PDA

View Full Version : Warhammer

Nitro
8th April 2003, 16:53
Wat weet je van Warhammer? Discusseer er over in deze thread

Bremmer
8th April 2003, 17:00
veel over gezien/gehoord/gelezen, en een aantal figuurtjes in me handen gehad om te gebruiken voor d&d maar ik vind ze ongeloofelijk duur. Vorige keer heb ik gekeken bij het spellenkwartier want daar hebben ze er enorm veel van, en ik moet zeggen het zag heel goed uit.

Het pc spel heb ik heel lang gespeeld en was cool maar ik neem aan dat je het bord-spel bedoelt dus ik heb voor 'een paar keer gezien' gekozen......

Elminster
8th April 2003, 17:50
Ik ken het, heb het gespeeld zien worden, maar zoals Bremmer zegt tis wel duur. E?n (twee) dure hobby is al wel genoeg, en dan gaan D&D / MTG voor :).
Maar de figuurtjes zijn zeker te gebruiken bij D&D (sterker, doen we op het moment ook) en het spel lijkt me best leuk als je er je tijd in steekt.

Bremmer
8th April 2003, 19:35
ik zal de volgende keer eens miniatuurtjes van (ik geloof) Mage knight meenemen.....ok ze zijn plastic ipv metaal maaruh ze zijn zeer goed te gebruiken en je hebt veel verschillende ook voor de bad guys....

maar ok over warhammer: heeft iemand er daadwerkelijk iets van thuis liggen? lijkt me we wel cool jah

Mr G. Bears
8th April 2003, 20:53
Onze beste Aekold heeft er relatief veel van thuis liggen, maar daar moet ie zelf maar meer over vertellen

Carnage
9th April 2003, 00:43
Er is ook een high-tech future versie van...Warhammer 40K....meer met Mechs enzo, ook wel cool.

aekold
9th April 2003, 13:29
Zoals al eerder gezegt, ik heb vrij veel warhammer thuis liggen ja. Namelijk drie verschillende legers, namelijk Bretonnians (veel knights), Orcs en Goblins (spreekt voor zich) en Chaos (demonen en evil humans). Heb het vroeger heel veel gespeeld, maar tegenwoordig nauwelijks meer.
Heb daarnaast ook nog andere spellen van Citadel liggen (makers van warhammer) Zoals Battleflied Gothic, das een ruimte oorlog met space ships. Ok erg vet.
En GorkaMorka, das een spel over verschillende clans van orcs die in een woestijn leven en proberen zo rijk mogelijk te worden, ten koste van andere orcs.

Bremmer
9th April 2003, 13:55
die spellen die je op noemt lijken me zeer cool jah, ik ben wel een voorstander van die niet zo bekende, niet-standaard intertoys spellen.....

en je hebt nu miniatuurtjes zat tijdens het d&d dus.......(Y)

aekold
9th April 2003, 16:28
Ja, das geen probleem.

Bremmer
9th April 2003, 20:10
volgens mij is er nog niet vaak zoveel eensgezindheid geweest tijdens een poll......:)

maar aan de andere kant ik denk dat iemand die het niet kent, ook geen interesse heeft en dus ook deze thread niet bekijkt

Nitro
9th April 2003, 21:51
Er wordt hier niet echt veel gewarhammerd dus nou ja er wordt hier juist wel weer veel gemagicd en geD&Dd.
en ja als je al Magic speelt en je zou ook nog actief Warhammer spelen en je D&Dt ook nog. heb je best wel wat dure hobby's. investeren in je deck en nieuwe edities, afentoe een nieuw boek kopen en natuurlijk ook is wat extra mannekes kopen voor Warhammer

aekold
10th April 2003, 01:07
Das idd een van de problemen waar ik tegen aan liep. Het werd allemaal nogal duur. Een tweede probleem was dat er maar twee andere personen zijn in roosendaal die warhammer speelde. eentje is mijn broertje en altijd daar tegen spelen wordt ook saai. De tweede persoon ben ik in de loop der jaren uit het oog verloren. Dus spelen doe ik niet echt meer.
Magic en dnd is trouwens ook makkelijker te vervoeren dan al die mannetjes.

