PDA

View Full Version : Story Line

Shandril
30th September 2002, 17:25
Vrijdag hebben we weer gednded, toen is er wat gebeurt:

Er was in de haven een groot, heel groot schip aan gekomen uit het land....Domah dit land ten noordwesten van ons land.
Uit dit land komen wel vaker schepen met goederen, maar geen van ons kan zich herinneren dat we ooit zo'n groot schip hebben gezien. Dit schip bevat kisten en tonnen, in de tonnen zitten volgens ons alcohol en de wat er in de kisten zit dat weten we niet. Na wat moeite van onze twee elfen. En het te water laten van drie mensen, zijn we niks opgeschoten qua informatie. Dus hebben ze besloten om de rest van de party er ook maar bij te halen. Onze Cleric, Roondar, heeft wat inlichtingen bij de "havenmeester" ( de persoon die de steiger verhuurde). Inlichtingen waar we ook niet veel verder meegekomen zijn. Hebben de elfen besloten de wacht te gaan houden bij het hek dat inmiddels bij het schip is weggezet. Ondertussen werd er daar een spandoek weggehangen, met de tekst: "AVONTURIERS GEZOCHT. Ondertussen was ik, Ceres, de Halfling Fighter, bij verschillende caf?s en instellingen gaan vragen of iemand een vracht uit Domah verwachtte, niemand. Ik werd verzocht terug te gaan naar de haven en daar aangekomen zat de rest van de party als een stelletje groupies (C) voor het hek. Ik heb mezelf er bij gezet. Na een tijdje wachten kwamen er meerdere mensen, een aantal van deze heeft onze Elf Wizard (ook bekent als Elminster) naar de andere kant van het schip weten te sturen. Toen kwam er een wacht, deze vroeg wie er allemaal bereid waren te 1 Gp te betalen en om dan mee te mogen naar Domah. Wij waren natuurlijk enorm enthousiast. Dus wij 1 Gp betaald en gingen het enorm grote schip in, voor de Humans al enorm groot dus voor mij nog groter. Daar binnen gekomen samen met vier anderen moesten we wachten, later werden we een kamer in gestuurd, met de opdracht om daar levend uit te komen. We hebben niet eens de reactie van de vier anderen afgewacht, maar hebben gelijk aangevallen, ze waren vrijwel allemaal gelijk dood. Wij hebben ze euhm, netjes achtergelaten met de belofte goed op hun spullen te passen, met andere woorden we hebben ze beroofd. Na een seconde of tien stonden we weer buiten de kamer, om daar een verbaasde wachter aan te treffen. Hij bracht ons naar onze kamer, een kamer bestaande uit een grote kamer en twee kleintjes. De grote kamer bevat drie stapelbedden, de ene kleine kamer bevat een bed, speciaal voor mij, en de andere kamer een wastobbe.
Elminster en Nitro, de elfen, besluiten om op het dek eens te gaan kijken wat er in de tonnen en kisten zit. Elminster besluit om met zijn stok in een ton met zand te gaan roeren in de hoop dat er iets waardevols in zit. Helaas, een wachter ontdekt hem, en Elminster wordt gevraagd om daar onmiddellijk mee op te houden. Elminster en Nitro besluiten naar dit voorval om weer terug naar onze kamer te gaan. Ondertussen gaan Aekold en ik op zoek naar de kombuis, omdat we nogal hongerig zijn. In de kombuis blijkt een Halfling hard aan het werk te zijn om daar een maaltijd te bereiden. Hij verbiedt ons om in de keuken te komen. Wij, eigenwijs en hongerig als we zijn, besluiten om toch de keuken in te gaan. Daar vinden we stiekem een stuk kaas en een stuk hard brood. We sneaken weer de keuken uit, en delen de buit. Onder het ?genot? van een stuk kaas en een stuk brood gaan we op zoek naar de kapiteinshut, maar omdat alle deuren er hetzelfde uitzien, dus geen een extra versierd, vinden we niks. Het zijn veels te veel deuren om zo maar ff allemaal open te maken. We besluiten om terug te gaan naar het bovenste dek, en om daar aan wat wachten wat te vragen over het schip, het doel van de reis en de passagiers. Bij de eerste twee dingen komen we op niks uit, we moeten maar wachten tot de vergadering. Bij de derde vraag blijkt er dat er op het schip, een neger (sorry jongens het was nu eenmaal zo) kruipend op zijn knie?n over het dek gespot was. Het leek wel of hij naar iets op zoek was. De neger wordt gevonden en er wordt aan hem gevraagd wat hij kwijt is, hij kijkt ons boos aan en zoekt verder. We gaan terug naar onze kamer. Daar blijven we niet lang, aangezien ik last heb van zeeziekte (?) ga ik terug naar het boven dek. Daar zie ik dat het land vrijwel geheel uit zicht is en dat de golven toch aardig hoog zijn. Naar het noordwesten kijkend zie ik dat de lucht steeds donkerder wordt???

