View Full Version : Story-Line
Mr G. Bears
19th April 2003, 12:36
Sessie 8:
Nitro
28th April 2003, 00:51
We gaan de gang in met de beesten. Het blijkt een erg smal gangetje te zijn en we sluiten er door de vele min-bonussen er toch maar niet in te gaan. We gaan nu de grote brede gang in. Hier komen we vleermuizen tegen. 1 er van is groot en valt aan. Na een gevecht waarin Alex snel bewustellos raakt en daarna Michel ook. Gelukkig was het voor het beest, Darkenbeast, na 53 ook afgelopen en het beest verandert terug in een fluthondje. Daarna lopen we verder in de gang, aan het einde kunnen we links en rechts, maar het valt eigenlijk meteen op dat het weinig zin heeft aangezien het aan beide kanten helemaal ingestort is. We gaan de stapel stenen doorzoeken op leuke spulletjes en zwakke plekken. Marcel gaat links zoeken, maar terwijl hij lekker bezig is hebbe-dingetjes te zoeken valt er een klodder slijm op zijn arm. Het slijm gaat bijten enzo, hij probeert het met zijn waterskin weg te spoelen, maar dat lukt niet. Zijn hele onderarm zit onder het slijm en is bovendien nog nat ook. Toen Marcel bewusteloos op de grond lag besloot de rest van de party maar is te gaan nadenken wat ze is zullen doen. Uiteindelijk casten Alex en Michel een Ray of Frost op zijn arm. We wisten niks beters te verzinnen en hoopte dat het zou werken dus. Gelukkig was het slijm dood. Toen gingen we slapen, want dat hadden we wel nodig na weer een zware dag. Maar voordat we gingen slapen kwam Pieter op een idee, quote: "Dat ??n partymember dood is zegt toch niet dat we hoeven BURP!". Na die inbreng van Pieter gingen we dus gewoon slapen in de ruimte voor het smalle gangetje, Claudia ging op wacht staan. Na een kwartier komt er een beest met een soort rietje inclusief dart. Claudia wordt raak geschoten en is bewusteloos en het beest rent vervolgens weg. De rest is ervan wakker geworden, Pieter probeert achter het beest te gaan, maar het beest is alweer weg. Daarna gaat Alex kijken of er nog meer is en ziet een kuil met een persoon erin. Het mannetje dat was gevlucht weer tevoorschijn en schiet Alex raak, maar dat levert gelukkig geen damage op. Daarna gaat Alex de persoon uit de kuil halen en Pieter gaat achter het manneke aan. Alex trekt de persoon eruit en der is ineens weer iemand bij. Haar naam is Seraphina en ze is een human cleric. Ze is hier met dezelfde rede als ons, ze zoekt ook Leoril, omdat ze iemand zoekt om het probleem op te lossen dat ze in haar dorp heeft. We sluiten een deal met haar, we gaan samen Leoril samen zoeken en daarna gaan we naar haar dorp om het monster te verslaan, daarvoor moet zij ons gaan healen. Helaas heeft ze geen heal spells meer, maar nog wel een potion die we van haar overkopen om onze cleric Marcel weer te healen. Pieter gaat nog ff een bezoekje brengen aan het manneke met zijn rietje enzo, maar besluit hier al snel mee op te houden omdat hij iets te veel damage krijgt. Daarna besluiten we toch maar te gaan slapen, maar zorgen er nog wel voor dat het bekende mannetje ons niet kan bereiken en we gebruiken de stenen van de doodlopende gang om de gang te blokkeren. De volgende ochtend gaan we verder om het beeste aan te vallen, Marcel gebruikt zijn tangle foot bag op het beest maar dit wil niet echt lukken. Daarna gaat Pieter er met een crossbow op af, maar hij besluit daarna toch maar weer zijn axe te pakken. Na heel wat slecht gerol van beide kanten raakt Pieter het manneke heel goed en het gedoe valt uit elkaar en we vinden tussen al het schroot (het manneke was een soort robot) een gem en geld. Next time there will be more action for you (K)
aekold
8th May 2003, 00:09
Nadat we de gang waarin het monstertje zat zijn doorgelopen, kwamen we uit op een T-splitsing waar het heel koud aanvoelde. Ook was er overal bruin mos te zien. Later identificeerde Claudia het als zijnde Brown Moth, een plant die op warmte leeft en daardoor alle warmte uit alles in de omgeving onttrekt. De dwarf probeerde er langs te lopen, maar viel bewusteloos neer door de kou. Daarna probeerde Claudia er ook langs te lopen, maar die ging ook neer. Alex springt er echter snel genoeg langs en sleept beiden weg. Na enig overleg komen we tot de conclusie dat de plant niet tegen kou moet kunnen, omdat hij op warmte leeft. Alex en Michel casten een paar keer Ray of Frost en de plant sterft acuut af. Aan de ene kant van de T-splitsing loopt het dood. Aan de andere kant is een deur. Na deze door te zijn gegaan zien we een nieuwe deur met daarop allemaal tegeltjes met op elk tegeletje een letter. Deze letters vormen de volgende inscriptie:
A great treasure lies here under a curse and only those may enter who provide the cure.
Pieter probeerd wat er gebeurd als je een tegeltje indrukt en krijgt een elektrische schok en het tegeltje springt terug in zijn roiginele positie. Alex komt na enig denkwerk met de oplossing. Als je de s van curse indrukt staat er cure. De deur gaat open en daarachter ligt een grote kamer waar een sterke wierrook lucht hangt. Verder is er een bebloed altaar, er staan twee grote standbeelden in de verste hoeken en tegen de verste muur staat een grote spiegel. Het valt onmiddelijk op dat de beelden geen ogen hebben en boven de spiegel staat een spreuk geschreven:
Tirianis Pioritius. Na het nodige geprobeer en gekloot weten Marcel en Claudia uiteindelijk de oplossing te bedenken. De beelden hebben geen ogen, ze zijn dus eye-less, als je het raadsel eye-less maakt, of te wel alle letters i weg laten krijg je: Transport us. Na het uitspreken van deze woorden wordt de spiegel transparant en kunnen we door de spiegel heen lopen. Daarachter ligt een half ronde kamer met daarin de nodige schaten, namelijk 300 Gp, een platinum beeldje van een eenhoorn en een groot zijden tapijt.
Shandril
23rd May 2003, 13:32
* allen level up (level 4) *
We beginnen achter de spiegel. Michel leent mijn Longbow + 20 pijlen, hij weet ineens (I) hoe het werkt. Alex likt aan de spiegel om te proeven of hij naar water smaakt (waterige spiegel). Alex slaapt op het bloederige altaar. Opeens spiraliseerd de spiegel en verdwijnt. We slapen gewoon door, het gaat een beetje lastig want Pieter snurkt. Na twee uur checked Alex of we nog slapen (hm dit is vaaaaaag). We besluiten om naar de andere kant van de spiegel te gaan, in verband met toekomstig zuurstof gebrek.
We gaan terug naar de Phase Spider, aangezien dat de enige uitgang is. Daar aangekomen moeten we een steen opzij douwen. Pieter en ik gaan er langs. We komen bij een doodlopende T-splitsing. Er zit wel een drukplaat aan het rechter einde. We halen iedereen die gang de gang in. Pieter besluit om op de drukplaat te gaan staan.
