PDA

View Full Version : THE PRODIGY!

Laevid
13th September 2002, 00:09
Zoals jullie al begrepen hadde ben ik dus best een grote fan van the prodigy al eiglijk sinds dat ik ze voor het eerst hoorde met out of space eind 92....daarna volgde natuurlijk klappers als no good, breathe, smack my bitch up en firestarter (voor mij ??n van de mindere singles, maar hij is toch wel leuk)...en nu zijn ze na 5 jaar eindelijk met een nieuwe single uit: Baby's got a temper....wat een goeie plaat is me dat...maar ja ik zou ook wel es willen weten wat de rest van de community over the prodigy denkt.....

Nitro
13th September 2002, 00:30
Nou ik hoorde ze voor het eerst met firestarter toen die net uitkwam, vond het toen raar klinken en die vent zag er ook niet uit, een paar jaar later hoorde ik breathe en die vond ik echt super goed. Tegenwoordig met Baby's got a temper vind ik het allemaal wat minder

aekold
13th September 2002, 00:41
breathe was het eerste nummer dat ik hoorde van de prodigy en dat vond ik al gelijk supervet. Ook de clip ruled zwaar.
Daarna kwam ik er pas achter dat Firestarter ook van hun was. Nooit geweten.

Smack my bitch up is ook vet, vooral de clip is ziek.
Lijkt me wel lache, zanger komt thuis. vraagt zijn vrouw: Hoe was je dag? Ja leuk, nieuw plaatje gemaakt antwoord hij.
En hoe heet het vraagt zij dan.

En leg dat maar eens uit(T)

Pyro
13th September 2002, 00:52
De mensen van The Prodigy hadden nog wel meer uit te leggen destijds, toen ze twijfelden over het uitbrengen van Smack My Bitch Up met de huidige platenhoes, waar een auto volledig in de kreukels lag. Voor de duidelijkheid: dat was net nadat Diana in die tunnel was gecrashed.
Ik kende The Prodigy vanaf No Good, daarna hoorde ik al gauw eerdere singles als Everybody's In Da Place en Out Of Space. Ik begon The Prodigy echt te waarderen vanaf Voodoo People en Poison, toch weer twee heel andere nummers. En toen ze daarna ook nog het supervette album The Fat Of The Land uitbrachten, met mijn all-time favoriet Firestarter, was ik helemaal verkocht...
Veel later hoorde ik ook nog Charly, hun eerste plaat, een echte oldschool-classic die ook nog aan het begin heeft gestaan van de hardcore...

Kolky
13th September 2002, 00:59
ik hoorde pas kort geleden (dit jaar nog) van de prodigy, moest van pyro nieuwste album downloaden.. bijna alle nummers kende ik dus al, had er wel eens van gehoord maar nooit geweten dat het van de prodigy was... maar ik vind het wel gave nummers, mijn muzieksmaak is namelijk wel iets uitgebreider als Rock, ik vind sommige Trance/Hardcore nummers wel gaaf, en heel heel afentoe een pop nummertje, en natuurlijk prodigy.

Mr G. Bears
13th September 2002, 08:29
Prodigy, ja sommige nummers vind ik echt minder, maar ik weet gewoon dat ze echt heel goed zijn namelijk
ook al maken ze mindere nummers, die zitten nog steeds goed in elkaar enzo
Voodoo people vind ik heel vet

Firestarter vind ik echt het slechtste nummer dak vn hun ken, tis nou eenmaal zo, het heeft nix voor mij

Kolky, ik ben heel blij met die post!

nu zeg je het eindelijk ook es!

Carnage
13th September 2002, 10:53
Hehe, maar dan ken ik de oudste nummers van hun:

- Johnny Says.....
- GFO
- ...

Even voor the record --> deze staan dus op Turn up the Bass 17 en lager he.

