PDA

View Full Version : Zondag 16 maart Grand Melee - Hints

Carnage
8th March 2003, 17:31
Okay mannen, even voor de grand-melee spelers onder ons:

Zorg er alsjeblieft voor dat je genoeg 'antwoorden' in je deck hebt zitten, zodat je niet helemaal kapot gaat omdat iemand een Ensnaring Bridge of Propaganda uitlegt.

Ik bedoel, ik kan wel 80 kaarten ofzo gaan bannen omdat ze het spel verpesten of vastleggen. Ik heb alleen de extreemste enchantments / artifacts gebanned die echt game-breaking of ronduit annoying zijn:

Grand Melee is meestal een 'langzamere' omgeving dan b.v. constructed. In de praktijk betekent dit dat je meer tijd hebt om je strategie werkend te krijgen. De volgende kaarten zijn daarom GEBANNED (met daarachter de reden waarvoor):

Limited Resources:
Spelbederf, beperkt iedereen in zijn handelen.

Megrim:
Te grof, ik spreek uit ervaring. Te veel groffe combo's mogelijk, zeker met Anvil of Bogarden

Aluren:
Spelbederf, extreme combovorming - je kan met gemak de halve tafel killen in 1 buurt en tegelijkertijd een oneindig aantal levens krijgen (vraag maar aan Elwin).

Enduring Renewal:
Spelbederf, extreme combovorming - heeft in combinatie met Ornithopter of Shield Sphere en Goblin Bombardment hezelfde effect als Aluren (mogelijk de halve tafel afknallen voordat je gestopt wordt)

Earthcraft:
Extreme combovorming - met b.v. Squirrel Nest krijg je oneindig aantal creatures.

Stasis:
Spelbederf, legt het spel vast. De 2e rechter buurman is dan zwaar de lul omdat zijn rechterbuurman niet geaffected wordt.

Winter Orb, Static Orb:
Spelbederf, lockups - zelfde als Stasis

- Alternative Win Conditions:
De Grand Melee regels doen niets met alternatieve win-wijzen (Mortal Combat, Test of Endurance, Battle of Wits...). Speel deze dan ook niet want je schiet er niets mee op.

Planetouched
8th March 2003, 18:08
disenchant en counter derin..:D

Kolky
8th March 2003, 19:39
Vergeet Naturilize niet..
Overigens Vindicate is nog beter zelfs...:)
Tegen irritante Rhisidan Ports :D

Carnage
8th March 2003, 21:55
Ik dacht meer aan Akroma's Vengeance, Nevinyrall's Disk en Obliterate eigenlijk :D

Planetouched
9th March 2003, 11:03
hehe...je naait jezelf er ook waarschijnlijk mee...achja, ik hou het op disenchants hoor:)