(ff eten ;))
Links achter de muur hoort marcel een deur open gaan. Maar daar kunnen we niet direct heen, want de steen staat in de weg. Pieter en ik duwen beide tegen de steen, maar er is weinig beweging in te krijgen, zelfs niet na drie keer. (je bent eigenwijs of je bent het niet :P) Dan besluiten we gebruik te maken van de rod met het knopje, als je op het knopje drukt dan blijft de rod in de lucht hangen, druk je nog een keer dan gaat hij weer uit, zeg maar. Alex drukt dus op het knopje terwijl Pieter tegen de steen duwt. Dit lukt, en de uiteindelijk valt de steen om. We gaan terug naar het teleport-ding-kamertje. Na veel trep-trap-trep-trap dingen komen we buiten.
We gaan terug naar Hab. Daar doen we inkopen: Rations en pijlen, Alex zoekt ale, en marcel breezah-sletten, op een boerderijah. Pieter gaat naar een boerderij en stelt daar wat vragen, maar hij wordt doorgestuurd naar de smid. Michel probeert het in een caf?. Hij zit daar 6 uur, maar komt geen steek verder.
Onze compagnion, healt ons (tenminste mij). We besluiten te gaan slapen, en om morgen naar Newkeep te gaan.
Newkeep is twee dagen lopen: Op dag 1 komen we niks tegen, ook niet 's nachts bij de eerste en tweede wachten. Maar dan, dag 2...We zien een bos. Er komt een zooitje woodelfs aan. Zullie proberen ons te stoppen. Vragen het gebruikelijke. Niks bijzonders uiteindelijk. (ze weten niks van het monster). We lopen dus gewoon door. Dan komen we in Newkeep. Van een afstand zien we een arm boven de huisjes uitkomen. Het bijbehorende lichaam rent met twee koeien onder zijn armen het bos in.
In het dorp zien we verspreide huisjes, zoals dat in een nederzetting in het bos meestal is. Als we door het "dorpje" lopen zien we aan het einde een grote menigte, mensen. Marcel spreek iemand aan. Hij verteld: Dit is de tweede keer in 1 week dat we aangevallen worden, 4 doden zijn er al gevallen, tientallen veediefstallen. Iedere drie dagen komtie. Hij spuugt geen vuur, maar zorgt wel voor heel veel paniek en woede. Als jullie nog verdere vragen hebben dan moet je maar naar Aranda gaan. Hij wijst daarbij naar een vrouw die iemand aan het healen is. Marcel besluit niet te blijven staan en gaat helpen, hij healed iemand, deze persoon is hem erg dankbaar. Na ongeveer een half uur, gaan we naar Aranda. Zij kent Serafina, we mogen met haar mee naar haar huis. Daar verteld ze ons over het monster. Het werd als eerste ontdekt door een jager, drie weken later kwam het monster, eerst stal het vee, en later bewoners. Hij vermoorde de vader van de Sherrif. In de afgelopen 5 dagen, komt hij iedere dag. Het ene hoofd van het monster hangt erbij, alsof het knockout is geslagen. Het andere hoofd is boos. Aranda heeft geen tijd meer en stuurt ons door naar een Cleric, Restik. Hij verteld: "het monster schreef op de muur, zijn andere hoofd hing nu slap. Hij schreef: Two heads have we, but born with one. We avenged, healed and protected. Our master was even-handed but punnish we who objected. Headed we the black handed and so by our god were rejected, thus this is our fate: one head twice by-sected. Wij vermoeden dat hij een paladin van Tir was, hij overgestapt is op een black-god en daarvoor gestraft door zijn god.
De dorpelingen zijn opstandig dankzij Maleck, de Sherrif. Terwijl hij mensen gaat verzamelen, gaan wij op pad. Het spoor van het monster lijdt naar het oosten. Naar Oldkeep. Onderweg komen we twee Orcs tegen. Zes staan er "verstopt" in de bosjes. Ze hebben een schild bij zich met daarop een flaming worpstick/ spiece. We lopen door. Twee Ogres vallen ons aan. Michel, Marcel en ik schieten. Pieter en ik slaan nog een keer. Terwijl Michel knock gaat. Michel doet een stabilize self, en dat lukt, gelukkig. Alex slaat....mis. Marcel schiet....raak. Pieter slaat...mis. Claudia slaat...ook mis. Sla natuurlijk nog een keer...raak ~> 5 dmg, dood :D. Marcel krijgt 13 dmg. Maar schiet nog een keer....raak...De laatste dood. Totaal hebben ze 300 Gp bij, twee boomstammen, een zilveren ring (voor Pieter), twee longspears, en twee knightamors.
Uiteindelijk komen we bij een plek met huisjes en een toren. Marcel healt Michel, en michel krijgt daardoor 12 HP dr bij.
Bij de toren liggen 4 graven: daar staan de volgende namen op: Zimmian, Gordell, Thor Vald en Halgraniet. Op de keep is iets geschreven, maar dit is later weer uitgeveegd. Nu staat er nog: Head avenged , master punished rejected one head.
De deur van de keep blijkt op slot te zijn. Alex probeert de deur te openen, maar deze is geblokt door een balk. Ik kijk door de deurspleet.....Daar zie ik een grijsgespiert monster. Het goede hoofd is actief....
Kolky
23rd May 2003, 18:07
(euh d'r zit toch geen sessie tussen Michel zijn sessie 9 en sessie x van pieter, dus waarom die x? Gewoon 10, dus dan is deze 12!)
Sessie 12:
We zijn aangekomen bij zo'n fortje. Met een zeer grote deur. We kunnen niet naar binnen. We hebben een ring of climbing. Pieter klimt naar boven en gaat naar beneden eens kijken wat daar is. Dan wordt het goede deel van het monster wakker praat wat met Pieter en zegt dat ie echt moet vluchten. Pieter klimt naar beneden andere hoofd wordt wakker Buiten komen er net een hele groep Villagers eraan, monster staat op en loopt naar buiten. Daar volgt een groot gevecht, Michel gooit wat firefalls op de Villagers (veel gaan dood.) monster is ook zwaar gewond. Valt alleen precieus op de Rock Gnome (me *sigh*). Villagers bijna allemaal dood, rest vlucht terug. Gnome gered door potions/healing spells. We gaan terug naar dorp, worden kwaad ontvangen. Iedereen kwaad op de 'grote rode wizard' yeah right :S. Wij 'opgepakt'....
Shandril
24th May 2003, 12:21
(ff wennen aan het toetsenbord :S)
Euh...Pieter en ik staan bij het monster om het te beschermen voor aanvallen van eventuele onschuldige burgers. Ondertussen gaan Michel, Marcel en Alex terug naar het dorp, naar Newkeep. Michel praat met de dorpelingen daar, die natuurlijk kwaad zijn, terwijl Aranda er van een afstandje op staat te kijken. Maar Michel maakt het niet veel beter. Hij wordt niet geloofd. Ze worden kwaad en vallen ons aan met boerenstengels (?) hooivorken en rieken waarschijnlijk.
Alex gaat naar Aranda, en vraagt haar of ze Kyrnyn kent. ,,Nee, zegt ze, die ken ik niet." Alex vraagt of ze Stondynis kent, en weer is het antwoord nee. Michel besluit te gaan bluffen tegen haar....Ze stuurt Alex en Michel het dorp uit. Alex denkt zoiets van: '' ja bekijk jij het ff, ik wil nog verder kijken". Alex sneakt naar het huis van Restik. Hij zoekt daar naar een scroll, hij vindt twee cure light wounds. Laat deze liggen en gaat terug naar Oldkeep. Michel en Marcel volgen Alex.
Terwijl wij (pieter en ik) wachten, komen er Woodelven aan (yeah great) Ze arresteren ons, vanwege het vermoorden (dat klinkt netter) van zo'n 35 dorpelingen, die in onze ogen het monster aanvielen dat wij wilden beschermen. Ze nemen onze zwaarden en andere steekwapens af. Als Alex, Michel en Marcel er aan komen, ondergaan ze dezelfde behandeling. Ze nemen de slagwapens en Michels Spellbook af.
