View Full Version : GTA 4
Kolky
24th April 2008, 17:24
Het is lang geleden dat er eens een nieuwe discussie of thread gestart is en de animo voor het forum is een beetje aan het weg zakken. Een goed moment om eens een thread te starten voor de Game van het jaar 2008!
----
Grand Theft Auto IV
Release datum: 29 April 2008
Platformen: PS3 & XBOX 360 (PC is nog onbekend)
Officiele website: http://www.rockstargames.com/IV/
Korte beschrijving:
Grand Theft Auto staat garant voor een al meer dan 10 jaar bestaande serie van overdadige actie en geweld. De game speelt zich af in Liberty City, wat geheel gebaseerd is op New York City. Veel bekende gebouwen, straten en districten zijn nagebootst en lijken zeer nauw op de werkelijkheid. Men speelt een Oost-Europese immigrant van begin dertig, Nico Bellic.
Features:
Eerste echte Next-Gen titel voor PS3 & XBOX 360. Er wordt gebruik gemaakt van een procedural animation engine, Euphoria, die zorgt voor unieke character animaties. Zo zal de beweging van een character nooit hetzelfde zijn als hij neergeschoten wordt, wat de beleving van het spel enorm verbeterd.
Multiplayer, de huidige consoles staan het toe voor een ultieme online multiplayer experience. Tot wel 16 players tegelijk kun je in vele verschillende modes tegen elkaar of met elkaar spelen.
Door gebruik van een telefoon kun je overal in het spel je missies bekijken, afspraken maken, het virtuele internet op of de multiplayer starten. De telefoon zal een belangrijk onderdeel zijn in de gameplay.
Vele mini-games zijn aanwezig in het spel om relaties tussen verschillende personen op te bouwen. Zo kun je bijv. biljarten, bowlen, darten of naar een comedy club.
Verbeterde besturing van zowel auto's als wapens. Waardoor het spel veel echter aanvoelt en makkelijker wegspeelt.
----
Ikzelf heb al sinds augustus 2007 een pre-order lopen dus voor mij kan het spel al niet meer stuk. Wat vinden jullie ervan? Wie van jullie gaat hem kopen?
Zal proberen binnenkort meer informatie te plaatsen en afbeeldingen.
Carnage
25th April 2008, 10:44
Lijkt me echt heeeel vet spel! :)
Kolky
25th April 2008, 14:33
Zojuist op mijn werk, achter een Xbox 360 Devkit, GTA 4 gespeeld. Zag er echt zo uit als ik gehoopt had en het rijden was erg lekker, veel meer heb ik niet kunnen doen voorlopig. Zal vanavond na werktijd nog een korte poging wagen. Wat me echter wel tegenviel, de HUD is enorm klein dus ze verlangen wel dat je het op een grote monitor speelt of dicht op de tv zit. Vindt ik toch wel erg jammer...
Carnage
26th April 2008, 16:58
Er kwam ook een PC release toch?
Kolky
28th April 2008, 01:21
Er kwam ook een PC release toch?
In de verre toekomst! Tegenwoordig is PC niet meer het hoogtepunt voor Game-Releases. (was het zowiezo nooit voor gta btw) Console's is alles, Xbox360, PS3 voor de hardcore games en de Wii voor de family games :)
Elminster
28th April 2008, 10:20
Dat zeg je wel, maar geloof toch dat iedereen zn releases om die van GTA4 aan t plannen is :). September was t trouwens, dacht ik...
Kolky
28th April 2008, 10:28
Dat zeg je wel, maar geloof toch dat iedereen zn releases om die van GTA4 aan t plannen is :). September was t trouwens, dacht ik...
Volgens mij is het nog niet bekend voor de PC hoor, het nog niet eens 100% zeker oftie wel voor de PC komt. Uiteraard zal iedereen erom heen plannen, maar ik bedoelde meer dat de beste / grootste releases toch voor Console games zijn tegenwoordig, vroeger was dat anders...
P.s. nog iets meer dan 14 uur.... :D
Carnage
28th April 2008, 13:57
Hehe tjezus massive addiction ahead?
Kolky
29th April 2008, 12:03
Hehe tjezus massive addiction ahead?
Op mijn werk hebben verscheidene mensen gewoon een dag vrij genomen... Ik however ben extra vroeg begonnen en zal vroeg naar huis gaan ;)
Mr G. Bears
29th April 2008, 19:47
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
Sengir Vampire
29th April 2008, 23:15
In de verre toekomst! Tegenwoordig is PC niet meer het hoogtepunt voor Game-Releases. (was het zowiezo nooit voor gta btw) Console's is alles, Xbox360, PS3 voor de hardcore games en de Wii voor de family games :)
Nepnerd :P. Ga jij je even heeeeeeel diep schamen wil je!
Grand Theft Auto, the first title in the GTA series was released for DOS, Microsoft Windows and PlayStation in 1997/1998.[3] The game is set in three different fictional cities, Liberty City, San Andreas, and Vice City. A reduced Game Boy Color port was later released..
