View Full Version : 4-12-2005 Magic: The Gathering - Extended toernooi
Carnage
19th November 2005, 14:15
--= Zondag 4 december 2005: Magic EXTENDED toernooi =--
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wanneer: Zondag 4 december 2005, 12.00 uur
Waar: Cafe 't Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal
Op zondag 4 december zal er een Extended Magic toernooi plaats vinden op onze vaste lokatie.
Afgelopen 20 oktober is het hele Extended formaat 'doorgedraaid' zoals het heet, de oudste 3 blocks (Tempest, Urza en Masques) en 6th edition zijn nu niet meer toegestaan. In het nieuwe formaat Extended zijn ruwweg kaarten toegestaan die uitgebracht zijn vanaf het Invasion block tot nu, met uitzondering van de kaarten die gebanned zijn. Je kan de toegestane kaarten altijd controleren op http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/banned, onder 'Extended'. Wellicht kan de 'Gatherer' (http://gatherer.wizards.com) je ook helpen.
We spelen onder 'modified swiss' regels dat wil zeggen dat je in een poule zit en altijd moet spelen tegen tegenstanders met dezelfde lose/win ratio. Er wordt gespeeld om 'best out of 3', wat wil zeggen dat de eerste speler die 2 games wint, de match wint.
Je deck zal bestaan uit minimaal 60 kaarten waarbij elke kaart maximaal 4 keer in je deck mag zitten, met uitzondering van basic land.
Je mag een sideboard meenemen bestaande uit exact 15 kaarten, waaruit je kaarten mag kiezen die je na de eerste game mag verwisselen met kaarten in je deck.
Deelname kost Eur 2,50.
Uiteraard wordt dit toernooi ook weer gehouden in cafe t Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal.
(Y) Het nieuwe extended, mensen!! Tijd voor vernieuwing!! Komt allen :)
Nitro
19th November 2005, 16:56
woohoo een nieuw toernooi \o/
ik kan niet /o\
ik kom wel ff langs )
ChaU
19th November 2005, 18:46
dus wat mag er nu WEL gespeeld worden?
aekold
19th November 2005, 19:40
Jij mag niets spelen, nieuwe regel.
incubus
19th November 2005, 22:18
Ik kan ook niet
Carnage
20th November 2005, 11:18
dus wat mag er nu WEL gespeeld worden?
Check die link die in de tekst gegeven staat, dan kan je kijken welke sets toegestaan zijn in extended.
Scott
20th November 2005, 15:24
huh? eerst zei je dat het sealed deck zou zijn?
nouja ik kom denk wel
Carnage
21st November 2005, 16:08
Sealed deck wordt 't later in december / begin januari, waren wat problemen met 'de leverancier'.
Maarrrr Extended is ook leuk, toch? :)
Elemental-Lord
21st November 2005, 19:15
Sealed deck wordt 't later in december / begin januari, waren wat problemen met 'de leverancier'.
Maarrrr Extended is ook leuk, toch? :)
jah daar heb je wel gelijk in, maar ik heb helaas nog niet veel goede kaarten van de nieuwere series (?) (?) (?) ik zal er wel wa leuks van probere te maken
Carnage
22nd November 2005, 16:00
Nou ja extended is all about de wat oudere series toch :). Of bedoel je dat je vooral kaarten hebt van voor Invasion enzo?
Elemental-Lord
22nd November 2005, 20:25
jah...........heb veel kaarten van de series die gebanned zijn, al mijn nieuwe goeie kaarten heb ik juist geruild tegen kaarten van de oudere series omdat ik daar betere decks meej kon bouwen..
ik heb niet echt nagedacht over het type deck dat ik wilde bouwen.
ik heb niet echt veel kaarten en ben er niet zo een die precies de goeie kaarten heeft om een extended deck te bouwen en een type 2 deck en ga zo maar door
vroeger kwam ik altijd bij t spoorhuisje in breda.... da was egt verbazingwekkend..als je dan die mannekes meej een sigaar binnen zag komen en eff een koffertje open maakte waar een stuk of 20 decks in zaten...en meestal allemaal nog een goed ook
Carnage
23rd November 2005, 09:20
Maar dat is juist het leuke van TrefpuntMagic toernooien....onconventionele decks doen het meestal ook goed :) (Y).
