PDA

View Full Version : Nederpop

Laevid
23rd October 2002, 00:07
Wat vinden jullie van Nederpop?....ik vin het vaak echt goeie muziek vooral de teksten....mijn favoriete Nederpop nummers zijn:
De keuzes die je maakt - van dik hout
Hier - blof
Stil in mij - van dik hout
Als ze er niet is - de dijk
Ik denk nooit meer aan jou - trockener kecks
en een nummer wat er eiglijk niet helemaal in thuis hoort maar ook goed is: Voor ik vergeet - spinvis...

Nitro
23rd October 2002, 00:13
is dat allemaal van dat soort muziek? die bands die jij opnoemt?

Laevid
23rd October 2002, 23:03
dat soort muziek ja....eiglijk valt daar bijna alle serieuze nederlandstalige muziek onder die nergens anders in kan worden gedeeld...die komen hier dan dus in...:)

ik heb nog een paar heel goeie nummers die ik gister over het hoofd zag:
Laat het los - van dik hout
De kapitein deel 2 - acda en de munnink
Geen gevaar - frank boeyen & paskal jakobsen

Nitro
24th October 2002, 01:21
nou ok dan weet ik waar ik op/voor stem. aangezien er 2 stemmen zijn kun je zelf wel zien wat ik heb

Kolky
24th October 2002, 01:34
Soms Blof (die zijn goed (Y))
En de rest ZUIGT

Pyro
24th October 2002, 01:56
Blof is inderdaad SUPER; goede teksten, mooie nummers, echt een geweldige band!
En voor de rest; Acda en de Munnik hebben heel vaak goede nummers, Van Dik Hout ook regelmatig, en er zijn er nog wel meer. Als we maar niet teveel de kant uitgaan van die Chiel Montagne-CD's vind ik het meestal wel relekste muziek...

Bremmer
24th October 2002, 12:06
Bof, van Dikhout, Acda en de Munnik maken allemaal leuke muziek. wou ik het al een keer over hebben alleen die post is verdwenen (?)

Carnage
24th October 2002, 16:58
De Poema's, Is ook Schitterend, V.o.f. de kunst, Bloem, Frank Boeijen Groep, ....

Pop in je moerstaal, 3 * dubbel CD.

Kolky
25th October 2002, 00:32
Oja... V.O.F. de kunst... daar heb ik nog zo'n ruige HORROR Cd van (GriezelBus Cd volgens mij...) die is vet... voor de rest ken ik niet veel van hun

Paul van Loon is ook gaaf (off-topic)

Nitro
25th October 2002, 02:01
Ja ik heb ook zo'n pop cd van de Music Store, staan ook allemaal van die goeie liedjes op van Blof, Di-rect, Guus Meeuwis, Hans Westbroek, en nog vele anderen

Laevid
26th October 2002, 17:16
Originally posted by Nitro
nou ok dan weet ik waar ik op/voor stem. aangezien er 2 stemmen zijn kun je zelf wel zien wat ik heb
kon ff een paar daagjes niet op het forum...dus ik zie nu al 7 votes!....maar ik gok de onderste van jou?
die bovenste van uhm bremmer??
en die op de 3e...kolky?

De Poema's zijn natuurlijk ook stoer: maar ja das Acda & de munnik + van dik hout....:D

en natuurlijk een classis als "??n kopje koffie" kan niet ontbreken ;)

Nitro
26th October 2002, 19:35
Originally posted by Kolky
Soms Blof (die zijn goed (Y))
En de rest ZUIGT

waar slaat dit nou weer op, das hetzelfde als ik zou zeggen van Ja The Offspring is super en al die andere punk band zijn slecht.

en LV mijn mening is idd die laatste: Nooit, wat een schijtmuziek!

Pyro
29th October 2002, 02:36
Het enige probleem met Nederpop blijft alleen die naam, POP heeft bij mij toch altijd een beetje een ranzige bijsmaak...(E)

Bremmer
29th October 2002, 10:22

waar slaat dit nou weer op, das hetzelfde als ik zou zeggen van Ja The Offspring is super en al die andere punk band zijn slecht.

amen

Originally posted by Laevid

kon ff een paar daagjes niet op het forum...dus ik zie nu al 7 votes!....maar ik gok de onderste van jou?
die bovenste van uhm bremmer??
en die op de 3e...kolky?

ja ik heb geloof ik de bovenste gestemd, maar ik beken het is niet zo dat ik elke dag nederlandse muziek draai, maar het was meer om de onderste stem te counteren.
:D

Nitro
29th October 2002, 17:59
Originally posted by Bremmer

amen

zie je me als een priester? of zeg je dat wel vaker?

Originally posted by Bremmer
ja ik heb geloof ik de bovenste gestemd, maar ik beken het is niet zo dat ik elke dag nederlandse muziek draai, maar het was meer om de onderste stem te counteren.
:D

Nou die van mijn is 100% waar (C)

Bremmer
29th October 2002, 20:33
haha als priester...........nee

Nitro
29th October 2002, 22:33
gelukkig want ik dacht al. maar zei je 'amen'? Dat weten we nog steeds niet

Bremmer
29th October 2002, 23:41
ok uitleg: dat was een reactie op die jou post omdat je het niet terecht vond dat er werd gezegd dat blof wel ok was en dat de rest zuigt. Ik had iets anders kunnen zeggen, zoals: , je hebt gelijk, klopt of daar ben ik het mee eens maar ja het werd dus amen, as in

Haaaaaaaaaaaaaaaaaaallleeeeeeeeluja God save the queen etc etc

Bremmer

Nitro
15th November 2002, 00:07
Maar hoe zit het, Kolky? Krijgen we er nog uitleg over of is het net zoals al vele eerder keren weer geen uitleg

Pyro
15th November 2002, 00:09
Als het grote verschil tussen Blof en andere bands bijv. zou zitten in de teksten, die bij Blof vaak een behoorlijk diepere betekenis (lijken te) hebben, dan moet je eigenlijk Acda en de Munnik en Van Dik Hout ook wel goed vinden. En dat is blijkbaar niet zo, dus moet er nu wel een hele goede reden komen hoor...

Kolky
15th November 2002, 00:48

en LV mijn mening is idd die laatste: Nooit, wat een schijtmuziek!

Nou zo denk ik ervoor... PUNT UIT

Nitro
15th November 2002, 00:55
ik heb eigenlijk niet echt het idee dat zoiets kan maar ja

Mr G. Bears
15th November 2002, 08:19
Idd, als je die muziekstijl wel bevalt dan zijn er vast nog andere bands die je goed vinden omdat die qua stijl bijv best wat weg hebben van Blof, Het kan eigenlijk niet zo zijn dat je opeens die andere ALLEMAAL slecht vind