PDA

View Full Version : Boeken top 1,2,3 of in ieder geval 1

Bremmer
29th October 2002, 01:16
In navolging van het muziek forum (jaja kijkt er iemand hier wel eens behalve ik??) een top 10 en dan niet van cd of zo, maar het lijkt me leuk om iedereen ze favoriete boek van D&D te noemen.

We zullen het maar op 3rd edition houden omdat bijna niemand hier 2nd edition gespeeld heeft of iig maar een enkele keer en dat waarschijnlijk al een hele lange tijd vergeten zijn (schuldig :& ) maar voor de rest mogen het in principe alle boeken zijn, officieel/onofficieel, core boeken/uitbreiding boeken, class gerelateerde boeken/ campaign you name it. Ik zou het graag willen horen, lijkt me wel leuk om een keer een ander boek te lezen dan degene waar ik me nu mee bezig hou......

Dus spuien maar met die boeken!!

Grz Bremmer

Nitro
29th October 2002, 01:41
dan weet ik in tegenstelling tot het muziek forum hier niks op te zeggen. Ik vind het Player's Handbook al gaaf. De MM zijn ook leuk mooie art enzo

Kolky
29th October 2002, 11:43
1. Song and Silence - vind Rogues zeer cool
2. Stronghold Builder?s Guidebook - lijkt me wel cool, zo'n fort
3. Manual of the Planes - Planes zijn ook wel lache

(ej Roel, zou ik niet nog een hoop PDF's van je krijgen? ;))

Bremmer
29th October 2002, 13:35
song and silence vind ik ook heel leuk boek, zowel om te lezen als is het leuk en als je rogue speelt staan er zeer veel nuttige dingen in ja. Vooral die tien tips om als rogue te overleven vind ik super. De uitbreidingen om op de equipment zijn ook geinig. En Nantuurlijk de bekendste thieves guilds zijn interessant.

Manual of the planes is volgens mij een goed boek om dingen uit te halen als je DM-ed, heel leuk maar ik moet zeggen dat ik hem nog niet vaak doorgelezen heb.

Stronghold Builder's Guidebook is denk ik idd echt zo'n boek dat een must is om te lezen in die speciale gevallen dat je een stronghold bouwt netzoals bij de groep van planetouched e.a.

Outcast
29th October 2002, 17:56
Tja ik heb momenteel heel veel boeken thuisliggen en dr rest op pdf. Bezit nu al rond de 25 boeken!

Een top drie, hmmm effe denken.

1. Dit zijn er eigenlijk 2 maar ze horen een beetje bij elkaar, namelijk de campaighn setting van Faerunen Silver marches een toevoeging hiervan. Meesterlijke boeken.
2. Epic lvl boek ik blijf hierin lezen !!
3. En wat monsters betreft de demon collectie van green ronin.
Veel demons :)

BTW ik wacht nu op het boek of vile darkness, ben erg benieuwd.
Lijkt me erg tof ook veel evil items en demonlords

Bremmer
29th October 2002, 20:39
Silver Marches is wel ok ja, heb er een hele tijd op zitten wachten vanwege de Peerless Archer Class die ik een keer wil spelen voor de ultieme archer. Heb voor de rest nog geen tijd gehad om hem echt goed door te lezen.

Welke collectie is dat van Greenwood....ben naam kwijt, kom er nog wel op.

Planetouched
30th October 2002, 00:02
Kolky, wacht nog paar dagen, als het goed is krijgen we adsl dan brandt ik em binnen paar dagen.

Op nummer :

1. Forgotten Realms
2. Epic level handbook
3. Monster Manual 1,2

En eigenlijk vindt ik de meest handige toch de Dungeons Masters guide, al spreek ik nu vanuit de DM-visie, voor PC's is de Players het handigst. Erg leuke aanvullingen vindt ik; Magic of Faerun, MM2. De 4 class-aanvullingsboeken zijn natuurlijk een must voor elke liefhebber en eigenlijk wilde ik me ook maar eens gaan abonneren op Dungeon.

O wat denken jullie van Monte Cook's(maker van o.a. Players, Forgotten Realms, DM's guide) nieuwste creatie, Book of vile darkness? Hierin bespreekt hij de duistere kant van dnd, verkrachting, drugs, spells die te maken hebben met evil, rituele moorden en natuurlijk een zooi archdevils maken het boek voor mij, als monte cook fan, eentje die ik in mijn kast wil hebben staan, al is het alleen al omdat hij hem schreef.

