PDA

View Full Version : Epic Quest Details

Elminster
28th March 2003, 23:21
De char's moeten CR 23 zijn, ??n template is toegestaan, ?f een powerful ras (bv aasimar)
Je xp hangt af van je daadwerkelijke level:
lvl xp
16 120.000
17 136.000
18 153.000
19 171.000
20 190.000
21 210.000
22 231.000
23 253.000
(klopt zo denk)
je krijgt wat extra xp, om ??n item te kunnen bouwen van de maximum equipment prijs. (nog berekenen)
Je hebt een totale equipment-waarde van 1.500.000 gp. Daarvan mag je g??n artifacts kopen, wel alle andere items uit de bekende boeken en de epic level handbook (epic items zijn vaak groffer :)), met het duurste item maximaal 375000 gp, en totaal niet meer dan drie items duurder dan 150.000 gp.
De starting stats zijn: 8,10,12,14,15,17. Je kan daarbij voor elke vier levels die je hebt natuurlijk een punt over verdelen.
Setting: Greyhawk. Deities enz dus uit de PHB.
In principe kunnen alle templates, races en prestige classes, als het echt grof overpowered blijkt kan het altijd nog worden aangepast.

Niemand mag spellfire hebben of chosen zijn ;)

Bremmer
30th March 2003, 16:03
op een spellenmiddag zou ik het ook leuk vinden om spellen te spelen......dat doe ik dan liever als d&d aangezien spellemiddag maar eens in de zoveel keer is........:S

Dark Mage
30th March 2003, 17:03
Ja, ben ik mee eens, op een spellenmiddag speel ik ook liever bordspellen dan d&d... Misschien toch maar beter om een ander tijdstip te prikken om te d&d'en?

Planetouched
3rd April 2003, 19:10
David ofso..offe miss iemand van Taco's groep..Kolky hebbie zin in een epic quest of iemand anders toevallig?

Planetouched
3rd April 2003, 19:11
yeuh...post 1000!...een nieuwe horizon is aan me open gegaan...op naar 10.000

Planetouched
3rd April 2003, 19:28
Hey mogen we miss de Tarrasque als een soort warming up bevechten. Is een goede kans om je eigen en andermans PC?s een beetje leren en elkaars vechttechnieken aan te passen aan je eigen...is maar iedeetje...mag ook een Great Wyrm Red dragon zijn ofso hoor:D

Bremmer
3rd April 2003, 21:42
Originally posted by Planetouched
yeuh...post 1000!...een nieuwe horizon is aan me open gegaan...op naar 10.000

whoooho nu dus lid van een besloten clubje: nog maar 5 leden.....;) :P

aekold
4th April 2003, 10:20
Wat een patser zeg.

Elminster
4th April 2003, 12:09
kunst als je alles wat je wil zeggen in drie posts stopt :D

w8 ik ben mod ej (T) ....

k*t hier niet !

Bremmer
4th April 2003, 12:24
maar ok we hebben dus:

planetouched - wizard achtig iets
aekold- psionic achtig iets
ikke - archer achtig iets
evt 4e persoon - onbekend

am i right? moet zeggen we missen nog een fighter cq cleric achtig iets :) , dus als iemand zich geroepen voelt???!!

Kolky
7th April 2003, 18:18
Die 4e Persoon wordt ik dus...
Iedereen Accoord?

Bremmer
7th April 2003, 18:19
yes is ok

Mr G. Bears
7th April 2003, 18:21
nee ik niet :D
want niemand gaat aCCoord, ik denk wel dat iedereen aKKoord gaat (T)

Bremmer
7th April 2003, 18:24
damn je bent goed wakker meneer beer, ik had het niet gezien....ach ja komt misschien door het zware weekend ;) ......ennuh datum iemand?

Kolky
7th April 2003, 19:25
Oke... ik heb ff gekeken voor wat ik wil worden, en wat ik moet zijn..

Ik wil dus Blade Dancer worden;
BLADE DANCER

REQUIREMENTS
To qualify to become a blade dancer, a character must fulfill all
the following criteria .
Alignment: Any lawful.
Base Attack Bonus: +7 .
Skills : Jump 12 ranks, Tumble 12 ranks.
Feats: Dodge, Mobility, Spring Attack .
Spells : Able to cast arcane or divine spells .
Special : Proficiency with any sword.

Daarvoor wordt ik dus denk ik; Level 4 Rogue, Level 5 Paladin denk ik.

Bremmer
7th April 2003, 21:37
nog geen tijd gehad om alles door te lezen alleen die post over bladedancer.....en ja logisch dat het niet mag want hij is nogal overpowered. Ik vind niet vaak iets overpowered maar die toch echt wel met zijn AC van 50 ofzo :S

Elminster
7th April 2003, 21:45
Tja hij had gemogen, als ik Outcast er niet mee bezig had gezien :) (check voor de gevolgen Hoe krijg je een hoge AC deel 1 (http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?s=&threadid=240&highlight=grace) :))
Ik dacht aan donderdag as, maar daar is wat tussen gekomen (werk:(). I kan verder op woensdagen, donderdagen, evt zaterdagen (overdag? competitie is na zaterdag toch klaar) en zondagen. Zeggen jullie het maar, het zal wel lastig worden maar goed... Ik heb er zin in :)

Bremmer
7th April 2003, 22:42
deze week wordt idd lastig ook voor mij, maar volgende week kan ik:
ma t/m wo en vr overdag
wo of do 's avonds

dus kies maar.......

