PDA

View Full Version : 24-7-2005 Magic: Standard EN Vintage toernooi

Carnage
13th July 2005, 20:41
--= Zondag 24 juli: Standard EN Vintage toernooi =--
-------------------------------------------------------------------------------------
Wanneer: Zondag 24 juli 2005, 12.00 uur
Waar: Cafe 't Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal

In de herkansing:
Deze keer kan je kiezen aan welk toernooi je wil deelnemen! We houden namelijk een Standard toernooi ?n een Vintage toernooi op hetzelfde moment.

In een Standard (of ook bekend als 'Type 2') toernooi zijn alleen de kaarten van de huidige basis-set (8th edition is dat nu) en kaarten uit de recentste 2 blocks (Mirrodin block (Mirrodin, Darksteel en Fifth Dawn) en Kamigawa block (Champions of Kamigawa, Betrayers of Kamigawa en Saviors of Kamigawa)) toegestaan. Let op: praktisch alle belangrijke elementen van het Ravager Affinity deck (de artifact lands, Arcbound Ravager, etc) en Skullclamp zijn banned!!! Je kan de toegestane kaarten altijd controleren op http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/banned, onder 'Standard'. Wellicht kan de 'Gatherer' (http://gatherer.wizards.com) je ook helpen.

We spelen onder 'modified swiss' regels dat wil zeggen dat je in een poule zit en altijd moet spelen tegen tegenstanders met dezelfde lose/win ratio. Er wordt gespeeld om 'best out of 3', wat wil zeggen dat de eerste speler die 2 games wint, de match wint.

Je deck zal bestaan uit minimaal 60 kaarten waarbij elke kaart maximaal 4 keer in je deck mag zitten, met uitzondering van basic land.
Je mag een sideboard meenemen bestaande uit exact 15 kaarten, waaruit je kaarten mag kiezen die je na de eerste game mag verwisselen met kaarten in je deck.
Deelname kost Eur 2,50.

In een Vintage (of ook bekend als 'Type 1') toernooi zijn ruwweg alle kaarten toegestaan die ooit uitgebracht zijn, met uitzondering van de kaarten die gebanned zijn (mogen niet gespeeld worden) of restricted zijn (mogen slechts ??n keer in je deck). Kijk op http://www.wizards.com/default.asp?x=judge/resources/sfrvintage voor de exacte lijst van toegestane kaarten (en welke er gebanned zijn). Wellicht kan de 'Gatherer' (http://gatherer.wizards.com) je ook helpen.

We spelen onder 'modified swiss' regels dat wil zeggen dat je in een poule zit en altijd moet spelen tegen tegenstanders met dezelfde lose/win ratio. Er wordt gespeeld om 'best out of 3', wat wil zeggen dat de eerste speler die 2 games wint, de match wint.

Je deck zal bestaan uit minimaal 60 kaarten waarbij elke kaart maximaal 4 keer in je deck mag zitten, met uitzondering van basic land.
Je mag een sideboard meenemen bestaande uit exact 15 kaarten, waaruit je kaarten mag kiezen die je na de eerste game mag verwisselen met kaarten in je deck.
Deelname kost Eur 2,50.

Uiteraard worden deze toernooien ook weer gehouden in cafe t Trefpunt, Kade 4 te Roosendaal.
Vragen en of opmerkingen hierover kan je kwijt in de Magic: The Gathering area van ons forum (www.trefpuntmagic.nl/Forum)

Nou mensen, voor ieder wat wils! En wees niet bang, het zijn geen killer toernooien dus iedereen maakt kans.

aekold
13th July 2005, 21:35
Vakantie :(

Wel ons deck spelen carnage.

Nitro
13th July 2005, 22:21
ik weet niet of ik kom hoor, Lars met zijn saaie deck zal er vast ook zijn en dan hoeft het voor mij niet meer :|

incubus
14th July 2005, 10:20
Welke decks ? wie gaat er type 1 en wie type 2 spelen ?

The Eternal 1
16th July 2005, 22:40
Ik zowieso type 1... wil eindelijk weer eens gezellig wat potjes magic spelen met een vertrouwd deck...

lars
17th July 2005, 12:22
ik als ik kom (weet ik nog niet 100% zeker) speel ik type 1 ik heb niks anders haha en stel je toch niet aan zo goed is het niet had gewoon geluk tegen je;)

Carnage
17th July 2005, 12:58
Ik speel zeker Type 2 (Y)

aekold
17th July 2005, 15:41
Ik wil ook mee doen :(.
Maarja, kroatie is ook koel.

Scott
17th July 2005, 16:36
ikdenk dat ik meedoe met type 1 toernooi, me eerste toernooi, dus ik denk niet dat het erg goed zal gaan :P

Carnage
17th July 2005, 16:51
Ik wil ook mee doen :(.
Maarja, kroatie is ook koel.

Kroati? zal wel warm zijn denk ik :D

@Scott --> you'll never know :). Maarrrrr gelukkig is het bij ons redelijk recreatief (Y)

Elminster
18th July 2005, 20:16
Ik ben ook van de partij, als het even kan met type 1 ?n type 2 deck, zodat ik nog wat kan kiezen ;)

Carnage
18th July 2005, 20:44
Haha okay :D. Gaat goed komen )

lars
21st July 2005, 15:42
ok ik kom dus niet:(

Elminster
21st July 2005, 16:12
Prutser!

Btw mn Standard deck is af, denk niet dat er nog een Vintage komt, dus tot zover de keuzemogelijkheid :P

Nitro
22nd July 2005, 02:32
ok ik kom dus niet:(

bij deze, ik kom!

lars
22nd July 2005, 11:22
ja ik denk ik geef jou ook een kansje

incubus
22nd July 2005, 15:02
:(

Carnage
22nd July 2005, 19:31
Incubus komt toch wel zeker? (Y)

Ik kom ook en speel ook Standard :P

incubus
24th July 2005, 19:36
enof ik ben gekomen ! m'n harvester deck deed het wel beter dan verwacht. toch nog aanpassen

Carnage
24th July 2005, 20:53
Ja dat draaide echt goed zeg! En het leunt niet alleen op de harverster (Y)

Elminster
24th July 2005, 22:49
Het was net iets té goed naar m'n zin, ik heb 2-1 verloren )

Maar ik geloof idd dat het nog heel wat te tunen valt... ben benieuwd!