Nitro
30th October 2002, 10:37
dat book of vile klinkt goed, is weer is wat anders als good of neutral zijn. Gewoon echt evil(T)

Planetouched
30th October 2002, 19:59
idd, het boek draait om de duistere zijde van dnd, een zijde die niet wordt uitgelegd in andere boeken van WoTC. Hey Taco wanneer ging je weer eens wat bestellen? Ik heb al een aantal op mijn wishlist staan:

-Book of vile Darkness
-City of the spider queen

Misschien is Defenders of faith iets dat je kunt gebruiken? En misschien een leuke adventure erbij ofso. Owja we moeten ook nog een DM-screen hebben, de FR-versie is beter gelook ik.

Carnage
31st October 2002, 10:44
Ik moet nog veel boeken gaan lezen volgens mij ;)

BTW: leeft Elminster nog, kzie 'm nooit meer hier?

Planetouched
31st October 2002, 15:48
Hij weigert volgens mij al te veel te posten vanwege de forum crash geloof ik

Kolky
31st October 2002, 15:54
Dan is tie ook een van de weinige...

Hij had vandaag een boek bij op school, ook zeer mooi, DnD Faerun

Planetouched
31st October 2002, 15:56
Forgotten Realms bedoel je? Heb ik thuisliggen, evenals Monsters of Faerun en Magic of Faerun

Outcast
31st October 2002, 18:41
Eeeh planetouched even voor de duidelijkheid denk je nou echt dat ze in het boek of vile darkness verkrachting zetten?

Antwoord: Nee

Het boek zou dan nog eens niet uitkomen, er staan evil dingen in maar zo evil ook niet hoor.

Planetouched
31st October 2002, 19:25
:) sorry hoor maar ik zou als ik jou was toch maar eens eerst denken voor te posten, hij is allang uit. En er staat wel verkrachting in, het gaat juist over de DUISTERE zijde van DND, daarbij denk je echt dat Monte zich al te veel van Wizards aan trekt? Hij is juist nogal rebellig tegen Wizards, en daarbij het is een eigen boek en dus kan wizards zich er niet mee bemoeien, ze hebben daar een term voor, vrijheid van meningsuiting.

Oke, dat was even op de wat-hoe-durf-je-monte's-boeken-niet-te-accepteren-stijl:d, maar geloof me hij is uit, met drugs, verkrachting, rituele moorden alles. Ik heb gehoord dat alleen de plaatjes in de eerste oplage niet zo hoge kwaliteit waren maar al met al vielen ze wel mee. De inhoud was trouwens wel van erg hoge kwaliteit, ik heb van Koen(Raging Goblin) ook een blik gehad op een adventure die erop gebaseerd is(BoVD), en man wat een adventure. 30 rituele moorden door drugs om een gehele stad omder een permanent spell te houden die een cleric tot divine status verheft zolang de spell behouden blijft ofsoiets was het.

Bremmer
31st October 2002, 19:28
yup, verkrachting, moord, drugs de hele mikmak..........

antwoord: ja :D

Outcast
1st November 2002, 19:06
Nou nou sorry hoor planetouched maar ik had echt gehoord dat Monte geen prostitutie en verkrachting in het boek zou zetten.
Maar jij bent er wel heel zeker van dus heb ik het gepost en gevraagd of de mensen van het grootste forum een antwoord hadden op het 'feit' dat verkrachtig behandelt werd in het bovd.

En dat ie uit is begrijp ik ook wel maar ik kan nergens vinden dat het hoofdstuk over verkrachting door is gegaan. Het is volgens mij gewoon geschrapt.

En zie zelf het resultaat zou ik zeggen:
http://enworld.cyberstreet.com/showthread.php?s=&threadid=29262

Planetouched
1st November 2002, 19:30
Bedoelde niet dat er regels over verkrachting bestonden in dat boek(wat voor regels zou je daar voor willen opstellen?) maar meer dat het erin werdt besproken. Hmm ik zal et eens bij de monte-boards bekijken....

Bremmer
1st November 2002, 20:40
maar het lijkt me best leuk omdat boek een keer door te lezen, maar hoe zo het precies verwerkt kunnen worden in een campaign. ALs je evil speelt dan ben jij misschien wel diegene die al die vile stuff uithaalt tegen onschuldige slachtoffers, of misschien wel met de leden van een vijandige stad/land/clan/guild. Als je goed speelt, zou je als palladin natuurlijk zeer geschokt zijn om deze dingen te zien en dit kwaad willen uitroeien. Lijkt me best leuk om dit een keer in een campaign te verwerken............nog andere ideeen hierover?

Nitro
1st November 2002, 20:47
staat er dus niet in, nu is Planetouched helemaal teleurgesteld. Ach ja je kunt altijd als DM zelf nog regels er voor maken als je dat leuk vindt dus

Bremmer
5th November 2002, 14:02
Ik moet zeggen ik heb hem vrijdag bij Demon doorgelezen en ik kon er ook niks over vinden, maar voor de rest is het wel een supervet boek. Weer eentje voor mijn verlanglijstje!