Dat is dus keiharde house ;J

Nitro
13th September 2002, 20:42
een mooi stukje antiek dus ff het stof eraf blaasen en je kunt hem weer luisteren. Maar bestaat the prodigy al zo lang dan?

Pyro
13th September 2002, 22:32
Nou weet ik er zelf ook niet zoveel vanaf, maar in de tijd dat alle dance-stromingen nog bij elkaar zaten (toen werden hardcore en mellow bijvoorbeeld nog op een feest gedraaid), was The Prodigy in ieder geval al bezig. Ze hadden toen al heel erg sterke tracks, maar dat alternatieve is pas echt goed naar voren gekomen op The Fat Of The Land vind ik. En ook al een beetje bij Poison...

Nitro
14th September 2002, 01:33
Fat of the Land is uit 1997 en ze zijn opgericht in 87-88 zo ongeveer. en in 1991 eerst demo/album

Mr G. Bears
14th September 2002, 01:36
Ik zie dat je wat research gedaan hebt Nitro

Iron Maiden en Judas Priest bestaan langer(M)

Nitro
14th September 2002, 01:40
ja waarom reageer je zo van die bestaan langer heb ik je kwaad gemaakt ofzo?

Mr G. Bears
14th September 2002, 01:41
nee ik wou het gewoon kwijt

dat die ook al heel lang bestaan

ik voelde dat er behoefte was aan offtopic

Carnage
14th September 2002, 12:10
Nog meer ouds van The Prodigy:

- One Love (met een leuke video)
- Voodoo People

Mr G. Bears
14th September 2002, 12:12
de enige ouwe die ik ken

zijn no good en charly,

charly was toch van de prodigy he?

Laevid
14th September 2002, 12:58
Charly is idd van the prodigy.....is ook een cool nummer maar kan niet op tegen out of space (ook van het eerste album experience)

carnage> voodoo people is toch niet oud...da's toch de 2e single van "music for the jilted generation"?
(na no good en voor poison)

One love die ken ik me ook nog heel vaag herinneren maar geen id waar die dan weer vandaan komt....

Nitro
14th September 2002, 15:51
One love komt van de cd one love uitgebracht in october 93. Tracklist daarvan:
1.One Love (Original mix) (5.50)
2. Rythm of Life (Original mix) (5.05)
3. Full Throttle (Original mix) (5.28 )
4. One Love (Jonny L remix) (5.10)

1.One Love (Edit) (3.53)
2. Rythm of Life (Original mix) (5.05)
3. Full Throttle (Original mix) (5.28 )
4. One Love (Jonny L remix) (5.10)

Pyro
15th September 2002, 04:24
Laevid raakt nu waarschijnlijk helemaal in paniek, nu moet hij NOG meer CD's kopen...;J

Mr G. Bears
15th September 2002, 09:11
haha, lol

waar dit forum toch allemaal goed voor is he:O

ja als ik moet bekijken welke cd's ik nog allemaal moet, dan heb ik nu toch wel 5 baantjes nodig hoor

maar goed,

JA ik ken eigenlijk alleen Fat of the Land een beetje van hun, die heb ik een keertje ff opgehad, hij lag bij mij op men kamer op onverklaarbare redenen

Carnage
15th September 2002, 12:23
...mijn CD verzameling hierop ga posten want dan krijgt het begrip 'End of Days' toch een erg letterlijke betekenis :)

Pyro
15th September 2002, 21:45
Tja, ik heb ook al behoorlijk veel CD's eigenlijk, maar dat hadden er eigenlijk nog veel meer moeten zijn. Laevid is ook erg wat dat betreft hoor. Ik was laatst bij hem en keek naar zijn CD-rek en zei: Jij hebt toch wel een stuk meer CD's dan mij! En wat gebeurt er dan: hij haalt gewoon nog zo'n rek tevoorschijn...;J

Nitro
16th September 2002, 00:56
ja ik kan ook nog wel tientalle cds bedenken die ik eigenlijk nog wel wil hebben maar ja heb het ook niet zo breed

