View Full Version : Moby
Carnage
24th September 2002, 15:06
Okay, weer eens wat andere artiest dan anders :)
Wat vinden jullie van Moby?
Hij maakt best gave muziek, van zware house (Feeling so Real, Go, Move) tot relaxte muziek (Stars, Why does my heart feel so bad).
Chrono
24th September 2002, 20:27
Is Moby die gast met die kale kop die altijd zo lekker wazig uit zijn ogen zit te turen?
In die video met die astronaut
Mr G. Bears
24th September 2002, 20:29
ja das, Stars toch?
Laevid
24th September 2002, 22:16
Respect voor die man, die is al zo lang met zo veel verschillende soorten muziek bezig.....ik ben niet echt fan van z'n muziek maar hij maakt er altijd wel iets speciaals van....(ik ken helaas z'n oudere werk nie, alleen van naam, dat schijnt voor mij "beter" te moeten zijn)
Nitro
24th September 2002, 23:50
Ok ik heb 6 nummers van Moby:
Flower, Go, It has Begun, Mission Impossible, Natural Blues en We are All Made of Stars.
Flower: klinkt wel grappig met die stem
Go: ja boring...alleen maar hetzelfde
It has Begun: zelfde als bij Go alleen dan iets meer variatie
Mission Impossible: Klinkt wel aardig
Natural Blues: die is ook wel grappig
We are All Made of Stars: beetje sloom en droog nummer
Laevid
24th September 2002, 23:58
die was wel super vet.....
Pyro
25th September 2002, 00:00
Ik vind de laatste tijd Moby ook minder sterk dan vroeger: maar hij heeft wel een hele vette versie gemaakt van het Mission Impossible-theme, dat doen Clayton & Mullen en Limp Bizkit hem niet na.
En inderdaad, hij is altijd weer vernieuwend en verrassend bezig, wat niet altijd even goed uitpakt, maar knap is het wel.
De oudjes van hem zijn nog steeds het beste; Go, Feeling So Real, Thousand...allemaal platen uit de goede oude rave-tijd...:D
...heeft nu al heimwee...
Laevid
25th September 2002, 00:13
Uhm volgens mij is da door Clayton & mullen geschreven dus Moby is degene die hun nadoet dan toch?
sorry ik moet maar es gaan slapen....kan er ook nix aan doen...
LoUNgeR
26th September 2002, 20:45
Idd respect voor Moby.
Ben al lange tijd fan van em.
Zijn oude rave nummers zijn geweldig en het album Play is een evergreen.
Tis alleen jammer dat het album 18 een copie is van Play
Pyro
27th September 2002, 01:03
Bestaat dat theme niet al heel lang? Er was toch ook tientallen jaren geleden een serie van Mission Impossible op TV? Volgens mij was het MI Theme toen al de titelmuziek. Dus dan zouden Clayton & Mullen het ook gegapt hebben dus...
Laevid
27th September 2002, 22:51
Originally posted by Pyro
Bestaat dat theme niet al heel lang? Er was toch ook tientallen jaren geleden een serie van Mission Impossible op TV? Volgens mij was het MI Theme toen al de titelmuziek. Dus dan zouden Clayton & Mullen het ook gegapt hebben dus...
Zo goed ben ik er niet in ingelicht dus als jij het zegt zal het best zo zijn.....
Pyro
30th September 2002, 00:07
Tja, het is dat RTL5 en V8 veel van die jaren 60/70/80-series herhalen, en daardoor heb ik wel eens wat opgevangen...
Mr G. Bears
2nd October 2002, 08:11
die series zijn wel relaxt, gewoon ff oldschoolen, nee pyro, je begint er niet over
net als dak et leukste programma van Mtv ClipClassics vind
daar komen lekker oude clips, veel meer kans op goeie nummers , is echt zo
ja ligt aan je smaak natuurlijk
Carnage
2nd October 2002, 18:46
Pyro heeft gelijk over die MI tune...die is al uit de jaren 70 geloof ik.
Elminster
2nd October 2002, 19:20
ik geloof dat moby echt veel stijlen geprobeerd heeft, niet allemaal succesvol maar wel overal z'n eigen versie ervan... dat is toch wel een mooie prestatie denk ik, er zijn maar zat goeie en slecht bands / muziekmakers die altijd excact dezelfde stijl houden!
Pyro
3rd October 2002, 00:26
Hij kijkt verder dan zijn neus lang is, om maar ff een flink cliche er tegenaan te gooien. Hij beperkt zich niet tot een stijl en maakt gewoon wat hij zelf leuk vindt. Of dat bij een bepaalde muziekstijl hoort en of er wel veel mensen zijn die dat waarderen zal hem waarschijnlijk niet zo interesseren. Dat is ook wel weer aardig...
Nitro
3rd October 2002, 02:18
De muziekstijl ligt dicht tegen vaag aan en onder vaag reken ik Bjork enzo. Maar wat ik hoor van die vent is hij wel ok
Pyro
4th October 2002, 00:46
Bjork is inderdaad heel vaag, ik heb eigenlijk nooit een nummer echt goed van haar gevonden, maar ik vind het ook wel weer goed dat ze standaard pop-nummertjes uit de weg gaat. Dus ik vind het een beetje moeilijk om erover te oordelen...
Nitro
17th October 2002, 00:21
keb een keer op tv een paar clips van dat gedoe gezien nou ja is wel heel erg vaag nog nooit zoiets gehoord
Laevid
17th October 2002, 22:33
Zoals dus al gezegd in een post die weggevallen is vin ik bjork wel iets hebben...."I miss you" "Human behaviour" en "o so quiet" zijn wel coole nummers....ondanks dat die laatste eiglijk ook enorm fout is :D....ze is niet echt geweldig dus maar wel zeer apart....
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.