Mr G. Bears
13th April 2003, 11:31
nou Pieter, dat jullie de Enige waren lijkt me sterk hoor, je bedoelt denk ik, de enige waarvan jij et wist.

Planetouched
13th April 2003, 11:59
ej pieter, long shot i know maar eehm gaan er miss een paar van die poppetjes weg? Wij hebben bij onze sessies namelijk alleen van die witte pionnen van het bordspel van LOTR en die poppetjes zouden een goede aanvulling zijn. En aangezien je het toch niet echt meer speelt:)

Laevid
14th April 2003, 00:13
Originally posted by Mr G. Bears
nou Pieter, dat jullie de Enige waren lijkt me sterk hoor, je bedoelt denk ik, de enige waarvan jij et wist.

Koen Roks speelde het ook in ieder geval

Elminster
14th April 2003, 09:49
Originally posted by Planetouched
ej pieter, long shot i know maar eehm gaan er miss een paar van die poppetjes weg? Wij hebben bij onze sessies namelijk alleen van die witte pionnen van het bordspel van LOTR en die poppetjes zouden een goede aanvulling zijn. En aangezien je het toch niet echt meer speelt:)
Anders moeten we alsnog MageKnight figuurtjes gebruiken, die zijn wel fijner, alleen geen idee hoe je daaraan moet komen, en ze zijn van plastic. Misschien eerstvolgende spellespektakel, wanneer dat dan ook is?

Bremmer
14th April 2003, 11:47
wij gebruiken die dus al een hele tijd, en wij hebben ze toen gekocht op de spellenbeurs in eindhoven. Er zijn verschillende categorieen mannekes, maar de meest voorkomende heb je al voor 50 eurocent en die zijn geschilderd en al. De duurdere netzoals als die grotere draak die kunnen oplopen tot 20 euro geloof ik. Maar voor 50 eurocent heb je al veel keuze moet ik zeggen hoor. Ik ga er iig nog meer halen volgende spellebeurs.

aekold
14th April 2003, 15:53
Nee, roel die gaan niet weg, tenzij je een heel leger in een keer wilt kopen en dan raad ik je toch aan ze zelf te kopen, want das goedkoper.

Planetouched
14th April 2003, 21:19
ok...weet iemand dan wanneer we de volgende spellenspektakel mogen verwachten?

Planetouched
15th April 2003, 00:04
http://www.spellenspektakel.nl/

31 okt. en 1 en 2 november in Eindhoven....das vlak voor mijn verjaardag..nou perfect dus:D maja duurt wel nog errug lang..weet iemand iets wat eerder plaatsvind?

Planetouched
15th April 2003, 00:16
Zaterdag 24 mei: Ducosim spellenbeurs in de Jaarbeurs Utrecht. Dit is een grote spellendag van de landelijke spellenvereniging Ducosim. Je kunt hier terecht voor demo's en toernooien van de nieuwste bord- en kaartspellen, Magic, Warhammer, rollenspellen en nog veel meer. Er is volop gelegenheid tot spelen, daarnaast kun je de kooplust bevredigen bij de aanwezige handelaren.
Zaal open: vanaf 10.00 uur.
Entreeprijs: ? 3,50 (gratis voor leden).
Meer informatie: Ducosim website

Misschien idee om hier onze kooplust wat betreft Mage knight poppetjes te bevredigen Taco? Voor 3.50 vind ik dat we er zeker even moeten gaan kijken.

Bremmer
15th April 2003, 01:10
ehe ook hier is al een thread over: maar ok die kan ik dus niet vinden, maaruh al heel wat mensen wilden gaan geloof ik

Drukith
6th May 2003, 15:38
*Meld

Ik speel nu een paar weken Warhammer, Dark Elves

Het is wel een redelijk dure game, maar als je het goed kan, leuk legertje hebt dan is het zeker de moeite waard!

aekold
6th May 2003, 15:46
Het is zo'n gaaf spel. Het is alleen zo klote, dat ik niemand ken in R'daal die het speelt :(

Bremmer
23rd May 2003, 03:01
damn voor niks gekeken......ik dacht dat er een nieuwe post was dus ha leuk iets over warhammer........ maar er heeft alleen iemand gestemd in de poll :|

