View Full Version : We make the deck - contest
Kolky
6th March 2003, 17:31
Euh volgens mij heeft Iedereen deze thread over het hoofd gezien?
Of zijn de mensen niet zo creatief om decks ermee te maken?
Jeroen, wanneer ga je de winnaar bekent maken?
Carnage
6th March 2003, 18:46
Maar dat deck van jou (het enige in ieder geval) is best leuk :).
BTW: je hoeft dus niet echt een heel deck te verzinnen, een gedeelte ervan (of een deck idee) is ook al goed.
Kolky
6th March 2003, 19:15
Originally posted by Carnage
Maar dat deck van jou (het enige in ieder geval) is best leuk :).
Alleen een paar dingen; het komt langzaam op gang, en het is telkens wachten op WireWood Lodge...
Conjurer
6th March 2003, 21:05
Eej das wel een leuk idee jah. Ik zal eens gaan kijken als ik er tijd voor heb
Planetouched
6th March 2003, 23:45
das mijn grootste probleem...geen tijd om 'ff' een deel of heel deck in elkaar te zetten hiero
Carnage
7th March 2003, 00:29
En de eerste winnaar (door gebrek aan deelnemers :) is....Kolky!!!
Okay volgende opgave: maak een deck / idee / hersenspinsel dat zo efficient mogelijk gebruik maakt van de twee double strikers uit Legions:
- Ridgetop Raptor
- Rockshard Elemental
hint: Giant Growth is zowieso erg misdadig :)
Kolky
7th March 2003, 01:19
Euh.. hoe gaan we de winnaars op de site zetten?
Ga jij ze als Deck toevoegen?
Carnage
7th March 2003, 14:25
We houden het voorlopig in deze thread denk ik ;)
Zie het maar als deck-tech.
Kolky
7th March 2003, 18:34
Het is toch overigens best lastig met die Double Strikers.
Een deck erom heen bouwen is lastig. Ze in een bepaald deck passen zal makkelijker gaan. Hier is mijn Type II deck ervoor:
Ten eerste moeten we voor voldoende mana zorg. Rockshard Elemental, kost 7 mana, met Morph nog steeds 6, en de Raptor kost 4. We willen ze toch zo snel mogelijk op tafel hebben liggen dus:
4x Birds of Paradise
4x Diligent Farmhand
(Die laatste kombineert ook nog es lekker met Muscle Burst)
Om d'r een heel funpakket van te maken, stoppen we er ook maar wat First Strikers bij plus natuurlijk de Double Strikers
3x Elvish Archers
3x Rockshard Elemental
3x Ridgetop Raptor
Zoals Jeroen al zei is het oppompen van First Strike/Double Strike beesten altijd wel leuk, het werkt ook leuk met effecten zoals Lure. Helaas is dat geen Type II. Dus alleen oppomp abbilities:
4x Muscle Burst
4x Narcissism
Extra Discard Source:
3x Wild Mongrel
Met Narcissism + Wild Mongrel kunnen we ook nog lekker gaan discarden:
3x Violent Eruption
4x Fiery Temper
2x Arrogant Wurm
2x Basking Rootwalla
Zo hebben we eigenlijk al bijna een GR-Madness deck. Alleen dit keer draait het om het oppompen van je beesties! Het leuke is. Dat als je je Double Strike beesten +2/+2 geeft, ze eigenlijk dubbel zo sterk worden. :D
Mana base zal simpel zijn denk:
3x Wooded Foothills
2x Forgotten Cave
2x Thranquil Thicket
6x Mountain
8x Forest
Total:
39 Cards + 21 Lands = 60 Cards
Ik denk dat ze vanaf nu langzaam aan es Double Strike creatures gaan releasen. Misschien met Scourge een paar witte Double Strike creatures, zou cool zijn.
Carnage
7th March 2003, 21:44
Goed laten we eens een deck gaan ontwikkelen.