Kolky
7th April 2003, 22:44
Oei misschien nog iets wat best sterk kan zijn, maar ook gevaarlijk:
Ik wil een paladin worden met een Draak als huisdier..:P

15
TABLE 1-4: DRAGON COHORTS
Lawful Good
Dragons - CR - Level Equivalent
Bronze dragon (young)* - 6 - 11th
Silver dragon (young)* - 6 - 12th
Bronze dragon (juvenile) - 8 - 13th
Gold dragon (young) - 8 - 13th
Silver dragon (juvenile) - 9 - 14th
Cold dragon (juvenile) - 10 - 15th
Bronze dragon (young adult) - 11 - 16th
Silver dragon (young adult) - 12 - 17th

Chaotic Good
Dragons - CR - Level Equivalent
Brass dragon (young)* - 5 - 10th
Copper dragon (young)* - 6 - 11th
Brass dragon (juvenile)* - 7 - 12th
Copper dragon (juvenile)* - 8 - 13th
Brass dragon (young adult) - 9 - 14th
Copper dragon (young adult) - 10 - 15th
Brass dragon (adult) - 11 - 16th
*May be ridden only by a Small rider.

Welke mag ik kiezen Taco?

Bremmer
8th April 2003, 13:20
het lijkt me een van de dragons uit het lawfull lijstje aangezien je palladin bent, right? welke precies ligt aan taco.....

Elminster
9th April 2003, 14:54
inderdaar... nou je mag ze kiezen zoals je wil, de lawfull dus, als het maar volgens die regels is. Ik weet niet of je het met leadership wil krijgen, maar die feat is bij deze toegestaan. hele kudde's volgelingen :( maar goed, errug zwak. Je cohort moet je zelf spelen als-ie humanoid is, anders speel ik m.

Elminster
9th April 2003, 14:58
Ik wilde eigenlijk graag as 13 april, tijdens spellenmiddag, alleen had Bremmer daar problemen mee. Heeft-ie die nog steeds, dan wordt het volgende week donderdag-avond, 7-10. Iedereen akkoord, nergens overheen gelezen?
Ik vond de laatste spellenmiddag niet geweldig, oa omdat roborally bezet was

Planetouched
9th April 2003, 16:09
Mijn internet is ff pleitte dus daarom ben ik amper op de boards maar aanstaande donderdag(dus volgende week, niet morgen) kan ik niet i.v.m. Toetsweek...ik stem voor 13 april, dan kan ik wel

aekold
9th April 2003, 17:16
Ja...in principe kan ik 13 april wel, maar ik kan niet garanderen dat ik er al om 12 uur ben, eerder rond 1 uur, mss nog wel wat later.

Elminster
9th April 2003, 17:43
Tja... Bremmer?

btw ik had bladedancer & bladesinger door elkaar gehaald. Bladedancer mag, tenzij iemand uit ervaring weet dat-ie supergrof is.

Bremmer
9th April 2003, 19:02
jah het probleem is dat ik al om 3.15 uur weg moet ivm met me werk, dus als we pas om 1 uur beginnen dan wordt het moeilijk....srry

Originally posted by Elminster
Tja... Bremmer?

btw ik had bladedancer & bladesinger door elkaar gehaald. Bladedancer mag, tenzij iemand uit ervaring weet dat-ie supergrof is.

o ff wachten inderdaad volgens mij heb ik ze ook ff door elkaar gehaald....

Planetouched
10th April 2003, 18:51
ben ook ff paar dagen vant internet en zie wat er allemaal gebeurd...nou es deze thread gaan bestuderen

Mr G. Bears
10th April 2003, 19:01
mag ik de cohort ook spelen (C)

Planetouched
10th April 2003, 19:07
Ok mijne is zowat afgerongd. Wiz 14/Acm 5 Magister, Sun elf(dhuh), enne wat items betreft zit ie goed..:)ik heb zelfnog geld over voor een wish spell...yeuh

aekold
11th April 2003, 00:22
Mijn character is ook bijna af. lvl 23 psychic warrior, ik vindt hem wel leuk geworden.

Elminster
11th April 2003, 17:45
Ik blijf het raar vinden, iedereen kan zo stapels manuals & tomes van +5 kopen, ze zijn nu helemaal niet duur ofzo, terwijl een beetje lvl 30 NPC dat ineens niet doet :S? +5 scheelt nogal kun je wel stellen......