Waarbij de DOS/Windows versie als allereerste aanwezig waren!
En van Take2 uit is het ronduiit schandalig je PC-publiek, je pioneers, je die-hards zo achter te laten. Laat maar komen die PC-versie :D
Mr G. Bears
30th April 2008, 09:47
Nepnerd :P. Ga jij je even heeeeeeel diep schamen wil je!
.
Waarbij de DOS/Windows versie als allereerste aanwezig waren!
En van Take2 uit is het ronduiit schandalig je PC-publiek, je pioneers, je die-hards zo achter te laten. Laat maar komen die PC-versie :D
En dat publiek is nu alleen nog maar pioneer in de zin dat ze zelf alles voor het eerst doen, omdat ze de leeftijd van 12 amper gepasseerd zijn. Datzelfde publiek heeft de game waarschijnlijk al een week voor de werkelijke release gedownload en gaat dan vervolgens alsnog zeiken omdat ze hun pixelerectie niet vast kunnen houden.
Geef mij maar de consoles inderdaad ;)
Elminster
30th April 2008, 13:41
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH
AAAAAAAAA! (http://uncyclopedia.org/wiki/AAAAAAAAA%21)
Nepnerd :P. Ga jij je even heeeeeeel diep schamen wil je! Waarbij de DOS/Windows versie als allereerste aanwezig waren!
Sorry hoor, maar GTA2, GTA3, GTA: VC, GTA: SA, GTA: LC Stories, GTA: VC Stories waren er allemaal eerst voor de PS, PS2 of PSP.. dus.. en om nou te zeggen dat de release van GTA echt enorm groot was op de PC?? Denk dat je even rustig aan mag doen iig, en me schamen ga ik al zeker niet..
Maar goed Take2 is niet de enige die het doet veel andere bedrijven en grote namen zoals John Carmack (zeer bekende ontwikkelaar van Doom & Quake) die hetzelfde zeggen; dat het tijdperk van de PC gewoon afgelopen is als game-medium.
Elminster
1st May 2008, 21:31
Toch vreemd, want ik blijf spellen op de PC (vaak) gewoon veel lekkerder vinden spelen. Zie UT vs Halo ofzo, de muis is gewoon niet te vervangen door een pookje...
Carnage
1st May 2008, 21:47
Pittige discussie hier heren? :)
[Duistere wijze stem]We shall see about the PC as game medium hehe...[/Duistere wijze stem]
Mr G. Bears
2nd May 2008, 11:43
Voeg vooral zelf niets toe (M)
Carnage
2nd May 2008, 19:22
Okay okay :)
Ik ben ook nog wel overtuigd van de PC als game medium. Ooit wel eens Futuremark Vantage gezien?
--> http://www.futuremark.com/products/3dmarkvantage/ en http://www.futuremark.com/products/3dmarkvantage/gallery/
Toch vreemd, want ik blijf spellen op de PC (vaak) gewoon veel lekkerder vinden spelen. Zie UT vs Halo ofzo, de muis is gewoon niet te vervangen door een pookje...
Dat is een kwestie van gewenning. Zodra je eenmaal vaker Halo gespeeld hebt zul je zien dat die besturing ook niet slecht is. Het enigste wat wel is dat je gewoon altijd slechter kan aimen met een console, maar daar wordt voor gecompenseerd met auto-aim vaak.
Je hebt wel gelijk, het blijft vreemd en raar ook auto-aim is erg lame. Maarja zie het vanuit het oogpunt van een ontwikkelaar; je hebt 1 devkit (per console), je kan code langer hergebruiken, bij grote ontwikkelaars is ondersteuning van de console fabrikant ook aanwezig, je hebt maar een aantal stukje hardware die niet veranderen, je hebt een grote basis van spelers die al een console bezitten, het percentage van piraterij voor de console is velen malen lager dan voor de pc.. Dusja als ontwikkelaar kies je op een gegeven moment daar gewoon voor.
Zelf was ik vroeger ook enorm fan van PC's en kon ik niet overstappen naar een console. Maar nu moet je bijna wel, wil je de laatste games spelen....
Btw: om even terug te komen op het originele onderwerp van de thread.
HIJ IS VET!
Heb al wat aardig uurtjes gespeeld. Van de week eens verder door de storyline heen spelen. Van collega's, die al vele uren meer dan ik gespeeld hebben, heb ik begrepen dat ik al aardig opweg ben om Manhattan te unlocken. Dat wordt vet dus! :D
Sengir Vampire
6th May 2008, 21:39
Sorry hoor, maar GTA2, GTA3, GTA: VC, GTA: SA, GTA: LC Stories, GTA: VC Stories waren er allemaal eerst voor de PS, PS2 of PSP.. dus.. en om nou te zeggen dat de release van GTA echt enorm groot was op de PC?? Denk dat je even rustig aan mag doen iig, en me schamen ga ik al zeker niet..