Als we zwaar in de madness gaan zitten, dan pakken we dus gelijk 4 Wild Mongrols (Y) :).
Het probleem van al die fijne first en double-strikers is dat ze meestal nogal een lage toughness hebben....een simpele shock / volcanic hammer overleven ze echt niet.
In current type 2 EN in dit deck is volgens mij Improvised Armor een wereldkaart:
- +2 / +5 (+2 op een double striker is dus +4) en +5 verdediging
- Cycling dus te vervangen indien overbodig / niet nodig.
daarnaast zijn de doublestrikers dus absoluut niet te smotheren. Chainer's edict is met een deck met zoveel beesten als dit niet al te groot probleem (alleen uitkijken voor mutilate enzo, niet over-extenden).
Met zoveel burn en creature-pump kaarten als er in dit deck zitten hoef je misschien maar 1 keer aan te vallen (ik bedoel, 2 keer narcissim activeren op een Ridgetop Raptor waarvan eentje een madness-Fiery temper is, dat is dus gewoon 15 schade !! :D).
Misschien dat ik zelf Primal Boost zou pakken i.p.v. Muscle Burst. Dan zouden de digilant farmhands laats kunnen maken voor Llanowar Elves (die in sommige opzichten beter zijn dan de farmhand).
Okay kolky, goed idee!
Misschien andere ideeen?
Carnage
8th March 2003, 13:04
Hmm het mag duidelijk zijn dat de double strikers het effectiefst zijn als we de tegenstander raken i.p.v. dat ze geblocked worden.
Misschien iets van 2 Wonders erbij doen als evasion? Of Taunting Elf, Wave of Indifference.....
Regeneration zou ook wel prettig kunnen zijn.
Kolky
8th March 2003, 19:54
**... We maken dus voortaan met z'n alle een deck, inplaats van de Deck contest??... **
Carnage
8th March 2003, 21:55
ja beter idee inderdaad.
Kolky
10th March 2003, 17:40
Wat dacht je van Brawn..
Alles Trample..... werkt ook wel.
Wonder zou ik niet doen, Tauning elf is wel oke, Wave moet je mana over hebbe, die je liever gebruikt bij je Narcissim.
Regeneration... geen idee, hoe je wou je dat voor mekaar krijgen.
Carnage
10th March 2003, 18:32
ik heb Glory erin gedaan, is eigenlijk nog veel beter.
Moet nog wel wat gesleuteld worden aan het deck maar dat doen we nog wel een keer ;)
Carnage
18th March 2003, 01:04
Tja de simpelste combo is gewoon Llanowar elves, Fyndhorn Elder & de nieuwe priest of titania (die willekeurige kleuren mana kan genereren) en nog meer van dat spul zodat je oneindige mana kan genereren. Daar kan je vast iets leuks mee doen :p
Ik denk dat er met Seton, Krosan Protector en een zooitje druids ook wel wat aardigs te doen is...
Als we het over extended gaan hebben dan zou ik voor mana flare en goblins in combinatie met Brightstone Ritual gaan overigens.
Carnage
28th May 2003, 13:52
Okay mensen,
We gaan weer eens wat heibel trappen hierzo.
Maak een deck met Boiling Blood (http://spoilers.mtgnews.com/card.php?cid=4538).
Lastige opgave, ik weet het.
Eddy de Eagle
28th May 2003, 14:01
cool, daar is ie weer.
Ik had trouwens nog een idee voor een bohimian rapsody deck:
sliver queen
sorceress queen (spreken voorzich......)
thunderbolt
lightning bolt (thunderbolt and lightning realy realy frightning...)
mother of ruins (mama, just killed a man...)
eeh, ohja, booling blood:
er is zo'n zwarte kaart (even de naam kwijt) whenever a creature deals combat damage to you, destroy it at the end of combat.....denk denk denk........ah No Mercy. Die zou wel werken met booling blood.
