View Full Version : Nieuwe Bands
Nitro
15th April 2003, 01:05
Heb je laatst nog van veel belovende bands gehoord? Waarvan je echt denkt dat ze stik cool zijn en dat je er al helemaal fan van bent, of van bands waarvan je veel had verwacht en het helemaal flopt. Barst los mensen:
LoUNgeR
15th April 2003, 01:26
de cheeky girls gaan het helemaal maken
Mr G. Bears
15th April 2003, 08:40
Nou......Ik verwacht dat Dream Evil het helemaal gaat maken, ze hebben pas hun 2e album uitgebracht, en ze hebben echt een eigen muziekstijl ontwikkeld, et klinkt gewoon heel apart dus die komen der wel
Kolky
15th April 2003, 12:04
Jullie vergeten Roosendaals Trots: The Nobodies
Zij worden het helemaal zeer explosieve nummers (Y)
Ze hebben al een klein beetje hun eigen stijl
Laevid
15th April 2003, 12:06
Ze zijn in 1999 opgericht door Rob Aston en Tim Armstrong (van Rancid) later is daar Travis Barker (drummer van o.a. Blink 182) bijgekomen.....ze hebben nog niet zo lang hun eerste CD uit...de 2 singles "tall cans in the air'" en "diamonds & guns (it's a wicked world we live in) zijn erg lekker...
het is een best grote verzameling verschillende muziekstijlen die ze mixen, dus misschien dat je krijgt dat iedereen het op zich leuk vindt maar (bijna) niemand super....
Leuke topic btw Nitro...
Bremmer
15th April 2003, 12:16
Originally posted by LoUNgeR
de cheeky girls gaan het helemaal maken
iets zegt me dat ze niet op de traditionele manier hard gewerkt hebben voor hun 'succesje'.......:O
LoUNgeR
15th April 2003, 13:07
Zwan - Audioslave (-) nieuwe groepen met mensen met ervaring
Tenacious D (-) Gaat nergens over maar klinkt wel (je moet eens hun versie van Chop Suey horen):D
Millionaire (-) al tijdje bezig, begint nu door te breken, krijgen veel respect van QOTSA en Foo Fighters
aekold
15th April 2003, 15:14
Audioslave zal volgens mij idd een grote band worden, gewoon omdat hun muziek heleboel mensen aanspreekt.
Dream Evil zal ook uitgroeien tot een grote naam in het metalcircuit (klonk wel fout dit). Minder bekend bij het grote publiek, maar zeer gewardeerd bij metal fans.
Mr G. Bears
15th April 2003, 19:19
Sonata Arctica, gaat flink doorbreken in de muziekwereld :D
en JIM (E) (E) (E) (E) (?) (?) (?) (?) (C) (C) (C) (C)
Laevid
15th April 2003, 22:32
Jim ja damn....helemaal vergeten.....:+ :+ :+ :+
Mr G. Bears
16th April 2003, 08:29
en roger met zijn intwine(C)
aekold
16th April 2003, 12:15
Klote idols ook.
Yavanna
16th April 2003, 21:36
Hmmmm kweenie...
Ik heb het idee dat Evanescence het mesgien wel zal gaan maken... Ik vind ze wel gaaf iig
En ik hoop dat Ill Nino een beetje meer doorbreekt en ze ook es een keer naar Nederland komen, ze hebben al 1 single gehad maar dies een beetje geflopt haha :& (wie brengt er dan ook 1 van de slechtste nrs uit als single duuuh)
grtz!
aekold
16th April 2003, 21:41
Bedoel je What Comes Around??? Ik vond het wel een gaaf nummer.
Van mij mag Luca Turilli met zijn solo carierre wat bekender worden, zijn nummers zijn nog melodischer dan die van Rhapsody. Maarja, Rhapsody gaat nog altijd voor.
