PDA

View Full Version : Scourge Cards

Carnage
15th April 2003, 13:24
De eerste....

Pyrostatic Pillar
1R
Enchantment
Whenever a player plays a spell with converted mana cost of three or less, Pyrostatic Pillar deals two damage to that player.

Nitro
15th April 2003, 13:28
die wil ik:D

Eddy de Eagle
15th April 2003, 14:28
- "the most powerful land ever"
- three cards illustrated by Rebecca Guay
- Lands with Morph
- old favourites return, including man-Lands and a new Strip Mine
- For the first time ever, Basic Lands will not only appear in an expansion set, but will be inserted into common slots in boosters
- Lands that can be played as Instants
- A Land that taps to gain you life

Scourge will also introduce the new "Shift" mechanic, which allows Lands to be sacrificed to put Creature tokens into play.

Eddy de Eagle
15th April 2003, 14:35
Scornful Egotist
7U
Creature - Wizard
Morph U
1/1
Common

(yes, Scornful Egotist really does cost 7U)

Zealous Inquisitor
2W
Creature - Cleric
1W: The next time 1 damage would be dealt to Zealous Inquisitor, that damage is dealt to target creature instead.
2/2
Common

van MTGnews.com

aekold
15th April 2003, 15:00
Klinkt allemaal supervet. Ben alleen benieuwd hoe ze het most-powerful kand willen gaan doen.
Sterker dan Tolarian en Cradle??? Ik wil het zien.

Eddy de Eagle
15th April 2003, 16:13
The most powerfull land zal niet voor niks tussen "aanhalingstekens" staan. Het kan ook gaan om een nieuwe soort mishra's factory of iets dergelijks met een hoge power.

Carnage
15th April 2003, 17:50
Natuurlijk, de Mirari was geburied in het Krosan Forest...en het veranderde iedereen (inclusief het Forest zelf)....

En nu zijn de landen zelf veranderd door de kracht van de Mirari!

Conjurer
15th April 2003, 19:08
Het moet vast wel iets sterks zijn ja als je kijkt wat de mirari allemaal heeft gedaan zonder direct contact gehad te hebben met die schepsels

Kolky
15th April 2003, 21:55
Ik zal hier een paar plaatjes plaatsen, van art van kev Walker die gelekt is, en waarschijnlijk op een aantal kaarten komen te zitten.
Ikzelf vind het wel aardige pics.

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge1.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge2.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge3.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge4.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge5.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge6.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge7.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge8.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge9.jpg

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/scourge10.jpg

Er is er ook nog een andere gesignaleerd, waar bij gespeculeert wordt, dat het Grinnig Demon is die wordt platgedrukt door een MEGA groot monster. Wat waarschijnlijk alles doodt.

http://www.trefpuntmagic.nl/Images/Scourge/untitled - 1.gif

aekold
15th April 2003, 22:48
Ziet er allemaal zeer gaaf uit. Alleen moet ik zeggen dat vooral de tweede art veel op de stijl van Brom lijkt. Zou vet zijn als hij ook weer gaat tekenen.
En de dood van de demon ziet er belovend uit.

Conjurer
16th April 2003, 00:26
art = vet ja,

nu kijken wat het voor de rest word

Nitro
16th April 2003, 00:32
art is idd erg cool, vooral de laatste

Mr G. Bears
16th April 2003, 08:22
en die goblin/treefolk achtige wezens die je ziet op een aantal van die plaatjes ben ik ook benieuwd naar

Eddy de Eagle
16th April 2003, 10:48
Ik heb nog een rumor gezien www.misetings.com/
Maar ik denk niet dat dit een betrouwbare is:

urzas castle
legndary land
tap to add a hundred green mana to your mana pool

lijkt me iets te grof om waar te zijn. Dan kun je een channel fireball combo maken zonder channel........

Dus het zal wel niet waar zijn, maar ik post gewoon alle rumors die ik tegen kom.

Nitro
16th April 2003, 11:18
die kaart is met x spells nogal erg grof ja

aekold
16th April 2003, 12:05
Dat kan dus nooit waar zijn. Urza is geloof ik dood en Urza was toch voorstander van artifacts??? Waarom zou hij dan groene mana maken??

Mr G. Bears
16th April 2003, 17:08
das de lachwekkendste rumor diek ooit gehoord heb zeg

aekold
16th April 2003, 21:26
Wel origineel, je moet er maar op komen.