Shandril

Shandril
30th September 2002, 20:50
Het begon allemaal in Port Silk. Dit is een grote handelstad. Hier wonen allerlei verschillende rassen door elkaar. De dure huizen staan naast de krotten, en als iemand zin heeft wordt de krot omlaag gehaald en daar eventueel nog een duurder huis weg. Je mag overal waar je wil je huis wegzetten, de stad heeft geen autoriteit.
Zolang als men kan herinneren leeft het land met het buurland op voet van oorlog. Deze oorlog gaat om een stuk land, een stuk land wat bezaait ligt met lijken en skeletten van door de eeuwen heen. NIemand weet meer waar de echte grenzen van de beide landen liggen. Het land heeft nog ongeveer 5 grote steden en dan waarschijnlijk een hoop kleine dorpjes. Port Slik heeft zo ongeveer 60.000 inwoners, maar omdat er niemand is die de moeite neemt om ze te tellen, weet niemand het aantal zeker.

We kennen elkaar al heel ons leven, we zijn met elkaar opgegroeid. We wonen ook allemaal bij elkaar op het pleintje zeg maar, we hebben het zelfde stamcaf?. En waarschijnlijk samen ook heel wat kattekwaad (beetje ouderwets woord maar ok).
De namen komen nog, daar moet ik nog wat research voor doen.

Shandril

Shandril
16th October 2002, 22:40
damn, ik ben het padje kwijt.

Het enige wat ik nnog hier op mijn compu kon vinden is dit vervolg (volgende post)
:+

Shandril

Shandril
16th October 2002, 22:40
Shandril zal eens op de vroege morgen wat gaan posten over D&D afgelopen vrijdag. Ik moet zeggen het eind was heel origineel.