Elminster
29th May 2003, 15:06
Okay mensen,
We gaan weer eens wat heibel trappen hierzo.
Maak een deck met Boiling Blood (http://spoilers.mtgnews.com/card.php?cid=4538).
Lastige opgave, ik weet het.
Inspiratie door een zekere andere thread, 'kaarten die niets doen' :)
Sorry maar ik kan geen enkel goed deck daarmee bedenken :& :S
Planetouched
30th May 2003, 04:20
tja...ik voeg me daar denk wel een beetje bij..misschien handiger om een ietjes betere kaart te pakken?
Carnage
30th May 2003, 12:22
ik had in die andere thread al gepost dat ik dit zou doen :D
Goed, het nieuwe slachtoffer is geworden:
Celestial Convergence
2WW, Enchantment, Prophecy Rare
Celestial Convergence comes into play with seven omen counters on it. At the beginning of your upkeep, remove an omen counter from Celestial Convergence. If there are no omen counters on Celestial Convergence, the player with the highest life total wins the game. If two or more players are tied for highest life total, the game is a draw
Good luck
Elminster
30th May 2003, 12:52
Hm als ik me goed herinner heb ik al eens tegen een deck daarvan gespeeld... niet zo'n slechte kaart ofzo!
Must in dit deck: giant fan :P
En dan heel veel life gaining ej, lijkt me vrij simpel, wit erin pleuren, words of worship erbij, desnoods elfjes + wellwisher :)
Kolky
30th May 2003, 13:29
Ik denk dat wat roel zegt niet echt lekker werkt, pak liever;
Counters (lotz!)
Illusions of Grandeur
Swords
Miss; Propaganda's ofzo
Celestial Convergence
Miss kan ook:
Blessed Winds
Paar kleine Damage spells
Elminster
30th May 2003, 14:07
Ehm ik heet Taco 8)
Roel had nog niets gezegd, of zie ik nu iets verkeerd!
Planetouched
21st June 2003, 17:35
idd kolk..beetje late reactie maar ok...deze thread is nog niet echt tot bloei gekomen, maar dat komt wel goed:D Tja je moet meer levens hebben dan de tegenstander, veel life gaining is een optie...maar we kunnen hem ook een trancendence geven d.m.v. donate en dan flink op em inbeuken...oke flinke omweg maarja you know me...eehm tja, miss anders iets om die counters sneller weg te laten halen? in 7 beurten kan er erg veel gebeuren..een disenchant en je deck zit in de prut...miss een hanna erin om zulke dingen veel terug te halen, een academy rector/en tutors om je deck sneller te laten lopen?
Carnage
11th July 2003, 01:42
Goed, na de release van 8th edition zijn er weer vele nieuwe decks mogelijk.
Het Underworld Dreams / Teferi's Puzzle Box deck schijnt populair te gaan worden.
Wie maakt er een goede eerste decklist? :)
Conjurer
11th July 2003, 01:44
Ehm ik op dit moment niet echt, maar moet het type II zijn? of maar type I ook :D
Kolky
14th July 2003, 23:52
Goed, na de release van 8th edition zijn er weer vele nieuwe decks mogelijk.
Het Underworld Dreams / Teferi's Puzzle Box deck schijnt populair te gaan worden.
Wie maakt er een goede eerste decklist? :)
Euh...
// Combo Stuff:
4x Underworld Dreams
4x Teferi's Puzzle Box
// Search Stuff:
4x Diabolic Tutor
2x Planar Portal
// Extra Stuff:
4x Howling Mine (werkt wel leuk, met Underworld Dreams)
Miss extra kleurtje;
Groen >> zorgt voor goeie mana.. *B**B**B* is toch vrij lastig...
Rood >> burnt alles wat toch nog in play komt... of LD kan ook nog
Carnage
15th July 2003, 01:28
Hmm ik zat meer te denken aan blauw / zwart
--> Trade Secrets
--> Combo protection
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.