View Full Version : Band Samenstellen
Nitro
15th April 2003, 01:06
Als je een band mocht samen stellen met wie zou je dat dan doen en wat voor soort muziek zouden ze moeten gaan maken, hou dan wel ff rekening met de muziekstijl waarin ze nu bezig zijn. Zegt u het maar:
LoUNgeR
15th April 2003, 01:32
Ik zou een band samenstellen die graag experimenteren.
Dat bijvoorbeeld het ene album totaal anders is als het andere.
zoiets als -> Radiohead, Pink Floyd
Laevid
15th April 2003, 11:45
Da's een pittige....het lijkt mij op zich wel cool met liam howlett (de schrijver/producer van de muziek van the prodigy) samen te werken....lekker nummers maken met invloeden uit van allerlei muziek en toch experimenteel...alleen die jongen werkt het liefst alleen in z'n studioke...dus zal tie mij er niet bijwillen :D........
Nitro
15th April 2003, 13:37
voor de mensen die het ff iets duidelijker willen horen wat het idee is
zanger : Piet (van 'The Treffers')
gitaar 1: Hans (van 'Klompendansers')
gitaar 2: Klaas (van 'Molenzakken')
bas : Sjaak ( van 'Ganzenfluiters')
drums : Yipeyxop (van 'De ritmische negers')
evt andere plaaten zoals Keyboard/Piano/Doedelzak/Trumpet/3e Gitaarist/2e basser/2e zanger
Stijl muziek: Hollandse ouwe met een vleugje moderne bossanova
Waarom juist die keuze?
Omdat Hans echt een apart stijl van klompendansen heeft en omdat hij met zijn klompen er altijd leuk effecten bij kan maken
enz enz
Ik denk dat het nu iets duidelijker is, iig dat hoop ik
LoUNgeR
15th April 2003, 14:19
Jaja ik had het wel door hoor, maar ik was nog aan het nadenken over de samenstelling.
Leuk voorbeeld trouwens:D
aekold
15th April 2003, 15:09
Ik zou graag met John Schaffer van Iced Earth samen willen werken, gewoon omdat hij altijd zulke gave texten weet te verzinnen.
Of anders met Luca Turilli van Rhapsody, de gitarist. Die kan zo goed gitaar spelen. Echt fantastisch.
Shandril
1st May 2003, 11:21
Ik vind mijn band prima zo...:D
Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar een duet zou misschien wel gaaf zijn.
Van eh U2 (duh) en Jewel, dat lijkt me wel wat...
En ik zit natuurlijk nog te wachten op een acoustisch album van U2, zoiets als U2 MTV unplugged
Shantje
Mr G. Bears
1st May 2003, 11:42
dat lijkt me idd mooi ja
Carnage
1st May 2003, 12:05
Need a singer?? :P
aekold
1st May 2003, 12:15
Mijn ideale band:
John Schaffer (Iced Earth) => gitarist
Luca Turilli (Rhapsody) => gitarist
Magnus R?sen (HammerFall) => bassist
Matthew Barlow (Iced Earth) => zanger
Alex Holzwarth (Rhapsody) => drummer
Dat vind ik wel een mooie line-up. Eventueel Alex Starapoli van Rhapsody erbij als toetsenist.
Shandril
1st May 2003, 12:17
Originally posted by Carnage
Need a singer?? :P
Zou U2 met jou willlen zingen, of zou jij wel met U2 willen zingen?? (?)
Shandril
Mijn ideale band:
Zanger: Dexter (The Offspring)
Gitaar 1: El Hefe (NOFX)
Gitaar 2: Dave (Sum 41)
Bas: Matt (Rancid)
Drums: Travis (Blink 182)
Ik heb geprobeerd niet personen uit dezelfde band te pakken, want dit vind ik origineler.
Ik de personen gekozen omdat ik hun gewoon het beste vind.
Over de stijl muziek: ja (skate)punk denk ik en verder op alles plaatsen zijn ze goed in solo's dus veel gitaar, bas, drum en instrumentale solo's van zanger zal ik dan maar zeggen.
aekold
4th May 2003, 04:32
Ik zit op dezelfde denklijn als nitro, gewoon overal de beste van nemen, dan moet het wel goed komen. Hoop alleen dat ze dan geen punk gaan maken :D
Drukith
8th May 2003, 21:34
Hetzelfde als bij Michel :) (Y)
Mr G. Bears
8th May 2003, 21:56
Eicca Toppinen: cellist apocalyptica
Tony Kakko: zanger Sonata Arctica
Janne: toetsenist children of bodom
?: drummer van mudvayne
Steve Harris: bassist van Iron Maiden
Stefan Elmgren : Gitarist Hammerfall
en da wast wel, 6 mensen vind ik al aardig veel maar ja,
Mudvayne en Apocalyptica is toch wel ff wat anders dan het andere deel van de band
Mr G. Bears
8th May 2003, 22:07
ja i know, maar et lijkt me gewoon gaaf om te zien hoe die samenwerken
mag dat niet, acocalyptica is ook metal, en mudvayne ook, als je et groot bekijkt.....en et lijkt me gewoon leuk om te zien, en nie zeggen je weet toch nie of da leuk klinkt en et is zeggen wat je et beste vind, maar niemand weet hoe et gaat klinken als ie zijn band samenstelt dus dit is net zo afwachten als alle andere, maar et lijkt me gewoon echt vet om te zien, helaas gebeurt et toch nooit
Ik (en Drukith nu dus ook :D) verander gitarist 1 naar El Hefe, omdat hij toch min of meer de lead gitarist is van NOFX
Yavanna
9th May 2003, 00:24
Mr G. doe nie zo moeilijk, zit michel zijn post nie zo gemeen te ontleden (C)
Whahaha ;)
Grtzz!
aekold
9th May 2003, 11:29
Een cello past er makkelijk in, want als je hoort wat voor geluiden zij eruit kunnen halen. Das echt bizar, wel mooi.
Yavanna
9th May 2003, 14:17
Inderdaad wel vet, Pieter keb je cd nog... Goed als ik em zaterdag teruggeef of nie?
Laevid
24th June 2003, 23:44
Het heeft me wat kopzorgen bezorgd om een ideale band samen te stellen zonder uit 1 band 2 mensen te kiezen ofzow....maar hier is tie dan (de namen wee'k allemaal niet of ik het goed schrijf dat verbeter ik wel nog es, of doe ff opmerken ofzow :D)
Zanger: Serj Tankian (System of a down), die kan gewoon alles, van mooi gezang tot schreeuwen...
Gitaar1 + piano + achtergrondzang: Matthew Bellamy (Muse), ja die kan dat allemaal goed :D
Gitaar 2: Tommy Morello (Audioslave, ex- RATM): die kan er ook wat van :P
Bas: Hub (echte naam: Leon Hubbard) (The Roots, tegenwoordig ook bij Incubus): Iedere band z'n neger :P en hij kan't nog goed ook....
Drums: Joey Castillo (Queens of the stone age): ik zat eerst met de drummer van system, maar ja dat kon niet volgens de regels....maar ik zag deze op pinkpop echt zo geweldig drummen, ik denk da's de man......
Groepsnaam: geen idee...."de multicultureeltjes" ofzow...ik bedoel we hebben een neger en een armenier erin en een brit en ik gok 2 amerikanen....(al is die neger ook een amerikaan) maar goed ik *love* mijn band :D
Laevid
23rd November 2003, 22:58
Zo na maanden speurwerk: De drummer van de QOTSA heeft een naam :D
met trots presenteer ik:
Joey Castillo
eindelijk kan ik weer door met de rest van m'n leven )
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.