Planetouched
11th April 2003, 19:30
idd...al die char met immense power zoals elminster en blackstaff etc zijn echt zwaar underpowered. Ik durf het bijna niet te zeggen maar ik denk dat wij als party toch een hevige bobber zouden zijn voor bijv. elminster..die spells van em is het enigste probleem, maarja hij is maar caster level 39 dus dan moet ie nog 11 gooien om mijn SR te overkomen, en zijn hp dan...de rest issie allemaal veel lager zowat...mijn INT is bijv. 7 hoger dan hem...dat klopt toch niet? Wij als party smashen em weg denk hoor. Ik zie echt niet in hoe hij ff ons wegslaat...haste, time stop...en dan? Dat casten wij ook, volgens mij is zijn total itemvalue echt niet kloppend voor zijn level....

Bremmer
11th April 2003, 21:35
misschien omdat NPC's niet 'geminimaxed' worden en onze karakters wel.........:D

maar ik ben het wel met je eens idd

Bremmer
16th April 2003, 12:02
Aekold iets voor jou? gaat over Epic psionic warriors

http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/ei/20030315a

aekold
16th April 2003, 12:13
Ziet er vet uit, als ik de tijd heb zal ik het eens een keer goed doorlezen. Bedankt.

Planetouched
16th April 2003, 21:24
Kunnen we misschien aanstaande zaterdag de eerste sessie plannen? Taco en ik hebben geen volley meer...

aekold
16th April 2003, 21:29
Maar ik wel voetbal, dus dat gaat ook niet.

Bremmer
16th April 2003, 21:40
zullen we het doordeweeks houden anders? wat dachten jullie van donderdag een keer?

btw ben bezig met karakter: het wordt iig fighter/OotBI/Deepwood Sniper, lvl 10/10/3......

Planetouched
16th April 2003, 21:47
donderdag is wel oke alleen deze week niet->toetsweek...enne kan denk ook niet 's avonds in dijksteeke...dan bij iemand thuis dus

Bremmer
16th April 2003, 21:49

Setting: Greyhawk. Deities enz dus uit de PHB.

btw geen Forgotten Realms....?

Elminster
17th April 2003, 12:40
Nee geen Forgotten Realms

Eerste sessie:

DONDERDAG 24 APRIL
7.00 - 10.00

Ik heb er vrij voor genomen, het zou moeten kunnen.

Btw de 2 weeken erna heb ik vakantie, de meesten denk, dus dan wordt het wat makkelijker...

Kolky
17th April 2003, 12:44
Nee geen Forgotten Realms

Eerste sessie:

DONDERDAG 24 APRIL
7.00 - 10.00

Ik heb er vrij voor genomen, het zou moeten kunnen.

Btw de 2 weeken erna heb ik vakantie, de meesten denk, dus dan wordt het wat makkelijker...

Taco ik geloof dat je 1 ding vergeet, misschien zelfs 2 dingen.
Op 24 april is s'avonds de stunt! Enne is ook de Ronde Vroegrijk (10 km rennen) waar ik aan meedoe!

Elminster
17th April 2003, 12:54
Gore Vieze Dojo's... Geert Victor Daan.... je hebt gelijk...

Vergeet mn laatste post maar :+ :(

Bremmer
17th April 2003, 14:33
ehe jammer.....btw is dat 7.00 uur as in 's ochtends

Planetouched
17th April 2003, 14:34
Datum wordt weer verschoven...damn..kan er anders iemand invallen voor kolky?

aekold
17th April 2003, 14:51
FF opletten Frietboer, Zowel kolky als Elminster zitten op dezelfde school, beide dus stunt, dus ook geen DM. Ik ga trouwens ook naar de stunt toe, dus dan heb je weer een man minder.
Krijg hier nu van Taco door dat we waarschijnlijk in de vakantie gaan dnd'en . Tijden en data volgen later.

Planetouched
17th April 2003, 14:56
ok...dan kunnen we gelijk een paar sessies achter elkaar plannen...

Bremmer
17th April 2003, 15:28
ik weet voor de rest niet wanneer jullie precies vakantie hebben? de week van 21 april tot 27 april? of daarna ook nog? verder is het goed maar dan niet op een donderdag ochtend 1 mei want dan heb ik college om kwart voor 11 tot half 1...

Bremmer
17th April 2003, 16:32

je krijgt wat extra xp, om ??n item te kunnen bouwen van de maximum equipment prijs. (nog berekenen)

wat is die maximum equipment prijs nu? want ik zat te denken aan het volgende armor:

Armor of the Celestial Battallion (ELH, p. 128 ), +7 chainmail, +10 dex bonus, no armor check penalty, 10% arcane spell faillure, fly at will, magic circle against evil permanent.....het is geen artifact.

de maximale prijs ligt wat boven het budget (ehe...eigenlijk het dubbele), maar als we het zelf maken dan is tie 300.000 en 16.000 xp

hmmm....nu ik het zelf lees denk ik dat de kans klein is, nou ja....

ik hoef zeker geen plz te zeggen??? ;)

Planetouched
17th April 2003, 16:42
je gaat 375.000 gp aan een armor uitgeven...was zijn ac-bonus? Bedoel...you fool!:D geef mij dan 2 staffs of power..ik cast wel een magic circle against evil, fly en stoneskin op je hoor.

