View Full Version : Top (zoveel) Bands, albums, nummers, muziekvideo's
Nitro
29th October 2002, 00:59
Geef hier je top 10 van bands, ablums, nummers, muziekvideo's en als je nog wat weet kan er ook bij. je kan ook een top 2346965 maken maakt niet uit doe maar wat je leuk vindt
Bremmer
29th October 2002, 01:05
Mijn Gedeeltelijke zonder volgorde cd top 10:
Throwing Copper en Secret Samadhi van Live
Ok Computer van Radiohead
Post Orgasmic Chill van Skunk Anansie
You or someone Like you van Matchbox 20
Best of U2 1980-1990 van U2
Nevermind van Nirvana
moet nog aan gewerkt worden
Pyro
29th October 2002, 02:00
Tja, ik heb een x een top 40 van mijn favoriete nummers gemaakt; pas kwam ik erachter dat een aantal platen nog echt missen dus binnenkort edit ik de boel hier wel ff en maak ik er een top 50 van...
01 Broaden Our Minds - DJ Promo
02 Keep On Dancing - Perpetual Motion
03 Bonzai Channel One (Original) - Thunderball
04 Waterfall - Atlantic Ocean
05 Hardcore Is The Future - Hardcorps
06 Brackish - Kittie
07 Firestarter - The Prodigy
08 Windowlicker - Aphex Twin
09 We're Gonna Blow Your Mind - Rotterdam Terror Corps
10 Killing In The Name - Rage Against The Machine
11 Born 2 Bounce - Brooklyn Bounce
12 Born Slippy - Underworld
13 Temporarily Expendable - Urban Dance Squad
14 I Like It Loud - Marshall Masters
15 Faces - 2 Unlimited
16 Loco - Coal Chamber
17 Mayhem Motherfucker - The Prophet
18 No Good (Start The Dance) - The Prodigy
19 Storm - Storm
20 The Power - DJ Perpetrator
21 One - Metallica
22 Return To Innocence - Enigma
23 He Got Game - Public Enemy
24 Hardstreetshit - Radical 2 React
25 Let The Beat Control Your Body - 2 Unlimited
26 Too Many DJ's - Soulwax
27 Let U Go - ATB
28 Happy Go Fucked Up - Urban Dance Squad
29 What Is Life? - The Prophet
30 Da Mystery Of Chessboxin' - Wu-Tang Clan
31 Suburban Train - DJ Tiesto
32 Do For Love - 2Pac
33 The Beating Of My Heart - Back 2 Bass
34 God Is A DJ - Faithless
35 Dansen Aan Zee - Blof
36 Californication - Red Hot Chili Peppers
37 Streets Of Philadelphia - Bruce Springsteen
38 You Oughta Know - Alanis Morisette
39 Brrr - Dyewitness
40 Fire Water Burn - Bloodhound Gang
Nitro
29th October 2002, 02:08
veel verschillende bands/groepen/formaties/DJ's
Laevid
29th October 2002, 23:51
zoals ik al ergens anders zei m'n top 100 allertijde die komt rond de kerst uit...heb wel een ander top 100 allertijde uit 99 maar die werkt niet met wat ik toen (op dat moment) het leukst von maar met puntenaantallen die de platen in mijn lijst hebben behaald. (even voor de mensen die het nog niet wisten: ik maak al sinds eind 92 een wekelijkse lijst, op uitzondering van eind 94 en 95)...
maar ik zal wel ff een top 15 albums maken (die ik OOK in bezit heb)