We worden, twee aan twee op een paard meegenomen. En naar Essembra gebracht. We slapen een keer, onze Wisdom en Constitution gaan omlaag.
In Essembra aangekomen worden we ieder apart in een cel. Na drie dagen worden we eruit gehaald en naar een luxe zaal geleid, daarin staat een troon, op die troon zit een rijk gekleed persoon. Een robe met gouden strepen, sjieke kleren dus ;). Iedereen heeft z'n eigen gardelf. Deze brengen ons naar voren en gebieden ons te knielen. Voor heer Ilmeth. Hij verteld: " Ik heb gehoord dat jullie een groot aantal dorpelingen hebben vermoord, en moord is hier een ernstig vergrijp. Hebben jullie berouw over je daden?" Ja! Natuurlijk. Pieter spreekt voor ons: " in Oldkeep zat een monster. Hij verteld ons het hele verhaal en dat wij het monster wilden beschermen, omdat we erin geloofden dat hij een goede kant had, en dat we hem konden helpen met zijn vloek. Ilmeth luisterd echt. Pieter biedt hem ook nog een kaasstengeltje aan :P. Aangezien wij berouw hebben, proberen ze een oplossing te vinden. We worden weer terug naar onze cellen gebracht. Waar ik, zoals altijd probeer met m'n haarspelden het slot open te krijgen, het lukt niet en dus geef ik maar op ook.
Na 5 dagen worden we 1 voor 1 apart genomen. En iedereen krijgt daar een quest toegewezen. Als eerste gaat Marcel, hij moet een dorp gaan helpen met een epidemie.Dan komt Michel, hij moet een bibliotheek gaan beschermen. Daarna komt Alex, hij moet iets voor de kerk gaan jatten :S. Dan ben ik aan de beurt, ik moet naar een regio waar ze last hebben van een monster, en moet daar orde op zaken gaan stellen. En als laatste mag Pieter, hij moet bodyguard gaan spelen, verdere instructies volgen.
Marcel moet naar Thunderpeaks, wat zo'n 90 mijl verder op ligt.
We vertrekken en op dag 1 komen we een green dragon tegen(XXL). Hij komt ons te gemoed vliegen, Michel, Marcel en ik rennen panisch weg :&. Ik laat m'n boog vallen....
Ok ronde 1: marcel rent weg. Alex loopt naar de draak toe en zegt: "Hallo meneer de draak!". Ik loop ook weg. De draak zegt tegen Alex: "hallo middageten!. Alex maakt een willsafe en gooit 1. Hij gebruikt een Breathweapon op Alex . Dit haalt het net niet tot Pieter. Alex rent ook weg, maar krijgt een klap van een klauw en wordt meegenomen door de draak. Hij vliegt richting het westen. Na twee rondes kunnen de gepaniekeerde personen weer terug lopen. We nemen onze spullen weer mee en volgen de draak richting het westen (wat toevallig ook onze route is).
Na 8 uur gaan we een tentje bouwen, en daarna een tukkie doen. Maar bij de tweede wacht...MIchel hoort 8 ogres. Michel maakt het kampvuur uit en wordt daarbij gezien door de laatste ogre. MIchel maakt zich klein. De ogres lopen door, Michel wordt weer gezien door de laatste, maarze lopen gewoon door....
Dag 2: Onderweg komen we een halfling tegen. Nortur. Hij heeft een draak gezien. Verder heeft hij geen nieuws vanuit het westen. Zowel de halfling als wij moeten verder. Na ongeveer 5 uur lopen komen we een hoop wolven tegen.
Marcel schiet erop, 6 dmg. Michel schiet... Pieter doet ff 16 dmg op de eerste. Zullie vallen ons aan, maar alle 6 happen ze mis :)Ik schiet, ik raak, 6 dmg. Marcel schiet, 2 dmg. Pieter doodt er eentje, en zorgt ervoor dat de andere gewond is. Dan krijg ik een trip-attack, en lig even later op de grond. Marcel slaat er op 1, maar slaat mis. Pieter slaat er weer ff twee dood :). Ik verwond er weer 1, terwijl Marcel er eentje mist. Pieter slaat er weer een dood. Michel gaat KO, Marcel niet, ik wel, pieter niet. KO van de trip-attacks. We nemen een paar cure light wounds en krijgen een zakje van 500 XP.
Na drie uur gaan we weer een tentje bouwen en een tukkie doen. We worden door Michel wakker gemaakt. Hij ziet, en wij later dus ook, een Celestial Hound, Argon, goede alignment. (hij komt uit de hemel) We beginnen een gesprek met hem. Hij weet waar de draak zich bevindt, namelijk 2 mijl ten noorden van waar we nu zitten. Over de Epedimie van Marcels quest, dit is een hele zeldzame epidemie. De Hound gaat weer naar het oosten, en wij slapen verder.
De volgende dag besluiten we naar de liar van de draak te gaan. Daar binnen gekomen, is het een ronde kamer, met een trapje omlaag. Pieter voorop, hij valt in een kuil met spikes...Hij krijgt 10 dmg. De trap, met een trap (val), gaat verder omlaag naar de kamer. Daar vinden we Alex in een hoekje liggend, gecrunched. Een korte discussie wat we gaan doen. Een Coupe de Grace...Maar terwijl Pieter zijn armor uit wil doen, wordt de draak wakker. Plan B, we rennen zo zachtjes mogelijk weg. Buiten doen we een hide, oftewel we verstoppen ons voor het draakje ;). Plan C, we wachten net zolang totdat de draak naar buiten komt. UIteindelijk komtie naar buiten. En vliegt weg in zuidelijke richting.
We gaan naar binnen. Alex staat op -9, en dus geven we hem maar geen potion, heeft toch geen nut.
Pieter gaat ff verder kijken, en gaat dus een andere gang in. Deze loopt omlaag en dood. Maar er liggen 11 weerwolven in. Back to Plan B. We rennen terug naar de trap met de trap. Pieter doet een ready action met zijn axe. De wolfen stoppen voor de bocht, blaffen een aantal keer. Terwijl wij er vandoor gaan.
Shandril
Mr G. Bears
7th June 2003, 19:01
Sessie die marcel niet wel verslaan en daarom doet Pieter het maar. Bij deze dus excuses voor de spelfouten:
Na enige tijd gelopen te hebben komen we aan bij een rivier met daarover een gammel bruggetje van wat houtjes en touwtjes. Na enig overleg besluit Michel om naar de overkant te lopen. Als hij halverwege is gaan de touwen plotseling uit elkaar en valt Michel naar beneden in de rivier. Pieter klimt naar beneden om Michel te helpen. Als Michel weer staat klimt Pieter aan de andere kant van de rivier naar boven. Zodra hij boven is wordt hij aangevallen door drie ogres die zich aan de overkant achter rotsen hadden verscholen. Pieter krijgt de nodige damage en laat zich snel weer naar beneden zakken. De party schiet wat pijlen of op de ogres en doet de nodige damage. De ogres beantwoorden dit door hun huge javelins naar beneden te gooien. Deze missen echter allemaal. Twee van de ogres springen naar beneden en beginnen met Pieter te knokken. Nadat beide partijen damage aan elkaar doen gaan Pieter en Michel neer. Michel door een speer van een ogre, terwijl Pieter door Claudia in zijn rug wordt geschoten (nogmaals bedankt). De twee ogres worden net zoals de dwerg neergeschoten. De derde ogre springt ook naar beneden, maar wordt door Marcel en Claudia neergeschoten. Nu probeert Claudia naar beneden te klimmen, maar struikelt en neemt de nodige damage en komt precies op 0 te staan. Nu is Marcel als enige over die nog iets kan ondernemen met 1 hitpoint. Met behulp van een potion of spiderclimb en de ring of climbing weet hij iedereen weer boven te krijgen. We besluiten een dag te rusten zodat iedereen weer hitpoints terug krijgt. Iedereen staat na een dagje rusten weer redelijk positief met zijn hitpoints en er lijkt geen vuiltje aan de lucht totdat Marcel plotseling op een overklaarbare manier zoveel damage krijgt dat hij nog maar op 1 staat. Terwijl wij aan het rusten waren hebben mensen de brug weer gerepareerd en kunnen wij verder trekken.