Bremmer
17th April 2003, 16:50
hehe......daar zeg je wat (Y), maar het probleem is als archer heb ik een armor nodig dat een hoge dex bonus geeft..... o en het armor is btw +7!!

edit: ja ok een gewoon celestial armor kost 25.300 gp en dan heb ik +8 dex bonus :P

Bremmer
19th April 2003, 14:24
elf, male

Fighter/ Order of the Bow Initiate/ Deepwood Sniper, 10/10/3

ability zonder magic items iig:

str 15
dex 22
con 14
int 12
wis 10
cha 8

enkele items:

boots of swiftness: +6 dex, doubles speed, evasion, jumping not limited to height, +20 Balance, Climb, Jump, Tumble checks, 3x day haste (20 rounds): 256,000 gp

items die me verder wel leuk lijken en waarover ik nog twijfel:

belt of giant strength +6
bracers of health +6 /bracers of armor
cloak of displacement/ cloak of resistance +5
goggles of the night
ring of universal elemental resistance (minor)
ring of invisibility
celestial armor (mits geen bracers of armor)
wand of greater magic weapon (voor planetouched voor mij)
en natuurlijk nog een mooie boog +5 + iets extra's en pijlen

dus qua items ben ik er nog lang niet uit.....iemand tips?

Planetouched
19th April 2003, 15:44
de tomes/manuals zijn errug handig(+5 inherent enso)...enne als je nog iets van 200.000 overhoud..hehe...staff of power voor mij voor de party...:)maar jongens ik ben een tank eej, ik boost alles bij jullie en mij en maai achter jullie ruggen de rest wel weg...eehm miss anders een wand of stondskin, hoef ik die niet telkens te preparen...of een of ander item dat ons gaat helpen met de healing, momenteel hebben we namelijk nog niks. Nouja Kolky is paladin..maja das ook niks. Ik ken wel spreuken om healing te geven maar daar zitten draw backs aan.

Bremmer
19th April 2003, 16:59
misschien kunnen we ff geld opzij leggen voor een wand of healing of zo ( of mass healing :) )

ennuh klopt jah die tomes en manuals zit ik ook naar te kijken......

Planetouched
22nd April 2003, 17:33
Ik zit al goed, ring of nine lives. 9x als je op 0 komt een automatische heal op je gecast...dus 9x je leven gered...en met mijn 222 hitpoints overleef ik dus massive damage voordat ik bezwijk. Maar een wand of heal is goed idee...miss een paar scolls van true resurrection erbij?

Bremmer
24th April 2003, 21:07
hmm ring of nine is goed ja!!

btw ik heb het komende week zeer druk, ik moet een paper inleveren op 1 mei, maar daarna heb ik weer genoeg vrij!

Planetouched
25th April 2003, 18:04
Mijn Char. tot dusver.

Aelthas Vaerovec of Innarlith
Wiz 14/Acm 5/Magister
Sun elf; AL NG; Male
Hp: 222
AC: 40(+7 dex, +13 nat. armor, +5 deflection, +5 luck)
Init: +7
Speed 30 feet; SR: 40

Str 23
Dex 25
Con 26
Int 34
Wis 10
Cha 8

Fort: +23
Ref: +21
Will: +23
(+2 vs magic/spell-like effects, +1 vs energy drain or level damage)

Melee: +24/+19(+8 longsword)
Ranged: +21/+16 (Str 18 Comp. longbow)

Een zooi skills, equipment, spells(ik ken ze allemaal) en feats die ik niet ga uitwerken.

Mystra's shield(Ex): The magister is immune to all enchantment spells and effects and psionics, and gains a +2 holy bonus on saving throws against all magical effects.

Magesight(Ex): A Magister's connection to the weave allows her to sense wild magic or dead magic areas, spellcasting, gates, portals, and ongoing spell effects within 60 feet. These are sensed automatically and magesight operates even when the magister is unconscious(awakening the magister if something new enters the range of her magesight)

Spell-like abilities(Su): At will-feather fall(automatic), levitate, read magic, true seeing; 6/day-dimension door, water walk; 1/day-Ray of frost, Know protection, Daylight, Blindsight, Spell enhancer, Grimwald's graymantle, Disintegrate, Finger of death, Maze, Time stop.

Mind blank(Su): The magister is constantly protected by a heightened(10th level) mind blank.

Spell immunities(Su): Immune to: Ray of frost, magic missile, Melf's acid arrow, Lightning bolt, Ice storm, Greater dispelling, Disintegrate, Finger of death, Maze, Time stop.
Immune to all forms of magical writing(such as glyph of warding, explosive runes, sepia snake sigil and symbol) and her presense doesn't trigger their effects. Due to Ring of elemental resistance(fire) total fire immunity.

Magisters step(Su): The magister can step through any magical barrier of 6th level or lower as if it did not exist. this does not destroy the barrier; the magister simply passes through it.

Rapid preperation(Su): The magister only needs 10 minutes to prepare spells instead of an hour.