Mr G. Bears
16th September 2002, 09:01
ja ik moet er nog heel veel maar heb er maar HEEL WEINIG, mischien met geluk 15
maar ja ik luister nooit cd's eigenlijk

Kolky
16th September 2002, 13:46
Yeah cool man, we hebben net de clip van Smack my bitch up bij maatschappijleer gezien.... cool!
Voor de volgende keer zou ik Cradle of Filth- from the cradle to enslave op video zetten en zouden we op school kijken! COOL!!(T) (T)

Mr G. Bears
16th September 2002, 15:19
vind je et toch wel een goed nummer he, mister?

dat lijkt me toch wel ff belangrijker als de clip
volges mij vind jij helemaal nix aan aan cradle

Laevid
16th September 2002, 23:01
Pyro> ja en cd-rek 3 komt binnekort en die kan ik nu al bijna helemaal vol krijgen :P, dus mensen daarom geef ik dus minder aan magic uit dan de gemiddelde mens heirow ;)
Als je meer verassinge wil trouwes dan moet je me cassette collectie ook es checken! :p

One Love> damn....ja ik krijg binnenkort een nieuwe pc dus dan kan ik ook es gaan downloaden...want ik denk dat je daar echt nooit "legaal" aan komt....maar ik blijf wel cds kope...

Clip Smack my bitch up> die is ook wel leuk als je net al die r&b snolle al gezien hebt :P....

mr g bears> ja ik heb een stuk of 6 hardcore cds van je overgenomen eeh en pyro ook nog een stel dus ja je had er min. wel 30 kunne hebbe ofzow....maar ja ik ben er zeer tevreden mee en jij denk ook met die 10 euro ipv die vervelende bonk-muziek met die climax'en...die aekold ook altijd zo goed hoort ;)

Carnage
17th September 2002, 00:24
Ik heb die One Love nog wel op CD thuis ergens (uit '93 geloof ik).

Ik heb nog veel meer videoclips thuis voor de liefhebbers (o.a. van Fatboy Slim)

En ik ben maar gestopt met CD-rekken :D

Pyro
17th September 2002, 00:27
Ik blijf ook vast en zeker CD's kopen, gewoon omdat ik MP3's zo'n gedonder vind. Het staat allemaal door elkaar en het kost veel tijd om het te downloaden. Daar tegenover staat natuurlijk weer dat CD's veel geld kosten. Dus ik koop alleen CD's die ik echt graag wil hebben (Alle Thunderdomes en nu dan ook Spit van Kittie) en de rest pluk ik wel even van Kazaa af. Dat hoef ik met Thunderdomes sowieso niet te proberen omdat de meeste tracks gewoon niet te vinden zijn, dus dat is altijd een verplichte aanschaf voor mij...:)

Nitro
17th September 2002, 00:45
ja wat dat betreft is internet harstikke handig je kunt gewoon ff kijken of een cd goed is en dan kan je altijd nog beslissen of je hem wilt kopen. Wel jammer dat er mensen zijn die nooit iets kopen dat geeft de slechte en illegaale kanten aan het muziek downloaden maar weer is aan

Laevid
17th September 2002, 16:17
Ja dan heb je dus de cd collectie van kolky alleen maar illegaal o trouwes nu heeft tie system legaal ;)

Kolky
17th September 2002, 16:44
maar mijn cd-rom collectie is ietsjes groter... rond de 250 tot 400 cd's precieze telling doe ik nooit... maar weet dat het boven de 250 zit!
Dussuh... qwa muziek (illegaal dus) moet je bij michel zijn.. hij heb 1100 mp3'tjes dus.. dat zullen meer mp3'tjes zijn dan ik heb. Maar hij heb wel veel orginele album's... dus dat compenseer weer..