Wij zaten dus op een schip, te wachten op een vergadering. We zitten op onze kamer?.klop klop. ?Binnen?. ?Komen jullie meer naar het bovendek, voor de vergadering?. We gaan naar boven, goed aangekleed tegen de regen en de kou. Op het dek blijkt dat de storm alleen maar erger is geworden. Het schip kraakt nu gevaarlijk aan alle kanten. De kapitein gehuld in een echt geel regenpak, verteld ons dat ze in het land Domah avonturiers zoeken. Domah heeft een groot aantal ongebruikte goudmijnen. In deze mijnen zitten monsters. De avonturiers hebben ze nodig om de monsters af te maken. Wat we bij de monsters vinden mogen we houden. Als we mee willen, worden we aangenomen op een drie-jaarcontract-basis. Wij besluiten om hier mee akkoord te gaan, en worden verzocht om voor het teken van het contract met de kapitein mee te gaan. We tekenen allemaal terwijl het schip steeds harder gaat kraken. Besluiten om na het gesprek met de Kapitein terug bovendeks te gaan.
Het schip begint nu echt enorm te kraken, wij staan met z?n allen op het achtersteven (of voorsteven dat ben ik ff kwijt). Ondertussen is het gaan onweren en de lucht wordt steeds groener. De bliksem slaat in op de mast, en de mast breekt en valt op het schip waardoor het schip breekt. Als de mast ligt probeert Nitro hem nog op te vangen :S. De meeste van ons besluiten om ergens een stuk hout vandaan te halen, om te gebruiken als drijfhout. Iedereen vind een stuk hout. Voor het schip geheel ten onder gaat springen we over boord. Omdat een aantal van ons te zwaar beladen zijn, Mr. G Bears, Elminster en Kolky, zinken ze. Ze weten zichzelf nog op tijd te redden. Ondertussen onweert het nog steeds en de bliksem slaat ook regelmatig in op het water, maar hier hebben we geen last van. De lucht wordt langzaam groener, en terwijl wij nog lekker aan het drijven zijn. Langzamerhand verdwijnt ons bewustzijn.
Als we weer bijkomen zijn we belandt in een witte ruimte, zoiets als die ruimte van ?The Matrix?. We zitten/ liggen of wat dan ook op een platformpje. Dat er uitziet als een schaakbord. Echt hoog is het niet, je kan met een longsword makkelijk bij de grond. We besluiten om van het platformpje af te stappen en eens voorzichtig rond te kijken. Na een Intuit Direction van Aekold, blijkt dat het noorden boven ons ligt. In vloer zitten, net als op een schaakbord zwarte vlakken zitten, gaten in de grond. Nadat we een tijdje hebben gelopen, besluiten we om maar in zo?n gat te springen en dan maar te kijken waar we uit komen. Allereerst gaat Aekold, na een tijdje gaat Elminster, daarna kom ik en de rest volgt ook, met Kolky als laatste. Hoe verder we omlaag vallen, hoe natter de omgeving wordt, eerst een beetje nevel maar later echt water. Zo belanden we allemaal in het water.
In het water weten we ook niet welke kant we op moeten, met elkaar praten gaat niet want als je je mond open doet dan komen er alleen maar luchtbellen uit. We besluiten om ons maar te laten zinken. In dat water kunnen we trouwens wel gewoon ademen.
Na een tijdje gezonken te zijn, zien we een vis, nee een mens, nee toch een vis, nee een mens, anyways het komt onze kant op. Het blijkt een meermin of man te zijn dat ben ik ff kwijt. Het brengt ons naar de stad, een soort van onderwater stad. Daar worden we in een soort van troonzaal geleid, niet echt een troonzaal maar toch lijkt het erop. In die troonzaal, wat niet echt een troonzaal is, staat een troon, maar ook dit is niet echt een troon. Op die troon zit een soort van koning. Deze koning ontvangt ons met open armen. Wat blijkt nou?.Deze koning heeft een dochter, en hij is op zoek naar een man voor zijn dochter. Ik was allang blij dat hij een man zocht?.Maar Kolky heeft bij ons de hoogste Charisma, hij werd dus door de koning eruit gepikt, en moet nu gaan trouwen met zijn dochter?. Dat was vrijdag.

Ik wil wel eens zien hoe dit af gaat lopen.

Shandril

Shandril
16th October 2002, 22:42
hm de overgang klopt best wel aardig, ik denk niet dat er voor mij op deze thread zo'n groot probleem is geweest..... Maar dan nog,

Kolky een tip die je misschien al wat vaker hebt gehad, je had hem vlak voordat hij uit de lucht ging moeten dingesen (een back up van maken)

Well it happened, nothing to do about it

Shandril

Shandril
20th October 2002, 19:42
je trouwerij komt er aan alex, maar het duurt nog ff, ik heb f fwat andere dingen aan mijn hoofd........