Archmage qualities(Su):
-Mastery of elements, mastery of shaping, Spell power +1,+2,+3

Spells/day:
4/7/7/7/7/6/6/6/5/4
DC: 30+ spell level

en zo nog een paar...dit waren de belangrijkste

Bremmer
25th April 2003, 18:24
best ziek......(Y)

Planetouched
25th April 2003, 18:27
hehe:D

Planetouched
25th April 2003, 18:30
ik ga denk mijn dex en str eentje lager doen, dus die manual +4 ervoor...dat scheelt me weer 54.000, ik had nog 14.500 over dusse iets van 68.500 gp aanschaffen,...best lekker...een paar scrolls, een wand of 2 ofso..de 'common' items:)

Bremmer
25th April 2003, 20:04
wat is dat magister alleen? het heeft iets met mystra te maken neem ik aan? Maar het is Chosen of Mystra right?

o en welke items heb je allemaal?

Planetouched
25th April 2003, 21:11
tis niet iets dat te maken heeft met chosens...tis een persoon die door Azuth en Mystra(Midnight) gekozen wordt als voorvechter van de magie, Azuth was de eerste magister, na zijn epic battle tegen een demi-god(die hij uiteindelijk won) stopte hij de god in een magische staf, mystra stelde Azuth aan als een soort wakende god over magie. Anyway, de god werd later door Azuth weer uit de staf gehaald, en als een god aangesteld die langzamerhand een vriendschap vormt met Azuth en Azuth en Mystra soms dient. Sinds Azuth tot god werd verheven stellen Mystra en Azuth gezamelijk een magister aan, deze doet zijn best magie aan zoveel mogelijk mensen beschikbaar te stellen en krijgt veel speciale, sterke abilities(Zie hierboven, niet verwonderlijk met een +4 ajustment).

Mijn items, op rij...eeh ok dan.
-Headband of Int +6
-Vest of resis +5
-Amulet of health +6
-Mantle of epic spell resistance 40
-Periapt of Natural armor +5
-Gloves of dex +6
-Brooch of protection +5
-Bracers of armor +8
-Belt of giant strenght +6
-Ring of elemental immunity(fire)->miss dat ik deze omzet in een ring of universal immunity
-Pale green ion stone
-Lavender green ion stone
-Ring of nine lives
-+8 longsword(geeft me ook +5 luck AC en +4 luck saves)

dan +4(of 5) STR manual, +4(of 5) DEX manual, +5 CON manual, +5 INT tome.

Planetouched
28th April 2003, 18:32
Ok, hierbij even op rij welke spells ik wil agan gebruiken. Enig commentaar of aanwijzingen?

Spells per day: 4/7/7/7/7/6/6/6/5/4
Save DC: 30+spell lv.
Caster level: 19+3 (Tattoo)= 22
0:
-electric jolt (MoF)
-Horizikaul's Cough (MoF)
1:
-Know protections (MoF)
-Magic missile (PH)
-Net of shadows (MoF)
-Shelgarn's persistent blade (MoF)
-Shield (PH)
-Spirit worm (MoF)
2:
-Create magic Tatoo (FR)
-+1 level of casing ability (3x)
-Darkvision (PH)
-Shadow spray (FR)
-Snilloc's snowball swarm (FR)
3:
-Blacklight (FR)
-Dispell magic (PH)
-Fireball (PH)
-Halt construct (PP)
-Haste (PH)
4:
-Fit of passion (PP)
-Glorustoth's metal melt (MoF)
-Ice storm (PH)
-Improved invisibility (PH)
-Spell enhancer (MoF)
5:
-Cone of cold (PH)
-Hold monster (PH)
-Summon slave 5 (PP)
6:
-Chain lightning (PH)
-Disintegrate (PH)
-Greater dispelling (PH)
7:
-Delayed blast fireball (PH)
-Forcecage (PH)
-Prismatic spray (PH)
8:
-Iron body (PH)
-Nybor's wrathful castigation (MoF)
-Summon slave 8 (PP)
9:
-Meteror swarm (PH)
-Summon monster 9-> astral deva (PH)
-Time stop (PH)
-Web of Fate (PP)

Planetouched
28th April 2003, 18:34
BTW: ik ken ze dus allemaal, alle uit PH, MoF, PP, en whatever...dus als je iets kent wat beter is->posten die hap. Owja, ik heb nog niet gekozen hoevaak ik iets ga preparen. Doe ik vlak voor de sessie(donderdag) wel.

Planetouched
28th April 2003, 18:41
BTW, gaan we nou donderdag avond ofnie? Taco zei van wel maar dies nu ff met vakantie en komt woensdag nacht terug. Pieter kon in de middag niet(maakt niet zoveel uit, we gaan toch wel in de avond). Maar de rest? Hoe regelen we dat allemaal?

Bremmer
29th April 2003, 09:44
items zagen er ok uit, over die ability boosting item +6 zat ik eigenlijk ook allemaal te denken voor mijn karakter, iig voor str, con en dex, voor int dus niet

die mantle van epic spell resistance kost je zeker wel een aardige bom duiten, en hoeveel was je kwijt voor je +8 longsword etc? wilde het ff weten want dat kan ik dus ook gebruiken voor mijn bow :)

spells zagen er goed uit uit, een paar vragen/opm:

geen fly? of heb je een item daarvoor

cone of cold ben ik op zoch geen voorstander van, polymorph zou ik nemen

die lvl 8 spell van MoF ken ik dus niet uit mijn hoofd, maar wat doe tie?