Laevid
16th April 2003, 23:16
what comes around vondt ik ook best ok.....unreal (die hebben ze toch ook nog uitgebracht?) von ik minder...
maar evanescensce; bring me to life is erg goed....hoop dat de rest ook zo is......
Kolky
16th April 2003, 23:34
Originally posted by Yavanna
En ik hoop dat Ill Nino een beetje meer doorbreekt en ze ook es een keer naar Nederland komen, ze hebben al 1 single gehad maar dies een beetje geflopt haha :& (wie brengt er dan ook 1 van de slechtste nrs uit als single duuuh)
grtz!
Ill Nino is cool..:P
Rip out your eyes, With you, Fallen, Unreal, Disposed, Rumba
Allemaal goeie nummers. van mij mogen ze ook wel doorbreken
Pyro
17th April 2003, 00:24
Ik zal het wat meer in mijn straatje houden, aangezien hier toch redelijk veel andere muziek staat. Op dit moment loopt er best veel talent rond, Tha Playah is een heel goede nieuwe producer op het Neophyte-label die al een aantal goede nummers heeft afgeleverd, dus die zie ik nog wel succesvol worden. Andere nieuwe namen die het erg goed doen zijn Void Settler, N-Vitral en Ophidian. Verder hoop ik dat Armageddon Project, waarvan twee jaar geleden nog niemand ooit gehoord heeft maar die toch al zo ontzettend veel goede nummers hebben gemaakt, steeds weten te vernieuwen en met lekkere plaatjes uit te komen...
Flops heb ik niet echt, maar ik begin soms wel een klein beetje van mijn geloof af te vallen: Rotterdam Terror Corps zal nooit meer zo goed worden als drie albums terug, en DJ Promo moet ook hard zijn best doen om nog vernieuwend te zijn (alhoewel het Rude Awakening-project wel weer heel erg goed klinkt)...
aekold
17th April 2003, 00:27
Een producer (niet eens een artiest/muzikant) die Tha Playa heet. How low can you go??? Straks ga je me nog vertellen dat hij ook nog neger is en honderden goude kettingen om zijn nek draagt :D.
Kolky
17th April 2003, 01:03
Originally posted by aekold
Een producer (niet eens een artiest/muzikant) die Tha Playa heet. How low can you go??? Straks ga je me nog vertellen dat hij ook nog neger is en honderden goude kettingen om zijn nek draagt :D.
Tha Playa - Is dat niet die DIVX speler die je meegeleverd krijgt bij de DIVX bundle op http://www.divx.com/divx/player.php :P
Nitro
17th April 2003, 01:12
is tha playa is dat niet geen in BrE3z4h, de speler? Zoek het anders maar ff op in het woordenboek
LoUNgeR
17th April 2003, 01:24
owowow, tis wir ginne rock dus dan begint t gemekker
Nitro
17th April 2003, 01:28
dat is het niet Lounger, tis gewoon Breezah
aekold
17th April 2003, 12:37
Ook als een rocker zich zo noemde zou ik zeer geschokt zijn. Di keer is het niet vanwege het feit dat het geen rocker is, maar vanwege het fiet dat hij zich Tha Playah genoemd heeft. Dan zou hij toch negermuziek moeten produceren???
Nitro
17th April 2003, 17:09
Nou ik zal er zelf ook is wat over gaan zeggen:
Over nieuwe bands:
1208, das echt een goeie punk band ze hebben eind vorig jaar hun album uitgebracht, Feedback Is Payback. Dat album is mede geproduceerd door Fletcher en dat is de gitarist van een van de beste punk band nl Pennywise. De stijl punk is hardcore, hard en snel dus. Zij kunnen nog wel is gaan uitgroeien tot een van de betere punkbands.
Samengestelde Bands:
Box Car Racer, lijkt veel op Blink 182, zelfde drummer(Travis), zelfde gitarist/zanger(Tom), het 3e lid van Blink 182, Mark, doet hier niet aan mij maar hij zingt wel in een nummer mee, verder zitten er bij de band nog een bassist en een rhythm gitarist. Hun album Box Car Racer is erg goed, het heeft goeie drumsolo's en goeie teksten. De stijl van de band lijkt veel op die van Blink 182 maar is net iets harder.