Onderweg zien we een vrouwtje met een grote bos takken op de weg liggen. Pieter gaat kijken hoe het met haar is, maar krijgt als dan de bos takken in zijn gezicht geworpen. Het blijkt een vermomde drow te zijn. Tegelijkertijd verschijnen er uit het niets nog 4 andere drows. Er zijn nu in totaal 5 drows, drie fighters en 2 wizards/sorcerers die in de lucht zweven. Deze vallen allen Pieter aan, hij neemt de nodige damage en verliest 7 strength 8).
De party schiet als eerste een wizard uit de lucht en pieter hakt in op een van de fighters. De andere wizard drinkt een potion en wordt onzichtbaar. Na het nodige geschiet en gehak is alleen nog de ontzichtbare wizard over. Plotseling verschijnen er uit het niets twee dire rats die ook weer worden afgemaakt. Ondertussen is de laatste drow ook weer zichtbaar geworden en probeerd te vluchten. Deze wordt echt door Marcel uit de lucht geschoten die zijn zoveelste critical van de avond schiet (een stuk of 4 8)).
Na de gehele drow party te hebben berooft van eventuele kostbaarheden gaan we op weg naar een klein dorpje in de buurt om daar te rusten.
Dit verslag is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Mr G. Beaers en Aekold.
Shandril
14th June 2003, 01:36
This was a one of the worst sessions ever....(no offence Elminster ;))
Sessie 13 (zegt al genoeg niet, sessie 13 op vrijdag de 13e)
We moeten nog 6 dagen lopen, voordat we op ons plekkie zijn. Naast het stadje waar we ons bevonden, is een nederzetting van de Red Wizards. Deze nederzetting bestaat uit een overbekende schutting, met een poort. Terwijl wij op die poort aflopen, komt er een wachter van zijn post omlaag. Wij vertellen hem wat wij komen doen: wij willen graag potions en 2 ringen laten identificeren. Hij leidt ons naar binnen. Achter in de nederzetting zien we weer een schutting, ook zien we een winkel. In deze winkel laten we de ringen en de potions identificeren. De medewerker verteld ons dat we een half uur moeten wachten, en dat we daarna te horen krijgen of we nog 8 uur moeten wachten. Voor 2 x 50 GP. Cade vind dat we nog al wat lang moeten wachten, en vraagt het volgende aan de winkelbediende: "is er nog een leuke speeltuin in de buurt?" Na een half uur, blijkt dat de ene ring een ring of swimming (+ 10 op je swim) is, en de andere ring een ring of jumping (+ 10 op je jump). De potions, twee, zijn twee potions of catsgrace (+ bonus op je Dex).
We doen nog wat inkopen, cure light wounds, die gaan we nodig hebben.
We lopen weer verder. Na een tijdje zien we 4 imps aan komen sjokken. Op een afstand van 40 ft. Deze beestjes vallen ons aan. 1 dmg op Valir, 2 dmg op Cade, 3 dmg op *michel* en 1 dmg op mij. Ik schiet op mijn imp, 4 dmg. Weer een tegenattack. Valir doet 4 dmg en ik 3. Ik krijg dankzij een poisondamage een -4 op m'n Dex. Valir schiet er eentje dood. Degene die het dichts bij mij was. Grimme wil slaan met zijn axe, rolt 1, en mist dus gigantisch, zijn axe vliegt richting Valir, en raakt Valir. Hierdoor krijgt Valir een damage van 3. *Michel* casts een finger of fire. 1D3 damage. Cade schiet met zijn crossbow. Maar zijn pijl breekt /\ en steekt zo in z'n crossbow (/\ (zo dus)). En vliegt winkwinkwink verder (ff een raar hersenspinsel van Grimme). Er wordt weer geschoten, imp #4 krijgt 4 dmg. En phoef hij veranderd in een rookpluimpje, met andere woorden hij is dood. Cade: "Ooh ik hou wel van vlammetjes." Cade sneaked weg, om imp #3 aan te vallen. Valir wordt knock geslagen door een imp.
De drie overgebleven imps, zijn veranderd in Spinnetjes (:P). Spin #3 (gelijk aan imp #3) gooit een web over Grimme, mij en *michel*. Cade schiet met z'n bow op spin #2. Valir mist z'n stabelize check, en gaat verder knock. Ik sla in op het web dat over ons heen hangt, 6 dmg. Ik sla met mijn Longsword maar heb ook mijn Shortsword vast. Spin #3 valt mij aan, hij mist. Spin #2 valt Cade aan en raakt: 10 dmg. Cade gaat knock, maar geeft nog 6 dmg aan #2 ~> phoef, dood. *Michel* slaat met zijn quarterstaf, maar mist. Valir gaat ondertussen nog steeds verder knock. Ik sla weer op het web, en sla het kapot ("dood"). Het beest (spin #2) slaat mij, hij raakt 6 dmg, ik sta op 0. Michel slaat ook, hij doet welgeteld 1 dmg. Ik besluit een kamikaze actie te doen: Ik sla op het beest in, met succes, hij krijgt 10 dmg. Nog niet dood maar wel bijna, ik ben knock. Grimme vermoord het beest met een pijl. Ik word gehealed en sta weer op 6. Cade drinkt een healingpotion en komt weer op 5.
We besluiten om maar een kamp op de slaan, de eerste 4 uur wacht zijn voor mij, en de andere 4 uur zijn voor *michel*. Na 2,5 uur wacht staan/zitten: Komt er onder *michel* een hand vandaan. Ik pak me longsword en loop ernaartoe. Ondertussen schreeuw ik de rest wakker. *Michel* weet op te staan en weg te lopen. Ondertussen sta ik vlakbij het beest, en het begint mij aan te vallen. Hij slaat me knock (yeah was niet de eerste keer vandaag ;)) en ik ga een level omlaag (wie dat heeft bedacht (E)) Iedereen is wakker, en probeert uit zijn bedroll te kruipen. Valir, probeerd mij weer op de wereld te helpen, maar wordt zelf ook aangevallen en knock geslagen. Grimme slaat, maar ook hij slaat mis. *Michel* is verstandig en loopt weg, ondertussen healed hij zichzelf. Grimme slaat nog een keer, en raakt. De wond die Grimme had veroorzaakt op het beest, smelt langzaam weer dicht. Het monster ziet Cade, en slaat Cade, Cade gaat knock (het wordt nog gezellig druk op de grond)
*Uitspraak van Shantje die vind dat het allemaal teveel wordt:" Beat me up Scotty".*
Grimme besluit om Valir in veiligheid te nemen. Hij tilt Valir op en rent weg. Het monster rent met zullie mee. Dan plotseling rent het monster naar *michel*, *michel* rent weg. Ondertussen wordt Valir gehealed door Grimme. Valir vind het niks om mij daar te laten liggen, en besluit mij te komen halen. Hij loopt richting mij. Grimme schiet op het monster dat nu vlakbij *Michel* staat. Hij schiet dus...Zijn pijl gaat hoog de lucht in. Met windkracht 5 raaktie een uil: "uil...Oehoe..." Het beest loopt richting ons, mij en Cade dus, en begint daar op z'n gemakkie aan Cade te knabbelen. Grimme (psionic) doet telekinese (klopt dat?). Het beest begint aan Cade te vreten...Hij vreet Cade's constitution. Grimme gaat door met de teledinges. Hij probeerd met een stuk hout van het vuur het beest in de fik te steken. Ondertussen weet Valir mij te bereiken en neemt me mee op z'n schouder. *Michel* doet het zelfde trucje als Grimme (ook psionic). *michel* doet 6 dmg en Grimme 3. Tot mijn spijt moet ik hier vermelden dat de gnome, nu dood is, teveel dmg gehad van een hongerige undead. Grimme gaat door met de teledinges, ook *michel* gaat verder, maar zijn houtje valt. Het enige watie nu nog kan doen, is wegrennen. Het beest veranderd in een gaswolk. En waait zo verder rond.
