PDA

View Full Version : Boeken

Planetouched
29th March 2003, 19:22
Creature collection, Book of hallowed might en Tome of horrors binnen...move mij maar eentje omhoog dus.

Planetouched
11th April 2003, 12:59
add another ->Magic of faer?n binnen.

Elminster
11th April 2003, 17:33
Da's beter dan alleen het uitgeprinte pdf'je in een map :P

Planetouched
11th April 2003, 19:22
hehe...i agree...:)hijs wel kewl trouwens, nooit zo intensief naar et boekie gekeken voorheen...

Bremmer
11th April 2003, 20:35
magic of faehrun is een van de beste d&d boeken al zeg ik het zelf...

Kolky
12th April 2003, 02:26
Euh ik 1 PHB

Enne voor de rest..
alles van 3rd edition op PDF...

Mr G. Bears
12th April 2003, 10:49
je n'ai pas des livres de "Dungeons and Dragons"

aekold
12th April 2003, 11:27
Watte???? Franse D&D-boeken??? vet :D

Planetouched
12th April 2003, 16:20
Vandaag is BoVD eindelijk binnen....yeuh

Elminster
12th April 2003, 16:57
Originally posted by Mr G. Bears
je n'ai pas des livres de "Dungeons and Dragons"
Je mag dan admin zijn, als je gaat vloeken delete ik je zo (T)

Mr G. Bears
13th April 2003, 11:22
ik heb de AD&D monster manual op men pc staan, is best wel grappig om al die beesten is te bekijken, zitten best koele tussen denk ik

Planetouched
13th April 2003, 11:56
hehe...en ik heb al die AD&D beesten in 3rd ed. vorm...heerlijk zoals het nu gaat. Niemand kent die beesten in mijn party.

Elminster
13th April 2003, 21:17
Die goeie ouwe troll, orc en ogre, weet je precies wat je eraan hebt, geen vage onbekende monsters :D

Mr G. Bears
13th April 2003, 23:10
je had wel een of andere beerachtig ogend beest, dat echt een hele, in dit geval hoge ( maar dus eigenlijk lage) AC had, maar kon zich in de eerste ronde aanpassen aan de leefomgeving waar et in vechte
en zo had je dus allemaal lagere ( hogere) ac's die horen bij bepaalde materialen in die omgeving
klinkt vaag, maar was wel een vet idee, en ook, als ie iemand sloeg, en kreeg ie ook die bonussen van zijn armor class erbij, of iets dergelijks, kzal em nog es doorlezen, hij was iig heel gaaf

Planetouched
13th April 2003, 23:26
lache..miss es meenemen..kijken of er veel monsters in staan die nu ook in Tome of horrors en die andere MM uit Swords and Sorcery zijn verwerkt...abilities vergelijken

Nitro
14th April 2003, 00:01
Elminster kan bij ons gewoon normale monsters gebruiken, ik zou een goblin nauwelijks herkennen(R) ;)

Elminster
14th April 2003, 09:35
Tja maar die Pieter ej, die herkent er teveel :).
Nouja een bekend monster op z'n tijd is ook wel eens leuk, per slot van rekening komen er m??r van die bekende beesten voor dan onbekende...

aekold
14th April 2003, 15:33
Das het nadeel als je een (ex)-DM in je party hebt zitten.

Planetouched
27th April 2003, 19:08
mwa, ik heb niet echt zoiets van dat bekendere monsters even vaak zouden moeten voorkomen als minder bekende, Je komt bij mij gewoon tegen wat ik vind dat je tegen komt. (en dat is dus vaker iets minder bekends:D)

Elminster
4th May 2003, 18:50
Joh... we zijn aan bekends tegengekomen:
- Orcs

that's all geloof ik. De andere 49 monsters waren onbekend...

Planetouched
4th May 2003, 18:56
Drow? Dragon? Hydra? Giant? Medusa?

Planetouched
14th May 2003, 14:07
hehe, ik zal maar bekennen...net 5 boeken opgehaald
Arms and equipment guide
Fiend folio
Wise and Wicked
Relics & Rituals 1 en 2

dusse, plaatsje omhoog

Elminster
15th May 2003, 11:00
Weer al? Hoeveel heb je er nu?
Waar haal je trouwens het geld vandaan, je werkt niet eens :S?
Weet iemand ergens een lijstje met alle 3+E boeken van wizards of S&S bv op een rij?