Transplants, de band waar Laevid het ook al over had, drummer van Blink 182, gitarist/zanger van Rancid en nog een zanger die nergens bij zat. Ik heb het album, Transplants nog niet gehoord alleen de singles maar die zijn erg goed. De stijl van de band is punk-pop gecombineerd met hip-hop, verder herken je er de stijl van Rancid in
Bands die hier nog moeten doorbreken:
Hier heb ik weinig over te zeggen, omdat ik het een nutteloos iets vind om over te praten. Er zijn zoveel goeie bands die niet zo bekend zijn in Nederland. Wat boeit het nou of een band hier bekend is en doorbreekt? Ik vind het meestal niet zo erg leuk als iets bekend wordt, want dan wordt het zo'n wannabe bandje en voor je het weet staan ze in de top 40. Dus aub laat ze gewoon lekker onbekend goed zijn.
Nitro
16th May 2003, 14:40
hmm ik denk dat ik de Transplants van mijn lijstje verwijder. Ik heb het album gedownload, met de hoop dat de rest van de liedjes als stijl punk hadden, maar ik krijg nu meer een gevoel dat ik naar hip hop aan het luisteren ben
Laevid
16th May 2003, 16:11
joepie..haha.....cool...transplants rulez denk ik dan :D
Nitro
16th May 2003, 16:33
tja ik dacht echt dat het meer punk zou zijn, omdat de stijl soms ook wel is op die van Rancid (goeie punk band) lijkt. en Travis komt ook van een punk band dus ja. Maar kennelijk wilden ze echt iets heel nieuws proberen:(
Laevid
16th May 2003, 20:07
vernieuwing kan nooit kwaad, ongeacht welke richting op.....voor jou te hopen dat ze nog genoeg tijd gaan steken in d'r echte punk-dingen....
Nitro
17th May 2003, 14:08
dat zal wel ej, samengestelde bands maken meestal maar 1 album en gaan daarna weer terug aan het werk met hun 'echte' band
Elminster
17th May 2003, 14:55
Originally posted by Kolky
Jullie vergeten Roosendaals Trots: The Nobodies
Zij worden het helemaal zeer explosieve nummers (Y)
Ze hebben al een klein beetje hun eigen stijl
Doen de niemanden niet alleen covers? Inmiddels niet meer ofzo?
aekold
17th May 2003, 20:04
Nobody's???? Beuh, ik vind ze absoluut niet boeien.
Elminster
17th May 2003, 20:18
Neej ik wel zeker :)
Nitro
17th May 2003, 22:43
ik geloof dat ze al eigen muziek hadden, je kan een live versie van een of ander liedje downloaden op hun site, kun je horen hoe slecht ze zijn
Mr G. Bears
18th May 2003, 12:08
ze hebben al heel veel eigen nummers, en ze spelen echt nie onaardig hoor.....ook al is hun muziek soms dan niet boeiend, instrumenten bespelen kunnen ze wel
Shandril
18th May 2003, 12:20
Coldplay die gaan het nog een beetje verder maken :)
Shandril
Elminster
18th May 2003, 14:21
Ook nog zo'n vaag bandje, laatst van gehoord...
Shipwrecked ofzo.. de naam is veelbelovend, maar ze hebben nog wat probleempjes met de drummer geloof ik :D
aekold
18th May 2003, 19:50
De mars volta's kunnen ook insturmenten bespelen, maar das geen garantie op suc6, dus dat is het bij de nobodies ook niet.
Shandril
18th May 2003, 20:19
Originally posted by Elminster
Ook nog zo'n vaag bandje, laatst van gehoord...