Ik neem 3 potions of cure light wounds en sta uit eindeijk weer op 6. *michel* neemt een catsgrace en rent keihard naar ons toe, wij hebben ondertussen onze spullen gepakt en staan op een afstandje te kijken. Cade nemen we ook mee. Je weet maar nooit wat ze er nog van kunnen maken. Het beest komt bij het kampvuur aan, maar wij staan daar niet meer. Daar blijft het beest een tijdje rondhangen en gaat dan weer terug in zijn kist liggen. Grimme neemt de hidecloak + catsgrace en doet z'n armor uit.....
passend einde
Michel wat is jouw naam in game?
Shandril
*edit: Grimme probeert na het verwijderen van zijn armor, een Coupe de Grass op het beest, een vampire spawn. De vampire hoorde hem, en gaat ten aanval, Grimme en hij vechten nog even, voordat Grimme besluit weg te rennen.
Michel heet Datzi.
Telekinese is Far Hand*
Ik heb het een beetje snel ge-edit want ik moet eten en anders vergeet ik het weer
Shandril
21st January 2004, 15:55
Titel van mijn aantekeningen: Alex begraven, equipment verdeeld.
Ik neem aan dat we hier verder moeten dus...
Na Cade begraven te hebben gaat de party slapen, de eerste wacht is voor Datzi (Michel). Er gebeurd niks tijdens de eerste wacht, en ook niks tijdens de tweede, een rustige nacht dus.
De volgende ochtend vertrekken we naar het westen. Richting Duviks pass. Vanachter de rotsen komt plots een gefluit. Zonder te aarzelen pakken we onze wapens. Er wordt een spotcheck gemaakt.We zien een grote speer de lucht in steken. We fluiten terug en horen "Wat moet je?"
Er volgt een rotsblok vanuit de lucht. Shealin springt opzij maar krijgt toch een speer van bovenaf. Grimme (Pieter) probeert omhoog te klimmen met zijn ring of climb. Twee pijlen van bovenaf zijn het antwoord. Een pijl raakt Marcel en de andere mist. Michel cast een mage
armor en Marcel neemt een potion of cure light wounds. Beter bekent als clurriewurrie. Grimme klimt verder omhoog. En daardoor krijgt Datzi twee pijlen op zijn dak, beide ketsen af op zijn mage armor. Datzi probeert ondertussen om Shaelin een potion te geven. En Grimme klimt
verder omhoog. Doordat hij zich verkeerd wegzet, glijdt zijn voet weg, en valt hij helemaal omlaag. Valir, ziet de speer en een helm omvallen. Hij loopt richting de speer en helm en ziet een aantal halflings staan. Valir schiet op de halfling die het hoogste staat of lijkt (ik weet het niet meer)
Grimme gooit een javeling en raakt een tweede halfling, ook dood. Valir kijkt en loopt naar links, hij ziet niks. Op een andere rots staat een kerel te zingen, hij stopt met zingen en een slang verschijnt. Deze slang glijdt richting Shaelin in Datzi. Datzi geeft nog een healingpotion aan Shaelin
en probeert de slang te meppen. Hij slaat 'm gelijk dood. Valir onderzoekt het lijkt van de halfling, zijn hals is half doorgesneden. Grimme waagt een nieuwe poging met het omhoog klimmen. Deze keer slaagt hij erin de kerel te bereiken. Hij slaat met zijn axe, maar mist. De kerel begint nu een ander
liedje te fluiten. Er komt een tweede slang, dichterbij, met de kans om Shaeling te bijten. Deze kans neemt hij dus ook graag aan, hij bijt Shaelin. Datzi cast een finger of fire terwijl Valir met pijl en boog op de 'hoge halfling' (groenkapje) schiet. Hij en uitschakelt. Grimme slaat nogmaals op de
fluitende kerel en hij slaat 'm zwaargewond. Hij begint weer een ander liedje te fluiten. Grimme maakt een attack of oportunity (of hoe je dat ook schrijft) en slaat de kerel van zijn 'podium' af.
Het onderzoeken van de lijken: als eerste groenkapje (bard) een masterwork Kama, een light crossbow, een shortsword, een masterwork studded leather armor, 723 GP en op de andere lijken vinden we: unknown potion, studded leather, 212 GP, 2x een masterwork shortsword (small), 2x daggers (small).
Er wordt (na een spotcheck) nog een halfling ontdekt. Hij komt naar ons toe, hij blijkt wel geïnteresseerd in ons. "ik heb jullie bekeken, en ik heb besloten dat ik jullie wel kan gebruiken. Mijn naam is Falrin." Grimme besluit te vragen naar de dood van de andere halflings: "Goud haar striking good looks" (geen idee waar dat voor staat)
Falrin heeft een groot litteken "dat heb ik opgelopen aan een werpster, die ik had gejat van een drow. Falrin wordt gevraagd of hij Shealin kan healen, er steekt namelijk een speer uit haar. "Eerst de speer verwijderen, dan kijk ik wat ik kan doen voor haar." De speer wordt verwijdert en Falrin smeert wat 'prut' op de wond.
Het is laat op de dag en het kamp wordt opgezet. De eerste wacht is voor Falrin. Hij hoort wat en maakt Datzi en Grimme wakker. Grimme gaat in zijn onderkleding (hij moet namelijk zijn armor uit doen om te gaan slapen) en neemt zijn everburning torch en zijn axe mee. Farlin is ondertussen al weg. Grimme maakt den rest van de party wakker. Falrin komt in paniek op ons af: "Het is een medusa, pak de spullen en ren naar het zuiden." De medusa komt uit het noordwesten. De partij rent richting de beschutting van de heuvels. Falrin wil geen wacht meer lopen. Daarom gaat Datzi op de eerste wacht.
Als we de volgende dag wakker worden is Falrin al weg. Valir en Shaelin gaan terug naar de tent. De tenten blijken weg te zijn. Terug bij het kampje in de heuvels zit een man met een hoed. Falrin is zijn naam. Grimme vraagt hoe Falrin dat doet, zo zijn lengte veranderen. "Dat zit in de hoed." We pakken de weinige spullen bij elkaar en gaan
op weg, naar een dorpje.
Eerst wordt er wat rond gekeken, stiekem. Het dorpje ligt in een pass. Bij de huizen staan pikhouwelen en ander gereedschap. Er lopen mensen maar niet erg veel. In de verte loopt een pad omhoog, richting een mijnschacht. De partij gaat naar de herberg: 20 GP de man voor goede zorg.
