View Full Version : Magic items
Planetouched
12th April 2003, 01:33
Hey wat vinden jullie eigenlijk aan de regel die Wizards geeft dat elk magisch item zich aan zijn user aanpast. Een +1 full-plate die eerst aan een prixie behoorde zou door het lot bij een Colossal draak terecht kunnen komen die em ook ff zou kunnen aandoen en dezelfde effecten zou krijgen. Is dit niet een beetje scheef? Tell me what you think...
Bremmer
12th April 2003, 11:43
scheef jah als kijkt naar het feit dat het niet realistisch is, wel jah.....maar bij ons is altijd al een 'huisregel' geweest. Als we een armor vonden, achtergelaten door een groep gnolls, kon de dwarven fighter hem gewoon aan. Ik denk dat dit bij meerdere gaming groepen voorkomt.
Ook moet je denk ik rekening houden met feit dat je bijvoorbeeld een dungeons quest uitvoert en je heel de quest niet terug komt in de stad zodat je een armor niet even naar de smit kan brengen om hem te aan te passen. Dan zou je heel de quest niks aan het gevonden armor hebben.....
Dus ik vind het een goede regel.
Planetouched
12th April 2003, 16:23
Ik denk dat ik het zo ga laten rulen: Armor etc past zich wel aan maar dat is maar 1 size adjustment. Small creatures kunnen dus magisch armor gebruiken van medium sized creatures maar niet van large etc...is dit wat?
Nitro
12th April 2003, 16:29
zou je kunnen doen, misschien een evt kleine penalty?
Elminster
12th April 2003, 16:49
Da's nou juist het magische aan de armor, toch? Vind ik eigenlijk geen probleem, dragons dragen toch geen armor :)
Alleen non-magisch gaat dat niet...
Bremmer
14th April 2003, 12:59
Originally posted by Planetouched
Ik denk dat ik het zo ga laten rulen: Armor etc past zich wel aan maar dat is maar 1 size adjustment. Small creatures kunnen dus magisch armor gebruiken van medium sized creatures maar niet van large etc...is dit wat?
op zich een goed idee jah, vooral omdat de meeste karakters toch medium sized zijn, en dan de meeste armors wel aankunnen (small, medium,large). Alleen bv. halflings en gnomes vallen dan buiten de boot en kunnen dus geen large armors aan, maar jah die hebben toch andere voordelen dacht ik zo....
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.