Planetouched
15th May 2003, 12:35
thuisbaantjes en een week of 3 a 4 niet uitgaan...en mijn ouders hadden me geld gegeven voor emergencies toen ze weggingen...:Dit ads up

Kolky
15th May 2003, 12:35
Ja zo'n lijstje kan ik ook wel gebruiken, kan ik eens kijken of ik alle PDF's heb :D

Arms and equipment guide (Y) -> Vet boek, staan echt gave items in!

Planetouched
15th May 2003, 12:42
ik heb er nu 19 ofso geloof ik, veel van de normale editie, paar van Forgotten Realms en ongeveer 4 a 5 van Scarred realms van de makers S&S.

Elminster
6th June 2003, 16:35
ik heb het niet zo op S&S, altijd het gevoel dat het slechter gebalanceerd is, net als de paperback uitbreidingen van alle classes...

Eddy de Eagle
10th July 2003, 17:16
ik heb wel een players handbook, maar ik heb nog nooit DND gespeeld. Meer voor de lol het boek gekocht. Maar ik ga het misschien nog wel een keer spelen.

Bremmer
4th March 2004, 17:58
.........en eindelijk heb ik player handbook versie 3.5 gekocht nu ik weer elke week d&d speel (Y)

Carnage
4th March 2004, 20:08
Van Squirle?? (Y) _O_

Planetouched
4th March 2004, 20:19
nee volgens mij hebtie er zelf eentje gekocht. Btw, ik zie helaas nooit verslagen van uw campains in het dnd gedeelte, ook taco laat het nu steeds vaker afweten. Ben ik dan nog de enigste die zo af en toe wat uittikt?

Elminster
4th March 2004, 20:23
Hoezo laat ik t afweten? Aub ff ori๋nteren alvorens commentaar te leveren: mijn party maakt de verslagen, zoals we in het begin hebben afgesproken...

Bremmer
4th March 2004, 20:39
klopt squirle vroeg er 25 euro voor en yavanna was me voor :+......maar toen keek ik bij bol en proxis en daar is tie ook maar 27.95 dusssss ja gelijk maar besteld

en klopt ik heb nog niks verder verteld over onze campagne, maar dat kwam eigenlijk ook doordat we sinds een jaar weer gingen d&d'en en we nu 10 sessies hebben gespeeld. Die diende voor mij vooral om weer in de regels enzo te komen en dus had ik alleen een simpele fighter om mee te beginnen.

Nu zijn we echter overnieuw begonnen en volgende week onze eerste speel-sessie. Maar dan kan ik er waatschijnlijk meer over vertellen.

Nitro
4th March 2004, 22:13
das niet duur, ik had verwacht dat ze veel duurder zouden zijn, maar ja het is iig mooi meegenomen.
en die verslagen, ja Pieter moet die van hem nog online zetten en de volgende sessie is volgende week vrijdag, dan komt er dus weer een verslag. Er gebeurd juist de laatste tijd weer wat dus ik snap het ook niet zo. Bovendien heeft Shandril nog altijd enkele verslagen achter de hand, voor als je nog meer wilt. :P

Planetouched
16th April 2004, 15:15
roel leest ze de laatste tijd weer:)

ik loop met de mijne bietje achter...achja, nog wel te doen.

Elminster
17th April 2004, 20:40
Hm the underdark moet nog worden doorgeploegd, Geography is altijd pittig maar inspirerend spul!

Planetouched
20th April 2004, 14:31
binnenkort komen bij koen en mij allebei de monster manual binnen...jaja 3.5 reform is bijna compleet:)

Kolky
20th April 2004, 19:02
Ikke van koen nu: Deities & Demigods en Manual of the Planes geleend.. es lezen..
Denk dat ik ook zeer binnenkort een Dungeon Master Guide ga bestellen.. wel handig

Planetouched
20th April 2004, 19:46
toch wel?:)

voor de rest raad ik je op termijn aan toch ook een monster manual aan te schaffen..de ervaring leert dat pdf'jes net niet handig genoeg zijn.

Elminster
21st April 2004, 01:12
Och :)... met laptop ineens wel, 10 documenten tegelijk open werkt niet slecht, dice proggie erbij, aantekeningen enzo...

Yavanna
21st April 2004, 01:13
Denk dat ik ook zeer binnenkort een Dungeon Master Guide ga bestellen.. wel handigALs je DM wordt... lijkt het me opzich idd wel handig...)

Nitro
21st April 2004, 14:33
Och :)... met laptop ineens wel, 10 documenten tegelijk open werkt niet slecht, dice proggie erbij, aantekeningen enzo...

en natuurlijk ook nog fascinerende voetbalprogramma's (R)

Elminster
22nd April 2004, 00:38
Ej dat was gewoon vet :D

Ik ga binnenkort weer eens zonder laptop proberen btw. En dan eens goed vergelijken!

