PDA

View Full Version : Slivers

aekold
10th March 2003, 00:49
Het is de bedoeling dat ik ook mee ga doen aan de NKQ in Weird op 6 april en ik wil daar dan met een sliverdeck gaan spelen. Ik heb tot nu toe het volgende bedacht.

4 crypt sliver
2 spectral sliver
4 toxin sliver

4 blade sliver
4 magma sliver
4 hunter sliver

4 quick sliver

4 rampart growth
4 smother
4 naturalize

3 wooded foothills
3 bloodstained mire
5 swamp
5 mountain
6 forest

Het idee is simpel. Met de slivers schop je de tegenstander neer. De spectral, blade en magma slivers zijn voor het agressieve deel. de crypt sliver is er samen met de spectral sliver om te zorgen dat alles het overleeft. de toxin en hunter sliver zijn er om de nodige tegenstand uit de weg te ruimen. de quick sliver is er tenslotte voor het suprise idee.

De rest spreekt voor zich. Rampart growth voor het juiste land, net zoals de zoek landjes, de smother als removal en de naturalize tegen enchantment/artifacts.

PLZ geef tips, zodat ik dit deck verder aan kan passen en niet gruwelijk in elkaar wordt geschopt.

Kolky
10th March 2003, 17:26
4 crypt sliver
2 spectral sliver
4 toxin sliver
4 blade sliver
4 magma sliver
4 hunter sliver
4 quick sliver
4 rampart growth
4 smother
4 naturalize
3 wooded foothills
3 bloodstained mire
5 swamp
5 mountain
6 forest

Deck vind ik OkE :!
Maar zou je misschien niet wat meer Card-Drawing erin doen. Het is wel lastig in deze kleuren. Misschien 2 Naturalize d'r uit... voor wat anders...
Als je 5 mana hebt, ben je los denk... moet je natuurlijk voor zorge dat je dat zo snel mogelijk hebt.. dus misschien inplaats van die 2 naturalize nog 2 land!

aekold
10th March 2003, 18:01
De eerste aanpassing is al bedacht. De growths worden vervangen door birds of paradise. Dan is het namelijk mogelijk om een turn 2 blade/spectral sliver te droppen en in turn 3 een toxin/magma sliver droppen.

Carnage
10th March 2003, 18:31
Op zich leuk idee. Speel je wel root sliver in je Sideboard alsjeblieft? :)

Ik zou wel meer removal spelen (firebolt)?

NB: de crypt slivers zijn niet zo effectief denk ik...wrath of god en mutilate vieren hoog tij.

aekold
10th March 2003, 23:09
Das wel waar ja, over die crypt slivers.

Meer removal zou idd een idee zijn, firebolt is een goede ja.
Een ander idee is tribal unity, kan je soms leuk uit de hoek komen en het kan je helpen om mutilate te overleven. Hetzelfde g eld trouwens voor patriach's bidding. Kan je ook leuk terug komen.

En tuurlijk speel ik rootsliver in mijn sideboard. DUH

Carnage
11th March 2003, 00:03
Je zou ook kunnen overwegen om zwart eruit te mikken in plaats voor Blauw.

Je krijgt dan:

- Unblockable slivers (Shifting Sliver)
- Card drawing (Synapse Sliver) - btw leuk met Shifting Sliver
- Counters
- Andere carddrawing (b.v. Read the Runes)

Kolky
11th March 2003, 00:20
Kan idd ook leuk zijn.. ik ga daar idd ook liever voor, heb het niet zo op die zwarte slivers.

Maar heb je al wat meer van je Sideboard?

aekold
11th March 2003, 01:15
Dat van die blauwe slivers klopt, maar synapse sliver kost 5 mana, vind ik een beetje veel, heb liever toxin sliver, dat maakt het linkerom slivers te blokken, en als ik zwart speel kan ik smother spelen.

Maar idd, die shifting sliver is idd erg leuk en handig.

aekold
12th March 2003, 20:01
Na aanleiding over de posts over blauw ben ik met het volgende deck gekomen. Althans ik heb een aantal versies gemaakt, zoals rood/zwart, rood/groen/blauw en rood/blauw.

Nu denk ik dat de laatste van deze drie de beste is.

4 blade sliver
4 magma sliver
4 hunting sliver

4 shifting sliver
2 synapse sliver
2 mistform sliver

4 firebolt
4 shock

4 counterspell
4 syncopate
4 stand still

10 mountain
10 island

Tis iets minder agressief dan de eerste versie, maar meer controlerend met meer removal en counters.
Zit er alleen nog te denken om er een standstill en de twee mistform slivers eruit te halen voor force spikes.

Comments plz.

Carnage
12th March 2003, 21:00
Het idee is zeer aardig!

Ziet er allemaal goed uit, moet alleen kijken hoe het uit de verf komt in de praktijk.

De standstills lijken me echt niet goed overigens...zekers omdat je een relatief lanzame start hebt.

Misschien vervangen door meer counters, Read the Runes, Mistform Ultimus (hey, het is een sliver :D) of iets anders?

Wrath of God / Mutilate sloopt je helemaal...counters bewaren dus. Hetzelfde geldt voor artifacts.

Dat doet me gelijk denken aan iets anders: Als we nou als groep veel playtesten met allerlei decks, dan kunnen we als groep natuurlijk ook het door ons als beste geteste deck spelen (net zoals 'professionele' groepen dat doen (denk aan Your Move Games of de Kai-Budde squad).

Goed idee?

Pyro
12th March 2003, 21:23
Op zich is het jammer dat je niet de bechikking hebt over flinke mana-boosters zoals mono-zwart dat heeft, aangezien je dan anders met Riptide Replicator had kunnen spelen. Aan de andere kant heb je op deze manier al Slivers zat denk ik.

Force Spike is op zich een goed idee, aangezien dit deck toch weer wat langzamer is dan het Sliver-deck dat we uit Extended kennen en je de eerste beurten toch een beetje de boel bij zal moeten houden. Later worden ze echter stukken minder, en zijn bijv. nutteloos om nog een Wrath te kunnen counteren. Dus ik zou niet met 4 Force Spikes spelen in ieder geval. Maar ja, zoveel verstand heb ik er ook weer niet van...

aekold
13th March 2003, 00:11
Ja, dit deck lijkt me wel redelijk ja. Moet dus wel een vervanger voor standstill vinden, maar dat zal geen probleem zijn.

Over dat playtesten, aangezien Shandril vrijdag niet kan dnd'en, zullen we dan een gaan playtesten??
Het kan mss bij mij, maar dan moeten we wel op mijn kamer zitten.
Laat svp snel wat horen.

Kolky
13th March 2003, 00:42
Ik kan...
Moet alleen van iemand 4 Wrath of God lenen + 1 Exalted Angel

Carnage
13th March 2003, 01:26
Ik kan dus niet op vrijdags.....maar ik wil dus wel flink playtesten deze periode.

aekold
13th March 2003, 09:10
Wanneer dan wel?? Zondag tijdens het tournooi mss???