Eddy de Eagle
17th April 2003, 10:36
Lijkt me ook niet erg betrouwbaar. Ik denk dat ze bij magic R&D eerst wel een paar keer door een bus geraakt moeten worden voor deze kaart wordt uitgegeven. Maar het zal maar eens waar zijn......... die wordt volgens mij al op de pre-release gebanned (L)

Kolky
17th April 2003, 12:42
Ow.. Eddy, je moet wel oppassen met je bronnen van Misetings. Deze site geeft meestal onjuiste informatie. Je kunt beter in de Rumor Mill op www.mtgnews.com kijken. Daar hebben ze vaak zeer betrouwbare bronnen, en helpen vele mensen mee met het kijken naar waarheid. Daar zijn ook bijna elke keer complete sets op verschenen dagen soms zelfs weken voor een Pre-Release. Terwijl bij Misetings bijna nooit dingen die zei zeggen voorkomen in de nieuwe set.

Volgens MTGNews, is bijvoorbeeld dat stukje over Shifting waar jij het over had, niet echt. Want het zou veels te grof zijn, en niet passen in een Expansion Set. Het zou in een Grote set horen.

Eddy de Eagle
17th April 2003, 16:20
Ja ik heb het net vandaag op het forum van MTGnews gezien dat het niet zo betrouwbaar is. Dat van die 100 green mana leek me al heel sterk...

Nitro
17th April 2003, 16:24
ja ik neem aan dat je zelf kan bedenken dat het grote onzin was

Carnage
17th April 2003, 20:03
www.misetings.com is een fun-site met allerlei parodieen en funstuff enzo. Vrijwel alles wat erop staat, is fictief.

Daarentegen heeft www.mtgnews.com meestal al een aantal weken voor de pre-release de volledige spoiler.

Eddy de Eagle
18th April 2003, 10:54
ik ga wel even in een hoekje zitten en mezelf heel erg schamen :&

aekold
18th April 2003, 11:40
hoeft niet hoor, ze hebben nu je genoeg de grond in geboord dat is meestal voor hun genoeg :D

Kolky, shifting zou best in een expansion kunnen, waarom niet? Ik bedoel in Nemesis hebben ze toch ook een eenmalige mechanic gezet, nl fading. Dus ik zie niet in waarom ze shifting niet in Scourge zouden kunnen doen.

Kolky
23rd April 2003, 19:26
Op Mtg News zijn ze al bijna begonnen aan een complete spoiler, nadat de volgende informatie binnenkwam:

http://www.hobbyjapan.co.jp/magic/misc/scourge.html

Dat betekent dat er 4 Gold Cards zijn, 3 Artifact Cards en 1 Land Card. Ook blijkt dat dat ene plaatje toch ergens in de set verschijnt (plaatje met vrouw en vage mannen)

Er is ook een Rumor over een van de Artifacts, dat d'r een soort van nieuwe Mox komt:

Mox Thingy - 0
Artifact (rare)
When Mox Thingy comes into play, discard a card from your hand.
T : Add one mana of a color shared by the discarded card to your mana pool.

of

Mox Thingy - 0
Artifact (rare)
When Mox Thingy comes into play, remove a card from your hand.
T : Add one mana of a color shared by the removed card to your mana pool.

Ook door de PicTester zijn sommige rumor kaarten voor echte kaarten uitgemaakt..

http://www.ertai.250x.com/pictesta.htm

Carnage
24th April 2003, 01:11
er zijn inmiddels 11 partial Scourge kaarten bekend.

Scourge is de set van grote en dure beesten cq kaarten....en de casting cost heeft ook iets met een mechanic te maken.

Dit was al voorspeld omdat de poster een image laat zien van een Grinning Demon die wordt doodgedrukt door een gigantische (spinne)poot!!

Dit verklaart ook die a-so-ciaal dure 1/1 vanilla wizard voor 7U en een morph van U.

Kolky
24th April 2003, 21:38
Oke check de Spoiler hier:

http://www.mtgnews.com/tracing/sc/

Ik zag dat ze iets van Plainscycle hadden, mag je cyclen en een plains zoeken. Is dat niet een beetje grof? Voor 2 colorless?

aekold
26th April 2003, 21:01
Maar goed dat ze die niet voor het extended rotatie hebben uitgebracht, anders kon je in dat block nog duals daarmee opzoeken, best grof.

Eddy de Eagle
14th May 2003, 14:21
Dit is wel een vette kaart met storm. Een edict voor wit!

Eddy de Eagle
14th May 2003, 14:24
Hmm, tijd om je acedemy rectors uit je ruilmappen te halen

aekold
14th May 2003, 15:39
Ziet er erg gaaf uit. Alleen wil die vogel in het vervolg zijn plaatjes iets aan passen??