Bremmer
29th April 2003, 09:47
o en donderdag kan ik dus niet.....sorry dit is zowat de enigste week dat ik het echt druk heb :( met een paper inleveren, college en ik moet vrijdag naar amsterdam al vroeg.......heb zelfs een avondje stappen in tilburg (ook donderdag)voor opgezegd dus jah.........

maar als iedereen voor de rest kan, kunnen jullie best al een keer beginnen.........als jullie epic karakters nog leven doe ik de volgende keer wel mee :P ;)

Planetouched
29th April 2003, 14:08
mwa...zal wel weer niet doorgaan...dan vrijdag maar ofso...

Mantle of epic spell resistance: 290.000 gp
+8 longsword, +5 luck AC, +4 luck saves:128.000+125000=253.000
(er is een kans dat ik het zwaard naar +7 gooi, dat scheelt weer 30.000 gp.)

En dan nu, de lv. 8 spell uit MoF.
1 round/level
Fort save or die
als je em survived(de eerste keer dan) moet je een will save maken of een -4 krijgen op je verdere saves voor de spell. Deze stacken en daarbij ben je dan ook nog eens dazed voor de rest van de spreuk.

Btw, cone of cold wisselen tegen een polymorph? Mwa, polymorph is al revised in Tome and Blood en maakt em minder hard. En daarbij required hij een Fort save. Dan liever een massive cone of cold die ik elke elemental type kan geven door mijn Archmage mastery of elements ability.

Bremmer
29th April 2003, 16:11
o die items zijn echt niet duur eigenlijk.............interessant

Planetouched
29th April 2003, 16:14
''niet duur'' ...:D je kunt er een heel land een jaar mee voeden zowat maar oke

Bremmer
29th April 2003, 18:24
hehe ja ok maar das een land vol commons natuurlijk, daar staan wij natuurlijk ver boven......ahum :S ......maar een +8 longsword had ik duurder ingeschat.....

Planetouched
29th April 2003, 19:34
geen Dm's bij de hand?
hiero op een rijtje

+1 2000gp
+2 8000gp
+3 18000gp
+4 32000gp
+5 50000gp
+6 72000gp
+7 98000gp
+8 128000gp
+9 162000gp
+10 200000gp

voor armor ist natuurlijk weer anders

Bremmer
29th April 2003, 20:43
hoe bepaal je de waarde van de luck bonus? want ik kan die niet vinden in de DM.......:S

Planetouched
29th April 2003, 23:38
staat in Tome and Blood
bonus^2 en dan x 2500
dus bij +2
2^2=4x2500=10.000
comprends?

Planetouched
30th April 2003, 00:37
btw...geen fly, das om een goede reden.
Ik kan
A)6/day-dimension door
B)Unlimited levitaten
C)Een zooi andere spreuken gebruiken om me te transporteren

Waar jullie de moeite doen om er te komen door fysiek te vliegen flits ik liever, Instant teleportation, it's the only way to travel. Zelfs al zou ik willen vliegen, dan liever dominate ik een dragon/air elemental met een speed van 250 feet of verander zelf in eentje:D

Planetouched
30th April 2003, 00:49
Aelthas Vaerovec of Innarlith
Wiz 14/Acm 5/Magister
Sun elf; AL NG; Male
Hp: 222
AC: 45(+7 dex, +13 nat. armor, +5 deflection, +5 luck, +5 inherent)
Init: +7
Speed 30 feet; SR: 40

Str 22
Dex 24
Con 26
Int 34
Wis 10
Cha 8

Fort: +23
Ref: +21
Will: +23
(+2 vs magic/spell-like effects, +1 vs energy drain or level damage)

Melee: +24/+19(+8 Hizagkuur longsword, 1d8+14+1(electricity)+1(fire))
Ranged: +21/+16 (Str 18 Comp. longbow, 1d8+4)

Een zooi skills, equipment, spells(ik ken ze allemaal) en feats die ik niet ga uitwerken.

Mystra's shield(Ex): The magister is immune to all enchantment spells and effects and psionics, and gains a +2 holy bonus on saving throws against all magical effects.

Magesight(Ex): A Magister's connection to the weave allows her to sense wild magic or dead magic areas, spellcasting, gates, portals, and ongoing spell effects within 60 feet. These are sensed automatically and magesight operates even when the magister is unconscious(awakening the magister if something new enters the range of her magesight)

Spell-like abilities(Su): At will-feather fall(automatic), levitate, read magic, true seeing; 6/day-dimension door, water walk; 1/day-Ray of frost, Know protection, Daylight, Blindsight, Spell enhancer, Grimwald's graymantle, Disintegrate, Finger of death, Maze, Time stop.

Mind blank(Su): The magister is constantly protected by a heightened(10th level) mind blank.