Laevid
17th September 2002, 16:58
michel koopt ten minste legaal...

maar zijn die cd-roms wel legaal?

aekold
17th September 2002, 20:52
De meeste CD's zan mij zijn gewoon uit de winkel. Het is toch veel vetter om het hoesje en boekje erbij te hebben. OK hetis duur, vooral bij de V&D (heb je 25% korting is het nog meer dan bij andere winkels :S ). Maar als je weet waar je moet zijn kan je nog "redelijk" goedkoop cd's kopen.

Ik heb alle albums van Metallica origineel, op een na en ik ben nu bezig aan de albums van Iron Maiden en daar moet ik er nog maar drie van, dus dat schiet wel op.

Nitro
17th September 2002, 22:21
Ik zoek nog wel naar een aantal cds maar ik moet ook nog wat geld opzoeken, heb gister trouwens wel weer 2cds gekocht bij van Leest: Blink 182 - Take off your pants&jacket en KoRn - KoRn. en ik heb trouwen 2200 mp3's 2x zo veel dus en bovendien heb ik ook nog vele videoclips maar die zijn alleen van goeie bands.

Laevid
17th September 2002, 22:47
Originally posted by Nitro

bovendien heb ik ook nog vele videoclips maar die zijn alleen van goeie bands.

van the prodigy :D (ff een link legge eeh)

Pyro
18th September 2002, 00:36
Ik heb echt maar een paar clips, een stuk of drie, vier van Brooklyn Bounce, evenveel van Kittie, en dan ben ik er wel ver denk ik. Maar over het feit dat originele CD's veel stoerder zijn dan kopietjes: dat klopt wel, vooral als de CD een mooie layout heeft. Bovendien krijg je tegenwoordig steeds vaker extraatjes bij een CD, zoals CD-Rom onderdelen die je door het downloaden van MP3'tjes natuurlijk misloopt...

Nitro
18th September 2002, 01:08
Originally posted by Laevid

van the prodigy :D (ff een link legge eeh)
ja ik heb er 3 van hun de fat of the land singles

Mr G. Bears
18th September 2002, 09:26
daarom moet ik ook een iron en een rhapsody cd hebben
want ook al vind je iron maiden of rhapsody slecht , je moet toegeven
als je die albums ziet dan denk je toch ook van, jezus das mooi gemaakt
want artwork dat hebben ze

Nitro
18th September 2002, 13:34
ja het art werk is echt geweldig van die bands, weer is wat anders dan een of andere snol, liefst ook nog zo naakt mogelijk

Pyro
19th September 2002, 01:26
Het gebruik van artwork op CD's geeft een plaat gewoon zoveel extra's mee. En inderdaad, bands als Maiden, Iced Earth en Rhapsody steken enorm veel tijd in hun covers, en dat is te zien ook: ze zijn stuk voor stuk errug mooi. Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze zich er makkelijk vanaf maken.

Maar ja, zodra ik begin over het feit dat het artwork op de Thunderdomes ook altijd heel erg mooi was, en het design van de bijbehorende reclames ook geweldig was, ben ik bang dat de reaxxies wat zullen bijdraaien...

Nitro
19th September 2002, 01:36
Thunderdome Covers (http://www.gabberland.de/pages/cd_covers/thunderdome/thunderdome/thunderdome.htm)

Pyro
19th September 2002, 23:57
Stoer! Dat had ik toch niet van je verwacht Nitro, dat je vrijwillig dat zou posten! Respect!

Maar nu kunnen mensen die geinteresseerd zijn ze even bekijken en er een oordeel over geven. Mijn favorieten zijn Thunderdome 7,16,17,21 en 22...