Shipwrecked ofzo.. de naam is veelbelovend, maar ze hebben nog wat probleempjes met de drummer geloof ik :D
Alleen met de drummer, ik geloof zelfs dat ze geen zanger(es) hebben. Dat waren de laatste roddels ;)
Shandril
Nitro
18th May 2003, 20:59
ja als je je eigen gaat vergelijken met de Mars Volta's behoor je meteen tot de top van de wereld
Elminster
18th May 2003, 21:55
Originally posted by Shandril
Alleen met de drummer, ik geloof zelfs dat ze geen zanger(es) hebben. Dat waren de laatste roddels ;)
Shandril
Ze hebben alleen een flow aan gitaristen en bassisten :)
Nouja Apocaliptica kan het ook zonder zang, zonder drummer (er.. hoort die drummer nou wel of niet bij hun?) en ze zijn toch wel redelijk bekend :)
Mr G. Bears
19th May 2003, 09:44
drummer hoor er bij ja, heeft sinds laatste album meegedaan en zal ook wel mee blijven doen denk ik
Elminster
19th May 2003, 15:06
Ja het draait niet om de drummer maar hij is toch wel enigszins nodig voor de extra pit.. of pitt... whatever :) alsof ik er verstand van heb :P
Mr G. Bears
19th May 2003, 17:35
ja et klopt, de drummer zorgt ervoor dat ik er lang naar kan luisteren, en nie et na half uurtje afzet
Insane Alien
20th May 2003, 14:39
Ik denk dat green lizard ook weet terug komt van weggeweest. Ze hebben een nieuw album uit en een clip Mouthful...
(A)
Laevid
20th May 2003, 23:03
ik heb het idee dat die elke paar maanden terugkomen :S
Nitro
21st May 2003, 00:03
dat ze een nieuw album hebben wil niet zeggen dat ze nu bekend worden of gewoon doorbreken hoor
Insane Alien
21st May 2003, 00:55
Ik weet ook wel dat een album nix daarover zegt, maar ik hoop het gewoon wel en ze hebben het al vaker gedaan dus ja...
En dan nog zo'n band, zal wel nie doorbreken hoor, maar ik vind ze gewoon goed: Our Lady Peace....
(A)
aekold
22nd May 2003, 13:09
Ik vind Green Lizard niet zo boeiend, beetje te slap en niet mijn soort metal/rock.
Nitro
22nd May 2003, 16:33
Originally posted by Insane Alien
ze hebben het al vaker gedaan dus ja...
eu wat, je kunt maar 1 keer doorbreken hoor
Insane Alien
30th June 2003, 18:05
FOOLS FATAL!!!!!!!!!!!!!!! Hoop echt da die ut gaan maken, want die stem...*love*
(A)
Laevid
30th June 2003, 23:42
Originally posted by Insane Alien
FOOLS FATAL!!!!!!!!!!!!!!! Hoop echt da die ut gaan maken, want die stem...*love*
(A)
ja die stem was sexy eej ;)
maar ze zijn best ok..vooral die kippenboer van een bassist :P
LoUNgeR
1st July 2003, 01:39
ze heeft het al helemaal gemaakt maar solo gaat ze net zo goed scoren -> SKIN.
audio bullys denk ik ook.
hopelijk ook interpol
Insane Alien
1st July 2003, 13:14
Originally posted by LoUNgeR
ze heeft het al helemaal gemaakt maar solo gaat ze net zo goed scoren -> SKIN.
audio bullys denk ik ook.
hopelijk ook interpol
Audio Bullys zijn dnek ik idd wel aan ut doorbrekenjah...gelukkig *jump* want die zijn goed...
Net als interpol..maar die heb denk er wel wa meer moeite mee om door te breken..
(A)
Mr G. Bears
1st July 2003, 18:41
Wastelands mag van mij wel doorbreken
gezien op Tofpop dit weekend, speelde muziek geinspireerd door Symphony X, en et was echt heel goed,
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.