View Full Version : sorcerer spell selection
Bremmer
5th November 2002, 14:17
Ik speel tegenwoordig een Strongheart Halfling Sorcerer en hij is inmiddels lvl 2 geworden. Mijn spell list is nog een beetje beperkt
lvl 0: Detect Magic, Read Magic, Daze, Light, Disrupt Undead
lvl 1: Mage Armor en Color Spray
Als ik lvl up ben binnenkort moet ik een nieuwe lvl 1 spell kiezen. Ik was benieuwd wat jullie suggesties hierover zijn.
Ik moet zeggen dat ik een aantal spells op het moment overweeg: Magic Missile, Shield, Burning Hands maar alles mag!
Het liefst kies ik een aanvallende spell.
O en de spells mogen uit elk boek komen!
Kolky
5th November 2002, 14:49
MAGIC MISSILE
Das een damage spell, en nog een goeie ook... (Y)
Bremmer
5th November 2002, 14:56
tja daar zat ik ook aan te denken en het is de meest voor de hand liggende spell maar op lvl 3 krijg je maar 2 missiles, misschiend dat ik die op lvl 5 neem dan heb ik er al 3 en dan is het echt de moeite waard (3d4+3)
Outcast
5th November 2002, 22:45
Nou hier wat advies van de DM :)
je wilt een aanvallende spell ok
1) De lesser orbs zijn best goed, vereisen wel ranged touch.
En de dmg is 2d8 op lvl 3 en 3d8 op lvl 5 en ga zo maar door tot max 5d8. Erg goed ,je hebt ze met alle elements zie Tome/Blood.
2) Ice dagger is aardig 1/d4 cold per lvl. Magic of faerun. En het is weer eens wat anders.
3) Magic missile blijft goed natuurlijk.
Ik zoek nog effe verder.
Bremmer
7th November 2002, 23:18
MAegic of Faehrun is eigenlijk wel een machtig mooi boek, misschien dat ik hem toch maar ga kopen
Planetouched
8th November 2002, 21:18
ik heb em op pdf....kopen die hap, hij is echt goed...vol met allerlei nuttige dingen.
Bremmer
9th November 2002, 12:56
ff kijken hoe duur die is..........
Planetouched
9th November 2002, 14:06
zal wel iets van 20 a 30 euro zijn denk ik...ik heb BoVD trouwens nu ook als pdf...man nu ga ik hem zeker kopen...
Bremmer
9th November 2002, 14:44
ik heb ze ook idd op pdf, maar ik vind het bij Maegic of Faehrun een beetje moeilijk lezen. Je hebt zo'n overzicht van spells per caster, dus wizard, ranger, cleric, paladin, sorcerer enz. Maar als je dan de spellijst van ongeveer 50 kantjes gaat doorlezen staan ze op alfabetische volgorde. Dus met een pdf is het eigenlijk heel moeilijk lezen, je moet eerst weer naar de spellijst voor bv lvl 1 spells en dan weer gaan scrollen om bij de spell beschrijving te komen. Een beetje moeilijk allemaal. daarom staat dit boek denk ik voor mij op nummer 1 op mijn verlanglijstje
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.