Mr G. Bears
20th September 2002, 08:09
ja die zijn ook mooi, maar geef toe

ROCK IN RIO van Iron Maiden is toch net ietsje mooier vind ik

voor iemand die niet weet hoe ie er uit ziet, dat kan ik niet laten zien want hij heeft zo'n veranderende voorkant dus ja,
dat is echt mooi
en et is nog een goeie cd ook, dat concert was echt zo gaaf leek me, maar ja, toen was Iron Maiden nog niet in mijn milieu gekomen

Nitro
20th September 2002, 20:39
ja graag gedaan, maar ik vind alleen 17 wel aardig op 1 ding na. de rest vink niet echt super

Pyro
21st September 2002, 00:15
Die cover van Rock en Rio gebruikt hetzelfde principe als de Thunderdome XX-cover, maar bij Rock in Rio vind ik het toch meer geslaagd. Dat is echt een CD die gewoon mooi staat in je CD-rekje!

Op de vraag of het ook een CD is die ook mooi klinkt in je CD-speler, daar kunnen anderen beter op antwoorden denk ik. Voordat ik het weet lok ik anders weer een flame uit...;)

Mr G. Bears
21st September 2002, 10:11
WAT ZEG JIJ? FLAME FLAME FLAME

nee het is ECHT een goede cd. heel veel goeie nummers spelen ze en goed ook, dus ja
maar goed in het cd rekje staan de cd's meestal horizontaal dus dan zie je dat voorkantje niet hoor8)

Pyro
23rd September 2002, 00:14
Mijn CD-rekje bestaat gewoon uit een zooitje CD's op een aantal stapels, dus dan zie ik altijd de bovenste CD-hoes. Maar ja, meestal liggen de nieuwe Thunderdomes bij mij bovenaan en die zijn toch minder mooi...:+

Nitro
23rd September 2002, 00:16
Ik heb niet eens een cd rek, wil er wel 1 maar ja heb er geen plaats voor na staan er dus gewoon een paar stapeltjes met cds in mijn kamer.

Kolky
23rd September 2002, 02:07
Ik heb 3 cd rekken, waarvan 2 vol met Games/Programma's voor de pc.. 1 tje vol met ILLEGALE kopien van cd's en 1 schoenendoos met hele oude ORGINELE cd's. En nog 1 tot 2 schoenendozen vol met Random cd's Spellen alles SUPEROUD... O ja ik heb ook nog een stapel op mijn bureau van 10 tot 20 cd's...

In totaal heb ik over de 300 cd's alleen ik gebruik er hoogstens 20. :S :S

Carnage
23rd September 2002, 10:46
Ik heb 4 * 200 CD mappen voor al mijn computertroep (geen audio dus), en aangezien ik daarnaast nog meer dan 150 Audio CD's heb (legaal), ben ik maar niet aan een CD-rek begonnen...

aekold
23rd September 2002, 14:29
Over CD's gesproken, ik heb nog een leuk weetje voor de fans. Als je alle enhanced(geen ide hoe je het schrijft) CD's van Iron Maiden naast elkaar zet in volgorde van uitgave krijg je het hoofd van Ed Hunter in je CD-rekje.

Op die CD's staan ook de videos van de singles die van die CD zijn uitgebracht.

Nitro
23rd September 2002, 18:57
ja das weer is wat anders als een paar keer sony zien staan, die luxe krijg je nou eenmaal bij originele cds

Mr G. Bears
23rd September 2002, 18:59
eej das gaaf, ik ga waarschijnlijk binnenkort
Razorblade Romance kopen, staan ook 6 nummers Live at Werchter op, das wel gaaf, alleen dat ROZE:&

Laevid
23rd September 2002, 23:38
De vetste cd-hoesjes in mijn cd-collectie zijn die van de cd-maxi's van tres delinquentes - delinquent habits en Baby's got a temper - the prodigy...en vand e cd's: RZA as bobby digital in stereo...en ik vin origin of symmetry van muse ook wel iets hebbe...