In het dorpje blijkt een plague te heersen. Met symptomen als hoesten, kuchen en uiteindelijk de dood. De eerste symptomen kwamen voor bij de mijnwerkers. De vrouwen zijn nog in leven maar de plaag grijpt snel om zich heen. Misschien is er iets mis met het bronwater. De bron wordt onderzocht, maar er wordt niks gevonden. De ouderen worden onderzocht (??)
maar ook daar vinden we niks. Een van de ouderen, Scarve, spreekt: "het is niet helemaal duidelijk of er sprake is van besmettingsgevaar, maar omdat het zo snel om zich heen slaat, kan dat best mogelijk zijn." Voor alle zekerheid slapen we die nacht toch maar op de grond.
Als we wakker worden gaan we vrijwel gelijk terug naar Scarve, hij verteld ons dat Stefan Doverspeak de belangrijkste financiër is van de mijn. Scarve heeft geen idee waar de oorsprong van de bron ligt. Hij vertelt over de mijn: "De mijn is eigenlijk een uitgebreide grot, met hier en daar wat zelfuitgebreide gangen." We gaan naar de vrouw van de hoofdmijnwerker.
Zij verteld dat er een rare lucht hing in de mijn en dat haar man als een halve maand in de mijn was en nog steeds niet is teruggekeerd. Ze geeft ons een kaart van de mijn.
*en toen moest ik even verder zoeken naar het vervolg*
Shandril
Shandril
21st January 2004, 15:57
*leger*
Shandril
*leegst*
Shandril
*empty*
Shandril
21st January 2004, 15:58
*even more empty*
Shandril
*most empty*
Shandril
*euh leeg*
Shandril
21st January 2004, 15:59
*euh leger*
Shandril
*euh het leegst*
Shandril
*zo leeg als... (vul zelf maar in) )*
Shandril
21st January 2004, 16:00
en dat is 11
*10 bottles of beer on the wall...*
Shandril
21st January 2004, 16:00
*en dat is 12*
9 bottles of beer on the wall...
Shandril
21st January 2004, 16:01
*leeg* 13
8 bottles of beer on the wall, tja je moet die 15 sec toch ff vol lullen :P
Shandril
21st January 2004, 16:02
*leger* 14
zo krijg je ook een hoop posts bij, voor nop eigenlijk
Shandril
21st January 2004, 16:02
nog 6
6 bottles of beer on the wall, you take one down pass it around...
Shandril
21st January 2004, 16:03
6 bottles of beer on the wall...
nog 5
Shandril
21st January 2004, 16:04
Ander liedje
What shall we do with the drunken sailer, what shall we do with the drunken sailer, early in the morning.
(dat blijft lekker in je hoofd hangen)
Shandril
21st January 2004, 16:04
Sorry Kolky maar er moet iets van tekst in de post, anders kun je 'm niet maken, maar ik edit alles later wel
nog 2 te gaan
Shandril
21st January 2004, 16:05
one bottle the wall, and after twenty you've got a drunken sailer so.........
What shall we do with the drunken sailer, what shall we do with the drunken sailer, early in the morning
Shandril
21st January 2004, 16:05
Shandril
Elminster
22nd January 2004, 19:15
Hier komt kolky's verslag
16-01-2004
Yavanna
24th January 2004, 13:23
Na deze tragische gebeurtenis, het verlies van inmiddels het 3e partymember, reizen we verder naar Tilverton zonder oponthoud.
Daar aangekomen zien we de stad in totale duisternis en daar vlakbij een kamp opgeslagen. Het blijkt een kamp van Knights of the Purple Dragon en hier vinden we Darvil. Hij vertelt ons dat de stad zo'n 2 weken geleden is aangevallen, dat er geen overlevenden zijn bij hun weten, en dat The Weave op die plek totaal verstoord is. Hij vertelt ons niet veel nieuws over onze gay-draak, maar wel dat hij al een week niet gezien of gehoord is en dat hij daarvoor erg aggressief en actief was. Wat hij ons ook nog vertelt is dat hij (Darvil) de hulp is van Alusair Obarskyr. Verder wijst hij ons op een druid, Mithranda, die woont in Kings Forest, ten oosten van Dhelduk en ten noorden van Waymoot.
Lekker duidelijk dus, maar met behulp van onze druid en een aardige uil vinden we haar grot. Hier vinden we 5 shocker lizards... welke we afslachten, en waar ook even het pr van Claudia wordt opgevijzeld: 45 dmg in 1 ronde :D(Y) (girl-powerrrr)
Een aantal raadsels later (_O_) vinden we Mithranda, wie duidelijk NIET blij was met de afgeslachte lizards (:& onervaren druid:& magoed we hebben iig de xp :D). Ze vertelt dat ze de Purple Dragon al 1,5 week niet gezien heeft, dat hij zich raar gedroeg, en daarmee zelfs een Purple Dragon Knight heeft vermoord. Toch lijkt het haar sterk dat het de P.D. was die de stad heeft aangevallen.
We gaan naar de plek waar de K.o.t.P.D. is vermoord en komen onderweg een trol tegen (welke eigenlijk altijd overal regeneration heeft, behalve bij David de Kabouter, he Claudia ):D). Laten we zeggen dat deze trol redelijk plakkerig (en ook dood) uit deze encounter is gekomen...
Nitro
1st March 2004, 15:54
Nou we lopen weer eens verder in deze prachtige omgeving en komen op een open plek in het bos. Daar bevinden zich 4 dooie Drows die zijn plat gebrand en ook nog klauw-verwondingen hebben. We treffen ook wat slijm aan, het slijmspoor loopt in een weg verder. We besluiten eerst maar eens naar het graf van de KoPD te gaan. Marcel en Marianne willen de kerel opgraven en doen dat ook, Claudia probeert hun nog tegen te houden, tevergeefs. We bekijken de Puprle Dragon Knight en die zit onder de sneden. We gooien de zooi terug en gaan terug naar de open plek om het slijm spoor te volgen.
We komen aan bij een meer, er schijnt een ingang ergens in het meer te zijn. Marianne gaat zwemmen en die komt een raadsel tegen. Na enig denkwerk komen we daar uit, maar voordat de deur met het raadsel opengaat moeten we eerst nog ff wat doen met het antwoord. Marcel doet een trukje en de deur gaat open en hij zwemt verder, de deur gaat dicht. Hij komt op een droge plek, hij kon hier naar boven klimmen en komt bovenop de heuvel die achter het meer lag. Zodoende werd er ook een andere ingang opgemerkt en we gaan met zijn allen naar binnen.
We klimmen naar beneden en zien daar de Purple Dragon, meneer slaapt. We zien dat er in zijn lair nog wat dooie drows verkleedt als Purple Dragon Knights liggen. Marianne gaat moedig naar voren om contact te kunnen krijgen met Purple Dragon. De draak reageert niet en blijkt dood te zijn (R.I.P. love u, -xxx- )). Onze arme dragon is dood gegaan aan vuur.
We besluiten terug te gaan naar Mitranda om het hele gebeuren te melden. Zij is er niet echt blij mee, maar wij ook niet ej! Ondertussen is er wel een quest opgelost en een van onze curses wordt verwijderd.
aekold
3rd April 2004, 00:59
Sessie (e^(phi-x))/rho
Nu we niet meer nodig zijn gaan we terug naar Darvil, maybe dat we daar nog wat kunnen helpen, maar daar zijn we ook niet meer nodig. We besluiten terug te vliegen op het tapijt naar Essembra. EEnmaal daar aangekomen gaan we naar Ilthak voor de laatste quest, namelijk die van Grimme. We moeten een dude uit een red-wizard encampment smokkelen. Hij heet Randal en is te herkennen aan een groen/zwart plakplaatje (tatoe) op zijn voorhoofd. Om er zeker van te zijn zou hij ons een raadsel geven en als we die op wisten te lossen vertrouwede hij ons. Als we hem gered hebben moeten we naar de herberg "De Ivoren Beker.
