PDA

View Full Version : Wie is jouw favoriete Magictekenaar?

onemangang
31st July 2006, 09:37
Ik zelf vind Donato Giancola de allermooiste tekeningen maken. Ik vind de series waarin hij met handen bezig was echt schitterend, Ring of Sessay (geloof ik...), Jujububble, Amber Prison (Dacht ik dta de kaart heete) enz, gewoon schitterend.

Ook Rob Alexander vind ik groots.

Weet iemand of Donato Giancola nog steeds actief is voor Wizzard of the Coast?

Laat maar eens weten wie jouw favoriet is en welke kaart(en) in het bijzonder.
Omdat ik de niuwe series naar planeshift niet meer verzameld heb kan er voor mij misschien ook nog wel een nieuwe ontdekking aanvast zitten...

Karel
31st July 2006, 20:05
Rakdos the Defiler, door Zoltan Boros & Gabor Szikszai.

Zonder gekheid, de tekeningen van die mannen vind ik meesterlijk.

Elminster
31st July 2006, 21:41
http://www.trefpuntmagic.nl/Forum/showthread.php?t=1822

John Avon en Terese Nielsen, hebben superveel mooie art, superveel art sowieso trouwens :)

Laevid
31st July 2006, 22:12
Phil Foglio _O_

Verder John Avon, Kaja Foglio, De Hildebrandtjes......en vast nog meer

onemangang
1st August 2006, 18:09
Hey Laevid, wat kunnen mensen toch verschillen. Ik vind de afbeeldingen van het vroegere werk van Foglio juist wat meer stripachtig en tekort doen aan de kaarten. Terwijl ik Spirit link uit fourth wel weer erg mooi vindt van Kaja Foglio

Inderdaad John Avon maakt schitterende afbeeldingen, zijn landjes zijn om van te genieten!!!

Elminster
1st August 2006, 20:28
Nee Phil staat ook bij mij in het rijtje "waardeloze art", geloof dat we daar al eens eerder over heb gediscussieerd ej LV ;). Dat rijtje wordt verder bevolkt onder andere door Rebecca Guay en Drew Tucker :P

Laevid
1st August 2006, 21:21
Hey Laevid, wat kunnen mensen toch verschillen. Ik vind de afbeeldingen van het vroegere werk van Foglio juist wat meer stripachtig en tekort doen aan de kaarten.

Nou dat stripachtige dat is juist het geweldige aan die art voor mij. Ik speel (of moet ik inmiddels zeggen speelde?) Magic voor de lol en met van die geweldig komische art, maakt het alleen nog gezelliger.

Maar ik kan er in komen dat mensen iets hebben van magic moet mysterieus zijn enzo en de art valt enigszins uit de toon met de rest. Maar ieder zo zijn ding :)

Er zijn vast ook Drew Tucker fans en zeker van Rebecca Guay (ook niet echt mijn stijl, maar wel apart)

onemangang
1st August 2006, 21:41
Nou dat stripachtige dat is juist het geweldige aan die art voor mij. Ik speel (of moet ik inmiddels zeggen speelde?) Magic voor de lol en met van die geweldig komische art, maakt het alleen nog gezelliger.

Maar ik kan er in komen dat mensen iets hebben van magic moet mysterieus zijn enzo en de art valt enigszins uit de toon met de rest. Maar ieder zo zijn ding :)

Er zijn vast ook Drew Tucker fans en zeker van Rebecca Guay (ook niet echt mijn stijl, maar wel apart)

Mag ik je vragen of je de serie Unglued van Magic ook leuk vond? Ik vond em eigenlijk helemaal niks, een zwakke poging om er wat humor in te gooien maar niet erg geslaagd vond ik (ik bezat toendertijd de rechterhelft van dat 99/99 wezen en die variatie op Jester's cap). Niet vervelend bedoeld maar ik ben oprecht benieuwd of je die serie leuk vond?

Elminster
2nd August 2006, 11:52
Haha dat weet ik wel ;). Maar zal niets verklappen en alleen zeggen dat ik het een supergave serie vond, heb er regelmatig om dubbel gelegen, net als Unhinged, al is die duidelijk minder sterk...

Laevid
2nd August 2006, 21:47
Mag ik je vragen of je de serie Unglued van Magic ook leuk vond?

Grappig dat je daar naar vraagt, ik spaar die namelijk. Op, als ik het goed heb, 14 kaarten na heb ik die compleet. (L) Hierbij leverde Phil Foglio trouwens onder de naar Claymore J. Flapdoodle een redelijke bijdrage aan de art met 9 stuks.

Verder ben ik ook nog de enige echte winnaar van het Unhinged-toernooi wat ooit in het trefpunt is gehouden (mijn enige toernooi-winst in het trefpunt, maar ook degene die ik MOEST winnen ;) )

Zoals Elminster wel terecht zegt: Unhinged haalt het bij lange na niet bij Unglued, al is ook Unhinged leuk.

Carnage
3rd August 2006, 20:04
Unglued en Unhinged bevat op zich vrij subtiele humor (ook op flavor text niveau) en veel 'slang' die je waarschijnlijk leuker vind als je een hardcore Magic speler bent :).

Ikzelf ben ook fan van Rob Alexander (schitterend zoals die man landschappen maakt) en John Avon.

onemangang
3rd August 2006, 21:51
Hey Carnage, ws ken je deze site dan ook wel:

http://www.robalexander.com/

ChaU
4th August 2006, 12:50
ikzelf vind de illustraties van Kev Walker zeer mooi, geweldig hoe die gast tekent.

Carnage
4th August 2006, 13:20
Hey Carnage, ws ken je deze site dan ook wel:

http://www.robalexander.com/

Geweldig! Wel eens gezien, maar lange tijd niet geweest. Ik zou wel behang willen van zijn hand :)

onemangang
4th August 2006, 14:50
Geweldig! Wel eens gezien, maar lange tijd niet geweest. Ik zou wel behang willen van zijn hand :)

Grappig dat je dat zegt, Carnage. Ik heb al enkele jaren 3vergrote afbeeldingen hangen van Donato Giancola in de woonkamer en 3 op de slaapkamer... komt een beetje in de buurt :G

Carnage
5th August 2006, 14:46
Ruig! Zijn dat 'officiële' authentieke stukken of heb je ze zelf gemaakt / laten maken?

onemangang
6th August 2006, 08:35
Nee, om eerlijk te zijn zijn het kleurencopieen die vergroot zijn naar a5 formaat (wel scherp). De afbeeldingen zijn erg mooi en omdat ik de woonkamer wat koloniaal heb ingericht passen Sisay's ring en Jujububble er perfect in. Amber Prison is de derde.

Lothian
13th November 2006, 03:07
Ik heb enkele dingen van John Avon hangen.

Die was ooit aanwezig op de eerste Fantasy fair.

Kosten toen ongeveer 15 gulden, gesigneerd.

Alleen hebben die eikels waar ik ze toen heb laten inlijsten van een de rand afgesneden waardoor het er niet meer uitziet.

Laevid
14th November 2006, 16:42
Alleen hebben die eikels waar ik ze toen heb laten inlijsten van een de rand afgesneden waardoor het er niet meer uitziet.

Da's wel **** dan (N)

aekold
15th November 2006, 17:36
Brom.

Mr G. Bears
15th November 2006, 18:21
pot.

Whehe :P

Carnage
15th November 2006, 21:07
Oh.So.Cheap :)

Nitro