Maar goed Take2 is niet de enige die het doet veel andere bedrijven en grote namen zoals John Carmack (zeer bekende ontwikkelaar van Doom & Quake) die hetzelfde zeggen; dat het tijdperk van de PC gewoon afgelopen is als game-medium.
Hoeveel emoticons moet ik toevoegen om sarcasme in mijn posts te verwerken alvorens jij het door zult hebben?
Afijn, jij claimt dat GTA nooit een primeur op de PC heeft gehad en ik stel je daarin ongelijk. Dat is dus gezegd. Verder ben ik het met je eens dat console's voor primeurs tegenwoordig prominter in beeld zijn.
Dat heeft maar 1 reden natuurlijk, geld. Op de PC is een spel binnen no time beschikbaar, gekraakt en wel. Op de next-gen console's wordt dit klusje minder eenvoudig. Meer mensen zullen het spel dus kopen. Illegale/geripte games op je PC kan nooit kwaad, maar op console's zit er altijd een risico aan vast. Je moet de originele hardware gereed maken (kraken zo je wilt) om de games te spelen. Verlies van je garantie, risico van beschadegingen bij hardwarematige ingrepen doet mensen toch wat voorzichtiger laten zijn.
Of het fijner speelt op een console zou in een aparte thread moeten worden besproken, maar ik kan wel concluderen dat het spel fantastisch wegspeelt!
Dat heeft maar 1 reden natuurlijk, geld. Op de PC is een spel binnen no time beschikbaar, gekraakt en wel. Op de next-gen console's wordt dit klusje minder eenvoudig. Meer mensen zullen het spel dus kopen. Illegale/geripte games op je PC kan nooit kwaad, maar op console's zit er altijd een risico aan vast. Je moet de originele hardware gereed maken (kraken zo je wilt) om de games te spelen. Verlies van je garantie, risico van beschadegingen bij hardwarematige ingrepen doet mensen toch wat voorzichtiger laten zijn.
Zelf bouwde ik oude Xbox'n om een jaar of 2 geleden, heb er aardig wat mee verdiend. Het grote nadeel was dat je niet meer op Xbox Live kon, wat toen niets voorstelde. Maar tegenwoordig is Xbox Live de place-to-be als je een Xbox 360 hebt. Je download er demo's, arcade titels, je speelt online. Ik denk dat veel mensen niet zonder kunnen. (Overigens geldt hetzelfde voor het PlayStation Network al is dit nog in een beginstaat van wat Xbox Live al bereikt heeft.) Hetzelfde geldt voor de PlayStation 2, die is zo goedkoop en simpel om te bouwen en er zijn geen of nauwelijks netwerk mogelijkheden.
Kijk ook eens op marktplaats, je vindt zo iemand die je xbox360, ps3 of wii ombouwt binnen 20km van waar je woont. Ik denk dat het vooral het feit is dat veel mensen het niet weten, en vooral dat mensen bang zijn dat ze niet meer op het online netwerk kunnen en idd ook het risico op beschadiging en het verlies van de garantie (die je bij de Xbox360 wel nodig hebt).
-----
Op moment zit ik al ongeveer op de helft van GTA4, lekker aan het rond-cruisen in een 3delig pak op mijn RaceMotor of neerknallen van hele gangs met een vette AK-47. Voor mensen die een Xbox360 hebben; mijn gamertag is K0lky mocht je online willen spelen. Ook kun je me daarmee terugvinden binnenkort op het online netwerk van Rockstar: Rockstar Social Club (http://socialclub.rockstargames.com/)
Carnage
7th August 2008, 23:35
GTA IV officieel aangekondigd voor de pc
Uitgegeven: 7 augustus 2008 02:01
Na een aantal geruchten die niet waar bleken te zijn is het nu eindelijk officieel bevestigd. Grand Theft Auto IV zal ook voor de pc uitkomen.
De game verschijnt nog dit jaar in de winkels, namelijk op 21 november. De Xbox 360 en PlayStation 3-versie was dit voorjaar al verschenen en kreeg over het algemeen erg positieve reviews.
Sam Houser, de oprichter van ontwikkelaar Rockstar, is erg te spreken over de pc-versie. “De game ziet er geweldig uit en speelt fantastisch op de pc en we kunnen niet wachten tot mensen het gaan spelen.”
Relaxed! :)
Elminster
8th August 2008, 00:40
Oja nog vergeten te posten. Tis maar goed dat deze Thai geen nieuws kijkt, wie weet wat-ie dan allemaal gaat nadoen...
Thailand bans Grand Theft Auto IV (http://news.bbc.co.uk/newsbeat/hi/technology/newsid_7540000/7540623.stm)
Copies of Grand Theft Auto IV have been pulled in Thailand after a teenager confessed to murdering a taxi driver.
The 18-year-old high school student is accused of stabbing the cab driver to death by trying to copy a scene from the game.
The biggest video game publisher in the south-east Asian country, New Era Interactive Media, has told retailers to stop selling GTA IV.
It is due to be replaced by another video game title. [...] (http://news.bbc.co.uk/newsbeat/hi/technology/newsid_7540000/7540623.stm)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.