Pyro
24th September 2002, 00:45
Naast het overgrote deel van mijn Thunderdomes, vind ik Enter the Wu-Tang ook wel een van de mooiere cd-covers uit mijn CD-verzameling. Die heeft gewoon wat: die foto van de leden in die paarse gewaden is echt stoer!
En laat ik de CD's met covers gemaakt door Aekold niet vergeten, ook pure klasse! ;J

Laevid
24th September 2002, 14:12
O nee da's de achterkant....;)

Mr G. Bears
2nd October 2002, 08:13
nix tegen linken park
lincoln park
linking park he
Linkin Park vind ik nog steeds heeeeeeeel erg goed, en ik vind et nog steeds geweldig als ie in de pitt komt

Pyro
3rd October 2002, 00:36
Linkin Park is errug goed, Hip-hop met Rock mixen vind ik meestal wel kewl en bij hen klinkt het ook nog eens bovengemiddeld goed. Dat een stel van die stomme wijven achter de zanger aan lopen en het zo in de Top 40 komt, daar moet je maar doorheen kijken...

Nitro
3rd October 2002, 02:03
Om de 2 weken is er wel iets van Linkin Park hoor, nou ja zolang het maar van het 1e album komt

Mr G. Bears
3rd October 2002, 09:41
ow Linkin Park, daar gaan we naar toe in Ahoy,
Chester is zo lekker
Ow daar is ie, en hij komt naar ons toe, Jaaaa
en hij vraagt, wat vind je eigenlijk van onze muziek?
muziek, muziek, maken jullie dat ook dan(N)

ja meestal wel, maar nooit de niet single tracks

Nitro
3rd October 2002, 19:48
Muziek?? eu ja je stem klinkt als muziek in mijn oren.

Pyro
4th October 2002, 00:20
Ja, je wordt er toch niet goed van? Linkin Park wordt als we niet uitkijken nog een soort Backstreet Boys, dan krijg je straks dat Chester tussen die Justin-homo en hoe heet die zuiplap...AJ hangt. WTF? Dat mag dus ff NIET gebeuren!

Je hebt dat ook bij Lady Dana, ik heb al van mensen gehoord dat al die "Ouwe"-trutjes constant roepen: Lady Dana RULEZ terwijl ze TOTAAL geen idee hebben voor wat voor muziek zij staat. Aargh! Zeg dan helemaal nix!

Eeuh...ik vind Reanimation wel lekker klinken hoor. Die remixen halen het lang niet bij de originele versies, maar het is weer eens wat anders...

Nitro
4th October 2002, 01:32
hoe kan een DJ die muziek zo erg beledigen ej zodat die trance mensjes het ook leuke muziek gaan vinden, fuck toch op.
En het mag dan misschien wel niet je eigen DJ zijn die het heeft gemaakt, maar er staat wel hun naam op.

Kolky
4th October 2002, 14:06
ff terugkomen op het onderwerp Clips...
ik heb dus alle R+ clips en een hoop van Prodigy en ook
veel van Sytem of a Down. en dat was het.

heb te weinig tijd om ze te kijken!

kip
4th October 2002, 21:07
ja altijd humor die gast ej

Zoals jullie al begrepen hadde ben ik dus best een grote fan van the prodigy al eiglijk sinds dat ik ze voor het eerst hoorde met out of space eind 92....daarna volgde natuurlijk klappers als no good, breathe, smack my bitch up en firestarter (voor mij ??n van de mindere singles, maar hij is toch wel leuk)...en nu zijn ze na 5 jaar eindelijk met een nieuwe single uit: Baby's got a temper....wat een goeie plaat is me dat...maar ja ik zou ook wel es willen weten wat de rest van de community over the prodigy denkt..... (I)

kip
4th October 2002, 21:09
nou ja, je moet niet overal zoveel commentaar op hebben

hoe kan een DJ die muziek zo erg beledigen ej zodat die trance mensjes het ook leuke muziek gaan vinden, fuck toch op.
En het mag dan misschien wel niet je eigen DJ zijn die het heeft gemaakt, maar er staat wel hun naam op. (N)

Nitro
17th October 2002, 00:11
Originally posted by kip
nou ja, je moet niet overal zoveel commentaar op hebben

(N)

Bang om gequote te worden? you chicken...