Eddy de Eagle
14th May 2003, 15:59
Niet zeuren hoor. Ben blij dat je weer wat plaatjes hebt;)

Sebastien
14th May 2003, 17:00
Originally posted by Eddy de Eagle
Ben blij dat je weer wat plaatjes hebt;)

"WEES blij ...."

Ken je moedertaal.

Eddy de Eagle
14th May 2003, 17:46
Wat is er mis met "ben blij?"(?) Dit is gewoon Nederlands, gebiedende wijs om precies te zijn.

Carnage
15th May 2003, 00:54
Zo als ik blind was zou ik ze nog kunnen zien die plaatjes denk ik :)

ff kijken hoor

Day o/t dragons --> leuke kaart, alleen jammer dat blauw vrijwel nooit veel beesten speelt. Academy rector is meestal een combo-based deck dus jah, ik zie hier nog niet zo snel een deck omheen.

Wing Shards --> kijk nu praten we, dit ding heeft potentie. Goede synergie met unsummon spells btw.

aekold
15th May 2003, 09:16
8) Ik had niet eens gezien dat die wing shards de storm abilitie had. Bizar.

Nitro
15th May 2003, 10:21
hmm die witte kaart is wel handig en die andere hmm ja nou ja hij zal niet echt vaak gespeeld worden denk

Elminster
15th May 2003, 10:58
Volgens mij wordt bijna elke storm kaart goed te spelen tot bizar...

ff een vraagje: Als een storm-kaart 3 keer gekopieerd wordt, tellen de kopi?n dan mee als 'spells played? Zal wel niet, maar zo wel, nog een storm erachteraan -> au :D

Eddy de Eagle
15th May 2003, 11:08
Met die witte kaart is het probleem dat het alleen op attacking creatures werkt. Dan moet je dus spells in je tegenstander zijn beurt spelen, en dat kan soms een probleem zijn.

Elminster
15th May 2003, 11:35
Door je tegenstander gespeelde spells tellen ook mee ej

Eddy de Eagle
15th May 2003, 12:06
Maar daar kun je gewoon rekening mee houden. Het is in het algemeen beter om eerst aan te vallen en dan pas spells te spelen. Op die manier weet je beter welke spells nodig zijn.

Kolky
15th May 2003, 12:30
Originally posted by Elminster
ff een vraagje: Als een storm-kaart 3 keer gekopieerd wordt, tellen de kopi?n dan mee als 'spells played? Zal wel niet, maar zo wel, nog een storm erachteraan -> au :D

Tuurlijk.. das juist het vette

Je hebt ook een landzoeker met Storm, die is ook F*cking goed! die kost 2G en brengt een land tapped into play. Je speelt er 2 en je hebt al 3 land d'r bij...:D

Goed op Type 1 e.d.

Sebastien
15th May 2003, 12:45
Originally posted by Eddy de Eagle
Wat is er mis met "ben blij?"(?) Dit is gewoon Nederlands, gebiedende wijs om precies te zijn.

Dat is dus fout. De gebiedende wijs van "zijn" is "wees" (meervoud "weest"). Zoek maar op.

(Overigens gebruikt bijna niemand meer de meervoudsvormen van de gebiedende wijs.)

De gebiedende wijs enkelvoud maak je door de werkwoordstam over te nemen. Veel mensen denken dat dat de ik-vorm ook de stam van het werkwoord is, maar bij het onregelmatige werkwoord "zijn" is de ik-vorm ("ben") niet de stam ("wees"). Dat is de fout die jij hier maakt.

Een manier om dit na te gaan, is het voltooid deelwoord. Dat bestaat uit: "ge-" + (stam) + "-d" of "-t" of "-en". Voor "zijn" is dat dus: geweest.

---

Verder hoop ik dat iemand mij nog eens de juiste vervoeging kan leren van de Engelse leenwoorden "Magic-en" en "tappen".

Planetouched
15th May 2003, 12:49
flikker op met die spelling zooi, man...tis een forum hoor, niet school

Eddy de Eagle
15th May 2003, 12:59
Originally posted by Sebastien

bla bla bla bla bla bla, bladie bladie bla bla, ramedie sla bla bla.....

Jij bent er zeker ook zo een die zegt: Hoef jij een hond? omdat je ook zegt: ik hoef geen hond.

kunnen we dit verplaatsen naar het forum battle?

Elminster
15th May 2003, 13:11
Is er een forum battle!! WAAR??!!!(T) (T)

Eddy de Eagle
15th May 2003, 13:18
Dat heb ik een tijdje geleden ergens gezien, maar volgens mij is die wegens weinig belangstelling weer gesloten..... Even zoeken hoor, anders maar ik gewoon een thread forum battle aan!

