View Full Version : Wiz-War
Chrono
20th September 2005, 20:43
Is er iemand hier die het spel Wiz-War heeft? Tis al een oudje maar ik geloof dat het nog niet zo lang geleden heruitgegeven is. Weliswaar alleen in de VS, maar dat moet voor de serieuze geen probleem zijn.
Is er anders iemand die het überhaupt ooit gespeeld of zelfs gezien heeft?
aekold
20th September 2005, 22:06
Nooit gezien, laat staan gehoord. Vertel er eens wat meer over.
Chrono
20th September 2005, 22:50
Van wat ik er van weet, als volgt (onder voorbehoud van onwetendheten):
Het speelbord is een vier-delig doolhof (denk RoboRally). Maximaal vier spelers spelen elk een tovenaar die elk een schat bewaakt in één van de hoeken van het doolhof. Doel van het spel is twee schatten van andere tovenaars naar je eigen hoek te krijgen (denk Capture the Flag). Om dat te bereiken mag je elke beurt drie vakjes lopen en wat kaarten spelen.
Die kaarten maken het spel. Buiten de voor de hand liggende dingen als verder lopen, andere mensen een beurt laten overslaan en dat soort dingen, zijn er ook kaarten die complete delen van het speelbord omdraaien, die muren bijbouwen of juist verwijderen, kortom, dingen die het spel belachelijk onvoorspelbaar maken.
Klinkt makkelijk uit te breiden en dat is ook veelvuldig gebeurd. Er zijn zelfs "boosters" met blanke kaarten gereleased zodat je lekker je eigen spells kon verzinnen. En niets is broken want iedereen pakt van dezelfde stapel.
Ik ben eigenlijk, passief, al jaren op zoek naar dit spel maar ik heb niet zo'n trek in importeren uit de VS dus wie weet heeft iemand....
Elminster
21st September 2005, 00:05
Klinkt gaaf. Misschien Summoner of Gameforce eens naar vragen? En ander Ebay afstruinen natuurlijk...
Nitro
21st September 2005, 01:02
ik heb het ff voor je opgezocht en de resultaten zijn verbluffend! (http://www.google.nl/search?q=wiz+war&sourceid=mozilla-search&start=0&start=0&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-a&rls=org.mozilla:en-US:official)
vBulletin® v3.6.8, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.