PDA

View Full Version : Oriental/Psonic

Planetouched
8th September 2002, 14:09
Eehm heeft iemand van jullie ooit al eens een van deze twee boeken gebruikt? Ikzelf met onze party nog niet, nouja een van ons heeft nu een psonic cohort maar voor de rest...ik denk dat veel mensen zo gewend zijn aan de standaard classes dat ze minder snel voor een andere kiezen, of dat veel gewoon niet precies weten wat ze inhouden en daarom maar voor de normale kiezen. Helaas moet ikzelf ook toegeven dat ik het dus ook nog niet geprobeerd heb, meer omdat ik nog totaal geen idee heb wat ze inhouden(Ok ik weet iets van de Psonic en heb beide boeken eens vlug "doorgebladerd" maar voor de rest) ik denk dat dit vooral ook komt omdat je er weer een boek voor moet kopen om ze te gebruiken. Ikzelf heb het daar niet voor over. Misschien dat ik em zo downloaden. Maja in iedergeval, ik zou graag meer over die oriental willen weten. Kan iemand me ff heel bondig uitleggen waar het daar allemaal over gaat(Ik hoorde van Koen dat er iets was met Taint en dat dat een ziekte ofso was?) want voor mij geldt dat hoe meer je weet hoe beter je iets aanpakt. Misschien dat er veel leuke dingen instaan die ik kan gebruiken in een toekomstige quest?

Planetouched

Bremmer
8th September 2002, 14:37
ja ik heb in Kazaa maar ik heb nog niet de tijd gehad om hem door te bladeren. Ik heb alleen wel gehoord dat sommige dingen uit het oriental boek nogal unbalanced zijn en dat veel DM het boek daarom niet toelaten, bv the ninja............maar ik heb hem zelf dus nog niet doorgenomen.

Carnage
8th September 2002, 16:43
Zover ik weet bevatten beide boeken nogal wat 'broken' stuff.

Zo zijn inderdaad de Ninja en de Samurai (met z'n 'KI-AI') erg grof. En over psionicists hoef ik niets te zeggen denk ik, toch? :)

Planetouched
8th September 2002, 17:05
Dat Ki hard is wist ik al, onze fighter/kensai master doet gem. 90 damage/round op level 9:) Hmm ik vind het ook raar opgebouwd.De Spellcasting classes zijn ook helemaal anders en er zijn ook clans ofso...

Planetouched

Outcast
8th September 2002, 21:02
Nou nou dat valt erg mee hoor. De classes en prestige classes zijn echt niet te grof, dat waren ze misschien wel in 2e editie maar in de derde absoluut niet. Dus ben ik het niet mee eens . By the way ik heb beide boeken hier thuis liggen en heb ze gedeeltelijk doorgenomen.

Tot nu toe vind ik uit deze boeken niks te grof.

Planetouched
8th September 2002, 21:07
Ach ik vind het niet zo erg van dat Ki, hoe meer hij killt hoe minder ik er last van heb, hij kan het ook maar een bepaald aantal keren per dag dus dan valt het nog wel mee. Het ligt aan zijn PrC levels geloof ik. Anyway ik vind het wel een vette class al moet hij er wel veel voor doen om erin te mogen advancen, een beetje te vaak adventuren zonder te trainen is out of the question:)

Planetouched

Elminster
8th September 2002, 23:01
volgende sessie zal hij waarschijnlijk weer de hele tijd aan het trainen zijn, dat is weer te lang geleden...
Maar ik vind hem niet broken, al kan hij idd in ??n ronde veeel damage doen.. Het is nou eenmaal een fighter en die zijn handig met hun zwaard. De kill komt toch nog steeds vaak van de wizard of van een andere PC!

Carnage
9th September 2002, 00:21
Outcast heeft gelijk, mijn ervaring op dit gebied komt voornamelijk uit AD&D (dus 2nd edition)....3rd edition weet ik er eigenlijk niets van. Pleaaase don't hit me :)

Elminster
9th September 2002, 18:24
Over de oreantal kan ik verder net als Carnage nada zeggen, maar de psionic is naar wat ik hoorde ??n van de betere boeken qua balans, itt veel uitbreidingsboeken als tome&blood en masters of the wild. We hebben het inderdaad niet uitgebreid getest, maar toch geloof ik wel dat het klopt wat ze zeggen.