1. Hits Unlimited - 2 Unlimited: jeugdsentiment, en eiglijk nog steeds leuk
2. Enter The Wu-Tang (36 chambers) - wu-tang clan: hun eerste en klassieke album, duistere beats en lekker rhyms
3. Fat Of The Land - the prodigy: zware beats, gewoon super
4. Liquid Swords - GZA/Genius: beste album van een wu-tang lid, super rhymes en ook duister
5. Warriorz - M.O.P.: zeer stevige beats, helaas iets te veel slang.
6. Only built 4 cuban lynx - raekwon feat. ghostface killah: weer zeer goede beats, en lekkere flow...van 2 leden de wu-tang
7. Tical - method man: nog een classic uit de wu-tang familie; lees Liquid Sword
8. 2001 - dr. dre: lees Warriorz
9. Surpreme clientele - ghostface killah: lekkere flow, erg afwisselend
10. Innuendo - queen: hij is van me pa, ok...maar wel heel mooi...
11. Origin of symmetry - muse: gewoon mooie nummers
12. Blackout! - method man & redman: goeie lyrics, goeie beats, maar eentonig
13. Mutter - rammstein: mooie nummers en lekker stevig
14. Slipknot - slipknot: heb je een zware dag gehad, hiermee kun je je lekker uitleven
15. The Marshall Mathers LP - eminem: een afwisselend album met briljante platen, maar helaas ook een aantal slechte nummers.
16. Sick & twisted - rotterdam terror corps: stevige maar simpele hardcore
17. Ironman - ghostface killah: weer een wu-tang classic, ook duister, kent veel goede, maar geen supernummers.
18. Iron Flag - wu-tang clan: nieuwste album, doet oude tijden herleven.
19. Kaos - adam F: Drum & bass DJ die hip hop maakt, zeer stevig maar erg kort en niet altijd de beste MC's
20. Door merg & brain - brainpower: hele hoeie teksten, alleen over het algemeen slappe beats
In deze lijst ontbreken misschien albums, want ik doe het zo uit het hoofd...maar ik denk dat ik zo wel de echte super albums uit m'n verzameling wel zoon beetje heb gehad...al moet ik het niet echte album: Straight from the core even vermelden, erg goede hardcore compilatie...en no limits - 2 unlimited heb ik niet vermeld, vanwege de goede platen die ook op hits unlimited staan, maar de rest is wat minder...
Nitro
30th October 2002, 02:55
Nou ik ken de albums 3, 10, 11, 12
3: nou ja de singles zijn wel goed
10: Idd erg goeie cd
11: Lang geleden dat ik die heb opgezet maar ook geen slechte cd
12: Ach ja cd is wel geinig, de skits tussendoor en het nummer Kim enzo, das wel lache
Mr G. Bears
30th October 2002, 08:21
may come in different order!
1. Linkin Park - Hybrid Theory
2. Sonata Arctica - Silence
3. Rhapsody - Power Of The Dragonflame
4. Red Hot Chili Peppers - Californication
5. Disturbed - The Sickness
6. Nirvana - Nevermind
7. Hammerfall - Renegade
8. Red Hot Chili Peppers - By The Way
9. System of a Down - Toxicity
10. Iron Maiden - Rock in Rio
11. Rhapsody - Legendary Tales
12. Coal Chamber - Dark Days
13. Static-X - Machine
14. U2 - All That you can't leave behind
15. Muse - Origin Of Symmetry
Kolky
30th October 2002, 09:45
Ik heb ook een lijstje:
1. Rammstein - Sehnsucht
2. System of a Down - Toxicity
3. Muse - Origin of Symmetry
4. Disturbed - the Sickness
5. Korn - Untouchables
6. Rammstein - Mutter
7. Korn - Issues
8. Prodigy - Fat of the Land
9. Nirvana - Smells like Teen Spirit
10. Papa Roach - Infest
Nitro
30th October 2002, 10:52
Marcel wel erg veel verschillende albums, kwa stijl ej, van U2 en RHCP naar Rhapdody, Hammerfall
Kolky (-) Smells Like Teen Spirit is GEEN album van Nirvana.
Laevid
30th October 2002, 13:25
Ik heb eventjes goed in m'n cd-collectie gekeken en bleek toch nog meer leuke albums te hebben, III - cypress hill viel er zelfs net buiten
Originally posted by Nitro
Nou ik ken de albums 3, 10, 11, 12
3: nou ja de singles zijn wel goed
10: Idd erg goeie cd
11: Lang geleden dat ik die heb opgezet maar ook geen slechte cd
12: Ach ja cd is wel geinig, de skits tussendoor en het nummer Kim enzo, das wel lache
Nu ken je de albums 3 (the prodigy), 11 (muse) , 13 (rammstein), 14 (slipknot) en 15 (eminem).
