PDA

View Full Version : Symbol

Elminster
10th April 2003, 17:58
Onenigheidje met de DM, klote regel #1 :)

Maar goed: Undead persoontje gooit een spell-like ability op ons die het effect heeft van een Symbol of Discord:

All creatures with an Intelligence of 3 or higher within 60 feet who fail a Will save immediately fall into loud bickering and arguing. Meaningful communication is impossible. If the affected creatures have different alignments, there is a 50% chance that they attack each other. Bickering lasts 5d4 rounds. Fighting begins 1d4 rounds into the bickering and lasts 2d4 rounds. This symbol must be carefully engraved on a surface. Once triggered, the symbol lasts 10 minutes per caster level. This version is a mind-affecting spell.

We konden volgens onze DM niet meer vechten, lopen, of praten, alleen staan en verdedigen en (sommigen) elkaar aanvallen. Klopt dat volgens jullie?

PS ik zal verklappen: volgens mij niet :D

aekold
10th April 2003, 18:38
Volgens mij kan je nog wel gewoon lopen, vechten enz. Ik zie zo snel niet in waarom dat niet zou kunnen.

Bremmer
10th April 2003, 18:43
in de spell description staat dat alleen communicatie niet mogelijk is met elkaar. Ik moet zeggen wij zijn hem ook een keer tegengekomen en wij hebben het ook zoals jullie gespeeld: diegene die hem niet haalde kon niks meer. Maar ik moet zeggen hij is discutabel

Ik denk eigenlijk ook dat de spell bedoeld is, dat diegene die hem niet halen een enorme onenigheid krijgen, die zo erg is dat ze dit behoedt om andere acties uit te voeren en zelfs tot vechten kan leiden en dus voor 5d4 rondes zijn uitgeschakeld. Als je immers zo erg in een discussie/ruzie bent kun je moeilijk even gaan aanvallen denk ik. Als dit wel zo zou zijn, zou het naar mijn mening geen level 8 spell waard zijn.....

Planetouched
10th April 2003, 18:58
hijs lv. 9 enne ik vond em eigenlijk zo wel goed kloppen.

/immediately fall into loud bickering and arguing/

er staat inderdaad niet dat je je niet kan verdedigen maar het lijkt me helemaal fout als je nu oppeens wel kon aanvallen etc. Defense hadden jullie nog wel, movement en attack niet. Boeie hij ging zo wel lekker..beesie had toch maar +5 op attack. Ow Taco hou die damage even apart van de rest zoals je deed..er zit namelijk nog een catch achter.

Bremmer
10th April 2003, 21:02
Originally posted by Planetouched
hijs lv. 9 enne ik vond em eigenlijk zo wel goed kloppen.

damn in mijn PHB staat toch echt level 8, of is er een errata op?

Planetouched
10th April 2003, 21:36
hmm...net opgezocht..u heeft gelijk..is inderdaad lv. 8

aekold
11th April 2003, 00:21
Als je in een zware ruzie zit kan je volgens mij nog steeds gewoon lopen hoor.

Elminster
11th April 2003, 17:32
op zijn minst ja, iig naar diegene toe, in je eentje ruzi?n gaat zo lastig (i'm a schizo and so am i).
Ej die catch, ze kwamen niet uit BoVD ej :D. Nouja had je wel iets eerder kunnen zeggen, eigenlijk. Maar ik stond op 1 :|, dus da's ook wel te onthouden.