PDA

View Full Version : En een nieuwe feat

Planetouched
9th September 2002, 21:22
Wederom iets nieuws, deze heb ik niet bedacht en stond op een site die door monte cook(schrijver voor wizards) werdt aangeraden. Ikzelf vond em wel goed alleen die opposed attack rolls zitten me dwars. Ik denk zelf dat het beter is om de attacker een attack rol te laten maken en de defender zijn ac(zonder dex)+reflex modifier als AC te geven(dus 10+armor bonus+ref mod+any magic modifier)

:: WIDE VISION [General]
Provided that you have one arm wielding a medium to large sized weapon or any type of shield, you may try to block one attack of opportunity intended to you this round. This feat cannot be used during spellcasting.
Prerequisite: Proficient with weapon or shield, Ambidexterity, base attack bonus +4 or higher.
Benefit: Any time you are the target of one attack of opportunity (and you can use this feat only against one of these attacks per round), you must roll an opposed attack roll against the oncoming attack. If you beat the attacker, you block his stroke and suffer no damage.

Planetouched

Bremmer
9th September 2002, 21:34
kan heel handig zijn die feat. Maar als iemand zijn dex bonus van zijn AC moet laten halen, vindt ik het niet logisch om wel een reflex bonus erbij op tellen, aangezien deze op dexterity is gebasseerd.

reacties?

Planetouched
9th September 2002, 21:43
Ja maar bij deze feat gaat het erom dat je reageert op een inkomende slag(AoO), normaal zou je dus je dex verliezen maar omdat je de feat hebt kun je nog net proberen de slag af te schermen. Hmm misschien dat de defender anders alleen zijn base attack bij zijn dex mag optellen...ik vind et maar lastig om zo te beslissen. Hij is zijn dex kwijt, zijn attack bonus gebruiken klopt niet omdat je iets afweert niet aanvalt of probeert te meppen. Misschien dat hij zijn Str mod erbij mag optellen? Iemand ideeen?

Planetouched

Bremmer
10th September 2002, 01:03
dit doe ik nu even uit mijn hoofd want ik heb ff geen tijd om verder te zoeken maar het lijkt een beetje op de feat
"off-hand-parry" die is geloof ik uit S&F maar pin me er niet op vast. Iets met parry in ieder geval. Misschien kun je die methode gebruiken?