Spell immunities(Su): Immune to: Ray of frost, magic missile, Melf's acid arrow, Lightning bolt, Ice storm, Greater dispelling, Disintegrate, Finger of death, Maze, Time stop.
Immune to all forms of magical writing(such as glyph of warding, explosive runes, sepia snake sigil and symbol) and her presense doesn't trigger their effects. Due to Ring of elemental resistance(fire) total fire immunity.

Magisters step(Su): The magister can step through any magical barrier of 6th level or lower as if it did not exist. this does not destroy the barrier; the magister simply passes through it.

Rapid preperation(Su): The magister only needs 10 minutes to prepare spells instead of an hour.

Archmage qualities(Su):
-Mastery of elements, mastery of shaping, Spell power +1,+2,+3

Spells/day:
4/7/7/7/7/6/6/6/5/4
DC: 30+ spell level

Caster level: 19+3 (Tattoo)= 22
0:
-electric jolt (MoF)
-Horizikaul's Cough (MoF)
1:
-Know protections (MoF)
-Magic missile (PH)
-Net of shadows (MoF)
-Shelgarn's persistent blade (MoF)
-Shield (PH)
-Spirit worm (MoF)
2:
-Create magic Tatoo (FR)
-+1 level of casing ability (3x)
-Darkvision (PH)
-Shadow spray (FR)
-Snilloc's snowball swarm (FR)
3:
-Blacklight (FR)
-Dispell magic (PH)
-Fireball (PH)
-Halt construct (PP)
4:
-Fit of passion (PP)
-Glorustoth's metal melt (MoF)
-Ice storm (PH)
-Improved invisibility (PH)
-Spell enhancer (MoF)
5:
-Cone of cold (PH)
-Hold monster (PH)
-Summon slave 5 (PP)
6:
-Chain lightning (PH)
-Disintegrate (PH)
-Greater dispelling (PH)
7:
-Delayed blast fireball (PH)
-Forcecage (PH)
-Prismatic spray (PH)
8:
-Iron body (PH)
-Nybor's wrathful castigation (MoF)
-Summon slave 8 (PP)
9:
-Meteror swarm (PH)
-Summon monster 9-> astral deva (PH)
-Time stop (PH)
-Shapechange (PH)

Equipmentlist:

-Headband of Int +6 -36.000 gp(made)
-Vest of resis +5 -50.000 gp(made)
-Amulet of health +6 -36.000 gp(made)
-Mantle of epic spell resistance 40 -290.000 gp
-Periapt of Natural armor +5 -50.000 gp(made)
-Gloves of dex +6 -36.000 gp(made)
-Brooch of protection +5 -50.000 gp(made)
-Bracers of armor +8 -65.000 gp(made)
-+10 on Concentration, Spellcraft, Scry and Knowledge(arcana)
-Belt of giant strenght +6 -36.000 gp(made)
-Ring of universal elemental resistance, Major-216.000 gp
-Pale green ion stone -20.000 gp(made)
-Lavender green ion stone -40.000 gp(made)
-Ring of nine lives -70.000 gp
-Iron bands of Bilarro -26.000 gp(made)
-Boots of Striding and jumping -6.000 gp(made)
-+8 Hizagkuurmade longsword(geeft me ook +5 luck AC en +4 luck saves) -254.500 gp
-+4 STR manual, +4 DEX manual, +5 CON manual, +5 INT tome -495.000 gp (used up)
-5 wishes used to give a +5 inherent bonus on AC -144.125 gp (used up)
-scroll of:
-stone to flesh -1.650 gp
-summon monster 9 -3.850 gp
-Teleport without error (3x) -6.825 gp
-Greater dispelling -1.650 gp

Planetouched
3rd May 2003, 14:33
dus we gaan morgen taco? offe kunnen er dan weer mensen niet?

Kolky
3rd May 2003, 19:28
Morgen bedoel je zondag? Dan kan ik wel!

Planetouched
4th May 2003, 04:05
ok..maandag dus? iedereen kan? mooi..morgen de laatste hand leggen aan mijn character...en dan maandag playtime.

aekold
4th May 2003, 04:13
Idd, maar ff snel character in orde maken en er tegen aan.

Planetouched
4th May 2003, 04:16
man...healing wordt een flink probleem..kolky kan wel...15 hp healen...op een gemiddelde van 250 hitpoints per persoon...nou daar zijn we zoet mee..iedereen ring of nine lives?:)

aekold
4th May 2003, 04:53
Ga iig geval fast healing als epic feat nemen, dan krijg ik fast healing 3. Is best wel handig. Aan het begin van elke ronde er drie HP bij vind ik niet erg.

Planetouched
4th May 2003, 05:57
ok...bij mij dus...mijn tante komt maandag wel ff langs(blijft ook slapen) met mijn zussie maar door de verbouwing laatst is er plaats zat dus als het goed is zien we haar de hele dag niet eens..
Hoe laat wilde Taco beginnen hiero? Uurtje of 12 ofso? Owja...dan nog iets...we hebben(na afgelopen avond) bijna geen bier/cola meer. Chips is ook amper mee aanwezig. Dusse of jullie zelf wat mee willen nemen? Of miss een pot ff shoppen(wie heeft auto en wil et meeshouwen?)

