PDA

View Full Version : Waar er twee scryen...

Elminster
8th April 2003, 15:27
Scryen is cool. Divination geeft vele info, zowel op hoog als op laag level, en de DM kan heel subtiel (:)) zijn mening doordrukken etc. Maar zeker op hoog level kan het best problemen geven. Bekend voorbeeldje: party scryt op de schat, teleporteert erheen, pakt m mee en gaat weer weg, wauw dat was een leuke dungeon zeg :S
Er zij wel wat oplossingen, zoals het fort in een andere plane wegzetten (elemental plane of earth had ik gekozen) of alle muren van wall of forces maken (errug geloofwaardig op level 10). De magie om je te beschermen tegen scryen is beperkt, weet iemand een goede manier om het aan te pakken? Verbieden is uiteraard geen optie.

aekold
8th April 2003, 15:30
Dwarven rune magic. Heb ik een keer opgepikt uit warhammer. Daar heb je wraiths en die zijn ethereal, dus kunnen door muren. Omdat je voorkomen hebben dwarfs runes ontwikkeld die je in muren schrijft en dat dus tegen gaan. Hetzelfde kun je natuurlijk doen tegen scrying etc.

Bremmer
8th April 2003, 16:16
in Lord of the Iron Fotress, kwamen we een keer in een kamer met iets van een chain-demon en een paar assassins. Om niet door de Lord opgemerkt te worden hadden ze zich verborgen en bepaalde bakens gebruikt. Ik denk dat je het kunt vergelijken(een beetje) met die dingen uit Red Alert die je in een basis zet waardoor er niets te zien is op de radar. Zo werkte hun bakens ook: ze waren niet op te merken door scryen of andere divination spreuken.

Voor de preciese omschrijving moet je ff kijken in de quest zelf want daar staat het precies in beschreven.

aekold
9th April 2003, 13:34
Nog een nasty trick tegen dat teleporten: Gebruike op een van andere manier de psionic power Divert Teleport. Dan landen ze heel ergens anders dan de bedoeling was. EVIL (T).
Lees hem maar eens in het prionic handbook, staat bij de powers uitgelegd.

Bremmer
9th April 2003, 14:04
maar wordt er nu bij jullie quests veel gebruik gemaakt van scryen? ik zelf heb er bijvoorbeeld nog maar een aantal keer gebruik van gemaakt met.....en het ligt ook aan de DM denk ik wat hij jou wil laten zien....

Elminster
9th April 2003, 14:44
OK dat zijn wel een paar goede tips... Al kan je ze natuurlijk niet altijd gebruiken, want dan is het voor de party niet leuk meer (als alles mislukt hebben ze nix aan de spells + skill). thnx!

aekold
9th April 2003, 17:12
Dat divert teleport lijkt me wel leuk om een keer zien te gebeuren. Oeps nu zitten we plotseling 5 mile verder (?)

Elminster
9th April 2003, 17:44
Ja maar dat is meestal niet echt een probleem, je kan het nog eens proberen. Wel leuk als het iedere keer weer gebeurd, en ook bij teleport without error.

Bremmer
9th April 2003, 19:00
ja lijkt me leuk om in een quest uit te proberen jah, en dan de groep op een plek terecht laten komen wat ze totaal niet verwachten of totaal niks van snappen......

een andere plane misschien?

aekold
10th April 2003, 00:59
Ik weet niet of dat kan, zou je uit moeten zoeken. Lijkt me wel een supervette truc.

Elminster
10th April 2003, 09:36
Ik zoek het uit... Psionic HB toch? Binnenkort durft geen PC meer te teleporten (T) (T) (T)

Planetouched
12th April 2003, 01:01
zoiezo kun je als DM ervoor kiezen dat de plaats door een of ander gruwelijk ongeluk velen eeuwen geleden allerlei problemen geeft met teleporteren. Denk bijv. aan de underdark, daar heb je ook allerlei problemen(zelf met teleport without error)

Elminster
12th April 2003, 16:51
Ja maar je snapt dat je niet heel de wereld onteleporteerbaar kunt maken, en als er een goede manier was om het tegen te gaan gebeurt dat natuurlijk overal...

Engarn
9th June 2004, 15:40
Dit probleem hebben wij een betje nu we hoog level zijn.
Meeste quests die we doen zijn geworden tot scryen in teleporten ass kicken en wag teleporten.
En dan ook nog eens in astral projection zoals dat als het fout moucht gaan we gewoon weer thuis zijn.

Neddam
9th June 2004, 18:13
in 3.5 staan dimentional block (vs teleport) en mords private sanctum(vs scrying), gewoon in het PHB. bijden zijn permanent te maken,

maak voor deze 2 spells de XP cost om ze permanent te maken, lager en je probleem is weg.

k weet niet van welke editie het is moor Gorgons blood door mortel beschermde een gebouw ook tegen allebij.

-Warlord-
9th June 2004, 23:40
Hehe....

Engarn cast een true resurrection over de lang overleden thread. :D

Elminster
10th June 2004, 03:21
Inderdaad hij was nogal outdated maar toch nog steeds redelijk interessant :P

Neddam
10th June 2004, 12:46
en vergeet niet -Warlord- was aan het scryen, vond een dooie plane, en obende een gate om z'n spammers te lozen p