Bij eminem, vin ik dus de skits juist vervelend en Kim het slechtste nummer van de CD, smaken verschillen (ook binnen albums) ;J
Laevid
30th October 2002, 13:36
Aangezien ik ook wel een aantal aardige verzamelalbums heb, hier een overzicht van de 5 beste:
1. Wu chronicles: verzameling van featurings van wu-tang leden op platen van andere artiesten, zitten echt veel goeie platen bij.
2. Thunderdome 15: beste hardcore CD (op straight from the core na ;)) vooral cd 1 is meesterlijk met o.a. RTC, delerium en intelligent hardcore, cd 2 begint ook goed met shadowlands anthem
3. Turn up the bass 15: de oudste cd in m'n verzameling uit 91 (gekocht pas in 98) met natuurlijk de geweldige plaat: James brown is dead - L.A. STyle
4. Turn up the bass 22: mijn eerste bandje, lekkere nummers als Nana - N.u.k.e., the magic friend - 2 unlimited, dukkha - precious X project en Yesss! - wax attack staan hier op.
5. Het beste uit de top 40 van 1992: jaja mijn 2e bandje(s), toen stond er nog goeie muziek in de top 40: under the bridge - RHCP, rhythm is a dancer - snap!, twilight zone - 2 unlimited, knocking on heavens door - guns 'n roses...
Mr G. Bears
30th October 2002, 17:14
jA niotro, veel vershcillen in stijl ja, ik luister soms effe niet naar hardrock, op eeen dag dan draai ik bijv veel liever U2 of Chili Peppers, maar soms heb ik geen zin in rustigere muziek nen dan zet ik Rhapsody of Coal Chamber op, of fuck Coal Chamber - Dark Days vergeten
Nitro
15th November 2002, 00:11
Je kan natuurlijk ook nog altijd iets hebben van de muziek ff aanpassen aan je humeur.
Mr G. Bears
15th November 2002, 08:25
ja exactly my point, soms heb ik echt geen zin in Hardrock, en tja, dan komt et niet op he
Nitro
15th November 2002, 12:45
geen zin in iets hebben is iets anders als je goed of slecht voelen. Zin hebben is meer met verveling.
Nitro
19th November 2002, 21:00
is iedereen nog bezig met zijn top .... bands/nummer/ablums enz
Laevid
19th November 2002, 22:57
Originally posted by Nitro
is iedereen nog bezig met zijn top .... bands/nummer/ablums enz
Ben er mee bezig maar liefst geen reply's meer hierop.....want zoals al gezegd in kappen met offtopicen.....vin dat gelul hier niet thuishoort....maar reageer ook daarop maar op die thread ok.....alvast bedankt.....
Nitro
8th June 2004, 20:39
Mijn top 25 bands:
01. The Offspring(1)
02. Bad Religion (14)
03. Pennywise(3)
04. NOFX(4)
05. Guttermouth(7)
06. AFI(-)
07. Nirvana(5)
08. Blink 182(2)
09. Lagwagon(6)
10. Rancid(-)
11. MxPx(19)
12. De Heideroosjes(23)
13. Millencolin(12)
14. Anti-Flag(-)
15. No Use For A Name(8 )
16. Sum 41(16)
17. Good Riddance(-)
18. H2O(13)
19. Metallica(10)
20. Green Day(-)
21. Muse(9)
22. Bouncing Souls(-)
23. Unwritten Law(-)
24. Rise Against(-)
25. The Vandals(-)
Eigenlijk is er simpel 'commentaar' op mijn lijst te geven, de vorige was anderhalf jaar geleden en sindsdien is er natuurlijk veel verrandert. Eigenlijk zou ik dit dus veel vaker moeten doen. Er zijn zoveel nieuwe bands bijgekomen...
Geobear
9th June 2004, 16:58
Ik ben trouwens nog steeds bezig met mijn Eternal Top 100, die hoop ik ook binnen niet al te lange tijd te kunnen posten...