Laevid
17th October 2002, 22:24

Bang om gequote te worden? you chicken...

Niemand is daar toch bang voor.....o dat is voorbarig er zijn hier mensen die daar niet tegen kunne....STOP THE WAR!!-mensen...:D...laat de echte bikkels maar quoten ;J

Mr G. Bears
21st October 2002, 10:28

Niemand is daar toch bang voor.....o dat is voorbarig er zijn hier mensen die daar niet tegen kunne....STOP THE WAR!!-mensen...:D...laat de echte bikkels maar quoten ;J

ben ik nu een bikkel?

Blade of Darkness
21st October 2002, 21:50
Originally posted by Mr G. Bears

ben ik nu een bikkel?

NEE(T)

Pyro
21st October 2002, 23:59
Tja, ik weet het nog niet zo hoor. Die mixen op 'Reanimation' klinken best wel vaag en experimenteel, terwijl Trance toch een heel andere soort muziek is. Dus ik denk niet dat Trance-mensen er nou zo enthousiast van worden hoor...
En het mag dan misschien wel niet je eigen DJ zijn die het heeft gemaakt, maar er staat wel hun naam op.
Dat is ook hun bedoeling, want ze staan waarschijnlijk helemaal achter die mixen. Linkin Park heeft niet voor nix die mensen gevraagd om hun tracks te remixen...

Laevid
22nd October 2002, 00:28
Originally posted by Mr G. Bears

ben ik nu een bikkel?

jij ALTIJD.....;J

Nitro
22nd October 2002, 01:37
Reanimation moet wel heel erg slecht verkocht hebben dan, trance en rock mensen vinden het allebij slecht.
en dat ze die mensen hebben gevraagd om aan hun muziek te kloten vind ik echt lame van ze. Echt veel erg commercieel gedacht.

Laevid
22nd October 2002, 22:25
Reanimation moet wel heel erg slecht verkocht hebben dan, trance en rock mensen vinden het allebij slecht.
en dat ze die mensen hebben gevraagd om aan hun muziek te kloten vind ik echt lame van ze. Echt veel erg commercieel gedacht.

Hij heeft het voor een re-mix album zelf erg goed gedaan....zelfs een paar weken top 10....veel beter als die remixen van limp bizkit of een album met b-sides als hullabaloo...

Nitro
26th October 2002, 19:38
Is hullabaloo zo slecht dan?

Laevid
28th October 2002, 22:12
Dat bedoelde ik er in ieder geval niet mee te zeggen....maar hij heeft maar iets van 4 weken in de albumlijst gestaan met als hoogste rond de 25...dus hij is in ieder geval niet veel verkocht...

maar wat ik wilde zeggen is dat reanimation het voor een "niet-gewoon" album het zeer goed gedaan heeft....in de verkoopcijfers dan eej....

Nitro
29th October 2002, 01:02
ja keb het ook gezien, misschien omdat nu de hard gitaren zijn vervangen door die computer shit dat het meer op trance lijkt en dat de meerderheid het leuker gaat vinden. Of misscien is Chester nu nog lekkerder:|

Pyro
29th October 2002, 02:17
Hellup! Daar gaan we weer! Het is geen TRANCE, het heeft meer weg van drum 'n bass gecombineerd met wat hip-hop achtige beats. Je kunt het waarschijnlijk wel onder alternatieve dance plaatsen maar absoluut niet onder Trance, want dat is heel iets anders!