Shandril

Shandril
28th October 2002, 23:02
De trouwerij van Kolky dus (met die verloren posts ben ik jullie namen weer kwijt voor zover ik die al had ontvangen)

Anywayz Kolky ging trouwen, met de dochter van de koning. Wij werden naar onze kamer geleidt, in deze kamer stonden ja rare bedden, heel zacht waren ze. Er werd besloten om te gaan slapen. Op deze bedden lagen dekens en deze dekens zorgde ervoor dat we niet omhoog dreven. Na wat geslapen te hebben, willen we nu toch wel uit de kamer, maar de deur blijkt op slot. Nadat een zoektocht naar een geheime deur niks oplevert, besluit Aekold (sorry weet je naam nog steeds niet) de deur open te gaan wrikken. Hij ziet hier toch van af, aangezien het niet zo goed is voor zijn longsword. We wachten geduldig op het moment dat de deur geopend wordt. Ondertussen gaan Mr G Bears en ik een soort oefenduel houden, onze vechtkunsten oefenen. Dat ging schijnbaar goed, geen reactie van de DM namelijk. Op een gegeven moment, wordt er aan de deur geprutst. De deur gaat open en we worden naar de troonzaal geleidt. In deze troonzaal zit een plafond (duh) in dat plafond zit een gat, als we door dat gat gaan komen we in een kamer zonder water, een kamer zoals jullie nu in zitten, met lucht. Deze kamer heeft wat weg van een kerk, er zitten een hele hoop mensen. Rechts de familie, vrienden van de bruid, en links zitten wij, met zijn vijven. Lekker relaxed. Nou we krijgen de hele voordracht in het Merfolk (maar wij dachten common). Een leuke mis, origineel?.. (hm?ik weet het niet zo precies meer). Na de mis, gaan we weer in het gat, de bruid en de bruidegom als eerste, ik geloof dat er nog wat gevraagd wat aan de priester nadat iedereen weg was, iedereen behalve wij. Iemand vroeg aan de priester of er al eerder een trouwerij tussen een Human en aan Merfolkwoman was. Die huwelijken komen voor, maar deze paren vertrekken gelijk uit deze stad. Naar andere steden.
Ook wij gaan uiteindelijk terug het gat in. Daar komen we terecht op het feestje, en daar gaat iedereen apart zijn gang. Nitro ontmoet een meisje (merfolk?) dat wat weg heeft van Avril Lavigne. Mr G. Bears doet ook een poging maar daar kwam niet veel van terecht. Ik zag schijnbaar ook niks leuks?We eten wat, we drinken wat. En ik geloof dat we toen weer gingen slapen?.

Hm hier heb ik echt te lang mee gewacht, volgende week vrijdag is het hopelijk weer D&D en dan wordt dit verhaaltje weer aangevuld?..

stom stom stom (dak da vergeten ben)

Shandril

Shandril
29th October 2002, 20:29
Aanvullinkjes

We wilden dus de stad verlaten. Dus gaan we naar de koning, ok zegt deze, maar jullie moeten wel eerst ff een kleine opdracht voor me doen? Ok zeggen wij. Wat houd deze opdracht in? Jullie moeten opzoek gaan naar een beker was het geloof ik?? Deze ?beker? ligt in een grot. Ik zal jullie naar deze grot brengen en vanaf daar staan jullie er in je eentje voor. Nou ok, we nemen de opdracht aan, we willen tenslotte wel verder komen. We worden dus naar een grot geleidt (korte ei hoop ik). In deze grot komen we naast vissen ook een paar monsters tegen, Mr. G. Bears denkt Lizardfolk. Die laten we natuurlijk niet heel. We schieten/slaan die beesten neer, ik kreeg geloof ik een klap terug en raakte gewond. Bij het tweede monster blijf ik dus verstandig om de hoek staan, maar besluit halverwege het gevecht er toch maar bij te komen, de genade slag werd geloof ik als het me goed herinner uitgedeeld door? sorry maar we weten het niet meer. Take the credit and honour if you want to. Nou geloof ik dat ik echt alles heb. Behalve dat er nog een kamer was met een hele hoop visjes.

Dr zullen vast nog wel wat posts volgen hierover. ENNE KOLKY HIER MAG JIJ NIET POSTEN!!!(sorry)

Shandril

p.s wie heeft de naam van de campaign bedacht, want volgens Chrono wist hij der zelf niks van

Shandril
2nd November 2002, 11:27
IK WEET HET WEER

We waren opzoek naar een gouden Harp. En we hebben drie "rode" monsters afgemaakt.

De rest volgt zo...ff typen in Word

Shandril