PDA

View Full Version : 5-3-2006 Magic Standard en Vintage toernooi

Carnage
21st February 2006, 21:51
--= Zondag 5 maart 2006: Standard EN Vintage Magic Toernooi =--
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Wanneer: Zondag 5 maart 2006, 12.00 uur
Waar: Cafe 't Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal

Deze keer kan je kiezen aan welk toernooi je wil deelnemen! We houden namelijk een Standard toernooi èn een Vintage toernooi op hetzelfde moment.

In een Standard (of ook bekend als 'Type 2') toernooi zijn alleen de kaarten van de huidige basis-set (9th edition is dat nu) en kaarten uit de recentste 2 blocks (Kamigawa block (Champions of Kamigawa, Betrayers of Kamigawa en Saviors of Kamigawa) en Ravnica block (Ravnica en Guildpact)) toegestaan.
Je kan de toegestane kaarten altijd controleren op http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/banned, onder 'Standard'. Wellicht kan de 'Gatherer' (http://gatherer.wizards.com) je ook helpen.

We spelen onder 'modified swiss' regels dat wil zeggen dat je in een poule zit en altijd moet spelen tegen tegenstanders met dezelfde lose/win ratio. Er wordt gespeeld om 'best out of 3', wat wil zeggen dat de eerste speler die 2 games wint, de match wint.

Je deck zal bestaan uit minimaal 60 kaarten waarbij elke kaart maximaal 4 keer in je deck mag zitten, met uitzondering van basic land.
Je mag een sideboard meenemen bestaande uit exact 15 kaarten, waaruit je kaarten mag kiezen die je na de eerste game mag verwisselen met kaarten in je deck.
Deelname kost Eur 2,50.

In een Vintage (of ook bekend als 'Type 1') toernooi zijn ruwweg alle kaarten toegestaan die ooit uitgebracht zijn, met uitzondering van de kaarten die gebanned zijn (mogen niet gespeeld worden) of restricted zijn (mogen slechts één keer in je deck). Kijk op http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/sfrvintage voor de exacte lijst van toegestane kaarten (en welke er gebanned zijn). Wellicht kan de 'Gatherer' (http://gatherer.wizards.com) je ook helpen.

We spelen onder 'modified swiss' regels dat wil zeggen dat je in een poule zit en altijd moet spelen tegen tegenstanders met dezelfde lose/win ratio. Er wordt gespeeld om 'best out of 3', wat wil zeggen dat de eerste speler die 2 games wint, de match wint.

Je deck zal bestaan uit minimaal 60 kaarten waarbij elke kaart maximaal 4 keer in je deck mag zitten, met uitzondering van basic land.
Je mag een sideboard meenemen bestaande uit exact 15 kaarten, waaruit je kaarten mag kiezen die je na de eerste game mag verwisselen met kaarten in je deck.
Deelname kost Eur 2,50.

Uiteraard worden deze toernooien ook weer gehouden in cafe t Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal.
Vragen en of opmerkingen hierover kan je kwijt in de Magic: The Gathering area van ons forum (www.trefpuntmagic.nl/Forum)

incubus
21st February 2006, 22:05
Precies op tijd, dan ben ik net terug van vakantie !

lars
23rd February 2006, 18:52
he ik heb altijd wat de laatste tijd... (ja ik leef nog en lees wel dingen hoor:P) Zit in Barcelona dus ja dat gaat weer niet lukken jammer...

Elemental-Lord
1st March 2006, 00:05
klinkt heel cool, ik kom voor t vintage toernooi!!!!

wat gebeurd er eigenlijk als er geen tot te wienig animo is voor een van beide toernooi's?

ChaU
1st March 2006, 13:30
ik zal er zeker ook bij zijn ! ... Having a surprise for you inCu :P ( a.k.a. je gaat dood =] )

Carnage
1st March 2006, 16:30
klinkt heel cool, ik kom voor t vintage toernooi!!!!

wat gebeurd er eigenlijk als er geen tot te wienig animo is voor een van beide toernooi's?

Goed zo!! :)

Meestal is er wel genoeg animo, maar anders verzinnen we wel een mix ofzo. 2 headed giant bijvoorbeeld.

Elemental-Lord
1st March 2006, 18:49
Goed zo!! :)

Meestal is er wel genoeg animo, maar anders verzinnen we wel een mix ofzo. 2 headed giant bijvoorbeeld.

oke, das wel fijn om te weten.

dan kan ik er in ieder geval vanuit gaan dat ik kan magicen :)

ChaU
2nd March 2006, 01:06
maar er hoeft geen toernooi te zijn om te kunnen magicen hoor :)

Chrono
2nd March 2006, 15:51
Ik doe mee met Vintage! Waar schrijf ik me in?

Elemental-Lord
3rd March 2006, 00:22
guildpact doet toch al gewoon mee he ? :? :?

Nitro
3rd March 2006, 02:10
Ik doe mee met Vintage! Waar schrijf ik me in?

op de FP

Carnage
4th March 2006, 03:40
guildpact doet toch al gewoon mee he ? :? :?

Zekers, vanaf 20 februari al volgens mij :) (Y).

Elemental-Lord
4th March 2006, 20:12
Zekers, vanaf 20 februari al volgens mij :) (Y).

coowl, das echt een ruige set, k heb vorige week pas weer wat magic gekocht. da was de eerste keer sinds 2006.

incubus
5th March 2006, 22:57
Ok was weer leuk ! next tournament ? :P legacy ! woehoe

Nitro
6th March 2006, 01:53
jammer dat Koen van me won anders was ik 1ste geweest, maargoed ik gun het hem van harte!
:D

ChaU
6th March 2006, 11:13
ja het was inderdaad weer gezellig :D

volgende keer extended !

Elemental-Lord
6th March 2006, 23:43
was weer is gezellig , next time extended

incubus
7th March 2006, 09:38
extended wordt zo ichorid achtig :p

ChaU
7th March 2006, 14:16
so? ik own al die ichorid's met mijn top-secret groen/rood/zwart-deck

aekold
7th March 2006, 21:30
Tuurlijk Jeroen.

Carnage
7th March 2006, 22:44
Hee oppassen jij he, Aekold :P

@Incubus --> Gewoon 4 main deck Leyline of the Void en Cremate spelen enzo? :P

aekold
7th March 2006, 23:52
Voor de owh zo standaard meta-game bij ons.

incubus
8th March 2006, 11:51
Ik ga geen mainboard leylines spelen toevallig omdat er een kans bestaat 1 of 2 ichorid decks tegen te komen :P. Vindt leyline ook een crapkaart omdat je zo nodig weer moet mulligannen.(je zult hem waarschijnlijk nooit kunnen casten als ie niet in je main hand zit) maarja tegen ichorid is dat ver game-over. sideboard ? hmmm maybe vindt compost vetter!