Ik zal es regelen dat er een tafel klaarstaat, radio erbij, stoeltjes. Ik heb een hele zooi boeken maar don't be shy, neem de jouwe mee. Ik ben bijv. al de gehele tijd bezig met minstens 3 boeken om bijv. spells etc. op te zoeken.

Bremmer
4th May 2003, 12:34
sorry mensen ik kan allebei de dagen niet, vanavond moet ik werken en maandag overdag aan iets voor school werken wat ik de volgende dag moet inleveren....

maar weet je wat begin de eerste keer anders maar zonder mij........allrighty? sluit ik de volgende keer wel aan anderes komt het er nooit van....

aekold
4th May 2003, 14:41
Damn maandag ook niet, naja, dan kan het wel ff duren, want ik ben nog ff bezig met voetbal enzo.

Planetouched
4th May 2003, 15:14
tja...dus wat doen we? Wel of niet maandag doorgaan. Miss dat iemand voor bremmer kan invallen(zijn stats staan al grotendeels op 't forum) Ik bedoel anders komt het er nooit meer van, pieter heeft het binnenkort druk, daarna komen de exames en daarna mijn toetsweek en daarna is het alweer bijna 4 weken later.

Nitro
6th May 2003, 20:25
de discussie over de quest is verder gegaan in alle 'party threads' bij het main forum:D

Planetouched
6th May 2003, 21:55
hehe...twas wel kewl om epic te spelen...man een gevecht van ons(met mij in Tarrasque vorm) vs. een Great Wyrm Red dragon die ook nog eens geadvanced was volgens mij...damn,..kewl

aekold
7th May 2003, 09:41
Ja, ik hoorde dat ik knok was gegaan door dat gevecht. Dank je wel Roel. Naja, na 15 minuten sta ik al weer.

Bremmer
7th May 2003, 11:42
maar jullie leven allemaal nog?

Planetouched
7th May 2003, 13:33
we all survived...pieter is weer op volle hitpoints, so am I en Kolk heeft volgens mij zijn heal op zichzelf gebruikt om het te overleven.

aekold
7th May 2003, 13:44
Fast Healing kicks ass, Na 15 minuten sta ik altijd op volle hitpoints :D. Handig hoor.

Kolky
7th May 2003, 19:40
Euh... dat je nok ging, was vooral door mijn schuld, ik was vergeten dat we nog een Staff of Life hadden.. met 50 charges.. Dus volgende sessie laadt ik je weer ff op :P

Ik kon wel vrij weinig tegen die draak doen zeg, had iets te hoge AC...:(

aekold
8th May 2003, 00:10
Lees nu eens goed, fast healing??? na 15 minuten ben ik weer vol, screw die staff of healing.

Kolky
8th May 2003, 00:45
Maar het zijn wel 15 min.. en midden in een gevecht is dat toch best lang w8en mister!

aekold
8th May 2003, 00:57
Klopt, maar volgens mij zitten we niet meer midden in een gevecht of heb ik het nu mis?

Planetouched
8th May 2003, 02:01
idd...we beat the motha-fucker..al heb ik er aardig wat spells voor moeten gebruiken..niet te vergeten die andere 6 demoontjes.

Elminster
9th May 2003, 13:32
Yep, maar ik denk toch dat magisters allemaal klootzakken zijn

o zo... wat nou +4 CR, echt meer, immuun voor alles!!

Hopelijk heeft Planetouched iets fout gelezen (T)

Planetouched
9th May 2003, 15:11
hehe...Taco was best wel gefrustreerd eej,

Maze-sorry taco, immuun
Enchantment school-sorry taco, immuun
Symbol-sorry taco, immuun
Greater dispelling-sorry taco, immuun
Fear-sorry taco, SR 40
Fire(any)-sorry taco, immuun
en zo nog een hele lijst

hehe:D

aekold
10th May 2003, 19:49
Elminster, mss +8 op de CR een beetje realistischer???

Elminster
14th May 2003, 14:10
Ja ik was ervoor gewaarschuwd, al was het dan door mensen die de bard ??n van de hardste classes vinden en clerics / psions / psychic warriors bar slecht :S
Ach wat, hij krijgt zn trekken nog thuis (T)(T)(T)

Vraag is alleen: wanneer? zal vrees ik wel weer even duren :S

Bremmer
14th May 2003, 14:16
Originally posted by Planetouched

Maze-sorry taco, immuun
Enchantment school-sorry taco, immuun
Symbol-sorry taco, immuun
Greater dispelling-sorry taco, immuun
Fear-sorry taco, SR 40
Fire(any)-sorry taco, immuun
en zo nog een hele lijst

wow baby dat zijn er ziekelijk veel jah

Kolky
16th June 2003, 14:32
Wanneer is de volgende keer dat we weer eens gaan beginnen met de Epic Quest??

Elminster
16th June 2003, 14:36
Tja, zodra iedereen van de party vakantie heeft denk?

aekold
17th June 2003, 12:18
Over een week of anderhalf heb ik tijd zat. Behalve in in het weekend dan.