Natuurlijk...en dat moet ik geloven? :P
Hetzelfde geld voor LV met zijn top 100 allertijden tijdens de kerst van 2002...tres funny :P
Natuurlijk...en dat moet ik geloven? :P
Hetzelfde geld voor LV met zijn top 100 allertijden tijdens de kerst van 2002...tres funny :P
Het moet er nou toch echt eens van komen hè? Het probleem is dat ik al een heel lijstje met nummers heb die erin moeten maar dat zijn er al zeker over de 300, en ik ben heeeel slecht in wegstrepen. Njah...
Laevid
9th June 2004, 23:00
mijn verweer:
Het moet er nou toch echt eens van komen hè? Het probleem is dat ik al een heel lijstje met nummers heb die erin moeten maar dat zijn er al zeker over de 300, en ik ben heeeel slecht in wegstrepen. Njah...
ik dacht er ook aan toen ik deze thread zag, het is echt lastig, of gewoon niet te doen :P, iedere dag issie wel anders denk )
Yavanna
11th June 2004, 03:26
Ik vind die top-zoveels altijd erg nutteloos, sorry dat ik het zeg... ik bedoel, zoals Nitro al zegt, het verandert toch telkens, en bovendien... het is erg moeilijk om 2 bands te beoordelen aangezien je het 'gemiddelde' moet nemen... bv een band met 10 cd's, 5 goeie, 5 slechtere, en een band met 4 cd's, 3 goeie 1 slechtere... wie is dan beter... Elke band heeft zn plus en minpunten... Bovendien zit zowiezo bv niemand te wachten op mijn top 25 bijvoorbeeld, alsof iemand denkt van "hey, Nightwish staat op 1, nou dan zal ik die bij mij ook maar es bovenaan zetten" ofzo...
Magoed, ik zal weer wel te sceptisch zijn ) ga maar lekker door met lijstjes maken hoor mensen, ik lees ze zowiezo toch wel weer ) (Y) :D
Geobear
12th June 2004, 10:04
Bovendien zit zowiezo bv niemand te wachten op mijn top 25 bijvoorbeeld, alsof iemand denkt van "hey, Nightwish staat op 1, nou dan zal ik die bij mij ook maar es bovenaan zetten" ofzo...
Magoed, ik zal weer wel te sceptisch zijn ) ga maar lekker door met lijstjes maken hoor mensen, ik lees ze zowiezo toch wel weer ) (Y) :D
Ik lees ook graag lijstjes. Nee, ik zou de band er niet mee bovenaan zetten, maar het kan je wel helpen herinneren van: hé, dat vond ik ook een leuk nummer of een leuke band, of dat je meer zoiets hebt van: dat klinkt interessant, laat ik daar ook eens wat van downloaden en wie weet vind je het dan hartstikke leuk. Maar ja, je hebt hier natuurlijk tegen een grote fan van lijsten in het algemeen, maar vooral van muziek _O_ .
Over die top 100's allertijden: als je voornemens bent zo'n lijst te maken, denk ik dat je gewoon een keer de knoop moet doorhakken en op een bepaalde datum die je goed uitkomt en waar je zeker elk jaar vrij zult zijn (bijvoorbeeld 25 december (zodat je em daarna met nieuwjaar kunt draaien )) een momentopname moet vastleggen als top 100 of als je teveel platen hebt voor mijn part een top 300 (alleen kan je em dan niet meer op één dag draaien :P).
Dan heb je toch een lijstje van platen, die je op dat moment in totaal het meest geweldig vond. Uiteraard verandert dit daarna weer, maar dat probleem kun je verminderen door elk jaar op dezelfde datum weer zo'n lijst te maken en ik denk dat je zult zien dat ie dan elk jaar beter gaat kloppen (helemaal klopt ie toch nooit, maar da's bij weeklijsten ook )). Ook vind ik het persoonlijk verstandig om bij het maken van zo'n lijst de platen van het afgelopen jaar niet mee te nemen, omdat je dan nog niet goed kunt beoordelen of je ze blijft draaien in de jaren die volgen. Je zou bijvoorbeeld een lijstje van 10 niet-verplichte tips kunnen geven uit het afgelopen jaar, zodat je ze toch kunt laten zien :)
Oja, ik ben ook echt voornemens dat te gaan doen, alleen weet ik ook nog niet zeker op welke termijn (ik denk voorlopig aan juni 2006))
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.