PDA

View Full Version : Revenance

Planetouched
3rd September 2002, 19:03
Jaja, iedereen kent et wel. Je wordt aangevallen door een hogere CR en met een ongelukkige aanval maait het monster/NPC/etc. gelijk al een(of meer) van je party-leden neer. Wat nu? Vluchten? Vaak is dat geen optie en ook al kan het wel en vecht je door met hen principe "we never leave behind a fallen friend" is net zo dodelijk.

Hoe los je dit soort problemen op? Koop je een bag of holding of iets dergelijks om je maat mee te nemen en zo zijn lichaam en items te redden? Of vecht je door met het grotere risico ook te sterven?

Het antwoord hierop is een spel uit Magic of Faerun. Revenance genaamd. Hiermee breng je een dode character terug naar deze wereld voor een paar minuten. Hierna sterft hij weer. Enigste nadeel: 500 gp worth of diamond dust benodigd. (how the hell maal je een diamant?Dat wordt dus een hogere market-price) Positief eraan is dat hij een level 4 cleric, level 4 paladin en level 5 bard spell is.

Planetouched

Nitro
3rd September 2002, 21:43
Hij sterft naar een paar minuten weer dus zoveel heb je er toch niet aan. Of kan je misschien hem nog save voordat hij weer dood gaat??

Mr G. Bears
3rd September 2002, 22:47
ja ik zie het nut er nu ook niet van in eigenlijk

Planetouched
3rd September 2002, 23:54
Like je hebt voor het gehele gevecht je friend terug. Misschien toch wel handig als je i.p.v. met zijn 3 en met zijn 4en tegen iets vecht. Het gaat er niet om dat hij tot leven komt om even te leven maar dat hij tot leven komt om te helpen vechten.

Planetouched

Outcast
4th September 2002, 00:26
Eeeh Nitro en G. Bears hebben jullie al vaak gespeeld want dit is zeker een handige spell. Er zijn altijd betere maar ik zie hier goede opties voor.

De prijs is wel hoog dus dat is wat minder.
Maar het feit dat ze gelijk weer kunnen vechten is super.
Een goede manier om te ontkomen of om er zeker van te zijn dat je het nog kunt overleven.

Met een goede party verdient deze spell een 7.

Larakas D'Tarios

Nitro
4th September 2002, 01:34
ja het is idd zo dat je het nu makkelijker hebt met vechten, maar de prijs is toch best wel hoog. Ik weet niet hoeveel gp je hebt in totaal zo rond dat level, maar dat moet toch wel vrij hoog zijn

Mr G. Bears
4th September 2002, 08:22
of wij al vaak gespeeld hebben, nou ik heb best vaak gednd, maar tis niet zo dat ik bijna het hele PHB uit mijn hoofd ken, ik weet nog maar heel weinig
vooral ook omdat ik nooit spellcaster ben

Bremmer
4th September 2002, 11:46
Voor een lvl 4 spell is het gewoon een goede spel ja, ok de prijs is vrij hoog als je bekijkt dat je voor ressurection ook 500 gp aan diamanten nodig hebt. Maar het kan een party redden als de main fighter voor de combat terugkomt.....

Mr G. Bears
4th September 2002, 13:25
ja maar het kan ook zijn dat je alsnog verliest,
maar ja, dan ben je allemaal dood dus dan boeit geld ook niet meer

Planetouched
4th September 2002, 20:04
True, very true:) Mijn rating voor de spell : 7.5, de spell is niet te hoog in level en niet zo heel erg duur maar mist toch een soort extra'tje dat je voor 500 gp misschien toch mocht verwachten. Ach al met al ga ik ervoor zorgen dat Taco hem gaat preparen volgende sessie:)

Planetouched

Mr G. Bears
4th September 2002, 20:57
zover komen wij nooit, en in de ene campaign hebben we niet een goudstuk gevonden dus:(

Planetouched
4th September 2002, 21:07
Zal lastig zijn om aan spell-components te komen dan..:)

Planetouched

Bremmer
7th September 2002, 12:20
zomaar ff een vraagje............hoe doen andere groepen dat met spell-componenten. Wij gaan ervan uit dat de meeste componenten voor lage lvl spells standaard in onze spell components bag zitten. Pas als er 500gp aan diamantpoeder nodig is ofzo (resurrection) dan moet er speciaal ingekocht worden. Doen jullie dat ook?

Planetouched
7th September 2002, 13:46
Daar is iets heel handigs voor: Een Spell Component Pouch. Alles boven de 1GP waarde moet je nog zelf kopen en alle special components meestal ook. Wat je misschien ook kunt doen is die feat nemen enschew nogiets, dan cast je spells met material com. onder de 1GP zonder dat je de material components nodig hebt.

Planetouched

Elminster
7th September 2002, 14:58
komt je fallen friend treug met complete hit-points? dan is een fighter errug handig om weer terug te roepen en een wizard die de party weg-teleport redt ieders leven... Ik vind het een goeie spell
Trouwens 500 gp diamondpoeier

500 gp worth of diamond dust benodigd. (how the hell maal je een diamant? Dat wordt dus een hogere market-price)

kost toch gewoon 500 gp???
Bremmer> De component pouch, dat is toch standaard? Er staat bij dat alle material components waar geen prijs bij staat in je pouch zitten. Zo eens in de zoveel tijd een nieuwe puch en tis goed. (Na level 5 ofzo kost dat toch bijna niets meer)

Planetouched
7th September 2002, 17:49
Hij komt met voledig hp terug voor 1 min/caster level.

Planetouched