PDA

View Full Version : Arcana Unearthed: The Malhavoc Handbook

Planetouched
23rd November 2002, 23:37
By Monte Cook
A 240-page hardcover rulebook for all levels
Cover illustration by Mark Zug

Coming in August 2003

The 3rd Edition of the world?s most popular roleplaying game has thrilled hundreds of thousands. But maybe you?re starting to find the traditional elves, dwarves, fighters, and wizards a bit routine. What if there were a whole new player?s handbook, presented just like the original but with different races, classes, skills, feats, and spells?

You've Got It!

Features of this variant player?s handbook from 3rd Edition codesigner Monte Cook include:

10 new PC races, including giants, runechildren, and the lionlike litorians
13 new classes, such as witches, mageblades, and the unfettered
Hundreds of new skills, feats, and spells
Variant rules for handling magic and combat
A rulebook to challenge your assumptions about your favorite RPG
This hardcover can supplement an existing campaign or may be used as a complete game unto itself.

De link naar de cover art voor het boek:
http://www.montecook.com/images/MHB1_FrontCover.jpg
http://www.montecook.com/images/MHB1_Coverart.jpg

ik moet zeggen, het klinkt me allemaal wel erg vet. Zo wil ik die Witch-class wel eens zien. Ikzelf heb namelijk de DM's guide gerbuikt en zelf ook zo'n class gemaakt om een NPC te bouwen, btw alle Erathia-partyleden hebben dit niet gelezen:)
De nieuwe rassen zie ik een beetje wantrouwend tegemoet, FR geeft namelijk al keus genoeg en daarbij hoemeer je van de standaard afwijkt hoe meer problemen je krijgt om bijv. in een normale stad normaal over straat te kunnen. Zie je een Giant al ff in een herberg slapen?

De nieuwe spells/feats/skills bejubel ik, zeker hoe meer hoe beter. Real life is ook super gevarieerd en waarom zou DnD dat niet zijn, hoe meer producten ervan uitkomen hoe meer aspecten van dnd worden ingevuld.

De alternative regels voor combat en magic moet ik eerst zien, ik weet het niet, sommige dingen in het huidige systeem hebben duidelijk een update nodig. Maar om het gehele systeem omver te gooien...nouja die wil ik liever zelf even zien voordat ik daarover wil beslissen. Al met al kijk ik alweer vooruit naar augustus...damn dat is nog lang.

Bremmer
25th November 2002, 13:24
classes wil ik echt zien, ben idd benieuwd naar witch maar ook anderen, extra races hoeft niet persee van mij op een paar uitzonderingen na, feats kan niet genoeg zijn. Verder ben ik ook idd zeer benieuw naar de varianten in combat regels e.d.

Kortom moet hebben!

Planetouched
9th July 2003, 14:08
ik vrees dat de verkopen van dit boekje een beetje zullen gaan tegenvallen. Ik bedoel, als Monte Cook fan die ik ben zou ik ze misschien wel hebben gekocht maar nu de 3.5 boeken uit zijn ga ik toch die maar kopen denk ik zo...

Nitro
9th July 2003, 16:01
het is gewoon te duur om al die 3.5 dingen te kopen. Kunnen ze bij Wizards niet met een inruilactie komen, lever je ...D&Dboek versie 3 in en ontvang een ...D&Dboek versie 3.5 voor de helft van de prijs

Carnage
9th July 2003, 21:29
Persoonlijk ben ik als niet-DMer al tevreden met een PDF versie om te kijken of het wat is...alhoewel dat vrij lastig is met een D&D sessie....nou ja, een laptop :P *borg*

Planetouched
9th July 2003, 21:35
same here...nouja, daarom koop ik het meeste ook, maja ik vind wel irri want kost ook weer zoveel. BTW, binnekort gaan Koen en ik weer shoppen in een aantal DnD winkels, kijken of we iets leuks vinden. Ik ga in ieder geval MM2 nog kopen,...denk wel wat meer maar ok;)