Yavanna
22nd April 2004, 00:50
goed plan :D

Elminster
22nd April 2004, 01:26
Nou zijn jullie er nou zo tegen :s? Ik bedoel, het loopt er echt wel soepeler door...

Planetouched
22nd April 2004, 01:52
hehe, ik rolde vandaag gewoon 4x achter elkaar 17:), echt meesterlijk..helaas betekende dit ook 4 hits en 1 van wege een natural 20..:) davidje was er niet zo blij mee. Achja, kolky rolde belabberd, stelde voor dattie dan maar es met een progje moest probere...maja, zal em niet veel helpen...tim heeft hetzelfde probleem..amper spells die nog door mijn drows heen komen...lang leve spell resistance!:D

maja, ik bel voor de ouderwetse dices, is leuker ookal duurt het langer. Soepeler is niet altijd beter. Zoiezo zou ik een laptop alleen gebruiken voor maps, en stats. maar zelfs dan lijkt een simpel papiertje net zo makkelijk. Daarnaast rol ik zowat alles open op tafel, het heeft gevechten echt een vorm van eerlijkheid zodat je players weten dat het geen fake is...en 4x 17 is gewoon uber leuk...die gezichten:)

Yavanna
22nd April 2004, 02:17
Nou zijn jullie er nou zo tegen :s? Ik bedoel, het loopt er echt wel soepeler door...Het spel op zich wel jah (R)

Elminster
22nd April 2004, 10:04
@ Plane: Het grootste voordeel vind ik dat ik een heleboel boeken tegelijk open heb. En dat het niet zo gaat van 'hij pakt the underdark, we gaan de grond in' of 'hij pakt de epic level handbook, rennen!!' of 'in de MM zit-ie ongeveer bij de K'.......

Nitro
22nd April 2004, 10:51
@ Plane: Het grootste voordeel vind ik dat ik een heleboel boeken tegelijk open heb. En dat het niet zo gaat van 'hij pakt the underdark, we gaan de grond in' of 'hij pakt de epic level handbook, rennen!!' of 'in de MM zit-ie ongeveer bij de K'.......

dat is idd een groot voordeel, maar jij hebt die dingen toch ook gekaft?

Yavanna
22nd April 2004, 13:06
ja haha precies, maar als we door iets worden aangevallen weten we bv dattie de MM vast heeft en idd, alstie dan in het midden zit, valt er al veel af... Mgoed, ik denk ook wel dat wat dat betreft een laptop handiger is....

lars
11th May 2004, 11:22
geen 1 meer Goblinlord of hoe Stefan hier mag heten heeft ze gekocht van me mijn dm's (3) zijn er mee gestopt dus ja dan is er geen fuck meer aan.

The invoker
11th May 2004, 18:03
Errr, tellen pdf'jes ook mee?
Zo ja: 31
Anders: 3
Maakt nogal een vershil :D

p.s. De helft van die 31 heb ik nog niet eens doorgekeken :) (wist ff niks beters om down te loaden/te downloaden (wat is het nou?))

Yavanna
11th May 2004, 18:10
te downloaden )

Engarn
6th June 2004, 21:08
Deze tread heeft me een kleine inventarisatie laten maken.
Dit was wat op dit moment hier in de kast staat en van mij is :

3.5 :
dungeon master guide
players handbook
uneartend arcana
complete warrior
book of vile darkness
book of exalted deeds
dragon lance campaign setting
draconomicron

3.0 :
dungeon master guide
players handbook
monsters manual 1
monsters manual 2
epic level handbook
fiend folio
defenders of the faith
masters of the wild
sword and fist
enemies and allies
herous builders handbook
forgottenrealms campaign setting
greyhawk gazeteer

AEG :
magic
monster
undead
gods
feats

Mongoose publishing:
slayer guide to "
demons
hobgoblins
gnolls
centaurs
troglodytes
orcs
harpies
RULES LAWYERS"

Sword and Sorcery :
psiconic toolkit
mithrill the city of the golem
van Richtens arsenal
raveloft campaign setting
denzens of darkness
tome of horrors
devine and defeated

overige :
basterds and bloodlines
path of faith
path of the sword
codex of erde
necromantic lore
midnight campaign setting
slaine capmpaign setting

non fantasie d20
d20 modern
judge dred
dragon star"
guide to the galexy
starfarers handbook
imperial supply
raw recrutes
galactic races"
secrets of naboo

Hmmm moet ergens ook nog een savage spieces hebben maar staat niet in de kast.
En complete devine staat in bestelling.

toch best wat als je het zo in een lijstje zet

-Warlord-
6th June 2004, 21:19
Ik denk dat ik je wel kan helpen met je Savage Species vraagstuk...