Elemental-Lord
25th November 2005, 21:46
ik hoop ut........k ben benieuwd of mijn dechkje het goed zal doen
Carnage
27th November 2005, 20:49
Hee en anders heb je gewoon een goede tijd :)
Elemental-Lord
28th November 2005, 16:19
Hee en anders heb je gewoon een goede tijd :)
jah das waar, maar ik heb een vraag ik vond op wizards.com een lijst van series die toegestaan zijn in extended, maar daar staan ook series tussen waarvan ik zeker weet dat die er sinds 20 okt uit zijn gehaald.
waar kan ik een lijst weten waarvan ik zeker weet dat het klopt?
Carnage
28th November 2005, 16:39
The following card sets are permitted in Extended tournaments:
Classic (Sixth Edition) -- rotates out October 20
Seventh Edition
Eighth Edition
Ninth Edition
Tempest -- rotates out October 20
Stronghold -- rotates out October 20
Exodus -- rotates out October 20
Urza's Saga -- rotates out October 20
Urza's Legacy -- rotates out October 20
Urza's Destiny -- rotates out October 20
Mercadian Masques -- rotates out October 20
Nemesis -- rotates out October 20
Prophecy -- rotates out October 20
Invasion
Planeshift
Apocalypse
Odyssey
Torment
Judgment
Onslaught
Legions
Scourge
Mirrodin
Darksteel
Fifth Dawn
Champions of Kamigawa
Betrayers of Kamigawa
Saviors of Kamigawa
Ravnica: City of Guilds -- rotates in October 20
The following cards are banned in Extended tournaments:
Aether Vial
Ancient Tomb
Dark Ritual
Disciple of the Vault
Dream Halls
Earthcraft
Entomb
Frantic Search
Goblin Lackey
Goblin Recruiter
Grim Monolith
Hermit Druid
Lotus Petal
Memory Jar
Metalworker
Mind Over Matter
Oath of Druids
Replenish
Survival of the Fittest
Skullclamp
Time Spiral
Tinker
Tolarian Academy
Windfall
Yawgmoth’s Bargain
Yawgmoth’s Will
Lijkt me toch vrij duidelijk....alle sets waar bij staat dat die uitroteren op 20 oktober mogen dus niet meer, de rest wel...(Y). Snappie?
aekold
28th November 2005, 16:47
Vrij oude banned list lijkt me met de zooi saga kaarten die erop staan :P.
Carnage
28th November 2005, 16:57
Nope, dit is rechtstreeks afkomstig van de site van Wizards o/t Coast...ze hebben gewoon die banned list nog niet bijgewerkt, maar op zich maakt het niets uit, de rest is in orde.
ChaU
28th November 2005, 19:02
ok komt goed :)
Elemental-Lord
28th November 2005, 21:08
okey dan, weten we dat ook weer ,bedankt.......!!!!!
ChaU
4th December 2005, 11:16
zo ff me spulletjes inpakken =]
lars
4th December 2005, 18:13
en wie en wat heeft er gewonnen?:) of moet ik zeggen wie of wat:P Ik kwam zo laat uit mn bed dat het geen zin had om naar Roosendaal te gaan....
aekold
4th December 2005, 20:14
Pr*tser, Nu je ineens niet meer met je aluren mag spelen komt je niet. Flauw hoor.