LoUNgeR
29th October 2002, 14:01
Dus the prodigy zijn bikkels die ruzie maken over trance terwijl er ook nog kippen gefokt worden

ik ga trouwens morgen naar een feest van kink fm in paradiso
presentatie van de nieuwe x-rated cd.

nee geen porno

Nitro
29th October 2002, 17:56
Originally posted by Pyro
Hellup! Daar gaan we weer! Het is geen TRANCE, het heeft meer weg van drum 'n bass gecombineerd met wat hip-hop achtige beats. Je kunt het waarschijnlijk wel onder alternatieve dance plaatsen maar absoluut niet onder Trance, want dat is heel iets anders!

ja maar je weet waar de meerderheid naar luistert dus dat ff als voorbeeld

Laevid
27th August 2004, 00:35
Het nieuwe album is dan eindelijk na 7 jaar uit.
Het is een kruising geworden tussen de laatste 2 albums, weer wat terug naar de dance-kant, maar wel de alternative dance.
Het is ook een erg vocaal album geworden, maar geen Keith of Maxim te horen (Baby's Got A Temper staat er niet op), alle tracks op 1 na, hebben gastvocalisten en allen zijn geschreven en gemaakt door Liam Howlett zelf.
Beste tracks (na een week) vond ik:
"Get Up, Get Off" (met Twista, Shahin Bada (de vrouwenstem uit Smack my bitch up) en Juliette Lewis)
"Wake Up Call (met Kool Keith (de mannenstem uit Smack my bitch up)), nummer dat het meest lijkt op Fat Of The Land-stijltje.
"Spitfire" (met Juliette Lewis), net als Wake Up Call een echt lekkere beuk-plaat
"Girls" (met de Ping Pong Bitches), eerste single, met mooie clip
"Memphis Bells" (met Princess Superstar)

andere lekkere platen zijn o.a. de waarschijnlijk 2e single "Hotride", "Medusa's Path" (het instrumentale nummer) en "You'll Be Under My Wheels" (die in een bmw reclame zit)

Verdere bijzonderheid is nog dat z'n (Liam's) schoonbroer Liam Gallagher meedoet op "Shoot Down".

Carnage
31st August 2004, 17:32
Most interesting ;) (Y)

Laevid
23rd November 2004, 23:27
Hier de complete set-list van het optreden van The Prodigy van 20 november in de HMH tijdens Revolution:

wake up (intro)
wake up call (AONO)
warning (nieuw)
their law (MFTJG)
spitfire (AONO)
girls/more girls (AONO/Girls Single)
breathe (FOTL)
medusah’s path (AONO)
hotride (AONO)
voor alsnog onbekende track (ik denk zelf aan de b-kant van de nieuwe single hotride: who u foolin')
the way it is (AONO)
back to school (nieuw)
firestarter (FOTL)
mindfields (FOTL)
poison (MFTJG)
smack my bitch up (FOTL)

AONO = Always Outnumbered, Never Outgunnend, FOTL = Fat Of The Land, MFTJG = Music For The Jilted Generation

voor het complete verslag van revolution zie:
Revolution-Verslag (http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showpost.php?p=52866&postcount=236)

Kolky
26th November 2004, 11:07
Das best goeie Set-List. :D Het is dat het een heel dance event was de hele nacht door, maar anders was ik meegegaan (Y) Prodigy _O_

Laevid
27th November 2004, 00:19
Zaten voor mij iig wel veel hele goeie bij. Their Law, Poison, SMBU, Breathe, Mindfields Spitfire, Wake Up Call, Girls zijn toch van de albums bij mij de toppers. Alleen No Good (MFTJG), Narayan (FOTL) en Get Up, Get Off (AONO) ha'k wel nog graag gewild, maar denk dat tie die nooit (meer) zal doen. Die eerste niet omdat dat z'n muziek niet meer is en de laatste 2 niet omdat die niet goed zijn uit te voeren zonder gastvocalen.

Je had trouwens best om half 1 kunnen aankomen en 2 uur weggaan, hebben wel meer mensen gedaan om alleen The Prodigy te zien. Alleen was dat niet met de trein gelukt )