Elminster
23rd May 2003, 18:00
Originally posted by Bremmer
ehe ook hier is al een thread over: maar ok die kan ik dus niet vinden, maaruh al heel wat mensen wilden gaan geloof ik
http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?s=&threadid=777

Da's raar die heeft Planetouched dus zelf gestart :D

Planetouched
23rd May 2003, 23:45
uhh...i don't get your point...ik heb hele tijd geleden die info gepost en paar dagen geleden over die beurs...nouja zoals je jeroen zou zeggen: "whatever''

feenomenon
24th May 2003, 15:51
Ok zelf moet ik niks van Warhammer hebben!
(dat maakt me geloof ik de eerste van dit verhaal)

Maar ik magic'te eerst is Bergen op Zoom den daar wordt er massaal gewarhammerd (Ik geloof dat dat zo'n beetje het enige is samen met colonisten wat ze daar doen)

Trouwens die Ducosim Spellenbeurs stelt niet echt veel voor. Althans vorig jaar niet. Waren echt maar weinig stands, handiger om bijv. ook aan het toernooi mee te doen. //IS maar een TIP

Btw ik overweeg om mijn mageKnight te gaan dumpen. Ik weet alleen niet veel van prijzen. Ik weet wel dat ik nog een stuk of zes Uniques en een misprint (Verkeerde figuurtje op het voetje heb). Uniques heb ik ff in een Inquest nagekeken en liep aardig op. Neem ze wel een keer mee naar een spellenmiddag (als het me lukt daar een keer op te komen dagen). Kan ik altijd nog kijken.

Kolky
23rd September 2003, 20:45
Okej, zoals jullie misschien al gemerkt hebben. Willen 'we' graag wat meer informatie over BoardGames e.d. op onze site plaatsen. Kijk bijvoorbeeld eens naar: http://www.trefpuntmagic.nl/Other_Games/Kolonisten_van_Catan/index.php.
Zowiets willen 'we' ook voor meerdere boardspellen gaan doen. Dus degenen die Warhammer 40.000K of andere versies spelen. Zou je hier wat strategieën kunnen plaatsen, of ervaringen over het spel. Zodat ik of de persoon zelf er een mooi verslag van kan brouwen wat we dan weer eens op onze site kunnen plaatsen!

Good Luck..

Planetouched
23rd September 2003, 20:51
miss wel iets voor pieter? die kan er vast een levendig verhaal over schrijven.

summoner
25th September 2003, 10:02
laat ik nou toevallig officieel dealer van Games Workshop zijn.

voor degene die graag Warhammer willen hebben, mijn prijzen zitten gemiddeld 25-30% onder de winkelprijs.

dat loopt aardig op voor een gemiddeld legertje :)

wie interesse heeft moet me ff mailen

info@summoner.nl

Nitro
25th September 2003, 11:39
er zijn hier niet veel mensen die Warhammeren, maar misschien is dit een goed moment om te beginnen :D

Sengir Vampire
25th September 2003, 13:25
Ik Warhammer sinds 1995 .

// just info ....

orin
5th October 2003, 12:28
BloodBowl is ook een soort warhammer, maar dan met een rugby thema. (veel cooler dus! (L)) Het grote voordeel is dat het wat minder duur is (goedkoop is nog steeds anders, maar ja, het blijft games workshop), en minder werk om alles te schilderen (maar 16 mannetjes ipv 80) en je hoeft geen moeite te doen om landschapselementen te maken.

summoner
4th November 2003, 01:31
nog maar ff een reminder...

ik verkoop dus ook Games Workshop spul

ff een greep uit de lijst....:

23,50 euro:
SWORDMASTERS OF HOET
HIGH ELF PHOENIX GRD
DARK ELF CORSAIRS
DARK ELF WITCH ELVES
DARK ELF BLACK GUARD
DARK ELF EXECUTIONER

2 voor 17 euro:
PHEONIX LORD ASURMAN
PHEONIX LORD KARANDA
PHEONIX LORD FUEGAN
PHEONIX LORD JAIN ZA
PHEONIX LORD BAHARRO
PHEONIX LORD MAUGAN

volgens mij tussen de 25% en 35% korting op de winkelprijs...

interessant?
mail even naar info@summoner.nl

dan stuur ik je de hele prijslijst en uitleg hoe te bestellen.