ChaU
4th December 2005, 20:46
idd... maar de sfeer was wel in een keer een stuk beter he aekold )
lars
4th December 2005, 21:20
haha ik had al een ander deck klaar dus.. dat was het niet :) maar goed denk maar wat je denkt en ja ik ben nou eenmaal een sfeerverpester (ik had net mn affinnity deck af:P:P:P:P)
incubus
4th December 2005, 22:49
geen toernooi verslagje ? :p
Elminster
4th December 2005, 23:42
Ik ben tweedes. Tot zover mijn verslag )
aekold
5th December 2005, 08:45
Ikke vierdes, best tevreden.
incubus
5th December 2005, 09:09
wat werdt er gespeeld ?
Carnage
5th December 2005, 09:42
Het was best gaaf, waren ook een paar van ver gekomen (Ron, Niels) :), en ook wat vers bloed (Y) (Bas). 12 deelnemers, leuke sfeer. Alleen erg veel lange potjes met veel draws.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden, guys (Y).
Ik speelde een sorcery-deck. Decklist volgd nog. Ik was 3e geloof ik.
Ik heb echt een schandalige game gespeeld met Aekold...eerst dubbel geCranial Extracted op Eternall Witness en Ravenous Baltoh, daarna Haunting Echoes...Aekold vecht zich helemaal terug met Gigapede en Genesis om vervolgens door veel topdecks van mij gedecked te worden door Mikokoro, Center of the Sea :|.
Minst leuke potje magic ooit, zeker gezien de potjes die Aekold en ik normaal spelen. We werden er zelfs chagarijnig van dat ik met zijn kaarten ging gooien *sorry*. Volgende keer wordt het beter )
Tegen Elminster was ook wel leuk, het stond 1-1 met nog 6 minuten op de klok...potje speed-magiccen waarin hij eigenlijk een supergroffe hand hand met Verdant Force en 2 Vigor Mortis, en ik zo'n beetje 4 wrath of gods heb gegooid achter elkaar :).
De vendetta met John van Tilburg is weer heropend naar aanleiding van onze match :P
aekold
5th December 2005, 11:29
Alles bij elkaar genomen was het echt een gaaf toernooi.
Ik speelde Gifted Rock wat het nog verbluffend goed doet. Ik weet ook zeker dat ik dit deck vaker ga spelen, maar wel een paar aanpassingen.
Zal als ik er aan denk binnenkort een decklist posten.
Elminster
5th December 2005, 16:06
Wat maakte het 'gifted'?
Het is trouwens het vermelden waard dat het verse bloed Bas ook uit Eindhoven kwam, Niels uit Wageningen en Ron uit Alkmaar :D. Nog even en we gaan internationaal )!
Carnage
5th December 2005, 17:15
Wat maakte het 'gifted'?
Gifts Ungiven ofcourse :)
Hey maareeeh Aekold, heb je me het al vergeven? *bier*
incubus
5th December 2005, 18:43
haha jammer dat ik dat allemaal heb moeten missen !
wanneer is het volgende toernooi ? :p
Nitro
6th December 2005, 01:13
ik kon trouwens deze keer voor de verandering wel komen, maar had er echt totaal geen zin in :(
aekold
6th December 2005, 09:15
Gifts Ungiven ofcourse :)
Hey maareeeh Aekold, heb je me het al vergeven? *bier*
Bijna, ookal als je echt een man bent had je me laten winnen uit sportiviteit.
Carnage
6th December 2005, 17:23
Hee het was een draw *nasty* :P
incubus
6th December 2005, 18:48
ga je zondag nog carnage ?
Elminster
6th December 2005, 21:51
Een win is een win Aekold ;). Miepen mag maar Carnage's sportiviteit betwijfelen is niet zo aardig :)
aekold
7th December 2005, 00:43
I know, loop maar wat te zeuren. Een draw was op zijn plek.
Carnage
7th December 2005, 17:09
Inderdaad. ( *zucht* Elminster komt voor me op :) )
Het waren in ieder geval geen standaard decks, toch wel beter, die extended switch.
aekold
7th December 2005, 18:01
Absoluut, alleen wel wennen. Kaarten die ineens niet meer mogen. Spike weaver enzo :(.
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.