vaak op de Spellenmiddag...anders ist ff wachten en hopen op die andere spellenbeurs
Bremmer
17th April 2003, 15:51
je kunt het proberen en hem mailen:
gentillar@hotmail.com
Bremmer
17th April 2003, 15:52
en anders idd wachten tot de volgende spellenbeurs :( , of naar breda gaan.......
edit: damn, sry dacht dat ik op edit gedrukt had......
Planetouched
17th April 2003, 16:06
'k heb gemeeld en tegelijkertijd ook Twilight store erover gemeeld. Eens kijken wat de reacties zijn.
Bremmer
17th April 2003, 16:07
twilligh store? is dat de winkel in breda?
Planetouched
17th April 2003, 16:16
nee winkel in Dordrecht...ze hadden daar echt waarempel veel. Ga er binnenkort weer naartoe om een aantal boekies te kopen. Ze hebben daar ook Warhammer, LOTR, magic en nog een zooi geloof ik.
Bremmer
17th April 2003, 16:18
cool moet ik ook eens ff gaan kijken dan en zijn het een beetje schappelijk prijzen?
Planetouched
17th April 2003, 16:20
best wel..maar vooral erg goede service. De eigenaar is helemaal LOTR fan en zit helemaal int wereldje..en hij had Tome of horrors binnen 2 dagen binnen(ok had ik wel geluk mee maar dan nog)
Mr G. Bears
17th April 2003, 18:28
the twilight zone, vroeger altijd veel geweest, toen ik nog vaak in dord kwam, goeie winkel, alleen het personeel is nou niet bepaald hygienish :P, maar dat was vroeger :D gelukkig is da nu voorbij
aekold
18th April 2003, 11:49
Het personeel was idd minder schoon, zullen we maar zeggen. Maar verder is het een prima winkel. Alleen hun verkoop aanlossen magickaarten laat wat te wensen over. Maar alles bij elkaar kun je idd erg veel kopen.
Planetouched
18th April 2003, 19:21
net de laatste hand gelegd aan een nieuwe mat, gemaakt van aan de ene kant materiaal dat moeilijk verschuift en aan de andere een soort witte stof...katoen denk ik, daar op de vierkante vlakjes, het is een redelijk huge ding geworden, 24 bij 22 vlakjes en aangezien elk vlakje ongeveer 2.55 cm x 2.55 cm is...nouja reken maar uit. Morgen waarschijnlijk de eerste sessie erop...eens kijken of ik em moet gaan verkleinen...en wat de groep er zoal van vind....damn CKV ruleert bij dit soort situaties.
Planetouched
30th April 2003, 18:37
Aangezien ik vandaag in Breda was heb ik gelijk maar wat MageKnight poppetjes meegeschouwd. Omdat we 2 boosters kochten mocht ik nog eens 4 extra poppetjes uitkiezen. 14 in totaal dus. En volgens mij wordt de marathon binnenkort een stuk leuker door die dingen. Man ze zien er echt strak uit!!
Carnage
30th April 2003, 19:00
Die dingen zijn echt handig voor de encounters bij D&D.
Planetouched
1st May 2003, 00:10
Idd, tot nu toe gebruikten we alleen 2 mage knight poppetjes en een zooi andere dingen(12 pionnen van het LOTR-spel en een lego poppetje bijv.) Maar met deze nieuwe maakt het het allemaal weer een beetje levendiger en dat vind ik zelf belangrijk voor het spel als je een beetje leuke campain probeert te maken.
Planetouched
15th May 2003, 17:58
Updated, we gebruiken nu fiches als aanduiding van traps etc, de 12 LOTR dingetjes zijn nog niet aan bod gekomen maar die kunnen goed iets van de omgeving(een hek etc.) aanduiden en we hebben nu een zeer goed te vormen grid en 14 Mage knight poppetjes, duidelijk een verbetering zou ik zo zeggen. Hele stelsels worden zo veel duidelijker en encounters levendiger(op de trance muziek na die altijd op de achtergrond bonkt:D)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.