PDA

View Full Version : 3rd edition Call of Chtulu (of zoiets)

Carnage
4th November 2002, 17:44
Heeft iemand al op kazaa ofzo een PDF gevonden van het Call of Chtulu boek voor het d20 systeem (3rd edition RPG). Ik zag het liggen bij het spellenspektakel maar was meer dan ?40,-

Planetouched
4th November 2002, 18:55
Wellus van gehoord,..d20 Call of Cthulhu ist, heb em zelf niet maar denk dat ie wel ergens te verkrijgen is als Pdf

Kolky
4th November 2002, 22:50
Nou ik kon hem anders niet vinden!

Bremmer
5th November 2002, 02:26
Yup we hebben hem nog in onze handen gehad, maar we hebben hem terug gelegd want ik geloof dat we bijelkaar al voor 150 Euro gekocht hadden bij die winkel (2x Silver Marches Outcast en Demon!!)

Outcast
5th November 2002, 09:17
Ja ik heb hem op pdf jeroen :)

Erg mooi boek.

Bremmer
5th November 2002, 13:57
zozo Outcast had je nog geen zin om naar je werk te gaan?

Posting time 8:17

Carnage
5th November 2002, 16:48
Thanx Outcast:

Lijkt me duidelijk - Mail of copy 'm ff voor me, pleaze ;)

Planetouched
20th November 2002, 18:48
heb em ook op pdf, tis volgens mij een soort Dnd dat ze in een moderne setting hebben geplaatst. Allemaal verschillende vuurwapens, zaklampen etc zijn de normaalste zaak van de wereld. Lijkt me echt een ideaal boek voor mijn volgende quest,...maarja dat duurt nog wel jaartje of 2 denk ik.

Carnage
21st November 2002, 14:27
Het is in de horror-setting van de schrijver H.P. Lovecraft....het gaat over allemaal machtige horror monsters die allerlei duistere dingen doen...

Zoek maar eens op internet.

Echt gaaf (Y)

Planetouched
22nd November 2002, 18:38
hmm...achja, ik vind wel erg leuk hoe ze het hebben uitgewerkt...man wat is die pdf trouwens groot..150 mb ofso. Ach wel veel leuke dingetjes die erin staan...die sanity points, raar dat dnd niet zoiets heeft, het klinkt namelijk erg logisch...trauma's in dnd om lijken?No way,...kennelijk heeft iedereen een maag van ijzer in DnD:D

orin
8th August 2003, 20:35
Het is natuurlijk wel meer dan alleen DnD in een moderne setting. Als je het spel alleen speelt om monsters te hakken doe je echt iets verkeerd!! Call of Cthulhu is gewoon 1 brok sfeer, wel een heel beklemmende sfeer, maar toch. Het spel is in principe een rollenspel-detective waarin je op zoek gaat naar mysterieuze sektes die enge monsters proberen op te roepen (vaak tenminste). En geloof me, als je Cthulhu (dat 4d wezen) zelf tegenkomt, dan heb je iets heel erg verkeerd gedaan. Trouwens, ze hebben hem wel liever gemaakt dan in de oude editie, daar maakte hij nog per beurt d4+1 spelers random af, nog voor dat ie uberhaupt ging aanvallen.*knife*

Het boek is dan misschien wel (erg) duur, maar wel zijn geld waard denk ik. Het is allemaal wel erg mooi uitgevoerd, en het is gewoon een erg gaaf spel, als je het op de juiste manier speelt. (ik ben helaas altijd degene die al zijn sanity verliest en wild om zich heen begint te schieten *nasty* )

Elminster
8th August 2003, 21:05
Het lijkt me wel een vet spel als ik het zo hoor.. is het gelijk een adventure of alleen een setting? Denk dat ik het wel een keer wil zien -> kga het niet gelijk zelf kopen zoiets! Wie spelen het nou allemaal eigenlijk?

Planetouched
8th August 2003, 21:11
mwa, helaas hou ik me maar aan dnd, heb daar al een hele bieb collectie van:)