Eddy de Eagle
15th May 2003, 13:21
Op verzoek van elminster......(T)

aekold
15th May 2003, 13:23
Elminster, je ging toch nog een keertje met Nitro ergens lekker flamen (oei oei, fout nederlands (nederlands nu ook al twee keer zonder hoofdletter)).

Carnage
15th May 2003, 13:29
Jongens, niet weer een battle hoor...laat gewoon ieder z'n zegje
doen en wordt anders leraar Nederlands ofzo :D.

ff over die Storm-mechanic --> De kopieen zijn geen spells die geplayed zijn (ze zijn gecopied op de stack)...deze tellen volgens mij dan ook niet mee bij een volgende storm spell.

Sebastien
15th May 2003, 13:40
Originally posted by Carnage
Jongens, niet weer een battle hoor...laat gewoon ieder z'n zegje
doen en wordt anders leraar Nederlands ofzo :D.

Dit is dus een meervoudsvorm van de gebiedende wijs.

ff over die Storm-mechanic --> De kopieen zijn geen spells die geplayed zijn (ze zijn gecopied op de stack)...deze tellen volgens mij dan ook niet mee bij een volgende storm spell.

Ik denk dat je daar gelijk hebt. (En je bent daarmee volgens mij een van de eersten die dit heeft opgelost.)

Hebben jullie vandaag al gekeken naar www.magicthegathering.com? Die Drover-kaart gaat waarschijnlijk veel gespeeld worden in Block Constructed:

Krosan Drover 3G
Creature - Elf

Creature spells you play with converted Mana cost of 6 or more cost 2 less to play.

2/2

Ik zie het drakendeck al voor me: 11/11 Kilnmouth Dragon in beurt 5 (met 2x amplify 3), die iedere beurt ook nog voor 6 kan schieten.

En de Drover is een Elf, die combineert met Wirewood Herald.

Elminster
15th May 2003, 13:50
Dacht ik al, al zei Kolky van niet (tssss). Had alleen de stiekeme hoop... was namelijk exponentieel geweest, drie storm-spells achter mekaar waren niet meer te houden zo veel kopi?n als dat gaf.

Eddy de Eagle
15th May 2003, 14:10
Originally posted by Sebastien

alweer, bla bla bla

I'm not deaf I'm just ignoring you!!

Ok over Scourge: er zitten wel een paar zeer groffe dragons in. En ik had ook een andere mechanic gezien: When ..... happens instead put a counter on CARDNAME. When their are X counters on CARDNAME sacrifice it.
Er was iets van damage voor wit, als er meer dan 4 counters op zaten saccen (elke end of turn alle counters eraf)
En (to good to be real) van blauw, counter a spell, als er meer dan 3 counters op zaten saccen (elke end of turn alle counters eraf)
(voor de exacte benaming moet je even naar mtgnews gaan, maar ik kan zelf even niet op de site komen...)

Kolky
15th May 2003, 14:15

Dacht ik al, al zei Kolky van niet (tssss). Had alleen de stiekeme hoop... was namelijk exponentieel geweest, drie storm-spells achter mekaar waren niet meer te houden zo veel kopi?n als dat gaf.

Sorry, begreep het verkeerd :S
Ik dacht dat je bedoelde meerdere keren die kaart per beurt!

foutje :D

Die Drover is idd heel erg sterk, wel 2/2 voor 3G..:S

Elminster
15th May 2003, 15:46
Volgens mij wordt bijna elke storm kaart goed te spelen tot bizar...

Dit is toch vrij duidelijk dacht ik... :S
maar goed

Eddy de Eagle
15th May 2003, 16:12
Volgens mij kun je met storm veel leuke dingen doen. Het zou goed kunnen dat er een zeer sterk deck uit voort komt. Net iets als psycatog, met heel veel cantrip en goedkope card draw kaarten. Maar dan in plaats van een psycatog een groffe storm kaart om het af te maken.

aekold
16th May 2003, 12:25
De enige echt goede storm die ik tot nu toe heb gezoem is die witte.

Nitro
24th May 2003, 16:01
Magic actie (27 mei - 30 juni)
Als GameForce wat te vieren heeft dan doet ze het ook goed! Wie vanaf 27 mei
zijn losse kaarten bij ons bestelt, krijgt voor elke ? 10,- besteed een GRATIS
booster Scourge !!! (Dit betekent dus dat je b.v. bij een bestelling van ? 33,-,
drie gratis boosters Scourge krijgt)! Reken uit wat een booster normaal kost en
je weet hoeveel korting je dus eigenlijk krijgt. Let op! Deze actie geldt alleen
voor losse kaarten en dus niet voor dozen of complete sets.