Het plan was als volgt. We beuken Michel in elkaar dat hij gewond lijkt en dat ze ons moeten helpen. Marcel blijft achter in het bos, omdat ze ons anders niet geloven, omdat hij een cleric is en dus Michel kan healen. Na moeilijk doen komen we binnen en wordt Michel gehealed. Daar zien we ook een tjappie met een groen/zwarte tatoe op zijn hoofd. Hij geeft ons idd een raadsel, namelijk het volgende?
In het venster huilde zij,
Met elke traan verdween haar leven.
Toch, had ik haar mijn tranen gegeven,
dan was zij direct voorbij.
Claudia weet het op te lossen, een kaars namelijk.
Randal loopt moeilijk te doen over het hoe te ontsnappen. Hij vind eigenlijk geen idee goed. Plotseling duikt er een kale bitch op die Randal meeneemt en ons eruit kickt.
Aangezien de subtiele manier niet werkt gaan we over tot agressieve onderhandelingen. Met de nodige spells en het nodige gehak legt de gehele encampment het loodje. Claudia schiet met 4 pijlen 3 guards aan gort en Marianne verandert met call lightning de snol en de kale hoer in een hoopje as. We doorzoeken de encampment en vinden de nodige stuff en Randal die bewusteloos in een kamertje ligt. Marcel healed hem en toen liep de sessie op zijn eind.
Yavanna
3rd April 2004, 15:26
Na deze KEIGAVE slachtpartij met de nodige actie en het redden van onze doed Randal doorzoeken enkele partymembers de lijken, terwijl onze druid ff de boel in de hens zet. Na het verbranden van de lijken gaan we er snel vandoor...
Terug naar Essembra.. naar herberg The Ivory Cup om precies te zijn. Hier krijgen we 1 deel van de brief, en na Iltak Hefner met zn rode badjas lastiggevallen te hebben krijgen we ook het 2e deel (wachten was ook een optie geweest (R)) Deze zegt:
Ga naar het verbond tussen mens en elf.
Volg de weg niet richting Mistledale vanaf zonsondergang
tot maansopkomst. Volg dan je schaduw
tot je bij water komt. Rust hier. Reis vanaf hoogzon
met je schaduw als kompasnaald naar het oosten
tot de zon ondergaat. Rust 2 dagen in huis.
Volg de weg van de draken en doorsteek het
zomp. Ga rechts langs het Blueleaf
en ga uiteindelijk noordelijk tot de rand.
Hier wordt hij verwacht.
Na wat onderzoek van onze cleric en druid komen we tot deze conclusies:
- verbond tussen mens en elf = the standing stone
- weg niet naar Mistledale = andere kant op )
- weg van de draken = zelfs met een kn. of nature check van 24 niet bekend
- blueleaf zijn een soort bomen
onderweg komen we een giant tegen, welke na een paar spells en pijlen al snel op de grond ligt... dood... 1e kill voor onze wizard/psion doed!!! _O_
Welke minder geluk heeft als we rusten en hij de wacht heeft... Een waternaga komt uit het water geglibberd, valt aan, en zorgt er met 1 beet voor dattie bewusteloos op de grond ligt. Opgeschrokken door zijn kreet maken de andere members zich klaar voor de strijd, welke al snel is afgelopen... Een dode waternaga achterlatend...
To be continued... Wel level up btw :D
Yavanna
16th April 2004, 13:41
We lopen door, maar worden verrast door 5 elven die opeens uit het bos tevoorschijn springen. Ze geven ons een riddle, want daar zijn wij zo goed in (R) nou... dat bleek niet helemaal te kloppen, maar na een beetje te lullen wonnen we toch hun vertrouwen.
We mochten slapen, en de volgende dag, toen we wat zaten te luieren, zagen we 5 half-orcs met getrokken daggers achter een man aansluipen. Na de half-orcs in elkaar geslagen te hebben, kwam de man terug, hij bleek ons te zoeken...
De boodschap: "Mijn naam is Hamelin. De weg is niet veilig, een paar km ten noorden is een huis met een portal, welke jullie meteen naar het Blueleaf zal brengen."
Niet wetend of we hem wel moesten geloven, wachtten we tot de elven terugkwamen. Zij zeiden dat ze niets wisten van een portal, maar dat er wel een stadje daar in de buurt lag. We besloten toch maar op weg te gaan.
Toen we op onze reis op een open plek kwamen, werden we aangevallen door een Hellcat... en jah... daar zijn we nu nog steeds mee aan het stoeien...
Yavanna
17th April 2004, 11:57
En, kort samengevat, wat we allang hadden moeten doen... We vluchtten. Sommigen invisible, sommigen in de vorm van een vogel, of beide...
In het dorpje aangekomen, Lerick heet het, wordt ons verteld dat een groep van avonturiers verdwenen is. Deze zgn. Golden Band, een primary lawful groep van 4, woonde al 3 jaar in het dorp, en had ze al eens gered door een goblinaanval af te slaan. Ze zijn nu al 2 weken weg, terwijl ze normaal gesproken nooit langer dan een week wegblijven.
Er zijn verder geen spellcasters in Lerick, en de bewoners zijn bang voor nieuwe goblin-attacks nu de Golden Band weg is. Ons wordt 2000sp geboden ze terug te vinden.
ook vertellen ze ons dat na hun verdwijning in het dorp ongewoon veel spinnen en webben te vinden zijn...
Nou, het leek ofdat we veel meer gedaan hadden, maar eigenlijk is dr niet echt wat gebeurd )
Yavanna
7th May 2004, 13:58
Nou dan gaan we maar es lekker een end lopen op zoek naar de zgn. portal...
We vinden ergens in het bos een luik in de grond , en zodra de 1e een voet naar binnen zet worden we aangeallen door grote zwermen insecten. We besluiten maar snel allemaal naar binnen te gaan en het luik dicht te slaan...
Er loopt een wenteltrap naar beneden en we zien onderaan een kamer waar 3 spinnen een elvenkindje aan het opeten zijn... of toch een plank? Dat laatste dus... en met 1 flits zijn de 3 spinnen (en de plank )) dood...
We vinden wat kamers, gangen, nog meer kamers, niet veel boeiends behalve vele fresco's met daarop afgebeeld mensenoffers aan Loth.
Na wat verder onderzoek komen we in een grote hal... Rechts zien we een groot standbeeld, links in de hoek een stapel edelstenen, welke claudia ging onderzoeken, want zij weet immers hoe je goed moet bukken )
Het bleek glas, en een dikke spin viel naar beneden... Deze was al snel dood en we onderzochten nog wat kamertjes en gingen toen richting standbeeld...
Daar werden we opgewacht door een vies en lelijk goor vuil ranzig beest die zei dat we onze geesten over moesten geven aan Loth of we zouden stervan.... brrrrr eng hoor.... sterf kreng!
Njah, en da wast dan weer voor deze keer )
Yavanna
21st May 2004, 19:20
Tjah korte samenvatting van 2 sessies: We hebben die spider-dungeon grondig doorzocht (ERG grondig), veel tijd verspild en niets gevonden, een paar keer naar de stad teruggeweest enzzz
Wel hebben we een helm gevonden in een kist die open en dicht klapte. Pieter heeft deze opgehad, en Randal ook... Hij leek hierna enigszins veranderd, maar we konden het niet thuisbrengen... Na het doden van een giant en stuff besluiten we dmv Feathers maar weer de oude weg te vervolgen, we voelen ons verraden door die Hamelin-doed omdat we nergens een portal gevonden hebben...