...bij mij staan er namelijk sinds twee weken 2 exemplaren in mijn kast. :D

Herinner me er komende woensdag even aan als je toch hier bent.

Engarn
6th June 2004, 21:29
ok zal ik doen.

2nd edition wat hier in de kast staat:
players handbook oude druk
players handboon nieuwe druk
dungeon master guide
tome of magic
players option combat and tactics

complete"
fighters
psionic
gnomes ans halflings
rangers
bards
humanoids
barbarians
priests
gladiators
elves
dwarves"

warriors and priests of the realms
wizards and rogues of the realms
psionoc artifacts of athas
wizard spell compendium 1 tot 4
auroras whole realms catalog

Boxed settings:
red steel
the night below
nethrille
dark sun
dark sun revised
council of wirms
freedom
forgotten realms campaign setting
karmeikos
galantry

1st editon
Night howlers

ok dat is zo'n beetje alles aan boeken in de kast

Bremmer
7th June 2004, 11:44
haha zozo dat zijn de verzamelingen. Al een tijdje aan het spelen zie ik? Ik heb nog heel ff 2nd edition gespeeld maar al vrij snel kwam 3rd edition uit en zijn we daar op overgestapt. Toch best leuk, want met 2nd edition is met de oudere spelers (niet te oud, anders is het 1st edition :) ) vaak begonnen

Carnage
7th June 2004, 22:12
Inderdaad, 2nd Edition heb ik ook nog vaak gespeeld (Thaco was echt monsterlijk btw).

Elminster
8th June 2004, 10:59
Thaco rules the day!!

Sorry persoonlijk puntje )

Planetouched
9th July 2004, 20:30
woei, sinds vandaag de nieuwe campain setting: Ebberon binnen. Een soort nieuwe naast Forgotten Realms die al jaren bestond. Ik heb er nu rustig in gebladerd en moet zeggen dat ik weer veel leuks heb gezien, 4 nieuwe races(waaronder echt heeeel vette), een nieuwe class die zeker niet slecht is en zich naast de wizards/sorcerers mag wanen met een vers nieuw tintje, 70 nieuwe feats waaronder zeker een aantal die we in actie gaan zien.

http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82070.jpg

Btw, iedereen die in mijn oude campain zat en nog mijn brownie rule herkende. In dit boek en deze wereld is er ongeveer zo'n systeem ingezet, echter wel anders. Ik moet zeggen dat deze beter gebalanceerd is en toch iets wat ik misschien zelf ook wel ga gebruiken, ben altijd voorstander geweest van kleine extra'tjes. Daarnaast zitten er weer een zooi nieuwe Prestige Classes in, wederom zeer vette. Een paar nieuwe monstertjes van vooral hoog level, nieuwe wonderous items/artifacts, uber mooie art en leuke abilities maken het een compleet geheel.

http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82076.jpg

Ow, was ik vergeten te vertellen dat het een campain setting is? Anders gezegd zit er een hele history in dit boek, gedetailleerde beschrijvingen van gebieden, nieuwe religies, goden, cults, etc.

http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82142.jpg

Enigste minpuntje? Ik kan nergens een live size kaart vinden van het gebied zoals die er bij de Forgotten Realms Setting wel bij zat. Jammer, was net weer een beetje extra geweest:)

http://www.wizards.com/dnd/images/eb_gallery/82083.jpg

Planetouched
9th July 2004, 20:40
owja, op http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/eb/20040618a zijn meer pics te vinden, en op wizards natuurlijk meer stuff erover. Wil je het ook bestellen: www.proxis.be is een aanrader.

Yavanna
11th July 2004, 19:49
Klinkt vet :D:D

Elminster
12th July 2004, 13:11
[...]

Btw, iedereen die in mijn oude campain zat en nog mijn brownie rule herkende. In dit boek en deze wereld is er ongeveer zo'n systeem ingezet, echter wel anders. Ik moet zeggen dat deze beter gebalanceerd is en toch iets wat ik misschien zelf ook wel ga gebruiken, ben altijd voorstander geweest van kleine extra'tjes. Daarnaast zitten er weer een zooi nieuwe Prestige Classes in, wederom zeer vette. Een paar nieuwe monstertjes van vooral hoog level, nieuwe wonderous items/artifacts, uber mooie art en leuke abilities maken het een compleet geheel.

[...]

Haha the return of the brownie :P

Ben wel benieuwd hoe dat dan werkt want zoals je weet ben ik nooit erg v๓๓r brownie geweest )