We komen zbij de rand van het Blueleaf, waar we Randal moeten afleveren, maar deze probeert te vluchten (nog in vogelvorm). Snel expelled de druid de spell en Randal pleurt zo'n 50 ft naar beneden :O Hij overleeft het, en het geluid heeft de aandacht gewekt van 3 druids die aan de rand van het bos bij het vuur stonden, degenen bij wie we Randal moesten afleveren.
We leggen alles uit en dan blijkt waarom Randal vaag deed de helm is een helm van alignmentchange ofzoiets ) iig... je alignment wordt precies het tegenovergestelde als je dat ding opzet (en je will-save niet haalt)
Verder vertelt hij ons dat er een briefje van Leoril is gevonden:
Beste vrienden,
Dit was dus precies waar ik bang voor was.
Vaarwel!
Nou ik heb is ff teruggezocht:
jullie (ouwe party zegmaar) moesten ooit Leoril zoeken... zijn zoon Talindra en diens vriend Talf bleken vermist. Jullie vonden hen in een kar en daarna bleek Leoril weg te zijn, naar de toren van Dracandros... In de verslagen kan ik overigens nergens vinden dat jullie hem nog gevonden hebben maar aangezien er een stuk of 15 missen??? opheldering plz als het kan over wel of niet en hoe en wat )
Yavanna
7th July 2004, 00:38
Michel droomt ondertussen de vreemdste dingen, en wij besluiten hem maar te gehoorzamen… Het komt er in elk geval op neer dattie erg graag richting het zuidwesten wilt “opdat op meerdere manieren kracht en wijsheid kan worden vergaard” (zozo, komt vast niet van hemzelf)) en hij ziet in een droom ons (de party) in het donker onder de grond lopen… Verder zegtie nog zoiets als ‘Vvzrov’ en uhm, ‘Groinkk’ en ‘Sgrunk’, maar daar hechten we maar niet al te veel waarde aan…
Dan maar op weg… Eerst naar Essembra, naar de vrouw van Leoril… Worden we niet veel wijzer van, ze kent ons nog wel, behalve dan de druid, maja, das dan ook weer wel de allochtoon van de groep ) Verder gaan we naar Mistledale en richting Tilverton, waar we een basilisk tegen het lijf lopen :S dat wordt rennen :D… Verder is er iets met Diviks Pass en Ashabenford en kan ik mn aantekeningen niet meer lezen :S
Tjaaaaaaaaah dan maar naar het spectaculaire deel :D
Blablabla onder de grond, door een smal gangetje, paar orc-bewakers, niets boeiends dus (pies of keek), en dan een kamer met… OEI dwergengraven!!! Hmmmm de druid wilt er (vervelend als ze kan zijn) op stappen maarjah dat mag niet van de dwarf (het is zijn ouwe clan) en omdat die bijl er toch nogal scherp uitziet, ziet ze van haar plan af. Na door een opening in de wand te zijn gelopen zien we niet echt een uitweg, tot we op 1 van de graven een RIDDLE vinden en na wat lopen komen we… jawel in een kamer met een stuk of 100 orkjes… Willen we een compleet battle-verslag? Neeeeh, Het komt neer op een Cleric die Red Bull gedronken heeft (en dus best wel veel damage doet), een Deepwood Sniper die zoals gewoonlijk pijltjes schiet, een Dwarf die ook weer eens massive damage doet met zn cleave-gedoe, een Wizard/Psion die ook maar weer eens zn vuurwerk loslaat en een druid die niets beters weet te doen dan Summon Nature’s Ally (wat wel resulteert in 2 Deinynochonunosiusnussen en een leeuwtje die de orks op afstand houden)…
Om een lang verhaal kort te maken: veel dode orks… en dan opeens vluchten ze door een deurtje en wij gaan ze achterna. De volgende ruimte! Een grote ronde ruimte… Orks langs de kanten en daar in het midden… jaja, de orkleider! En wat wil het toeval nou??? Onze dwarf heeft ooit een eed gezworen dattie die kerel zou afmaken!! Damn, coincidence! Dus, zo gezegd, zo gedaan, die kerel daagt em uit, ik geloof dat Pieter nog iets probeerde met “Marijke Bouman in een string” maar die kerel snapte et niet dus toen vielen ze elkaar maar aan. Door zijn enorme haat is Pieter opeens sterker en hij slaat die ork zonder moeite in elkaar (okee, het was kielekiele, maar wel een supervet gevecht… Clash of the titans!). De orks vluchten, sommigen botsen daarbij nog op een zwaard of scimitar maarjaaah, 1 meer of minder is ook niet zo’n wereld van verschil.
Tot zo ver dit verslag, we zijn iig wel level up!!! 8!!!
ZO, en plies post em nu wel :D
*edit: piel! ik bedenk me nu pas dat ik vergeten ben drin te zetten dat die kerel (ork) ook nog zn vriendje drbij haalde, een fleshgolem... Mgoed, die is toen de baas dood was ook niet meer van zn plek geweest, mindcontroll zou ik zo stellen )*
Yavanna
7th July 2004, 00:56
Gatverpielekes, wat is dnd weer lang geleden! Stof van de boeken, spinnen tussen de dobbelstenen uit en de eerste sessie als level 8!
De dwarf, archer en druid besluiten eerst maar eens wat lijken te ruimen, de cleric en psion/wizard…. Reageren niet, en staan voor het gemak maar even apatisch uit hun neus te vreten. In de kamer blijken 3 graven te zijn, op 1 ervan staat een riddle, en opeens, nadat we lang hebben nagedacht… blijkt er een koeiegroot handvat te zitten waar we al die tijd overheen hebben gekeken (okee, we konden de riddle gewoon niet, en om heel de quest nou te stoppen om die reden (R)))
Nou dan komen we in een gang, en gaan we links, rechts, rechts, links, een beetje stijgen, nog eens links, naar beneden, bijna dood, weer naar boven en nog eens rechts… Noujah, oftewel, een gang met traps, één of andere rondhuppelende 9 (?) en we blijken opeens een put tegen te komen die we al eerder tegen zijn gekomen maar dan een verdieping hoger. En dat wast dan weer voor vandaag, enerverend, maar toch eigenlijk een beetje zonde dat we zoveel speeltijd hebben verspild met die riddle :(
Elminster
19th November 2004, 16:06
Humhum (R) ....
Elminster
29th November 2004, 17:24
Hum hum hum hum hum :)
Yavanna heb je een pepermuntje voor me?
Mr G. Bears
29th November 2004, 18:42
Heb ik wel geloof ik, kom em wel zo brengen
(goed dat je het zelf inziet btw, erkenning is de eerste stap!)
Yavanna
29th November 2004, 18:51
Hum hum hum hum hum :)
Yavanna heb je een pepermuntje voor me?Jawor... hele doos op mijn kamer hier kom maar langs... snap alleen totaal niet het verband met de verslagen... Ben afgelopen week alleen voor koens feest in roosendaal geweest dus komt niet veel van zo, face it! anders misschien zelf doen? wordt een beetje vervelend dit, heb ook al gezegd dat ik ze niet kan vinden dusjah... sorry, kut...
Mr G. Bears
29th November 2004, 18:59
ze wil dus eigenlijk zeggen dat je uit je bek stinkt :P
Yavanna
29th November 2004, 19:01
min of meer )
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.